Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

North Media: analyse og 2022-forventninger.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
111 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • P Offline
    P Offline
    Prof-Inv-DK
    wrote on sidst redigeret af
    #14

    Så er der en lille film om Boligportal:

    404 Not Found

    favicon

    (www.northmedia.dk)

    1 Reply Last reply
    5
    • A Offline
      A Offline
      Aktie-Zlatan
      wrote on sidst redigeret af
      #15

      Men ikke direkte i januar 2021 uden indirekte i januar 2022.

      Selskaber med børsværdier under 500 millioner EUR (<50 % af 1000 millioner EUR) måtte vente et år til.

      I november 2020 var A&O:s børsværdi ca 170 millioner EUR (ca 2,2 millioner aktier på børsen).

      A&O har idag et børsværdi på ca 360 millioner EUR og er således fortsat under 500 millioner EUR, men da A&O har holdet hovedet oven vande (150 millioner EUR) i et år, så er det tilstrækkeligt.

      "one more review"

      (For nye aktionærer er "direkte" muligvis korrekt, men jeg har ventet et år.)

      1 Reply Last reply
      5
      • tommycarstensenT Offline
        tommycarstensenT Offline
        tommycarstensen
        wrote on sidst redigeret af
        #16

        Jeg er selv flittig bruger af BoligPortal. Det synes umiddelbart at vaere den bedste del af forretningen, men desvaerre ikke den stoerste.

        98528_NORTHM.CO_2021Q3_segments.png

        1 Reply Last reply
        5
        • H Offline
          H Offline
          henningmaria
          wrote on sidst redigeret af
          #17

          Kunne North Media ikke også digitalisere bolighandel, så sælgere kunne fremvise og sælge deres hus udenom mæglere inde på en platform, men så kunne man købe nogen tjenester inde på sådan en platform i forbondelse med salget, som er sat til en meget lavere pris?

          1 Reply Last reply
          6
          • tommycarstensenT Offline
            tommycarstensenT Offline
            tommycarstensen
            wrote on sidst redigeret af
            #18

            henningmaria Muligvis. Boliga gjorde det allerede for nogle aar tilbage og har hjemmesiden selvsalg.dk til formaalet. BoligPortal har vist stoerre fokus paa udlejningsejendomme. Jeg har vaeret tilfreds kunde hos dem i mange aar.

            I udlandet er deres pendanter bl.a. RightMove (UK), Zillow/Trulia (US), Zoopla (UK). Sidstnaevnte blev opkoebt og afnoteret i 2018, men de to andre er stadig paa boersen og sidder ret haardt paa markedet i hvert deres land.

            Foer man bliver for begejstret for vaeksten i omsaetningen i Zillow Group, saa skal det lige siges, at de har paabegyndt en praksis med at koebe ejendomme og saelge dem kort tid efter. Jeg kan ikke huske, hvem der var ude med riven, men jeg tror, at det var Michael Burry, der sagde, at de vist ikke var klar over, hvilken risiko de paatager sig.

            98536_RMV.L_income.png
            98536_ZG_IncomeStatement.png

            1 Reply Last reply
            5
            • H Offline
              H Offline
              HenrikK
              wrote on sidst redigeret af
              #19

              Meget enig med dig Niels angående det alt for store kapitalberedskab. Jeg investerer heller ikke på samme måde som NM selv, omend man må sige at de har gjort det sindssygt godt.. Men denne høje P/E når der begynder at komme høj inflation er jeg ikke helt glad for. Mener dog, at jeg hørte Kåre sige at hvis der kom et krak i markedet, ville prissætningen på det der skal købes op, nok falde tilsvarende - og der har han jo en pointe..
              Så lige en opfordring til alle NM aktionærer om at blive medlem af Facebook gruppen "Aktier og investering" her er der nogle gode indlæg af Nicolai Frisch som er Mega bullish på NM.
              Jeg så lige BoligPortalen idag og der var der 14,1 t/lejemål versus 13,9 igår. Så det kan pludselig nemt tage fart.
              Jeg tror der er noget stort på vej, og deres slogan med "at vi skaber kunder til vores kunder" kan også opnå meget synergi på tværs af deres forretningsben. Tænker også at NM med det rette opkøb kan eksekvere helt voldsomt med den data/knowhow de allerede har.

              1 Reply Last reply
              3
              • D Offline
                D Offline
                deleted-user
                wrote on sidst redigeret af
                #20

                Så har detektiven været på spil i forhold til aftalen med Deutsche Post.

                Tilsyneladende samarbejder Deutsche Post med flere der pakker deres Einkaufaktuell. Det kommer nok næppe som en overraskelse 🙂

                Hvad der er overraskende for mig er, at de også er i gang med at shoppe rundt i hvordan de løser denne papir banderole-pakning.
                Deutsche Post samarbejder bl.a. med et selskab der hedder Bagel som køber deres løsning i Italien hos et selskab der hedder Sitma som efter sigende har en patenteret banderole fra 80'erne.

                Link Preview Image
                Seite nicht gefunden | Bagel

                favicon

                (www.bagel.de)

                Bagel skriver direkte, at de køber deres pakkemaskiner hos Sitma... Det er ikke videre positivt i forhold til et større samarbejde mellem FK Distribution og Deutsche Post*.

                Som jeg tidligere har skrevet, så virker det som om, at Deutsche Post spiller på flere heste, og dybest set er ligeglade med FK Distribution på den lange bane, så længe de leverer i Nordtyskland. Det kunne man jo bare sige åbent, frem for det hemmelighedskræmmeri...
                Jeg har i hvert fald slettet Deutsche Post som en trigger i mine beregninger i forbindelse med min opdagelse.

                *Måske køber FK Distribution også deres maskiner i Italien og de blot pakker i Nordtyskland fordi det giver mening geografisk - MEN SÅ SIG FOR POKKER DET TIL MARKEDET!!!

                1 Reply Last reply
                6
                • H Offline
                  H Offline
                  henningmaria
                  wrote on sidst redigeret af
                  #21

                  Det giver meget god mening det du skriver. Det forklarer også hvorfor de kun vil fokusere på at pakke for nord tyskland og i andre nærområder

                  1 Reply Last reply
                  5
                  • L Offline
                    L Offline
                    Labredoor
                    wrote on sidst redigeret af
                    #22

                    Den løsning, der beskrives i artiklen er en 10 cm bred Papirbanderole.

                    Idet det bemærkes, at artiklen er fra marts 2021, så er det vist gået dårligt med den løsning. Man er rullet tilbage til det oprindelige efter klager fra kunder / eller udelukkende fortsat med det på test-stadiet.

                    North Media er altså fortsat dem, der har en løsning, der også efter selskabets udsagn gør Deutsche Post glad.

                    Når det så er sagt, er der fortsat den geografiske udfordring - der betyder, at det kan være for langsomt at køre indpakkede reklame-aviser fra Tilst til Munchen. Netop derfor har North Media også oplyst, at de forventer kun at kunne dække NordTyskland...

                    Men DP-forretningen alene vil kunne udgøre 8-10% af omsætningen i FK-Distribution i 2022.

                    1 Reply Last reply
                    3
                    • D Offline
                      D Offline
                      deleted-user
                      wrote on sidst redigeret af
                      #23

                      Jeg kender ikke andre oplysninger end dem jeg graver frem fra tid til anden 🙂

                      Det kunne dog være rart, hvis jeg ikke var nødsaget til det.

                      1 Reply Last reply
                      5
                      • H Offline
                        H Offline
                        Hyst
                        wrote on sidst redigeret af
                        #24

                        Det er nu NM politik ikke at fortælle meget! (smil)

                        1 Reply Last reply
                        2
                        • H Offline
                          H Offline
                          henningmaria
                          wrote on sidst redigeret af
                          #25

                          Jeg kan huske den adm dir i FK være meget påpasselig da han udtalte sig om DP til en præsentation. At de slet ikke fortæller noget er vel tegn på det ikke er noget der fokuseres på

                          1 Reply Last reply
                          2
                          • L Offline
                            L Offline
                            Labredoor
                            wrote on sidst redigeret af
                            #26

                            HenningsMariaah - det tror jeg ikke - FK har løbende og meget tæt dialog med DP. Der er helt klart fokus på at lukke mere forretning til FKs Packaging Technology.

                            Ikke bare med salg til DP - men også salg til alle andre europæiske udbydere.

                            NM ønsker blot at holde "hypen" nede - de er faktisk ekstremt konservative - modellen er at sandbagge og så efterfølgende at overraske med goe tal.

                            1 Reply Last reply
                            2
                            • D Offline
                              D Offline
                              deleted-user
                              wrote on sidst redigeret af
                              #27

                              Jeg synes det ville klæde en virksomhed, at dele den viden de har med markedet, når hovedaktionæren og den adm. direktør samtidig spiller med aktionærernes penge.
                              Det er ikke rimeligt, at aktive investorer skal sidde og grave oplysninger frem om en virksomheds mulige salg. Og det er fuldkommen ligegyldigt, hvor stor en del af omsætningen det drejer sig om. Når man går ind i et nyt segment, så er der et uopfyldt potentiale.

                              I enhver anden virksomhed har man lavet en model over det samlede salg for det potentielle nye segment, og fremført at vi har x% af det samlede tyske marked eksempelvis og der er xxx mio. kr. i potentiale i det samlede marked. Det er jo ikke noget nyt i forhold til hvad de gør med andre virksomheder.

                              Det er ved at være en smule trættende. Du kalder det konservativt - jeg kalder det også manglende kurspåvirkende oplysninger til markedet...
                              Jeg er i øvrigt uenig i at kalde det hype. Det er oplysninger til markedet der er vigtige for den lange investor. Specielt! når man har med en virksomhed at gøre der siver omsætning.

                              1 Reply Last reply
                              3
                              • H Offline
                                H Offline
                                henningmaria
                                wrote on sidst redigeret af
                                #28

                                Udviklingen i Ofir og Boligportal beviser hvor ekstremt dygtige medarbejderne er i de respektive selskaber er. I henhold til Boligportal har man fremvist, hvad det potentielle market er for de nye indtægstrømme. Jrg kunne tænke mig at de fremover præsenterer omsætning for de enkelte indtægtsstrømme. Det samme for Ofir i henhold til målrettede kampagner og annoncer fordelt på offentlige og private kunder. I henhold til aktiebeholdningen, da er min kæde hoppet fuldstændig af. De taler om flexibilitet og uafhængighed. Det er vrøvl. De er langt forbi det, og den gearing som den post er tilagt er direkte negativ for eksisterende aktionærer. Større udbytte og aktietilbagekøb ville øge værdien og samt bevare en uafhængigt flexibelt selskab til opkøb af andre virkdomheder

                                1 Reply Last reply
                                2
                                • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                                  Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                                  Helge_LarsenPI-redaktør
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #29

                                  Kort videokommentar om vores debat omkring North Media:

                                  Just a moment...

                                  favicon

                                  (www.proinvestor.com)

                                  1 Reply Last reply
                                  3
                                  • D Offline
                                    D Offline
                                    deleted-user
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #30

                                    Nu er jeg jo for nogle dage siden kommet med en bandbulle til aktie-porteføljen i NM. Skal jeg sige noget positivt, så er det at jeg jo bliver nødt til at følge de pågældende virksomheder, og derfor er jeg fra tid til anden eksponeret i de selskaber.
                                    I dag er jeg eksponeret i:

                                    Teradyne
                                    Nvidia
                                    Amazon
                                    Genmab

                                    Jeg gik ud af Microsoft i kurs $300 og har et vågent øje på Mercadolibre.

                                    1 Reply Last reply
                                    5
                                    • D Offline
                                      D Offline
                                      deleted-user
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #31

                                      I øvrigt er det meget sigende at to af deres største positioner - Amazon og Nvidia steg voldsomt i går, hvilket i dag bliver kvitteret med et minus i NM. Det er blot endnu en understregning om, at kursen på NM sammenholdt deres værdipapirporteføljens indre værdi slet ikke følges ad.

                                      1 Reply Last reply
                                      6
                                      • P Offline
                                        P Offline
                                        Prof-Inv-DK
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #32

                                        Ja, der er mange der tror der er en 1-til-1 sammenhæng mellem deres portefølje og North Medias aktiekurs. Det er der jo reelt ikke.

                                        1 Reply Last reply
                                        2
                                        • D Offline
                                          D Offline
                                          deleted-user
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #33

                                          Jeg ved ikke om der er linket til denne tidligere:
                                          https://www.northmedia.dk/wp-content/uploads/2021/11/North-Media_BoligPortal-deep-dive_ABG_19Nov_public.pdf

                                          Hvis man har bare lidt erfaring med udlejningsejendomme, så kan man godt se data når man zoomer ind. Hvis der er nogen i de nævnte brancher som ikke er særdeles interesseret i de data, så er de deciderede uprofessionelle.

                                          1 Reply Last reply
                                          3

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger