Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

ANAVEX NY TRÅD!! FEBRUAR 2022 POSITIV AVATAR FASE 3!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
455 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • SolsenS Offline
    SolsenS Offline
    Solsen
    wrote on sidst redigeret af
    #53

    Sker hvis fda godkender Blarcaminesine til voksne med rett før godkendelse kommer til børn.

    Så ikke tabt endnu.

    Undskyld at jeg blander mig og svarer - men har lidt jeg skal lufte.

    Eneste rigtige i min optik, at gå efter en godkendelse i voksne med rett hurtigst muligt om det så må koste en voucher.

    God kursudvikling i dag markedet taget i betragtning.

    Fatter stadig ikke, at der ikke er opstartet et væld af forsøg. Men Missling skulle have udtalt at der er 10 stks på vej.

    Tak til MayoMobile for endnu et spændende bidrag 🙂

    1 Reply Last reply
    8
    • D Offline
      D Offline
      deleted-user
      wrote on sidst redigeret af
      #54

      Anavex Webcast på Needman 14. april 2022

      Kl. 21.45 DK-tid.

      Link Preview Image
      21st Annual Needham Virtual Healthcare Conference

      favicon

      (wsw.com)

      Det er snart op over med opstart i de annoncerede nye forsøg, især når effekten af 2-73 er eftervist i hele tre indikationer nu - PD,AD og RETT.
      Der må også komme mere præcise tidsplaner, hvornår vi kan forvente div. resultater og stadet på NDA ansøgningen i RETT for voksne piger.
      Uanset plejer og må der komme en opdatering på de forskellige områder - ellers kunne man jo lige så godt høre en af de sidste CC`er.

      Just a moment...

      favicon

      (ih.advfn.com)

      PS: Solsen - det var netop det jeg forsøgte at fortælle vedr. RETT i voksne.
      Mener Anavex skal gå efter godkendelse hurtigst muligt, uanset voucher eller ej - en markedsgodkendelse f.eks. 6-8 mdr. før og en dermed højere kurs/MC ville kunne opveje gevinsten ved en evt. voucher.
      Potentielle partneraftaler ville nok også blive rykket tilsvarende frem og til en større værdi.

      1 Reply Last reply
      7
      • D Offline
        D Offline
        deleted-user
        wrote on sidst redigeret af
        #55

        Anavex. Medicare dækker ikke Biogens Aduhelm mod AD!

        Link Preview Image
        Medicare finalizes its restrictions on new Alzheimer’s drug, despite pressure from drugmakers

        Medicare finalized its plan to restrict coverage for a controversial, pricey Alzheimer’s drug to patients participating in clinical trials.

        favicon

        STAT (www.statnews.com)

        Fornuften sejrede i sidste ende over grådigheden!
        Mange AD patienter skånes nu for hjerneblødninger og falske håb med en ineffektiv og farlig behandling, der ville have drænet det amerikanske sundhedsvæsen og fyldt lommerne på skrupelløse Biogen!
        Samtidig skulle der også være kommet mere fokus på, at fremme medicin, der synes at have en reel effekt.

        Anavex var på Needman den 16. marts ( hvilket var en aldeles god CC ) og nu igen her den 14. april - der må alt andet lige være kommet noget "mere kød ned i suppen" siden sidst ellers giver det ikke meget mening, at vende tilbage i samme fora så hurtigt - man kan stadig hente webcastet fra den 16. marts på hjemmesiden.
        Er blevet skuffet tidligere, men man kan måske håbe på nyheder, der så skal offentliggøres inden webcastet den 14. april?
        Vi nærmer os også snart den årlige generalforsamling og Q2, der skal afholdes inden den 15. maj - max 45 dage efter endt endt Q2 den 31. marts.

        Afventer blot på at casen udvikler sig i det tempo og omfang, som tingene nu en gang sker - processerne tager nu en gang den tid det tager.
        Alt synes dog at følge planen - der er styr på både videnskaben og økonomien!

        1 Reply Last reply
        7
        • D Offline
          D Offline
          deleted-user
          wrote on sidst redigeret af
          #56

          Anavex. Ny løn/optionsaftale med Missling frem til juli 2025.

          https://sec.report/Document/0001731122-22-000700/

          Årsløn 700.000 $ + 500.000 nye optioner ved nedenstående milepæle:
          Afslutning fase 2/3 forsøget i Alzheimer.
          Opstart fase 2/3 Fragile X
          Opstart imaging-focus forsøg i Parkinson ( i samarbejde med MJFF)

          Der er også lavet aftaler med andre medarbejder.

          Rimelig årsløn og kun mulighed for optioner med køb til dagspris, hvis casen skrider frem og opnåede milepæle indfries.
          Optioner tilknyttet godkendelse i f.eks. RETT og evt. opstart af de øvrige annoncerede Parkinson forsøg ville have bidraget til positive forventninger til disse og ville sende et godt signal til markedet.
          Generelt dog en fair aftale - især er jeg stor tilhænger af optioner, der fremme incitamentet for at skabe resultater, der kommer alle aktionærer til gavn i sidste ende.
          Vigtigt at man fastholder Missling, som trods lidt kritik har formået, at styrer Anavex gennem udfordringerne med COVID-19 og skulle køre og opstarte div. forsøg.
          Samtidig har han formået, at sikre en solid økonomi, så der ikke er sket større udvanding og uden at være i lommen på andre parter.

          Uddrag fra 8-K:

          SECTION 4. The Parties agree that Section 4 of the Employment Agreement shall be amended and restated as follows:

          1. Stock Options. In addition to your Base Salary and Bonus, you shall receive the following stock option grants:

          (i) You shall be entitled to 500,000 options for shares of the Company's Common Stock which shall be granted upon the filing of an S-8 Registration Statement for the 2022 Equity Incentive Plan. The options shall vest one third each upon the

          > Completion of ANAVEX2-73-AD-004 Phase 2b/3 study in Alzheimer's disease

          > Initiation of ANAVEX2-73 imaging-focused Parkinson's disease clinical trial

          > Initiation of ANAVEX2-73 Phase 2/3 Fragile X clinical trial

          Each such option shall have an exercise price equal to the closing price of the Common Stock on the grant date.

          1 Reply Last reply
          6
          • BudweisB Offline
            BudweisB Offline
            Budweis
            wrote on sidst redigeret af
            #57

            Ge­ne­tik­ken bag Alzhei­mers de­mens af­slø­ret i nyt stu­die

            https://www.rigshospitalet.dk/presse-og-nyt/nyheder/nyheder/Sider/2022/april/genetikken-bag-alzheimers-demens-afsloeret-i-nyt-studie.aspx

            1 Reply Last reply
            5
            • D Offline
              D Offline
              deleted-user
              wrote on sidst redigeret af
              #58

              Anavex Kunne tyde på, at Anavex er inde på noget af det rigtige iflg. denne artikel.

              "affaldsopsamlere" - leder uværlig tankerne hen på, at 2-73 beviseligt fremmer Autophagy mekanismen - evnen til at udrense defekte dele i cellekernen under deling.

              Endvidere tillægger Anavex også beskyttelse af TAU-proteinet kan understøttes af 2-73.
              Anavex mener også at kunne bevise, at 2-73 styrker hel immunforsvaret gennem nedbringelse af inflammationer mm.

              Tanken om selektivt og tidligt at sætte ind over for mennesker, der er disponeret for at udvikle Alzheimer, er også en af Anavex`s mantraer og en del af hele precision tilgangen, ved at kortlægge alle patineres DNA og RNA sekvens i samtlige af deres forsøg.

              Endelig har vi så den sunde livsstil, som modvirker hjertekar sygdomme - her mener Anavex også, at 2-73 har en positiv effekt.
              Anavex indsendte lige her fornylig en patentansøgning den 31. marts 2022, om lige netop 2-73`s mulige effekt på dette område.

              TREATMENT OF CARDIAC DYSFUNCTION:

              https://appft1.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO1&Sect2=HITOFF&d=PG01&p=1&u=/netahtml/PTO/srchnum.html&r=1&f=G&l=50&s1=20220096424.PGNR.&OS=DN/20220096424&RS=DN/20220096424

              Så vi må se om Anavex kommer i mål - men tingene ser meget lovende ud efter min mening.

              I mellem tiden kan vi selv motionere lidt (meget) mere og spise noget sundere og måske således forebygge en potentiel udvikling af en CNS sygdom - ja måske allerede her i Påsken:)

              1 Reply Last reply
              6
              • D Offline
                D Offline
                deleted-user
                wrote on sidst redigeret af
                #59

                Anavex Generalforsamling den 24. maj 2022

                Just a moment...

                favicon

                (ih.advfn.com)

                Der er ikke nogen større punkter på dagsorden.
                Der skal bl.a. godkendes en optionsplan for ansatte, hvor der skal afsættes/trykkes nye aktier til formålet.
                Af nedenstående link fremgår det også, at Anavex ønsker at øge og styrke organisationen, hvilket er nødvendigt, hvis de annoncerede nye forsøg skydes i gang.
                Tidligere har vi set og fået at vide, at de samtidig opbygger egen salgsorganisation - primært nok i forbindelse med RETT.
                Ved aflønning af gl. og nye ansatte spiller tildeling af optioner en vigtig rolle.
                Og igen - hvis skidtet ikke virker eller trækkes tingene i langdrag, så forsvinder værdien af tildelte optioner, hvilket nok vil være et stort incitament for at yde en ekstra indsats - men for at der kan ske en tildeling af nye optioner, skal der kunne trykkes nye aktier, selvom de måske ikke bliver indløst i sidste ende, hvis kursen skulle blive laver end ved tildelingstidspunktet. (Ved evt. fejling af casen)
                Så - hvis alt går godt, har jeg intet problem med, at de ansatte belønnes tilsvarende for indsatsen.

                https://www.anavex.com/job-opportunities

                I 2021 fik vi 10-Q rapporten den 13. maj, så der burde komme en inden sidste frist den 15. maj 2022 - 45 dage efter endt kvartal.

                Så mon ikke vi får lidt nyheder med kød på inden da - OLE PDD afsluttet (april 2022), AD fase 2/3 (maj/juni 2022) afsluttet, NDA i RETT voksne eller opstart af nye forsøg mm. - bare et eller andet, der indikerer, at casen stadig er rigtig god og i fremdrift.

                Har stadig en fidus til, at der må komme et eller andet nyt den 14. april (eller før) på Needham, når det kun er en mdr. siden sidste optræden på selvsamme sted - uanset kvaliteten af "suppen", så ville det i min optik ikke give mening, at gennemgå nøjagtig samme materiale/informationen så kort tid efter - og for samme publikum og endda nok med selvsamme interviewer fra Needham!

                1 Reply Last reply
                5
                • D Offline
                  D Offline
                  deleted-user
                  wrote on sidst redigeret af
                  #60

                  Anavex Husk webcast i aften den 14/4 21.45!

                  Link Preview Image
                  21st Annual Needham Virtual Healthcare Conference

                  favicon

                  (wsw.com)

                  Vi fik ingen nyheder her kl. 13.00 i dag, så vi skal nok ikke forventet de helt store nyheder i aften.
                  Håber på en dygtig og ivrig interviewer fra Needham - som sidste gang i marts.
                  Ellers må materialet/slides være næsten identiske - men kan igen håbe på, at vi får nogle guldkorn mellem linjerne, selvom det næppe vil påvirke markedet, men måske kan tjene det formål, at os indviede kan blive bekræftet i at casen er intakt og på rette kurs.

                  1 Reply Last reply
                  6
                  • D Offline
                    D Offline
                    deleted-user
                    wrote on sidst redigeret af
                    #61

                    Anavex Webcast - intet nyt!

                    Eneste forandring til sidste Needham webcast var, at Missling var afløst af den relative nye CMO Edward Hammond, der nok skulle have sin relative nemme ilddåb.
                    Forstår simpelthen ikke meningen med at præsenterer samme omgang en gang til - kun en mdr. efter sidste gennemgang??
                    Kunne faktisk meget bedre lide Misslings gennemgang - han brænder mere for sagen.
                    Anavex er bundet sammen med kursudsvingene med XBI-indekset - dette bliver først ændret, når vi får seriøse nyheder og først for alvor, når vi får resultaterne fra PDD OLE og/eller AD fase 2/3 - Avatar nok først i start 2023.
                    Vedr. NDA for RETT i voksne piger, så forventer Anavex indsending og feedback fra FDA midt 2022. (tror nærmere vi er henne i efteråret med Anavex tidsregning)

                    Som først kommende udmelding af en hvis tyngde, ser jeg udmeldingen om, at PDD OLE og AD fase 2/3 er afsluttet - for så startes nedtællingen til TLD mere håndgribeligt.

                    Eneste nye positive udmelding i dag, er at Ukrainerne fik ram på russersv...... flagskib!

                    1 Reply Last reply
                    9
                    • SolsenS Offline
                      SolsenS Offline
                      Solsen
                      wrote on sidst redigeret af
                      #62

                      Anavex ... Synes faktisk, at Hammond gjorde en god debut. Tror mange bedre forstår ham bedre end Misslings tyske accent. Men jeg kan også bedst lide CEO på deres CC.

                      Eneste jeg fik ud af Needham indlægget var nok en fornemmelse af, at Anavex er i tættere kontakt med FDA end hvad Missling tidligere har udtrykt.

                      Men jeg er stadig forundret over det langsomme tempo. Håber sandelig de ser at få ansat mange flere kvalificerede medarbejdere så forsøgene kan komme i gang og de kan analyseres væsentlig hurtigere end tilfældet er i dag.

                      Enten flere medarbejdere eller partnerskaber - tror stadig på, at Anavex har fat i noget ekstraordinært og som vil give mange CNS syge et nyt liv samt give store kursstigninger de næste år.

                      1 Reply Last reply
                      7
                      • M Offline
                        M Offline
                        Makingmoney
                        wrote on sidst redigeret af
                        #63

                        Anavex. På FB findes en side med seriøse aktionærer, med humor og selvironi som side dish. Vores Maya ( Jesse) er der også. En af dem undersøger p.t interessen for om der skal forsøges at få en repræsentant i ledelsen, for at "pleje vores interesser ". Han er endnu ikke så konkret, men det vil han blive hvis interessen viser sig stor nok. Måske følger i det, eller kunne tænke jer at gøre det. De fleste af os er jo enige om at det går for langsomt, især når vi ser på kapitalen til rådighed. CEO har for øvrigt udstedt lidt flere aktier så jeg for nylig på tallet på Yahoo.

                        God påske fra Thailand

                        1 Reply Last reply
                        5
                        • D Offline
                          D Offline
                          deleted-user
                          wrote on sidst redigeret af
                          #64

                          Anavex. Zoom møde Anavex/RETT UK den 18. maj.

                          Link Preview Image
                          Page not found | Reverse Rett

                          favicon

                          Reverse Rett (www.reverserett.org.uk)

                          Walter Kaufmann vil forklare videnskaben bag 2-73 i RETT og der vil blive gennemgået resultater fra Avatar, hvor forældre til patienter i Avatar forsøget også vil dele deres oplevelser.
                          Dette møde giver samtidig info vedr. opstart til Excellence studiet, hvor af der skal køres 5 steder i UK.

                          Reg. til Zoom kl. 13.00 - 14.00 DK tid:

                          https://www.eventbrite.co.uk/e/dr-banka-and-dr-kaufmann-anavex-clinical-trial-tickets-302835458007

                          Super MM, hvis vi alm. aktionærer kunne komme lidt tættere på ledelsen.
                          Har ofte det indtryk, at den manglende opdatering og ringe nyhedsstrøm indikerer, at ledelsen nogle gange flyver i et andet luftlag end os alm. investorer - måske pga. travlhed og fokus på et større mål.
                          Mener dog at ledelsen generelt har gjort det godt, men glemmer bare deres forpligtigelser til at holde os og offentligheden løbende ordentlig orienteret og ikke bare tage opbakningen for givet.
                          Husker bl.a. en Q-10 CC, hvor der var presset 4-6 gode nyheder ind, som sagtens kunne være formidlet løbende, i stedet for en unødig nyhedstørke på flere mdr.
                          MAYO ville være et eminent bud på en sådan repræsentant!

                          1 Reply Last reply
                          7
                          • P Offline
                            P Offline
                            poppelkongen
                            wrote on sidst redigeret af
                            #65

                            lidt info, ved ikke om det kan bruges

                            Just a moment...

                            favicon

                            (zolmax.com)

                            1 Reply Last reply
                            5
                            • M Offline
                              M Offline
                              Makingmoney
                              wrote on sidst redigeret af
                              #66

                              Anavex Artikel om Cassava, skidt læsning. Henset til den historiske korrelation der har været mellem kurserne ryger vi nok under 10 i dag. Vi må se

                              nytimes.com

                              favicon

                              (www.nytimes.com)

                              1 Reply Last reply
                              3
                              • K Offline
                                K Offline
                                Kyed01
                                wrote on sidst redigeret af
                                #67

                                Kan desværre ikke læse artiklen da den er bag ved en betalings væg.
                                Har aldring haft tiltro til SAVA anyway så ikke overrasket.

                                Det vil værre skidt hvis vi går under kurs 10, helt urimeligt, biotech er bare banket helt ned i kul kælderen men vores tid i solen kommer jo ret sikkert en dag så der er ikke andet at gøre and a bide tænderne sammen og ignorere det.

                                1 Reply Last reply
                                5
                                • M Offline
                                  M Offline
                                  Makingmoney
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #68

                                  Kyed linket fandt jeg på fb gruppen, det nyeste indlæg. Den er gratis, vi sidder jo samme sted, kan ikke være det der gør det.

                                  1 Reply Last reply
                                  4
                                  • H Offline
                                    H Offline
                                    Hyst
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #69

                                    Kyed, artiklen findes mange steder
                                    https://globalonlinemony.com/scientists-question-data-behind-an-experimental-alzheimers-drug/

                                    1 Reply Last reply
                                    3
                                    • SolsenS Offline
                                      SolsenS Offline
                                      Solsen
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #70

                                      Vi har set en langsom afkobling af Anavex kurs til SAVA, idet marketcap snart er lige store.

                                      Det er jo markedets dumhed, hvis de straffer Anavex på den artikel. Det modsatte skulle jo være den logiske konsekvens.

                                      Jeg er fuldstændig ligeglad med kursen på Anavex på den korte bane. Markedet er skørt og det kan man måske trade lidt på. Men på den lange horisont ligger vi stadig med et utroligt spændende potentiale.

                                      Min fornemmelse er at vi får stigninger indenfor de næste 3 mdr. Men hvornår de store investorer træder på speederen er rent gætværk.

                                      De mæsker sig lige nu billige Anavex aktier.

                                      1 Reply Last reply
                                      6
                                      • D Offline
                                        D Offline
                                        deleted-user
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #71

                                        Anavex SAVA kontra Anavex

                                        SAVA er blevet kunstig pustet op på tvivlsomme resultater fra et åben forsøg i Alzheimer.
                                        Ledelsen har været utrolig grådige med kontante bonusser på mange millioner $, hvor de så genivesterede en meget lille del, for at give et indtryk til markedet, at de havde tillid til casen.
                                        Sidste bonusaftale var på hele 320 millioner $ kontant til fordeling i ledelsen, hvis SAVA holdt en MC på min. 5 milliarder $ i min. 20 dage handelsdage - dette skete dog heldigvis ikke.
                                        Deres 2 x fase 3 forsøg med flere tusinde patienter er knap nok startet og forventes først klar med resultater i 2025 eller senere -
                                        og de har absolut INTET andet af betydningen i mellemtiden.

                                        Til sammenligning har Anavex unikke resultater fra flere placebokontrollerede forsøg i forskellige indikationer og får inden for de næste 5-6 mdr. resultater fra deres større fase 2/3 forsøg i Alzheimer + udvikling i en ekstrem bred vifte af andre indikationer.
                                        I løbet af 2022/start 2023 kan de endda have en et godkendelse i RETT, med et milliard potentiale!

                                        SAVA er milevidt væk fra potentiallet i Anavex!
                                        Investorerne fra SAVA burde hoppe over til Anavex, hvis de stadig ønsker at investerer på CNS området!
                                        Men som Solsen skriver, er markedet ikke rationel og slet ikke nok inde i de enkelte selskabers case - så mod al logik vil Anavex blive tynget af SAVA, indtil vi ser de næste afgørende resultater eller at investorerne tager chancen og begynder opkøb umiddelbar inden de forventes at blive udgivet.

                                        Holder selv fast og er iskold over for kursudviklingen på den korte bane - det er de hårde fakta/resultater, der i sidste ende betyder noget - alt andet er bare støj!

                                        1 Reply Last reply
                                        7
                                        • SolsenS Offline
                                          SolsenS Offline
                                          Solsen
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #72

                                          Anavex..."The results from a phase 2b/3 clinical trial for blarcamesine due later this or early next year may be pivotal in the history of Alzheimer's disease treatment"

                                          Et citat fra seeking alpha artikel: https://seekingalpha.com/article/4502064-pathways-impacting-alzheimers-drug-development?mailingid=27412451&messageid=2850&serial=27412451.500&utm_campaign=rta-author-article&utm_medium=email&utm_source=seeking_alpha&utm_term=27412451.500

                                          SAVA 20% ned i premarket.

                                          1 Reply Last reply
                                          4

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger