Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex NY TRÅD!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
207 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    deleted-user
    wrote on sidst redigeret af

Anavex. Det er åbenbart ikke kun jer, der er "tosset" nok til at købe aktier på nuværende niveau.
    Ny investor Great lakes advisers køber 688,000 aktier pr. 3.maj 2021. - måske resultatet af en af flere positive møder med potentielle nye investorer, Missling nævnte ved sidste CC.

Han så frem til oversigten af institutioner/kapitalfonde for sidste kvartal.

Institutional Shares 18,885,959 - 27.18%

Attention Required! | Cloudflare

favicon

(fintel.io)

1 Reply Last reply
    7
    • T Offline
      T Offline
      Thorkild01

Selv om ejersammensætningen stadig er (for stærkt?) domineret af "retail investors" så er det en god nyhed, ligesom den seneste nyansættelse (se nedenstående). Begge kan vel kun læses som en vis tillidsærklæring til selskabet og deres pipeline.
      https://finance.yahoo.com/news/anavex-life-sciences-appoints-former-110000197.html

1 Reply Last reply
      6
      • D Offline
        D Offline
        deleted-user

Anavex Endnu en tidligere FDA ansat.

Nu har Anavex formået at ansætte hele 2 tidligere FDA ansatte med speciale i udformning af kompleks myndighedsdokumentation for f.eks. ansøgning om markedsgodkendelse m.m.

Måske er det bare en aftægtsstilling for ussel mammon efter 24 års ansættelse hos FDA?

• Eller har disse tidligere ansatte set muligheden for at gøre en forskel og krone en lang karriere med at yde deres bidrag til at
          give reel forbedring til CNS området, ved at hjælpe Anavex gennem nåleøjet hos netop FDA?

Svaret får vi nok et fingerpeg om, inden for nogle få uger eller måneder!

Er måske lidt naiv - men ville de tilslutte sig Anavex, hvis de ikke troede på, at Anavex og 2-73 havde en god effekt i de kørende CNS indikationerne?

Dr. Adebayo Laniyonu:

"I am very pleased to be joining Anavex at this important and exciting time for the company," stated Dr. Laniyonu. "Anavex deep scientific base, innovative and novel approaches to discovery, including use of precision medicine and molecular biology to target a breath of rare diseases, and challenging therapeutic areas such as Rett syndrome, Parkinson's disease, Parkinson's disease dementia, Alzheimer's disease, and other CNS diseases is exciting given the unmet medical needs or orphan nature of some of these diseases. I believe there are tremendous opportunities ahead, and I look forward to working with the Anavex team to deliver on the corporate objectives for 2021 and beyond."

1 Reply Last reply
        5
        • E Offline
          E Offline
          elssan

Tak for super gode informationer. Oversigten over Institutional Ownership viser flere stærke investorer. Vanguard har købt op i flere omgange, senest d. 29/4 til 4 fonde og tidligere d.1/3 så Vanguard har i alt omkring 2.500.000 aktier - eller meget tæt på 5%.
          Blackrock har 5,5% eller ca 3.760.000 aktier.
          Når disse to finansielle sværvægtere køber op i danske firmaer er det udtryk for en stor anerkendelse, så vidt jeg har forstået. Det må det vel også være i USA.
          Den nye ansættelse lyder meget lovende. Han ville ikke gå ind i Anavex hvis han ikke troede på det.
          Jeg tror på Tassos argument om, at det hele eksploderer her i maj - og Kyed kan gå på pension om få år!

1 Reply Last reply
          4
          • D Offline
            D Offline
            deleted-user

Anavex. Q2 torsdag den 13. maj.

Webcast kl. 22.30 DK tid.

https://wsw.com/webcast/cc/avxl18/1499544

Just a moment...

favicon

(ih.advfn.com)

Ved CC for Q1 2021, havde Anavex inkluderet 4-5 vigtige nyheder/milepæle, som hver især efter min mening havde fortjent en selvstændig PR.
            Spændende om de laver samme nr. denne gang!
            Alt andet lige, så burde. Anavex udnytte muligheden og komme op med et eller andet for at tiltrække potentielle nye investorer til denne. CC.

Ariana synes at være stolte af deres samarbejde med Anavex - AI baseret analyseværktøj.

Quote:
            Hichem joins Ariana following four years of exponential growth for the company across multiple therapeutic areas. Ariana's AI-designed clinical trials, developed in partnership with ANAVEX® (NASDAQ:AVXL), were the first successful genomic Precision Medicine studies in Alzheimer's disease with confirmed translational applications in Parkinson's disease and Rett syndrome.

Link Preview Image
            Home - Ariana Pharma

More than biomarkers, redefine your clinical strategy, paving the way for success.

favicon

Ariana Pharma (www.arianapharma.com)

1 Reply Last reply
            4
            • D Offline
              D Offline
              deleted-user

Anavex. Anavex's " røde klud" Biogen får en hård medfart!

Biogens Aducanumab får ikke meget støtte i denne artikel:

"A draft report from the Institute for Clinical and Economic Review, known as ICER, found that there is insufficient evidence to determine whether the investigational therapy aducanumab will provide health benefits to people with Alzheimer's disease."

Link Preview Image
              Page not found

Page "" not found.

favicon

Alzheimer's News Today (alzheimersnewstoday.com)

Det skulle dog ikke undre mig, hvis FDA giver Biogen en markedsgodkendelse alligevel!

Nu har Anavex små 4 uger til at vise os og resten af markedet, at de har noget med reel effekt i CNS sygdomme - før Biogen igen stjæler billedet.
              De næste 2 uger bliver ualmindelig spændende - med Q2 den 13. maj og generalforsamling den 25. maj - samt alle de annoncerede milepæle der venter.

Kunne måske finde på at starte en ny tråd, hvis vi åbner et nyt og afgørende kapitel i Anavex historien.

1 Reply Last reply
              6
              • SolsenS Offline
                SolsenS Offline
                Solsen

Anavex - ja til ny tråd.

Systemet er råddent hvis fda siger ok til BIIB. Men ville ikke undre mig.

Pudsigt at Anavex tilsyneladende er meget aktive mht til at få aktionærerne til at stemme for aktieudvidelsen - jf Ihub.

Det må være meget presserende for dem, at få dette foreslag igennem. Enten ligger der en partneraftale forude med aktier til partneren eller også er man nervøs for fjendtlig overtagelse.

Jeg kunne godt tro, at vi intet hører fra Anavex før vi er meget tæt på gf eller efter denne. Men så bør der komme mange "nyheder"

Spændende er det 🙂

1 Reply Last reply
                6
                • digafarmD Offline
                  digafarmD Offline
                  digafarm

Af ren nysgerrighed, hvor eksponeret er folk i Anavex, i % af deres samlede portefølje? Er helt med på at biotek er enormt risikofyldt i så early stage, men kunne være sjovt at høre om folks tiltro til casen. Ikke at det nødvendigvis afspejles i andel af porteføljen, men så alligevel.

Er det en tidlig Genmab, Solsen?
                  Har selv købt på baggrund af tråden(e), faktisk dagen inden den fløj op i 28, købte til 9,50 ca. så den 3-doblede lige overnight. Men nu er vi tilbage til udgangspunktet, og jeg overvejer at supplere yderligere op. Min egen eksponering er ca. 2,8% lige pt.

1 Reply Last reply
                  4
                  • SolsenS Offline
                    SolsenS Offline
                    Solsen

Pt 15% - men har en GAK $5-6.

Så omkring 5% eksponeret da jeg købte alle i en kort periode.

Jeg er meget spændt på udviklingen fremover. Det kan blive meget stort, men jeg er også klar på, at der stadig er væsentlig risiko. Har "Genmab potentiale"

Tror indtil videre på CEO og det han siger mere eller mindre direkte omkring de optimistiske data og forhåbninger omkring hurtig adgang til markedet.

1 Reply Last reply
                    5
                    • H Offline
                      H Offline
                      Hyst

lille 1,4 %, GAK 5,67

1 Reply Last reply
                      3
                      • M Offline
                        M Offline
                        Makingmoney

Anavex Tidligere havde Anavex, mener det var 10 mill aktier i "pengeskabet" for at beskytte mod overtagelse. Det må de stadig have, idet der jo kun er ca 70 mill ude, og 30 mill tilbage af en godkendt yderligere emission. Hvis man tolker hans bøn om lov til udstedelse af yderligere 100 mill positivt, ja så må præmissen være at han håber/forventer gode tal Inden GF. At han vil udnytte det momentom af goodwill der vil være om casen. Jeg kan derfor ikke forestille mig at han kommer med dårligt nyt lige op til GF, og så tror at han får de flere penge at lege med de næste år. Jeg kan SLET ikke forestille mig at han får lov på GF, og så efterfølgende fremlægger dårlige tal, ja bare middelmådige. Det vil være karrieremæssigt selvmord.
                        Hvis man holder hans bøn om emission op mod det tidligere udmeldte, at de vil gå selv, at de har penge nok i kassen (TOM 2022),RETT måske snart klar til markedet,ja så er det fandme mange aktier han beder om yderligere. Det hænger ikke sammen. Så vist jeg husker er forsøgene i Australien klar med data i 2022. På den måde sender han, i mine øjne, modsatte signaler. En ting er helt sikker, de data vi (stadig) afventer er knald eller fald. Det bliver et blodbad uden lige med det mindste skuffende.

I.f.t hvad Anavex fylder i min portefølje er jeg i tvivl om udregningen, er det oprindelig beløb investeret, eller % af den nuværende (som jo med stigningen siden køb. vil være misvisende). Jeg kan dog sige at jeg har Anavex i alle porteføljer, både pensioner og frie midler, mest i frie midler. Jeg har været med i frie midler længe, og derfor det bedste snit i der, noget højere i pensioner. Anavex har klaret sig nogenlunde i den sidste tids store fald i biotek. Faldet har været dyrt for undertegnede, idet ca 80% af alle midler ligger i biotek. Så er det ikke krusninger i overfladen vi taler om, føj da. Nå, det kommer jo alt sammen igen.

Hvis FDA giver Biogen et ja, ja så er der da noget helt galt. Hvis der er nogen jeg er "bange" for er det dem, den store magt de har. Ikke at den ikke er okay (beskyttelse af borgerne), men igennem tiden har de kostet mig mange penge. Får Biogen til gengæld det ja så er Anavex da selvskrevne til også at få endda flere.

Jeg håber virkelig at vi får vores tålmodighed belønnet. Som Tasso skrev engang: Nogen´skal jo knække koden for disse indikationer, hvorfor skulle det ikke være Anavex.

Pøj pøj til os

MM

1 Reply Last reply
                        8
                        • K Offline
                          K Offline
                          Kyed01

Jeg er ikke sikker på jeg vil fortælle hvor meget jeg er eksponeret, folk tror nok jeg er gak i låget, ha-ha, det er voldsomt. Jeg ved det heller ikke præcist da jeg bruger 3 handels platforme og jeg regner ikke så meget på det.

Jeg ærgrer mig at jeg ikke solgte alle mine AVXL da den meget kortvarigt skoed op på 28 for så at genkøbe alt tilbage til kurs 11-12, det var der nogle der gjorde på Ihub, så de har deres på det tørre da deres aktier nu er gratis. Okay jeg er ikke erfaren nok til at kunne se at der ikke var basis for at holde den kurs men Bio Tech er en mærkelig størrelse, hvorfor er SAVA så højt oppe? Okay den er raslet godt ned på det seneste.

Det værre sagt tror jeg stadig på Anavex eller skulle jeg jo sælge nu og ta den ret store gevinst men det vil i mine øjne værre vanvittigt når vi er så tæt på målet og de fleste tror at data er meget gode og jeg kan kun finde gode ting om AVXL ikke noget dårligt.

Som jeg har sagt før: hvis man ikke nogle gange satser tjener man sjældent de store penge.

Spændingen har aldrig været så stor som den er i oejeblikket, jeg håber at vi snart får en afklaring om hvor præcist hvor vi står.

1 Reply Last reply
                          8
                          • T Offline
                            T Offline
                            Thorkild01

Vi har alle en forskellig risikoprofil, og bare man selv er helt afklaret mht. ens valg er det vel OK, hvis man er "tungt lastet".

Det er enormt svært at værdisætte værdien af et biotech selskab, der endnu IKKE har fået godkendt et præparat.

En måde, som jeg selv synes er god og som tager hensyn til den store usikkerhed, der altid vil være ved en sådan investering er at betragte et sådant selskab/projekt som en real option, hvor sandsynligheden for at få en endelig godkendelse er 50% for succes for hver af de 5 faser (fra præklinisk test til endelig godkendelse) som ethvert nyt præparat må gennemløbe. Før første test således en sandsynlighed på ca. 3% og når man står foran en FDA godkendelse 50%.

1 Reply Last reply
                            6
                            • D Offline
                              D Offline
                              deleted-user

Anavex Må tilslutte mig Kyed01, at jeg nok ikke vil udstille min størrelse af beholdning af aktier i Anavex.
                              Men som de fleste i denne tråd nok ved, så er jeg ekstrem tungt lastet i Anavex og har kun forsat opkøb med egen midler - GAK ca. 3,5 - 4,0 $.
                              Solgte og genkøbte dog en mindre andel i forbindelse med februar hoppet.

Kan dog fortælle, at vi fra den lille familie investeringsselskab, som jeg medadministrer, solgte noget af toppen af beholdningen i Anavex ved kurs + 19 $ her i februar til uddeling i 4 portioner.
                              Dette blev til en rund million kr. til deling og glæde rundt i familierne.

Så ja - har tjent godt på papiret, men sigter langt højere, hvis alt går vel!

1 Reply Last reply
                              4
                              • SolsenS Offline
                                SolsenS Offline
                                Solsen

Vi taler kun procenter og ikke absolutte tal 🙂

Nu fik Anavex en på hatten og ligger nu på en bund der meget vel kan ryge i dag.

Ihub omtaler en peer review artikel i proces, der i marts skulle være blevet ramt "omfattende rekonstruktion"

Det giver lidt ekstra spænding op til de nok afgørende næste 14 dage.

Aktien kan meget vel blive ramt hårdt hvis shortere eller blackrock, der kummulerer, vil det.

Så er det med at bevare modet undervejs.

1 Reply Last reply
                                4
                                • SolsenS Offline
                                  SolsenS Offline
                                  Solsen

Anavex - Så vidt jeg kan finde ud af har Anavex mulighed for allerede nu, at udstede preferred stocks med mulighed for at kunne opnå stemmeflertal i tilfælde af fjendtligt overtagelsesforsøg.

De nye aktier der er lagt op til at udstede, er således ikke tiltænkt til dette formål. De må efter min bedste overbevisning være tiltænkt til en samarbejdspartner.

Alternativt til en ordinær eller rettet emission for at få penge til at kunne gå selv.

Sidstnævnte mulighed kan være baggrunden for, at vi nok skal længere ned kursmæssigt.

Jeg håber, at det er en partner der er på vej ind. Det kunne løse ressourceknapheden og rumme salgsorganisationen der skal bruges til de store indikationer.

Men jeg ville ikke undre mig, hvis "pengemændene" har overtalt Missling til at sælge dem en stor portion aktier til billig pris og derefter eksploderer værdien på Anavex.

Genmab begik den fejl efter min mening ....

1 Reply Last reply
                                  7
                                  • D Offline
                                    D Offline
                                    deleted-user

Anavex. Q2 rapport pr. 31. marts 2021.

CEOen:

This is an exciting time for Anavex and I look forward to advancing our impressive pipeline of mid- and late-stage clinical trials with a commitment to bringing innovative therapies to patients in need around the globe.

Just a moment...

favicon

(ih.advfn.com)

75,9 mill. $ på bogen.

Ellers fine ord og forventninger, men ingen af de data/ milepæle vi alle venter på.
                                    Enste spændende kan måske være gode spørgsmål/svar under CC'en kl. 22.30 i aften.
                                    Tålmodighed lidt endnu!

1 Reply Last reply
                                    7
                                    • K Offline
                                      K Offline
                                      Kyed01

Han siger at data kommer i dette kvartal:

"Positive momentum continues to build this quarter and affirms the strength of our pipeline and execution capabilities," said Christopher U Missling, PhD, President and Chief Executive Officer of Anavex. "For our lead drug candidate, ANAVEX®2-73 in Alzheimer's disease, we are close to complete enrollment for our Phase 2b/3 study, and we expect a very data-rich current quarter with data readouts from multiple clinical trials and the remainder of 2021 to be a catalyst-rich year for Anavex. This is an exciting time for Anavex and I look forward to advancing our impressive pipeline of mid- and late-stage clinical trials with a commitment to bringing innovative therapies to patients in need around the globe."

Saa det ser alt i alt godt ud.

1 Reply Last reply
                                      5
                                      • D Offline
                                        D Offline
                                        deleted-user

Anavex Missling forventer nyheder i dette kvartal og "near term" milepæle - ikke en definitiv udtalelse.
                                        Ville ikke være første gang, at han får skubbet nyhederne omkring data længere ud.
                                        Men det er vel begrænset, hvor meget reel indflydelse han har på tidspunkterne - resultaterne/Peer Reviews kommer når de er færdige. Indrulningen i de forskellig forsøg er først færdig, når de forskellige sites har gjort deres - her kan Missling gøre hverken fra eller til.

Men igen - intet negativt!!

1 Reply Last reply
                                        6
                                        • T Offline
                                          T Offline
                                          Thorkild01

Der findes et mindre selskab, Annovis (ANVS) der på mange måder minder om Anavex. De forsker i det samme og har også valgt et alternativ til amyloid behandlings tesen. Det sjove er, at deres markedskommunikation næsten er en tror kopi af Misslings. De holder også deres investorer hen i spænding med jævnlig drops ang. en snarlig offentliggørelse af test resultater 🙂 Spændende at se hvem der først får lagt nogle statistisk set signifikante resultater på bordet 🙂 Jeg selv har en større position i AVXL (som jeg har haft i flere år) og en mindre position i ANVS (som jeg købte i januar). Jeg tror det bedste man kan gøre som investor i disse 2 selskaber er at forsøge at pleje sin tålmodighed.

1 Reply Last reply
                                          3

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger