Anavex NY TRÅD!!!
-
Angående forsøg med disse sigma1r agonister: det er jo åbenbart ikke nyt, at aktivering af sigma1r kan være gavnligt ved CNS lidelser.
I et blad fra parkinsonforeningen fra 2015 fandt jeg en kort præsentation af en svensk forsker om deres forsøg.
Er der nogen her der ved, om der i Sverige er udført forsøg på mennesker med det omtalte Pre-084. Jeg synes også det kunne være spændende at vide om "vores" Blarcamesine har en helt anden kemisk opbygning end dette Pre- 084, og om stofferne derfor ikke helt kan sammenlignes.Artiklen kommer her:
"Professor Angela Cenci Nilsson fra universitetet i Lund
Angela Cenci Nilsson fortalte om sine forsøg med mus. Ved Parkinson forsvinder de dopaminproducerende nerveceller, som bl.a. styrer motorikken. Findes der noget, som kan stoppe eller forsinke denne nedbrydning.I nervecellerne findes et protein, kaldet Sigma-1 receptor, som hjælper til at trans- portere bestanddele inde i nervecellerne og som beskytter og reparerer beskadige- de nerveceller.
Stimulans med PRE-084 øger aktivi- teten af Sigma-1 receptoren og derved bremser man sygdomsforløbet og genska- ber den motoriske funktion, som er gået tabt. Behandling med PRE-084 resulterede i flere dopamin-nerveceller og tilvækst af nervetråde. Resultaterne er fremkommet ved forsøg med mus, idet man har påført musene parkinsonsymptomer, og efterføl- gende behandlet dem med PRE-084. Det virker kun, hvis musene bliver behandlet umiddelbart efter de er blevet syge. Mus er perfekte at anvende til forsøg, da deres genetik minder om menneskets.
Det skal nu afprøves på mennesker, der har fået diagnosen indenfor et år, hvor der stadig er en dopaminproduktion, som kan optimeres eller genskabes. Et rask menne- ske har et helt sort substandia Nigra, hvor dopamin dannes. Når man får Parkinson, bliver denne produktion mindre og i løbet af en 4-5 år er Substandia Nigra helt lys, som tegn på, at dopaminpruduktionen er lille - måske for lille til at få gavn af PRE- 084. For at have en sygdomsbremsende effekt skal behandlingen gives så tidligt som muligt. Håbet er jo, at det også virker på mennesker" -
Sigma-1 forsøgs update april 2019 NeurologyLive
https://www.neurologylive.com/view/sigma1-agonists-offer-combination-approach-to-dementia-symptoms -
Her er en interessant artikel hvor de nævner ADMS, AVXL, BIIB, GWHP, QDEL
Global Dementia Drugs Market Expected to Exceed $19.6 Billion In 2026:
https://newsfilter.io/a/6622d6f4e197d5570bec1a969953f165
Godt at vi får mere og mere presse.
Sejt at du Tasso har købt flere aktier, du er jo hoved manden bag alle disse fremragende tråde om Anavex, tror vi på den 3de nu?
Jeg vil gerne købe flere selv men jeg er allerede vildt overvægtet og hvis vi kommer igennem med bare 2 indikatorer har jeg nok til tidlig pension, man skal ikke værre alt for grådig.
-
Anavex Patent på omformning af 2-73 til en mere ren form - benævnt ANAVEX19-144.
Ser ud til, at Anavex er ved at have et patent på plads for omformning af 2-73 til en mere ren krystalliseret form - ANAVEX19-144.
Anavex har tidligere beskrevet, at denne mere rene/forædlet udgave af 2-73 også kan gives i mindre doser og samtidig være mindst lige så potent.Dette viser bare igen, hvor omfattende det er at køre et biotek selskab, hvor man hele tiden skal sikre sig at andre ikke løber med guldet.
Der har tidligere været diskuteret, hvordan denne rene udgave i princippet kunne blive produceret af et andet selskab og overtage/underminerer grundlaget for Anavex, da den kemiske struktur er lidt anderledes end 2-73 - selvom det i princippet er det samme stof. -
Altså her må jeg indvende at hvis den kemiske struktur ikke er den samme, så er det ikke samme stof. Derfor, med min viden, skal de da til at passe på med deres "forsøg" med et stof de har alt på plads for, herunder patenter. Hvad vil FDA sige, når de kører flere forsøg i flere år, og så ændre strukturen på stoffet. Så gælder resultaterne sgu da kun for det gamle, og derfor vil det også kun være det de må putte i Pilleglassene engang når vi er godkendt Ins Allah. Hmmm, nu bliver jeg sgu lidt nervøs
-
Anavex Forstår ikke helt din bekymring MM?
Som jeg forstår det, har de selvfølgelig kørt alle forsøg med den "gl." udgave af 2-73, men blot sikret sig, at man har patentet til den krystalliserede udgave for at lukke evt. huller for anden uønsket part.
Som du kan se af patentoversigten, indgår den krystalliserede form ofte sammen med den gl. og anvendte udgave af 2-73!
Dette er ikke andet end rettidig og grundig omhu fra Anavex`s side, hvilket igen fortæller mig, at de anser 2-73 og ANAVEX19-144, som noget meget værdifuldt de prøver at sikre på alle mulige måder.
Dette er ikke noget ny viden for Anavex, men noget man parallelt har afsikret sig imod, med start for mere end 6 år siden. -
Det er vel blot en beskyttelse de er ud på i første omgang, som Tasso1 skriver.
Og så vidt det ser ud er det ikke kun et "nyt" stof men flere "nye" stoffer, som alle ønsket beskyttet, samt nogle processer.2-73 kører sin planlagte vej, og ingen ud over Anavex kan tage en bagvej.
Det er jo altid godt for en medicinalvirksomhed at komme med et "nyt" bedre produkt end det oprindelige.
Om det disse nye former skal igennem nye fase forsøg må andre vurdere, men er vel uvæsentlig i forhold til 2-73.
@Boersboe - nogen input til disse forskellige former og gengodkendelse?
Eller andre med kemisk/biokemisk/pharma/medico indsigt? -
Et eksempel. Morfin er smertestillende, det er Fentanyl også. Begge stoffer gør det samme, smertelindrer. Fentanyl er 1000 gange stærkere end Morfin. Jeg læste dit første indlæg som om at de havde kørt alle forsøg med 2-73, men nu, lige før vi ankommer har ændret "lidt" ved stoffet, så det er stærkere, de ikke behøver bruge så meget. Den tænker ikke går. I mit eksempel skal man selvfølgelig være meget påpasselig med indtagelsen af fentanyl i.f.t Morfin. de 2 stoffer har heller ikke samme ½ veringstid (ophobning/udskillelse). Derfor ville jeg tro at de skal behandles særskilt i.f.t forsøg, godkendelser og patenter. Nu læser jeg dit nye indlæg som at de har brugt begge stoffer i forsøgene. jeg har bare ALDRIG set det nye navn i NOGEN som helst af de PR vi har fået. Nok om det, vi håber de har styr på det. At de ejer begge, at ingen kan ændre "lidt ved nogen af dem, og derved skabe det "samme" stof som ikke er det "samme" men deres. Håber det giver mening.
-
Jeg er også ret sikker på at de ikke har kvajet sig i 11 time og brugt 19-144 i forsøgene og bringer hele tids-linen i fare.
Nu til noget helt andet:
Paste og kopi fra stocktwits poster kb1123:
Spoke to IR today. Nothing new. He said news will come when it comes. Sometime between now and June 30th. He said Missling seemed very positive and upbeat about the upcoming data readouts and he doesn't think he would insinuate positive readouts if he couldn't deliver. Other than that he just said he is excited about the May institutional holdings report. They have had very good meetings and thinks we will see a bunch of more names on the report
-
Anavex Fra MJFF`s hjemmeside.
Mens vi venter:
Udmærket reminder om, hvordan 3. parts eksperter ser på de foreløbige resultater fra 2-73 i Parkinson - og MJFF har helt sikkert set meget mere end vi andre alm. aktionærer.
Det har i hvert fald været nok til, at MJFF sponsorer et nyt image forsøg til 1 mill. $."In 132 patients with Parkinson's disease dementia, the drug significantly improved cognitive function and memory as well as REM sleep."
https://www.michaeljfox.org/grant/evaluation-anavex2-73-blarcamesine-participants-parkinsons-disease
-
Anavex - Spændende med ordvalget i ovenstående: "thereby slowing or stopping Parkinson's progression"
I dag foregår lidt snak omkring disse to twitter opslag på Ihub fra Anavex i nævnte rækkefølge:
https://twitter.com/anavexlifesci/status/1364560786379722753?s=21 "Stop Parkinsons" (Review)
https://twitter.com/anavexlifesci/status/1384837807437385729?s=21 "Improve symptoms"
MJFs ordvalg er mere fleksibelt end Anavex's første twitter, som også er nævnt i forbindelse med "reviewed" men dog også med "potential new way to stop parkinsons"
Når man ser alle tre samtidig er der stadig god sammenhæng efter min mening.
Ikke nogen svækkelse af udsagnet mellem formuleringerne.
Men under alle omstændigheder er det meget lovende !
-
Anavex
Jeg er ikke nervøs over det Tasso1 skriver mht. patent på et lignende molekyle. Anavex har jo allerede 3-73, der, såvidt jeg husker, også er en sigma-1-receptor agonist. 3-73 virker altså på samme receptor, men har en molekylestruktur, som øger affiniteten over for receptoren. Det betyder, at man kan nøjes med mindre dosis for at opnå samme effekt. Mindre dosis er godt, da det mindsker ssh for bivirkninger.
Det er meget normalt inden for biotek/farma-industrien, at strukturen af et molekyle udvikles løbende. Og ja, nye molekyler skal selvfølgelig testes i nye fase 1-2-3 forsøg. Skulle et andet firma altså udvikle en sigma-1-receptor agonist kommer det til at tage mange år før de når op ved siden af Anavex. Til den tid er patentet på 2-73 nok alligevel ved at udløbe.
Jeg er desværre ikke stærk i patentansøgninger. Har kun selv været med i en enkelt ansøgning, og jeg var ikke den der bidrog mest i den proces. Jeg ved dog, at man meget vel kan have patent på en type medicin/et molekyle, men man skal samtidigt tegne patent for indikationen. Har et andet firma eksempelvis pludselig bevis for, at 2-73 virker godt i patienter med blodprop i hjernen, ja, så kan det firma faktisk søge patent på at bruge det i denne patientgruppe. Det "nye" firma skal så godt nok betale for at bruge Anavex' medicin, da de jo stadigvæk har patent på selve molekylet/medicinen. Selve indikationen og dermed en del af kagen går dog til det "nye" firma. Anavex kan jo så nægte at dele 2-73 med andre end sig selv, så de sidder jo stadigvæk tungt på fortjenesten. Jeg synes det giver en meget god fornemmelse af, hvor indviklet patentansøgning og godkendelse kan være. Jeg er dog overbevist om, at et firma
som Anavex ikke fejler her. Det ville overraske mig meget. Jeg er mest bekymret for den videnskabelige evidens, som fortsat mangler. Flere skribenter herinde linker da til flere spændende udtalelser, som peger lidt i retning af succes... men jeg mangler lidt den rygende pistol.
Jeg er selv alt for tungt lastet taget min lille formue i betragtning. Man har lyst til at købe flere, men som allerede nævnt, bør man nok ikke være grådig. -
Mange tak Boersboe for den forklaring det er rart at vide.
Ja vi mangler de endelige beviser, helt enig, tror også det er grunden til at vi ikke er oppe i kurs 30-50 endnu. Too good to be true?? De helt tunge investorer toer ikke at købe vildt op men har en lille position i forhold til hvad de vil købe hvis de er mere sikre på casen.
En af mine gode venner har solgt omkring 75% af hans aktier i AVXL (med god fortjeneste), han siger hvorfor fanden udgir de ikke de data?
Der er der vel ingen der kan svare på ud over Missling?
Jeg tror stadig på Anavex og deres 2-73 så jeg beholder de aktier jeg har selvom jeg også er ret tungt overlastet.
Hvis man ikke satser nogle gange tjener man heller ikke de helt store penge, så jeg har valgt at satse på AVXL og jeg tror det gir pote en dag. -
Anavex. 2-73 og 3-71 - forskel og patenter.
Anavex fik allerede i 2014 særskilt patent på 3-71:
https://www.anavex.com/anavex-awarded-new-u-s-patent/
Forskellen på strukturen:
Så mens Anavex var tidlig ude med 3-71, så har de indhentet patent inddækningen på 2-73 løbende.
-
Nå for søren, der det bare 3-71 du skrev om. Nogle gange er jeg lidt for hurtig. Med de sidste indlæg er jeg blevet lidt klogere.
Jeg havde egentlig besluttet ikke at skrive mere i disse tråde. Min opfattelse er at mange her KUN vil se det gode i ALLE de nyheder der kommer, ja selv dem der ikke kommer(finder på undskyldninger for CEO). Jeg ville sådan ønske at i sommetider læste dem med de kritiske briller, bare lige hug prøve at tolke anderledes. Der er, som flere skriver, ikke kommet nyheder længe. Kun inddirekte indikationer på at der rundt om håbes/spekuleres i at det måske vil lykkes det her. Vi skal huske at alle i disse indikationer sluger alt, for der er jo ikke andet at gøre. Det gælder både patienter, organisationer og andre med penge. Når de store er forsigtige er det helt sikkert med god grund. Dette er jo en helt ny tilgang, som umiddelbart ser lovende ud. Men den er også det, en helt ny tilgang. Den der med (har skrevet det før) at de flyver under raderen, den har jeg ikke troet på længe. De har været på adskillige konferencer de sidste 2 år, med deltagelse at de store.
Nyheden fra MJJ blev også tolket godt, selvom den ved nærlæsning jo faktisk bygger på tvivl om det nu også kan være sandt. De tror på det p.g.a de gode resultater (som endnu ikke er ordentligt underbygget med data). De smider en mill efter et nyt forsøg, som skal undersøge om det faktisk ER 2-73 som har giver resultatet. Det må jo være den logiske forklaring på at de vil finde ud af om stoffet kan krydse den der hjernebarriere, kan finde ind og gøre sit. det er faktisk smart, metoden der, men nu skal vi så også vente på det.I har bare accepteret svaret fra stocktveets (vi antager at svaret er sandt) om at det ikke længere er sidste uge af marts, eller første uge af april, med data. Nu er det ultimo juni. Det er sgu da utroværdigt.
Jeg ved at nogen nok tænker: Hvad fanden laver MM her hvis han tvivler sådan, og det er da også forståeligt. Det er ene og alene p.g.a grådighed, og håbet om en tidlig pension. jeg solgte i en periode ud, desværre ikke i tyverne, men med god fortjeneste. Jeg har dog for nylig, i pensionerne, byttet en stak Cbrain for flere Anavex, 11,50 per styk, fik ikke dem alle.
Det vi kan bygge vores håb på er at der trods alt ikke er kommet dårlige nyheder. Kommer der bare det mindste, ja så er det sgu slut med plus på Anavex kontoen for de fleste her. Inden da har den lille Missling garanteret nået at få udstedt flere aktier (GF maj) så han kan lege videre med vores penge. Hvorfor fanden ansætter han ikke nogle flere folk, han har sgu da penge i kassen, også nu. For øvrigt sagde han for ikke længe siden at han nu havde nok penge, men man har jo en plan til man laver en ny.Pøj pøj til os, og i særdeleshed til patienterne. Jeg er jo selv i gruppen med større risiko
MM
-
Tasso hvordan kan mjff få mere at vide end markedet?
-
Super fint med med anskuelsen af casen, med knap så positive briller...
Dog ville det være noget mærkeligt, hvis gruppens aktionærer ikke troede/håbet på casen, for ingen investere vel i en aktie hvis man ikke troede eller havde et positivt syn på casen.
Jeg kender ingen der investere i noget som de ikke selv tror på, måske derfor os i gruppen har en overvægt af positivt syn/håb for vores investering.
Personlig er jeg udemærket klar over risikoen, men vægter den mulige upside langt højre end en mulig downside, og man skal da altid have noget af det sjove i sin portefølje.
Jeg køre jo på frihjul, og med rigtige gode gevinster gennem tiderne, så er jeg nok lidt farvet.
Iøvrigt syntes jeg gruppen indeholder en masse kompetente skribenter med masser af viden, og alle her er klar over risikoen ved at have investeringer i bio High Risk
Men efter min personlige mening, så er denne investering pengene værd.
Torben
-
Helt enig, alle fornuftige mennesker, flere med stor viden/kompetencer, på hver deres felt. Jeg kunne bare godt tænke mig en unbaised tilgang når der kommer nyt. Det er farligt at læse alt med ja hat på og sølvpapir inde under
️. Nå, men det har jeg jo skrevet allerede. For de hellt nye er denne gruppe farlig, hvis vi alle hyper alt, og så skriver hver vores form for forbehold ( uden begrundelse) til sidst: hvis skidtet virker, husk det er high fisk osv osv.....Slut fra mig. Nu vente vente vente vente....Enten kaviar,eller makrel i tomat
Morten
-
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind