Analyse på North Media
-
Lad os håbe, at NM's Ofir kan vise lige så flotte takter som JobIndex, der har fordoblet omsætningen i 2. kvartal i forhold til samme kvartal i 2020.
110 mio. på et kvartal er også en slags penge.
Jobindex fordoblede omsætningen i andet kvartal
Nettoomsætningen hos Jobindex steg til 110 mio. kr. i årets andet kvartal - mere end en fordobling fra samme kvartal sidste år, hvor antallet af jobannoncer blev halveret som følge af coronakrisen. Væksten får Jobindex til at opjustere forventningerne for året yderligere.
(mediawatch.dk)
-
Omsætningen i Ofir steg 65% i 1. kvartal imens Jobindex havde 35% vækst i omsætningen i 1. kvartal. Jeg vil blive meget skuffet hvis Ofir ikke har større vækst end Jobindex
-
Mighty stock-far - fandt du kortet her:
EINKAUFAKTUELL: Das reichweitenstärkste Werbemediums Deutschlands | Deutsche Post
Aktivieren Sie Ihre Zielgruppe mit aktuellen Angeboten als Anzeige oder Beilage in der wöchentlich erscheinenden, regionalen Haushaltswerbung EINKAUFAKTUELL.
(www.deutschepost.de)
-
Fin procentstigning, dog ud fra en lille omsætning på knapt 8 mio. kr. Jobindex ligger på nu på 110.
Men en stigning til Ofir er og bliver en stigning!
Jeg ville dog fortsat sælge Ofir i disse vilde opgangstider, og helt koncentrere mig om Last Mile, Bekey og BoligPortal.
Med mindre Ofir kan få vital gavn af noget trafik/søgning via BoligPortal.
-
Enig jeg ville også sælge det
-
Nu fylder Ofir jo ganske lidt i det samlede billede, men det er klart, at tager de markedsandele og skaber en online virksomhed i høj vækst, så skal den digitale del selvfølgelig også udregnes efter den værdiansættelse som er branchebestemt.
Det samme med Boligportal.Der er bare ingen (investorer) som ønsker at handle ud fra denne udregning. Særligt danske investorer er meget tilbageholdende, og det undrer mig ganske kraftigt. North Media som investeringscase er vel så tæt på lav risiko du kan komme.
Halvdelen af selskabets værdi har selskabet selv i likvide midler.
De har et monopol som drives til perfektion
De ejer digitale selskaber med sorte tal på bundlinjen i kraftig vækst
Leverer et af de højeste udbytter i DK i forhold til værdiAlt dette til en værdiansættelse til under 7 per tjente årlige krone.
Købte man North Media for 3 år siden, så har man allerede fået over halvdelen retur af investeringen i udbytte + tilbagekøb. Det er helt grotesk at der ikke er flere investorer inde her.
-
Labredoor: Ja, det må være samme sted fra.
-
Aftale med Deutsche Post omkring indpakning:
Hvis vi nu antager, at North Media tjener 2 EUR cents pr. papir banderole, der pakkes - så ser det således ud: -
Her er lavet to beregninger:
1) den nuværende forventede dækning af nord-tyskland, ca. 2M husstande - giver 15,5M DKK i indtægt.
2) hvis North Media kunne dække resten af landet med 20 mio. husstande - giver 154,7M DKK i yderligere indtægt.
-
Det er selvfølgelig peanuts for DP, at kunne lukke munden på miljø-frontkæmperne for omkring 20 mio. euro, men Kåre har udtalt og understreget flere gange, at det IKKE er en gamechanger, og det vil 150+ mio. kr. årligt trods alt være. Omvendt synes jeg hans ordvalg i forhold til aftalen hele tiden har været underlig nedtonende, og Lasse Brodt taler også aftalen ned i pressemeddelelsen med de 500k pakninger.
Jeg synes der skal være lidt mere gennemsigtighed omkring aftalen når de bliver ved med at tale den ned, for med dit ganske realistiske regnestykke, så virker det besynderligt, ikke at have lidt højere forventninger end "ingenting".
Jeg er til gengæld lidt spændt på, om markedet vil reagere på den bugnende pengetank til dagens regnskab. Den er efterhånden så stor, så det er svært at undgå at se sedlerne der stikker ud af pengetanken

-
Der må komme et ekstraordinært udbytte nu når de lancerer regnskabet i eftermiddag
-
Hvis enhedsprisen er 2 cent, så er jeg med på, at det aldrig bliver en 'game changer' for NM at pakke EinkaufAktuell for Deutsche post - endda uanset antal pakninger per uge.
I regnestykket tages der jo ikke højde udgifterne til papir, håndtering, afskrivning og fragt.
Derfor siger min mavefornemmelse, at enhedsprisen er højere og/eller, at der mellem linjerne ligger en udsigt til samarbejde mellem NM/DP om ekspertviden i forbindelse med DP's etablering af Nej Tak+.
Endelig samarbejder qua DP i det øvrige nære Europa. Måske qua det muligt patenterede papirwrap?
Isoleret er opgaven god, men der skal komme en ny, større gulerod for at der kan hentes guld og god bundlinje i udlandet. Og ellers er enhedsprisen altså anderledes. Helst.
TMSF
-
Det vil være topmålet af aktionærpleje med ekstraordinært udbytte inden lukketid i dag. Enig.
-
Jeg tvivler på ekstra udbytte. En meddelelse om et opkøb står øverst på min liste.
Efter opkøb kommer tilbagekøb af aktier nu hvor den er værdiansat så lavt. -
Ja, det ville også være spændende og interessant med et godt opkøb! Enig.
-
Det er en lorte vane de har at offentliggøre regnskabet sent om eftermiddagen
-
Enig, det er en uskik, men jeg ville nødig være den første der lød mavesur

Enten har man sit regnskab klar på dagen eller også må man hellere sætte en dag mere på tavlen til revisoren. Det der op-af-dagen får det til at virke som om, at det ikke er færdigt - hvilket jeg tvivler på er tilfældet, men sådan virker det.
-
Ja, et regnskab vil man gerne have fra morgenstunden. Mon det er for at undgå at drukne i de mange flotte C25-regnskaber, der kom i en lind strøm til morgen, at man venter til sent i dag.
Kommer det efter luk, så skal der helst være en god, stor positiv 'bombe' med, så NM kan blive 'talk of the town' i medierne i morgen ...
TMSF
-
Teknisk analyse på 7 regnskabsaktuelle danske aktier. Herunder North Media.
-
har lagt mærke til 3 ting i regnskabet. Forbedret indtjening igen over hele linjen selvom der er lidt faldende omsætning i 1. halvår, hvilket er meget positivt. Der er skrevet i regnskabet "at I forventningerne udgør pakning til 480.000 husstande fra 1/7-
2021, ca. 1% af FK Distributions samlede omsætning."Det vil sige, at i forventningerne udgør omsætningen for 480.000 husstande 1% af den samlede omsætning i forventningerne i FK, hvilket svarer til 8,8 mio. kr.
Dermed giver nuværende aftale med Deutche Post 17,5 mio. kr. i omsætning for 480.000 husstande for et helår.
Dette medfører, at skule NM indgå aftale med Deutche Post om 2,5 mio. husstande, so giver det et sted mellem 90-95 mio. kr. i omsætning

I øvrigt lagde jeg mærke til, at Boligportal venter NM skal vækste to cifret fra q4 hvilket er fint

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind