North Media: analyse og 2022-forventninger.
-
Jeg er godt tilfreds med aktiens udvikling.
samtidig er der masser af potentiale tilbage.
Jeg har købt en masse aktier her på kurs 110 - det er jo en vild god købspris.
Hold mig gerne op på det om 1 år.
-
Digital Services kommer at have en omsætning på 150 mio i år og Ebit på 24 mio kr. De kan sagtens i 2022 have omsltning på 190 mio måske 200 mio kr og ebit på 35-38 mio. Og da indgår Lead supply ikke i regnskabet som har kæmpe vækst i omsætning og indtjening
-
mon ikke vi har været nede nok for nu så vi skal lidt op igen.. ??
-
Nej, der skal lige gives rabat igen. Jeg køber under 110,-
-
Jeg har også købt i dag. Primært i kurs 109. Jeg synes det virker besynderligt, at meget value var undtaget fra fald i går i US, hvor man i DK så modsatte effekt. Value fik samme tur som vækst. Dog har jeg også set en del papirer med US-tunge salgssider i dag. Måske skulle der bruges likviditet til at købe op i det der blev kastet ud fra 5. sals højde i går!

Det fik jeg lige skrevet alt imens de nedjusterer forventningerne. Det er da helt igennem mærkeligt, at små bump på vejen beskrives detaljeret i en fondsbørsmeddelelse, mens andre positive nyheder blot beskrives kort under tilfældige aktionærpræsentationer... Man skulle jo nærmest tro at direktionen har lånt deres aktier ud til shortere!!!

En nedjustering en måned efter en præcisering af regnskabet er simpelthen ganske uacceptabel ringe management!
-
De aktiverede omkostninger til Bekey har jeg hele tiden set som tabt. At der i Corona ikke er sket en stor transformation i Bekey, viser klart at der ikke er særlig stor interesse for produktet
-
Det forekommer mig som kåre wig er foreldket i Bekey. Man har kunnet læse skriften på væggen de seneste 2 år. Der er ikke sket noget i selskabet de seneste 2 år
-
Den nedjustering var ikke noget amerikanerne accepterede.
Dog er det stort set udelukkende dem som har solgt, og de har i forvejen skubbet NM ned den seneste måneds tid.
Jeg har købt en solid position i kurs 97'ish. Den swinger jeg til kurs 110.
De bør starte et tilbagekøb omgående!
-
hvorfor i himmelens navn iverksætter de ikke et tilbagekøbsprogram til denne kurs!!!!!!!!!!!!!!!!
-
De kommer at have næsten 1 mia på konto, deres ejendomme er er værdiansat alt for lavt. Deres forretning, FK, Boligportal, OFIR og Lead Supply er værdiansat til 500 mio. kr. jf nuværende kurs. Det er fuldstændig sindsygt.
-
Nuværende kurs er mistillid fra investorer... Så enkelt er det.
Med den pengetank burde man let kunne vækste virksomheden, men det formår de ikke. Det skaber undren fra investorer at ledelsen ikke i højere grad kan finde ud af at drive virksomhed. Hvilket er lidt underligt, for det går jo sådan set meget godt for samtlige ben de har at gå på. Hvad frygten er for at købe ind på samme præmisser ved at opkøbe og værdiskabe egne virksomheder må være fordi de ikke magter opgaven. Og det har jeg givet dem til GF i 2022 til at bevise eller svare direkte på.
-
North Media har den 3 dec meldt ud, at man ønsker en ren balance - så det er en ændring af regnskabsprincip, der er det væsentligste i denne udmelding. Det har ingen konsekvens for kontant-beholdningen i selskabet.
Udgifterne (nedskrivningen) er allerede betalt og indregnet i balancen. Det har altså ingen cash-effekt.
I runde tal er nedjusteringen i Bekeys udviklingsomkostning følgende:
• 2019: 7M
• 2020: 7M
• 2021: 7M
• Total 21M DKK.
Det er Bekeys opgangsprodukt, der har oplevet en forsinkelse af 1) udrulningen af etage-adgangssystemer og 2) lukningen af nye kunder. Bekey sætter lige nu licens-betalingerne OP for kommunerne, det skal koste mere at være på platformen. Denne del af Bekey skal altså bidrage yderligere til bundlinien. -
Uanset om det her blot er en teknikalitet i forhold til regnskabet - for det kan jeg godt aflæse - så må denne teknikalitet slet slet slet slet ikke koste ca. 10% af værdien af et konglomerat. Det kurstab er afstedkommet af andre dybereliggende årsager.
Det her er torskedumt - efter man for en måned siden præciserede sit regnskab i den øvre ende. Som "sjovt nok" gav investorerne anledning til at sælge (voldsomt) ud.
I dag er ALT indregnet - alle ved jo godt, at det ikke ligefrem kører for Bekey. Så der var reelt ingen grund til afstraffelsen i dag, men der sidder bare nogen og trykker sælg - amerikanerne. Ikke fordi jeg skal gøre dem til de slemme, de er blot spekulative, og vil bare have kursen ned for at kunne købe længere nede. For du kan dybest set ikke shorte en aktie i small- eller midCap, men du kan robot-"styre den", og det er hvad der sker her.
Jeg bliver aldrig den store fortaler for den slags, for det stopper helt klart nogle små investorer ud som ikke har den indsigt.
Casen North Media
Nu skal de edder banke mig se at få aktiveret nogle opkøb. Ellers bliver det jo pinligt at sidde i en position som Henrik Løvig sidder i.
Og jeg er helt tabt hvis de ikke laver et aktietilbagekøb ASAP. Gør de ikke det, så er det jo fordi bestyrelsen (Richard Bunck) ikke stoler på egen business-case.
For investorerne handler det nu om tillid til virksomheden - ikke casen - for den er intakt. Bekey er det mindste ben i virksomheden og den må ALDRIG koste 10% af værdien af hele selskabet, fordi man nedjusterer en teknikalitet.
Det svarer jo til at de skulle sidde og oplyse om deres aktieportefølje på månedsbasis... Hov vent - det burde de faktisk... Eller vent - den er jo pløjet ned i bedste Cathie-style... Så i dag er ikke en god dag...
Nu siger jeg det lidt i sjov - men så er den ude, men man skulle jo nærmest tro, at bestyrelsen - og direktionen - har en intention om at drive kursen ned. Richard Bunck har da i hvert fald ingen interesse i at køre den op, hvis han om 6 måneder kan afnotere NM til kurs 100.
Al lokkemad er kørt i stilling - fremtidig udbytte og store kursstigninger. Alt imens man har ekstremt travlt med at fortælle markedet, at aftalen med Deustche Post nærmest var en misforståelse for at skabe omsætning i FK Distribution, og at Digital Services ikke kan levere - underligt - de har jo en kæmpe pengetank at vækste på!!!
Jeg er stadig aktionær, men pas lige på jer selv derude. Det her lugter.
-
Boligportal har lukket to pæne kunder til deres nye produkt - "dataplatformen":
- NREP
- Birch Ejendomme
"Vi ser et stort potentiale i at sælge vores data til ejendomsselskaber. Det er tydeligt, at vi lige nu rammer en efterspørgsel fra branchen, hvor data spiller en større og større rolle. Vi lancerede dataplatformen i september, og aftalen med NREP slår fast, at det her er et betydeligt fokusområde for os."
NREP alene bidrager vel med over 100.000,- om måneden - eller 1,2M DKK om året.
-
Hvor kan du læse det?
-
Sådan det er godt nyt
-
Det er gode kunder ????
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind