hvorfor falder bankerne så meget?
-
Kære Niels
Det står dig frit for, hvordan du handler og disponerer sammen med BGADK, tonen bliver bidsk og harsk når hestene bides.
Jeg har absolut INGEN horn i siden på dig min kære debattør.
Jeg prøver oprigtig, at hjælpe dig, men dit skriveri minder mere om EI, hvor personfnidder er i fokus end seriøs debat.
Det samme vidner dit Chemometec skriveri om børsen sabel på aktien.
Du bliver nødt til, at anerkende andres holdninger og meninger, specielt når du i 82537 beder mig underbygge, når jeg så underbygger, så har jeg et horn i siden på dig fordi, jeg ikke er enig med dig.Hvis man har siddet i en bestyrelse, så ved man også hvordan man udlodder og hvilke overvejelser på fremtidig omhu skal generes gennem udmeldelse på en generalforsamling.
Der er stor forskel på, at sidde i den lokale fritidsklubs bestyrelse og i en professionel bestyrelse, det må du ikke sammenligne.
Aktiver, som ikke har den værdi, som de blev sat i værdi - se ex. dit/dine aktiv(er) som aktier, har de samme værdi i dag?
Hvis en virksomhed, har underskud mindskes deres aktiv!?
Men self, hvis du har fundet en endegyldig vej til, at passificere dine aktiver uden forringelse, skal du dele det med dine meddebattører.Jeg har talt i går med Sydbank omkring din holdning, jeg kan ikke sige andet, end der var et smil -Sydbanks egenkapital forrentning lå sidste år på 7,5 % og din fremadrettet holdning skal du jo bare holde fast i

I bedste mening, held og lykke med din investering

Prøv lige, at udregne kontra kursfald bare i dag når du har jo opkøbt, som du har skrevet, hvad det betyder du skal have i udbytte....... rigtig dårlig forretning! -
Du sammenligner mine svar med EI og kommer med
pladder en masse (inklusiv det her Chemometec som jeg er ret sikker på jeg ikke har taget del i!):
"...Der er stor forskel på, at sidde i den lokale fritidsklubs bestyrelse og i en professionel bestyrelse, det må du ikke sammenligne...."Jeg tror bare vi holder her. Jeg kan sagtens læse mellem linjerne og din nedladende tone skinner igennem.
-
NielsC og jeg, kender ikke hinanden og investerer ikke ens. Men jeg er enig med Niels i, at bankerne er blevet alt for billige, og risikoen (udenfor Italien) er ret lav. Det er ikke bankerne som har taget del i de seneste års udlånsfest til private virksomheder (hovedsagelig i USA). Det er private equity som nu sidder med den "lort", og de er ikke finansieret igennem banksystemet.
Lige nu er det bare usikkerhed og panik som tegner billedet, og da jeg regner med at det kommer til at forsætte et par måneder endnu, så venter jeg i modsætning til NielsC med at købe endnu.
Men NielsC virker meget fornuftig (i modsætning til hvad du antyder), så jeg er sikker på at han har styr på sin strategi. -
Hej bgadk
Efter dagens formiddags-handler er min DB-investering nu i et GAK med et minus på 5-6%. Det er træls, men vi kan jo ikke alle handle på bunden, og jeg anser dette tab som rimeligt - situationen taget i betragtning. Der er stadig plads til at supplere i lige den, da jeg har taget den forholdsregel at udregne en konservativ forward P/E på alle mine investeringer, og der er Danske Bank stadig inden for rammen af suppleringer. Jeg bruger flere modeller, men nogle af dem er desværre blevet lidt svære at bruge de sidste 2-3 år, fordi markedet er så volatilt, så jeg mixer lidt og har mine egne udregninger. De er nok lidt til den konservative side, men som sagt - jeg forventer aldrig at handle på bunden - jeg forventer at have gjort mit hjemmearbejde ordentligt og handler ud fra dette. -
Jeg "antyder" intet, jeg "prøver" at referere til, hvad Niels skriver i sine tidligere indlæg omkring sin strategi med at han HAR opkøbt i banker pga sin UDBYTTE STRATEGI og det var for, at SPREDE sin RISIKO.
DET HANDLER JO IKKE OM HVORVIDT BANKER ER BILLIGE - DET HANDLER OM UDBYTTE - NielsC strategi - han opkøber bank aktier fordi / pga udbytte!
Markedet viser usikkerhed omkring den fremtidige økonomi og dermed værdiansættelsen omkring ens aktiver (som stilles om sikkerhed).
Vores forskellige opfattelser af, hvad aktiver er for en størrelse og hvorfor virksomheder udlodder udbytte kommer vi ikke videre med og fair nok.
Rigtig god aktie dag

PS hvis jeg skulle ind i bank aktier, er jeg helt på linje med din holdning BGADK - VENT!
-
Nej nej og nej. Du læser simpelthen som fanden læser biblen... Det kan jeg ikke bruge til noget. Jeg er ude af debatter med dig. Det er jo formålsløst - du griber ting ud af kontekst og troller for vildt samtidig med at du er pinlig nedladende. Sløjt niveau for debatten herinde.
-
Igen, det er generel usikkerhed. Leveraged loans og virksomhedsobligationer, hvilket er der hvor der er sket store udvidelser af gældssætningen, er udenfor banksystemet.
Når det kommer til lån til shale-sektoren i USA, så er det kun amerikanske banker som har hårdet i klemme.
Hvis man mener at europas banker generelt er sårbare, på grund af Italien, så tager man også fejl.Men sådan er der så meget. Det fyger med FUD (Fear Uncertainty and Doubt) for tiden.
-
Niels....Det er ikke noget vi har normalt her på siden. Når jeg sletter de nedladende bemærkninger ryger der mange andre af dine og andres kommentarer med. Det beklager jeg. Min programmør gør det i aften.
-
Jeg ved det bgadk. Giver tråden en enkelt chance mere. Hvis debatten forsætter i samme spor sletter vi så nænsomt som muligt i aften.
-
Helge, bare lad det hele stå. Bare lidt ærgeligt at få spammet sin indbakke med sådanne ligegyldigheder på en dag som denne. Jeg vil gerne opfordre begge parter til at udveksle kontakt-informationer og fortsætte debatten i privat regi. Vi andre bliver ikke beriget af den nuværende debat. Fortsat god dag til alle
Jeg afmelder overvågning på denne tråd for at undgå mere post.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind