North Media: analyse og 2022-forventninger.
-
Den løsning, der beskrives i artiklen er en 10 cm bred Papirbanderole.
Idet det bemærkes, at artiklen er fra marts 2021, så er det vist gået dårligt med den løsning. Man er rullet tilbage til det oprindelige efter klager fra kunder / eller udelukkende fortsat med det på test-stadiet.
North Media er altså fortsat dem, der har en løsning, der også efter selskabets udsagn gør Deutsche Post glad.
Når det så er sagt, er der fortsat den geografiske udfordring - der betyder, at det kan være for langsomt at køre indpakkede reklame-aviser fra Tilst til Munchen. Netop derfor har North Media også oplyst, at de forventer kun at kunne dække NordTyskland...
Men DP-forretningen alene vil kunne udgøre 8-10% af omsætningen i FK-Distribution i 2022.
-
Jeg kender ikke andre oplysninger end dem jeg graver frem fra tid til anden

Det kunne dog være rart, hvis jeg ikke var nødsaget til det.
-
Jeg kan huske den adm dir i FK være meget påpasselig da han udtalte sig om DP til en præsentation. At de slet ikke fortæller noget er vel tegn på det ikke er noget der fokuseres på
-
HenningsMariaah - det tror jeg ikke - FK har løbende og meget tæt dialog med DP. Der er helt klart fokus på at lukke mere forretning til FKs Packaging Technology.
Ikke bare med salg til DP - men også salg til alle andre europæiske udbydere.
NM ønsker blot at holde "hypen" nede - de er faktisk ekstremt konservative - modellen er at sandbagge og så efterfølgende at overraske med goe tal.
-
Jeg synes det ville klæde en virksomhed, at dele den viden de har med markedet, når hovedaktionæren og den adm. direktør samtidig spiller med aktionærernes penge.
Det er ikke rimeligt, at aktive investorer skal sidde og grave oplysninger frem om en virksomheds mulige salg. Og det er fuldkommen ligegyldigt, hvor stor en del af omsætningen det drejer sig om. Når man går ind i et nyt segment, så er der et uopfyldt potentiale.I enhver anden virksomhed har man lavet en model over det samlede salg for det potentielle nye segment, og fremført at vi har x% af det samlede tyske marked eksempelvis og der er xxx mio. kr. i potentiale i det samlede marked. Det er jo ikke noget nyt i forhold til hvad de gør med andre virksomheder.
Det er ved at være en smule trættende. Du kalder det konservativt - jeg kalder det også manglende kurspåvirkende oplysninger til markedet...
Jeg er i øvrigt uenig i at kalde det hype. Det er oplysninger til markedet der er vigtige for den lange investor. Specielt! når man har med en virksomhed at gøre der siver omsætning. -
Udviklingen i Ofir og Boligportal beviser hvor ekstremt dygtige medarbejderne er i de respektive selskaber er. I henhold til Boligportal har man fremvist, hvad det potentielle market er for de nye indtægstrømme. Jrg kunne tænke mig at de fremover præsenterer omsætning for de enkelte indtægtsstrømme. Det samme for Ofir i henhold til målrettede kampagner og annoncer fordelt på offentlige og private kunder. I henhold til aktiebeholdningen, da er min kæde hoppet fuldstændig af. De taler om flexibilitet og uafhængighed. Det er vrøvl. De er langt forbi det, og den gearing som den post er tilagt er direkte negativ for eksisterende aktionærer. Større udbytte og aktietilbagekøb ville øge værdien og samt bevare en uafhængigt flexibelt selskab til opkøb af andre virkdomheder
-
Kort videokommentar om vores debat omkring North Media:
-
Nu er jeg jo for nogle dage siden kommet med en bandbulle til aktie-porteføljen i NM. Skal jeg sige noget positivt, så er det at jeg jo bliver nødt til at følge de pågældende virksomheder, og derfor er jeg fra tid til anden eksponeret i de selskaber.
I dag er jeg eksponeret i:Teradyne
Nvidia
Amazon
GenmabJeg gik ud af Microsoft i kurs $300 og har et vågent øje på Mercadolibre.
-
I øvrigt er det meget sigende at to af deres største positioner - Amazon og Nvidia steg voldsomt i går, hvilket i dag bliver kvitteret med et minus i NM. Det er blot endnu en understregning om, at kursen på NM sammenholdt deres værdipapirporteføljens indre værdi slet ikke følges ad.
-
Ja, der er mange der tror der er en 1-til-1 sammenhæng mellem deres portefølje og North Medias aktiekurs. Det er der jo reelt ikke.
-
Jeg ved ikke om der er linket til denne tidligere:
https://www.northmedia.dk/wp-content/uploads/2021/11/North-Media_BoligPortal-deep-dive_ABG_19Nov_public.pdfHvis man har bare lidt erfaring med udlejningsejendomme, så kan man godt se data når man zoomer ind. Hvis der er nogen i de nævnte brancher som ikke er særdeles interesseret i de data, så er de deciderede uprofessionelle.
-
Hvordan kan det være at der for 3 dage siden var 25.000 jobopslag på Ofir og i dag er det 36.000
-
Der er Deep Dive af Boligportal på HCA kl. 13 - direkte link her:
Det er nok det samme som der er blevet præsenteret i ABG-regi.
-
Hvis investorerne ikke har "forstået" alvoren, så bør de nok gøre det nu. Boligportal er exceptionel, og det varer ikke længe før det her bliver en raket af vækst.
Jeg fik svar på det jeg gerne ville fra præsentationen, fordi jeg havde en formodning om, at de arbejder på flere data.
De data der er på ejerboliger kan bruges på samme måde i deres algoritme og dem er de allerede i gang med at lege med.
Hvad er det Skatteministeriet foreløbig har brugt på at udvikle komplet udueligt datamateriel - 1 mia. kr.? Og forventer at bruge over 3 mia. kr. Av
I øvrigt var det rart at høre, at de kigger på andre lande nu, og det er vel også her væksten kommer meget snart. Før har de haft kortene tæt på kroppen, men nu åbner de op.
-
Det er et fantastisk produkt de har udviklet. Det kan man klart og tydeligt se. Niels, vil der ikke være stor værdi for Boligportal at købe andre platforme, det være sig danske eller udenlandske, for at få integreret deres data ind i platformen, her tænker jeg specielt hvis man vil ekspandere til andre lande?

-
Det de kræver er meget data om en given branche. Så svaret på dit spørgsmål er ja.
Men jeg var faktisk lidt overrasket over hvor klart, svaret på mit spørgsmål var. Måske talte de lidt over sig - det var sådan set også meningen med mit spørgsmål - eller også er de bare åbne omkring hvad deres algoritme rent faktisk kan.
Nu havde jeg jo set data og hvad de kan - og som jeg tidligere har beskrevet, så skal alle der har det mindste med udlejningsbranchen at gøre købe ind i Data Insights - ellers er de decideret uprofessionelle. Det tror jeg også står lysende klart for jer som ikke havde oplevet det før - håber jeg!

At det kan skaleres - ja - jeg sad bare med armene i vejret. Det var lidt en af de her ligesom når ens sportshold scorer!

Det kunne ikke afspejles på kursen, men det burde den, for hold op en maskine det kan udvikle sig til. -
Da de nu sidder med alt det der data, hvorfor kunne de så ikke også lave en produkt, hvor man kan sælge sine ejerboliger udenom en ejendomsmægler. Ville det ikke også være nærliggende?
-
For dem som ikke lige nåede live-udgaven, kan man se den her:
https://www.youtube.com/watch?v=N1W5cn75KMoHold godt fast fra ca. 8 min -> 14 min.
Man kan evt. lige pause, så man får et overblik over, hvor præcist et datagrundlag de arbejder med.
Det er data der ikke er set i branchen før. Særligt i så omfangsrigt datagrundlag. Nu skal det "bare" launches til interessenterne. Men som jeg hele tiden har beskrevet - så burde det faktisk være interessenterne der ringer og skal have lavet de rigtige pakker som de kan navigere ud fra, for hvis der sidder et finansielt institut som ikke har dette værktøj når der skal laves risikovurdering på boliger, så skal man da gå langt udenom. Hvis de finansielle institutter ikke køber ind på disse data, så ender det med at ejendomsinvestorer bliver "klogere" end banker, realkreditinstitutter og ejendomsmæglerne. Det tror jeg ikke er i deres interesse
-
Niels C
Ofir har vækst på 75% i år og bliver ved med at vokse meget ud fra det man kan se på annoncer og at de ansætter mange medarbejdere. Lead Supply har enorm vækst i år. Kan man forestille sig, at stor del af omsætningsvæksten hos Boligportal er skudt ud i 2022, og at væksten derfor i boligportal for 2022 vil måske være 25%+, og baseret på det vil Digital Services have en meget høj vækst i det kommende år?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind