Anavex NY TRÅD!!!
-
Atter en positiv artikel fra SeekingAlpha stribet Lane Simonian.
SAVA er ikke nævnt hvilket er lidt mærkeligt?
Hovsa jeg så ikke Tasso's indlæg.
-
Han har stadig ikke selv købt, læs også eventuelt svar til artiklen. Har aldrig fået svar på spørgsmål fra ir, ej heller invitationer. Men okay, det er begrænset hvor mange de kan have med på web, sådan rent teknisk.
Pøj til os hårdt prøvede "Longs" -
Anavex Webcast - sådan engang rod!!!
Man skulle tro at min. en af de 2000 ansatte hos B. Riley Securities, havde formået at sætte de korrekte slides på, sammen med det Missling faktisk talte om!!!
Total uprofessionel og hvis jeg ikke havde set denne præsentation tidligere, var jeg nok stået af som potentiel ny investor.
Det var helt tydeligt, at Missling blev hylet lidt ud af den i starten og derfor ikke fik afleveret det ellers fantastiske gode budskab, som det fortjener!
Stoffet er alt for kompleks til at gennemgå for især potentielle nye investorer, til ikke have de tilsvarende slides at kigge på.Men bortset fra dette, så var der ingen ændringer i casen - et par nye slides, hvor man fokuserede mere på den optimale virkning med 50 mg set i forhold til placebo mm.
Ellers blev der endnu engang stillet forventninger til snarlige positive Peer Reviews og at man var i tæt dialog med FDA på flere fronter.
Der ville også snart komme en CC for sidste kvartal.Tror ikke denne webcast lokker mange nye investor til - vi skal have kolde fakta på bordet eller evt. indledende dækning fra B. Riley Securities eller andre større analytiker.
Tålmodighed - nok en gang!
-
Jeg nåede ikke hjem i tide til at lytte med.
Ny slide her: https://investorshub.advfn.com/boards/read_msg.aspx?message_id=163474763
Jeg forstår, at Q221 stadig er fyldt med nyheder.
Så lad dem komme

-
Trods præsentations "roderiet", så kan man på Yahoo conversations læse nedenstående forholdsvis positive kritisk reflektive feedback: "I listened to the Dr Missling speak at B. Riley's conference, and got the impression that all their programs are still on track and moving forward as planned. My question about how cells that are deteriorating can improve was asked and I found Dr. Misslings response to be interesting. He basically said the cell's condition is "dynamic" and Anavex 2-23 causes that dynamic to change toward repairs. He talks about chromatin repairs and other repairs. The claim that the cells' condition after deterioration is underway is still "dynamic" and essentially that the path of the cell can be recovered from deterioration is very interesting, but I still am left to try to understand how autophagy and blocking undesirable insults by undesirable mRNA causes the "repair." Nonetheless, Dr Missling clearly maintains that the upcoming data releases in Retts, PDD and AD all show this happens when A2-73 is administered. The upcoming data should help him get his point accross in a clinical sense, even if the exact MOA and process is not crystal clear yet. This is still a complex field and it is hard to say exactly what happens to produce the improvements. I will be satisfied if and when the data supports fully that the improvements are occurring, and hopefully due to an interruption of the disease, not just its symptoms."
-
Anavex
Ja, tænkte nok at jeg ikke gik glip af det store. Jeg forstår ikke helt Misslings disposition. Aktien er steget >100% inden for 3 måneder. Anavex fik såvidt jeg husker solgt en god portion, da den var på toppen ifm. et stort spring. Hvad mere skal alle disse webcasts dog til for? Skal investorer virkelig lokkes til, så sker det jo ikke på en webcast uden nyheder? Så skal der - som du, Tasso, fint pointerer - data på bordet.
Nu har jeg ikke hørt webcastet, men håber inderligt, at Missling holder sig fra at tale om nye analysemetoder m.m. Det ville underminere hele Anavex' videnskabelige arbejder.
Jeg sidder igen i vente position. Venter bare på readouts af primære endepunkt i PDD. Så ved man, om man er købt eller solgt på den korte bane.
-
Link til Webcast i dag
https://www.webcaster4.com/Player/Index?webcastId=41061&g=892b9cd6-bdd4-43b9-bf27-9701fc616897&uid=6388716&sid=Dementia fyldte en del til at starte med. Men mest interessant fra i dag var, at man prøver at accelerere tidsforbruget frem til markedsføring af 2-73 i Rett sammen med myndighederne.
Hvad det skulle gå ud på hørte vi ikke. Men meget interessant fra investorsynspunkt, idet det kunne betyde indtægter ved salg af produkter på et tidligere tidspunkt end ventet.
Mit gæt kunne være, at man bruger interimanalyserne og ikke afventer fulde data fra Avatar og Excellence. Altså en snarlig ansøgning om godkendelse på fase 2 forsøget offentliggjort i december 2020.
Det ville få pæn kursmæssig betydning efter min vurdering.
Missling nævnte de 3 års cash runway og at de nok var intakte ved næste kvartals regnskab. Altså er der kommet penge i kassen ved salg af yderligere aktier.
Missling udtrykte også flere gange, at de var i aktive diskussioner med myndighederne, hvilket han ikke tidligere har sagt. Så sikkert travlhed og nye forsøg forude.
Jeg er stadig optimist selv om dagens webcast blev en lille fuser pga teknik og flere udfald.
God aften.
-
Anavex Opdatering på RETT AUS/UK + 18 år.
Interessant at denne nu langt om længe er blevet opdateret i dag den 28. april 2021.
Alle sites i AUS og UK indruller og man har skrevet, at det 7 uger relative korte forsøg forventes afsluttet i juni 2021 - dvs. det må være fuldt indrullet i løbet af godt en uges tid - senest!
En PR. på dette plejer at give lidt på kursen og vise fremdrift i casen.Måske hr. Missling snart åbner for nyhedsstrømmen - inden CC for Q2 inden den 15. maj og GF den 25. maj?
Tror stadig på, at den 7. juni (FDA og Biogen) er som en rød klud for Missling - han vil give meget for, at tage pynten lidt af Biogen - uanset hvad han udtaler officielt.
De næste 3-4 uger kan blive nogle af det mest skelsættene/afgørende for Anavex!!Solsen - fangede også den fra webcastet, at Anavex samarbejder intenst med myndighederne ( FDA og/eller AUS.) på at få 2-73 hurtigst muligt på markedet i flere indikationer!
Missling virkede helt overbevist om, at de har en virkelig god sag - beviset kommer måske meget snart! -
Nu har jeg sgu købt 300stk mere på trods af at jeg truede med at sælge den anden dag, ha-ha.
Nu har jeg et meget rundt stk antal og ca 130% profit på dem, det er mit håb at jeg ender med 1300% inden for et år hvilket er nok til at trække mig fra arbejdsmarkedet.
Man køber selvfølgelig ikke lang hvis man ikke tror på Missling & co.Vil formode at de data der forhåbentlig snart bliver frigivet vil værre peer reviewed så der ikke hersker tvivl om ægtheden af dem, den slags tager lang tid og hvis det også bliver koordineret med FDA/andre tager der rigtig laaaaaang tid men jeg tror den tålmodige invester bliver belønnet.
Det boer siges at jeg ikke er aktie rådgiver men bare en amatør. Jeg læser alle indlæg om AVXL på Ihub-Stocktwist & her.
Jeg tror stadig på at vi bliver godkendt på mindst et par af indikatorerne.Man hvad ved jeg, en amatør der har mange (for mig) penge på spil i AVXL.
-
Anavex. Det er åbenbart ikke kun jer, der er "tosset" nok til at købe aktier på nuværende niveau.
Ny investor Great lakes advisers køber 688,000 aktier pr. 3.maj 2021. - måske resultatet af en af flere positive møder med potentielle nye investorer, Missling nævnte ved sidste CC.Han så frem til oversigten af institutioner/kapitalfonde for sidste kvartal.
Institutional Shares 18,885,959 - 27.18%
-
Selv om ejersammensætningen stadig er (for stærkt?) domineret af "retail investors" så er det en god nyhed, ligesom den seneste nyansættelse (se nedenstående). Begge kan vel kun læses som en vis tillidsærklæring til selskabet og deres pipeline.
https://finance.yahoo.com/news/anavex-life-sciences-appoints-former-110000197.html -
Anavex Endnu en tidligere FDA ansat.
Nu har Anavex formået at ansætte hele 2 tidligere FDA ansatte med speciale i udformning af kompleks myndighedsdokumentation for f.eks. ansøgning om markedsgodkendelse m.m.
Måske er det bare en aftægtsstilling for ussel mammon efter 24 års ansættelse hos FDA?
- Eller har disse tidligere ansatte set muligheden for at gøre en forskel og krone en lang karriere med at yde deres bidrag til at
give reel forbedring til CNS området, ved at hjælpe Anavex gennem nåleøjet hos netop FDA?
Svaret får vi nok et fingerpeg om, inden for nogle få uger eller måneder!
Er måske lidt naiv - men ville de tilslutte sig Anavex, hvis de ikke troede på, at Anavex og 2-73 havde en god effekt i de kørende CNS indikationerne?
Dr. Adebayo Laniyonu:
"I am very pleased to be joining Anavex at this important and exciting time for the company," stated Dr. Laniyonu. "Anavex deep scientific base, innovative and novel approaches to discovery, including use of precision medicine and molecular biology to target a breath of rare diseases, and challenging therapeutic areas such as Rett syndrome, Parkinson's disease, Parkinson's disease dementia, Alzheimer's disease, and other CNS diseases is exciting given the unmet medical needs or orphan nature of some of these diseases. I believe there are tremendous opportunities ahead, and I look forward to working with the Anavex team to deliver on the corporate objectives for 2021 and beyond."
- Eller har disse tidligere ansatte set muligheden for at gøre en forskel og krone en lang karriere med at yde deres bidrag til at
-
Tak for super gode informationer. Oversigten over Institutional Ownership viser flere stærke investorer. Vanguard har købt op i flere omgange, senest d. 29/4 til 4 fonde og tidligere d.1/3 så Vanguard har i alt omkring 2.500.000 aktier - eller meget tæt på 5%.
Blackrock har 5,5% eller ca 3.760.000 aktier.
Når disse to finansielle sværvægtere køber op i danske firmaer er det udtryk for en stor anerkendelse, så vidt jeg har forstået. Det må det vel også være i USA.
Den nye ansættelse lyder meget lovende. Han ville ikke gå ind i Anavex hvis han ikke troede på det.
Jeg tror på Tassos argument om, at det hele eksploderer her i maj - og Kyed kan gå på pension om få år! -
Anavex. Q2 torsdag den 13. maj.
Webcast kl. 22.30 DK tid.
https://wsw.com/webcast/cc/avxl18/1499544
Ved CC for Q1 2021, havde Anavex inkluderet 4-5 vigtige nyheder/milepæle, som hver især efter min mening havde fortjent en selvstændig PR.
Spændende om de laver samme nr. denne gang!
Alt andet lige, så burde. Anavex udnytte muligheden og komme op med et eller andet for at tiltrække potentielle nye investorer til denne. CC.Ariana synes at være stolte af deres samarbejde med Anavex - AI baseret analyseværktøj.
Quote:
Hichem joins Ariana following four years of exponential growth for the company across multiple therapeutic areas. Ariana's AI-designed clinical trials, developed in partnership with ANAVEX
(NASDAQ:AVXL), were the first successful genomic Precision Medicine studies in Alzheimer's disease with confirmed translational applications in Parkinson's disease and Rett syndrome.Home - Ariana Pharma
More than biomarkers, redefine your clinical strategy, paving the way for success.
Ariana Pharma (www.arianapharma.com)
-
Anavex. Anavex's " røde klud" Biogen får en hård medfart!
Biogens Aducanumab får ikke meget støtte i denne artikel:
"A draft report from the Institute for Clinical and Economic Review, known as ICER, found that there is insufficient evidence to determine whether the investigational therapy aducanumab will provide health benefits to people with Alzheimer's disease."
Det skulle dog ikke undre mig, hvis FDA giver Biogen en markedsgodkendelse alligevel!
Nu har Anavex små 4 uger til at vise os og resten af markedet, at de har noget med reel effekt i CNS sygdomme - før Biogen igen stjæler billedet.
De næste 2 uger bliver ualmindelig spændende - med Q2 den 13. maj og generalforsamling den 25. maj - samt alle de annoncerede milepæle der venter.Kunne måske finde på at starte en ny tråd, hvis vi åbner et nyt og afgørende kapitel i Anavex historien.
-
Anavex - ja til ny tråd.
Systemet er råddent hvis fda siger ok til BIIB. Men ville ikke undre mig.
Pudsigt at Anavex tilsyneladende er meget aktive mht til at få aktionærerne til at stemme for aktieudvidelsen - jf Ihub.
Det må være meget presserende for dem, at få dette foreslag igennem. Enten ligger der en partneraftale forude med aktier til partneren eller også er man nervøs for fjendtlig overtagelse.
Jeg kunne godt tro, at vi intet hører fra Anavex før vi er meget tæt på gf eller efter denne. Men så bør der komme mange "nyheder"
Spændende er det

-
Af ren nysgerrighed, hvor eksponeret er folk i Anavex, i % af deres samlede portefølje? Er helt med på at biotek er enormt risikofyldt i så early stage, men kunne være sjovt at høre om folks tiltro til casen. Ikke at det nødvendigvis afspejles i andel af porteføljen, men så alligevel.
Er det en tidlig Genmab, Solsen?
Har selv købt på baggrund af tråden(e), faktisk dagen inden den fløj op i 28, købte til 9,50 ca. så den 3-doblede lige overnight. Men nu er vi tilbage til udgangspunktet, og jeg overvejer at supplere yderligere op. Min egen eksponering er ca. 2,8% lige pt. -
Pt 15% - men har en GAK $5-6.
Så omkring 5% eksponeret da jeg købte alle i en kort periode.
Jeg er meget spændt på udviklingen fremover. Det kan blive meget stort, men jeg er også klar på, at der stadig er væsentlig risiko. Har "Genmab potentiale"
Tror indtil videre på CEO og det han siger mere eller mindre direkte omkring de optimistiske data og forhåbninger omkring hurtig adgang til markedet.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind