Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

ANAVEX NY TRÅD!! FEBRUAR 2022 POSITIV AVATAR FASE 3!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
455 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    deleted-user
    wrote on sidst redigeret af
    #56

    Anavex. Ny løn/optionsaftale med Missling frem til juli 2025.

    https://sec.report/Document/0001731122-22-000700/

    Årsløn 700.000 $ + 500.000 nye optioner ved nedenstående milepæle:
    Afslutning fase 2/3 forsøget i Alzheimer.
    Opstart fase 2/3 Fragile X
    Opstart imaging-focus forsøg i Parkinson ( i samarbejde med MJFF)

    Der er også lavet aftaler med andre medarbejder.

    Rimelig årsløn og kun mulighed for optioner med køb til dagspris, hvis casen skrider frem og opnåede milepæle indfries.
    Optioner tilknyttet godkendelse i f.eks. RETT og evt. opstart af de øvrige annoncerede Parkinson forsøg ville have bidraget til positive forventninger til disse og ville sende et godt signal til markedet.
    Generelt dog en fair aftale - især er jeg stor tilhænger af optioner, der fremme incitamentet for at skabe resultater, der kommer alle aktionærer til gavn i sidste ende.
    Vigtigt at man fastholder Missling, som trods lidt kritik har formået, at styrer Anavex gennem udfordringerne med COVID-19 og skulle køre og opstarte div. forsøg.
    Samtidig har han formået, at sikre en solid økonomi, så der ikke er sket større udvanding og uden at være i lommen på andre parter.

    Uddrag fra 8-K:

    SECTION 4. The Parties agree that Section 4 of the Employment Agreement shall be amended and restated as follows:

    1. Stock Options. In addition to your Base Salary and Bonus, you shall receive the following stock option grants:

    (i) You shall be entitled to 500,000 options for shares of the Company's Common Stock which shall be granted upon the filing of an S-8 Registration Statement for the 2022 Equity Incentive Plan. The options shall vest one third each upon the

    > Completion of ANAVEX2-73-AD-004 Phase 2b/3 study in Alzheimer's disease

    > Initiation of ANAVEX2-73 imaging-focused Parkinson's disease clinical trial

    > Initiation of ANAVEX2-73 Phase 2/3 Fragile X clinical trial

    Each such option shall have an exercise price equal to the closing price of the Common Stock on the grant date.

    1 Reply Last reply
    6
    • BudweisB Offline
      BudweisB Offline
      Budweis
      wrote on sidst redigeret af
      #57

      Ge­ne­tik­ken bag Alzhei­mers de­mens af­slø­ret i nyt stu­die

      https://www.rigshospitalet.dk/presse-og-nyt/nyheder/nyheder/Sider/2022/april/genetikken-bag-alzheimers-demens-afsloeret-i-nyt-studie.aspx

      1 Reply Last reply
      5
      • D Offline
        D Offline
        deleted-user
        wrote on sidst redigeret af
        #58

        Anavex Kunne tyde på, at Anavex er inde på noget af det rigtige iflg. denne artikel.

        "affaldsopsamlere" - leder uværlig tankerne hen på, at 2-73 beviseligt fremmer Autophagy mekanismen - evnen til at udrense defekte dele i cellekernen under deling.

        Endvidere tillægger Anavex også beskyttelse af TAU-proteinet kan understøttes af 2-73.
        Anavex mener også at kunne bevise, at 2-73 styrker hel immunforsvaret gennem nedbringelse af inflammationer mm.

        Tanken om selektivt og tidligt at sætte ind over for mennesker, der er disponeret for at udvikle Alzheimer, er også en af Anavex`s mantraer og en del af hele precision tilgangen, ved at kortlægge alle patineres DNA og RNA sekvens i samtlige af deres forsøg.

        Endelig har vi så den sunde livsstil, som modvirker hjertekar sygdomme - her mener Anavex også, at 2-73 har en positiv effekt.
        Anavex indsendte lige her fornylig en patentansøgning den 31. marts 2022, om lige netop 2-73`s mulige effekt på dette område.

        TREATMENT OF CARDIAC DYSFUNCTION:

        https://appft1.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO1&Sect2=HITOFF&d=PG01&p=1&u=/netahtml/PTO/srchnum.html&r=1&f=G&l=50&s1=20220096424.PGNR.&OS=DN/20220096424&RS=DN/20220096424

        Så vi må se om Anavex kommer i mål - men tingene ser meget lovende ud efter min mening.

        I mellem tiden kan vi selv motionere lidt (meget) mere og spise noget sundere og måske således forebygge en potentiel udvikling af en CNS sygdom - ja måske allerede her i Påsken:)

        1 Reply Last reply
        6
        • D Offline
          D Offline
          deleted-user
          wrote on sidst redigeret af
          #59

          Anavex Generalforsamling den 24. maj 2022

          Just a moment...

          favicon

          (ih.advfn.com)

          Der er ikke nogen større punkter på dagsorden.
          Der skal bl.a. godkendes en optionsplan for ansatte, hvor der skal afsættes/trykkes nye aktier til formålet.
          Af nedenstående link fremgår det også, at Anavex ønsker at øge og styrke organisationen, hvilket er nødvendigt, hvis de annoncerede nye forsøg skydes i gang.
          Tidligere har vi set og fået at vide, at de samtidig opbygger egen salgsorganisation - primært nok i forbindelse med RETT.
          Ved aflønning af gl. og nye ansatte spiller tildeling af optioner en vigtig rolle.
          Og igen - hvis skidtet ikke virker eller trækkes tingene i langdrag, så forsvinder værdien af tildelte optioner, hvilket nok vil være et stort incitament for at yde en ekstra indsats - men for at der kan ske en tildeling af nye optioner, skal der kunne trykkes nye aktier, selvom de måske ikke bliver indløst i sidste ende, hvis kursen skulle blive laver end ved tildelingstidspunktet. (Ved evt. fejling af casen)
          Så - hvis alt går godt, har jeg intet problem med, at de ansatte belønnes tilsvarende for indsatsen.

          https://www.anavex.com/job-opportunities

          I 2021 fik vi 10-Q rapporten den 13. maj, så der burde komme en inden sidste frist den 15. maj 2022 - 45 dage efter endt kvartal.

          Så mon ikke vi får lidt nyheder med kød på inden da - OLE PDD afsluttet (april 2022), AD fase 2/3 (maj/juni 2022) afsluttet, NDA i RETT voksne eller opstart af nye forsøg mm. - bare et eller andet, der indikerer, at casen stadig er rigtig god og i fremdrift.

          Har stadig en fidus til, at der må komme et eller andet nyt den 14. april (eller før) på Needham, når det kun er en mdr. siden sidste optræden på selvsamme sted - uanset kvaliteten af "suppen", så ville det i min optik ikke give mening, at gennemgå nøjagtig samme materiale/informationen så kort tid efter - og for samme publikum og endda nok med selvsamme interviewer fra Needham!

          1 Reply Last reply
          5
          • D Offline
            D Offline
            deleted-user
            wrote on sidst redigeret af
            #60

            Anavex Husk webcast i aften den 14/4 21.45!

            Link Preview Image
            21st Annual Needham Virtual Healthcare Conference

            favicon

            (wsw.com)

            Vi fik ingen nyheder her kl. 13.00 i dag, så vi skal nok ikke forventet de helt store nyheder i aften.
            Håber på en dygtig og ivrig interviewer fra Needham - som sidste gang i marts.
            Ellers må materialet/slides være næsten identiske - men kan igen håbe på, at vi får nogle guldkorn mellem linjerne, selvom det næppe vil påvirke markedet, men måske kan tjene det formål, at os indviede kan blive bekræftet i at casen er intakt og på rette kurs.

            1 Reply Last reply
            6
            • D Offline
              D Offline
              deleted-user
              wrote on sidst redigeret af
              #61

              Anavex Webcast - intet nyt!

              Eneste forandring til sidste Needham webcast var, at Missling var afløst af den relative nye CMO Edward Hammond, der nok skulle have sin relative nemme ilddåb.
              Forstår simpelthen ikke meningen med at præsenterer samme omgang en gang til - kun en mdr. efter sidste gennemgang??
              Kunne faktisk meget bedre lide Misslings gennemgang - han brænder mere for sagen.
              Anavex er bundet sammen med kursudsvingene med XBI-indekset - dette bliver først ændret, når vi får seriøse nyheder og først for alvor, når vi får resultaterne fra PDD OLE og/eller AD fase 2/3 - Avatar nok først i start 2023.
              Vedr. NDA for RETT i voksne piger, så forventer Anavex indsending og feedback fra FDA midt 2022. (tror nærmere vi er henne i efteråret med Anavex tidsregning)

              Som først kommende udmelding af en hvis tyngde, ser jeg udmeldingen om, at PDD OLE og AD fase 2/3 er afsluttet - for så startes nedtællingen til TLD mere håndgribeligt.

              Eneste nye positive udmelding i dag, er at Ukrainerne fik ram på russersv...... flagskib!

              1 Reply Last reply
              9
              • SolsenS Offline
                SolsenS Offline
                Solsen
                wrote on sidst redigeret af
                #62

                Anavex ... Synes faktisk, at Hammond gjorde en god debut. Tror mange bedre forstår ham bedre end Misslings tyske accent. Men jeg kan også bedst lide CEO på deres CC.

                Eneste jeg fik ud af Needham indlægget var nok en fornemmelse af, at Anavex er i tættere kontakt med FDA end hvad Missling tidligere har udtrykt.

                Men jeg er stadig forundret over det langsomme tempo. Håber sandelig de ser at få ansat mange flere kvalificerede medarbejdere så forsøgene kan komme i gang og de kan analyseres væsentlig hurtigere end tilfældet er i dag.

                Enten flere medarbejdere eller partnerskaber - tror stadig på, at Anavex har fat i noget ekstraordinært og som vil give mange CNS syge et nyt liv samt give store kursstigninger de næste år.

                1 Reply Last reply
                7
                • M Offline
                  M Offline
                  Makingmoney
                  wrote on sidst redigeret af
                  #63

                  Anavex. På FB findes en side med seriøse aktionærer, med humor og selvironi som side dish. Vores Maya ( Jesse) er der også. En af dem undersøger p.t interessen for om der skal forsøges at få en repræsentant i ledelsen, for at "pleje vores interesser ". Han er endnu ikke så konkret, men det vil han blive hvis interessen viser sig stor nok. Måske følger i det, eller kunne tænke jer at gøre det. De fleste af os er jo enige om at det går for langsomt, især når vi ser på kapitalen til rådighed. CEO har for øvrigt udstedt lidt flere aktier så jeg for nylig på tallet på Yahoo.

                  God påske fra Thailand

                  1 Reply Last reply
                  5
                  • D Offline
                    D Offline
                    deleted-user
                    wrote on sidst redigeret af
                    #64

                    Anavex. Zoom møde Anavex/RETT UK den 18. maj.

                    Link Preview Image
                    Page not found | Reverse Rett

                    favicon

                    Reverse Rett (www.reverserett.org.uk)

                    Walter Kaufmann vil forklare videnskaben bag 2-73 i RETT og der vil blive gennemgået resultater fra Avatar, hvor forældre til patienter i Avatar forsøget også vil dele deres oplevelser.
                    Dette møde giver samtidig info vedr. opstart til Excellence studiet, hvor af der skal køres 5 steder i UK.

                    Reg. til Zoom kl. 13.00 - 14.00 DK tid:

                    https://www.eventbrite.co.uk/e/dr-banka-and-dr-kaufmann-anavex-clinical-trial-tickets-302835458007

                    Super MM, hvis vi alm. aktionærer kunne komme lidt tættere på ledelsen.
                    Har ofte det indtryk, at den manglende opdatering og ringe nyhedsstrøm indikerer, at ledelsen nogle gange flyver i et andet luftlag end os alm. investorer - måske pga. travlhed og fokus på et større mål.
                    Mener dog at ledelsen generelt har gjort det godt, men glemmer bare deres forpligtigelser til at holde os og offentligheden løbende ordentlig orienteret og ikke bare tage opbakningen for givet.
                    Husker bl.a. en Q-10 CC, hvor der var presset 4-6 gode nyheder ind, som sagtens kunne være formidlet løbende, i stedet for en unødig nyhedstørke på flere mdr.
                    MAYO ville være et eminent bud på en sådan repræsentant!

                    1 Reply Last reply
                    7
                    • P Offline
                      P Offline
                      poppelkongen
                      wrote on sidst redigeret af
                      #65

                      lidt info, ved ikke om det kan bruges

                      Just a moment...

                      favicon

                      (zolmax.com)

                      1 Reply Last reply
                      5
                      • M Offline
                        M Offline
                        Makingmoney
                        wrote on sidst redigeret af
                        #66

                        Anavex Artikel om Cassava, skidt læsning. Henset til den historiske korrelation der har været mellem kurserne ryger vi nok under 10 i dag. Vi må se

                        nytimes.com

                        favicon

                        (www.nytimes.com)

                        1 Reply Last reply
                        3
                        • K Offline
                          K Offline
                          Kyed01
                          wrote on sidst redigeret af
                          #67

                          Kan desværre ikke læse artiklen da den er bag ved en betalings væg.
                          Har aldring haft tiltro til SAVA anyway så ikke overrasket.

                          Det vil værre skidt hvis vi går under kurs 10, helt urimeligt, biotech er bare banket helt ned i kul kælderen men vores tid i solen kommer jo ret sikkert en dag så der er ikke andet at gøre and a bide tænderne sammen og ignorere det.

                          1 Reply Last reply
                          5
                          • M Offline
                            M Offline
                            Makingmoney
                            wrote on sidst redigeret af
                            #68

                            Kyed linket fandt jeg på fb gruppen, det nyeste indlæg. Den er gratis, vi sidder jo samme sted, kan ikke være det der gør det.

                            1 Reply Last reply
                            4
                            • H Offline
                              H Offline
                              Hyst
                              wrote on sidst redigeret af
                              #69

                              Kyed, artiklen findes mange steder
                              https://globalonlinemony.com/scientists-question-data-behind-an-experimental-alzheimers-drug/

                              1 Reply Last reply
                              3
                              • SolsenS Offline
                                SolsenS Offline
                                Solsen
                                wrote on sidst redigeret af
                                #70

                                Vi har set en langsom afkobling af Anavex kurs til SAVA, idet marketcap snart er lige store.

                                Det er jo markedets dumhed, hvis de straffer Anavex på den artikel. Det modsatte skulle jo være den logiske konsekvens.

                                Jeg er fuldstændig ligeglad med kursen på Anavex på den korte bane. Markedet er skørt og det kan man måske trade lidt på. Men på den lange horisont ligger vi stadig med et utroligt spændende potentiale.

                                Min fornemmelse er at vi får stigninger indenfor de næste 3 mdr. Men hvornår de store investorer træder på speederen er rent gætværk.

                                De mæsker sig lige nu billige Anavex aktier.

                                1 Reply Last reply
                                6
                                • D Offline
                                  D Offline
                                  deleted-user
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #71

                                  Anavex SAVA kontra Anavex

                                  SAVA er blevet kunstig pustet op på tvivlsomme resultater fra et åben forsøg i Alzheimer.
                                  Ledelsen har været utrolig grådige med kontante bonusser på mange millioner $, hvor de så genivesterede en meget lille del, for at give et indtryk til markedet, at de havde tillid til casen.
                                  Sidste bonusaftale var på hele 320 millioner $ kontant til fordeling i ledelsen, hvis SAVA holdt en MC på min. 5 milliarder $ i min. 20 dage handelsdage - dette skete dog heldigvis ikke.
                                  Deres 2 x fase 3 forsøg med flere tusinde patienter er knap nok startet og forventes først klar med resultater i 2025 eller senere -
                                  og de har absolut INTET andet af betydningen i mellemtiden.

                                  Til sammenligning har Anavex unikke resultater fra flere placebokontrollerede forsøg i forskellige indikationer og får inden for de næste 5-6 mdr. resultater fra deres større fase 2/3 forsøg i Alzheimer + udvikling i en ekstrem bred vifte af andre indikationer.
                                  I løbet af 2022/start 2023 kan de endda have en et godkendelse i RETT, med et milliard potentiale!

                                  SAVA er milevidt væk fra potentiallet i Anavex!
                                  Investorerne fra SAVA burde hoppe over til Anavex, hvis de stadig ønsker at investerer på CNS området!
                                  Men som Solsen skriver, er markedet ikke rationel og slet ikke nok inde i de enkelte selskabers case - så mod al logik vil Anavex blive tynget af SAVA, indtil vi ser de næste afgørende resultater eller at investorerne tager chancen og begynder opkøb umiddelbar inden de forventes at blive udgivet.

                                  Holder selv fast og er iskold over for kursudviklingen på den korte bane - det er de hårde fakta/resultater, der i sidste ende betyder noget - alt andet er bare støj!

                                  1 Reply Last reply
                                  7
                                  • SolsenS Offline
                                    SolsenS Offline
                                    Solsen
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #72

                                    Anavex..."The results from a phase 2b/3 clinical trial for blarcamesine due later this or early next year may be pivotal in the history of Alzheimer's disease treatment"

                                    Et citat fra seeking alpha artikel: https://seekingalpha.com/article/4502064-pathways-impacting-alzheimers-drug-development?mailingid=27412451&messageid=2850&serial=27412451.500&utm_campaign=rta-author-article&utm_medium=email&utm_source=seeking_alpha&utm_term=27412451.500

                                    SAVA 20% ned i premarket.

                                    1 Reply Last reply
                                    4
                                    • D Offline
                                      D Offline
                                      deleted-user
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #73

                                      Anavex. Anavex har nu hele 14 stillinger åbne!

                                      https://form.jotform.com/220467700042142

                                      Tryk på " Position Applying For".

                                      Ligner et selskab/case, der er under kraftig udvikling med tro på en lys fremtid.
                                      Man afventer ikke evt. grønt lys fra FDA for f.eks RETT - Feedback fra de åbne forsøg i både RETT, PDD og AD kan måske være med til give Anavex stor tiltro til, at videnskaben er velfunderet, holdbar og ikke mindst - effektiv!
                                      Var man i tivivl, havde man måske afventet den relative kraftige opskalering af ansatte efter en evt. godkendelse i RETT eller de vigtige resultater fra Alzheimer sidst på året.

                                      Er overbevist om, at ledelsen ved langt mere om effekten af 2-73, end vi andre og markedet har mulighed for.

                                      1 Reply Last reply
                                      9
                                      • M Offline
                                        M Offline
                                        Makingmoney
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #74

                                        Reelt Ca det halve, når man kigger på hjemmesiden. Tænker at linket viser nuværende opslag, samt valgmuligheder som tidligere er oprettet i databasen, og som måske bliver aktuelle igen.
                                        Fedt er det dog,lige den slags som kan speede tingene op. De stillinger som fremgår af hjemmesiden er ikke lige i bunden af lønskalaen, måske derfor han altid er hooket på flere penge i kassen.
                                        Jeg overvejer at sende en uopfordret ansøgning som privat (eye) secretary. Når nu du siger at de ved en masse ville det være godt med en med store ører til fælles bedste.....

                                        Måske bliver vi alligevel rige (dumme?) svin.

                                        MM

                                        1 Reply Last reply
                                        6
                                        • D Offline
                                          D Offline
                                          deleted-user
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #75

                                          Anavex Værdiansættelse af Alzheimer.

                                          Har lagt den op tidligere, men siger lidt om, hvor skævt værdiansættelsen af Anavex umiddelbar er.

                                          https://www.ipwatchdog.com/2021/10/26/assessing-much-alzheimers-drug-worth/id=139154/#

                                          Adjusting Aducanumab's $10.6 billion value to Biogen as Phase 3 drug candidate by Biogen's 53.2% share and Neurimmune's 4% share, the total market value of Aducanumab as a Phase 3 drug candidate would be $20.7 billion. Applying the same adjustments, the entire market value of Aducanumab as an approved drug is estimated to be $43.4 billion.

                                          Dvs. bare det, at Anavex har et fase 3 forsøg kørende i Alzheimer, burde alene give en MC på ca. 10 milliarder $.
                                          MOA er endda ekstra underbygget af super gode PDD fase 2 data og RETT resultater.

                                          For nuværende hænger vi næsten uløselig sammen med XBI-indekset - eller "tidsvandskræfterne"
                                          Men uanset krig og inflation mm., så ændrer det ikke på, at Anavex skal værdiansættes på et helt andet niveau, når de endelig får myndighedernes blåstempling for, at skidtet virker og må sælges.

                                          Lidt løse rygter med alle mulige forbehold! - angiveligt fra Australien:

                                          "I've had my ears to the ground in Melbourne for a while.

                                          I've heard anecdotal evidence from the family of a number of AD Phase III trial participants attesting to the wonders of ANAVEX®2-73.

                                          Take for example the case of Dave* who, after 11 months on ANAVEX®2-73, has regained the ability to score in tennis - a skill that has eluded him ever since being diagnosed with AD by his geriatrician, and which was the main reason why he had withdrawn from the sport.

                                          Dave is delighted to be playing social tennis again.

                                          *not his real name."

                                          1 Reply Last reply
                                          8

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger