Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

hvorfor falder bankerne så meget?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
40 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    deleted-user
    wrote on sidst redigeret af

Du sammenligner mine svar med EI og kommer med
    pladder en masse (inklusiv det her Chemometec som jeg er ret sikker på jeg ikke har taget del i!):
    "...Der er stor forskel på, at sidde i den lokale fritidsklubs bestyrelse og i en professionel bestyrelse, det må du ikke sammenligne...."

Jeg tror bare vi holder her. Jeg kan sagtens læse mellem linjerne og din nedladende tone skinner igennem.

1 Reply Last reply
    1
    • bgadkB Offline
      bgadkB Offline
      bgadk

Det er så bare igen eksemplet på, at i store nedture så bliver bager rettet for smed...
      Europæiske banker har meget begrænset udlån til oliesektoren..

1 Reply Last reply
      0
      • bgadkB Offline
        bgadkB Offline
        bgadk

"Eksperterne" er Johannes Raaballe, som har en noget særpræget risikomodel hvor aktiekursen er ret determinerende for modellens resultat.

Ingen med forstand på banker og regulering er enig med den mand og hans model.

1 Reply Last reply
        0
        • bgadkB Offline
          bgadkB Offline
          bgadk

NielsC og jeg, kender ikke hinanden og investerer ikke ens. Men jeg er enig med Niels i, at bankerne er blevet alt for billige, og risikoen (udenfor Italien) er ret lav. Det er ikke bankerne som har taget del i de seneste års udlånsfest til private virksomheder (hovedsagelig i USA). Det er private equity som nu sidder med den "lort", og de er ikke finansieret igennem banksystemet.

Lige nu er det bare usikkerhed og panik som tegner billedet, og da jeg regner med at det kommer til at forsætte et par måneder endnu, så venter jeg i modsætning til NielsC med at købe endnu.
          Men NielsC virker meget fornuftig (i modsætning til hvad du antyder), så jeg er sikker på at han har styr på sin strategi.

1 Reply Last reply
          0
          • D Offline
            D Offline
            deleted-user

Hej bgadk
            Efter dagens formiddags-handler er min DB-investering nu i et GAK med et minus på 5-6%. Det er træls, men vi kan jo ikke alle handle på bunden, og jeg anser dette tab som rimeligt - situationen taget i betragtning. Der er stadig plads til at supplere i lige den, da jeg har taget den forholdsregel at udregne en konservativ forward P/E på alle mine investeringer, og der er Danske Bank stadig inden for rammen af suppleringer. Jeg bruger flere modeller, men nogle af dem er desværre blevet lidt svære at bruge de sidste 2-3 år, fordi markedet er så volatilt, så jeg mixer lidt og har mine egne udregninger. De er nok lidt til den konservative side, men som sagt - jeg forventer aldrig at handle på bunden - jeg forventer at have gjort mit hjemmearbejde ordentligt og handler ud fra dette.

1 Reply Last reply
            1
            • M Offline
              M Offline
              Martin7100

Jeg "antyder" intet, jeg "prøver" at referere til, hvad Niels skriver i sine tidligere indlæg omkring sin strategi med at han HAR opkøbt i banker pga sin UDBYTTE STRATEGI og det var for, at SPREDE sin RISIKO.

DET HANDLER JO IKKE OM HVORVIDT BANKER ER BILLIGE - DET HANDLER OM UDBYTTE - NielsC strategi - han opkøber bank aktier fordi / pga udbytte!

Markedet viser usikkerhed omkring den fremtidige økonomi og dermed værdiansættelsen omkring ens aktiver (som stilles om sikkerhed).

Vores forskellige opfattelser af, hvad aktiver er for en størrelse og hvorfor virksomheder udlodder udbytte kommer vi ikke videre med og fair nok.

Rigtig god aktie dag 🙂

PS hvis jeg skulle ind i bank aktier, er jeg helt på linje med din holdning BGADK - VENT!

1 Reply Last reply
              0
              • D Offline
                D Offline
                deleted-user

Nej nej og nej. Du læser simpelthen som fanden læser biblen... Det kan jeg ikke bruge til noget. Jeg er ude af debatter med dig. Det er jo formålsløst - du griber ting ud af kontekst og troller for vildt samtidig med at du er pinlig nedladende. Sløjt niveau for debatten herinde.

1 Reply Last reply
                0
                • bgadkB Offline
                  bgadkB Offline
                  bgadk

Igen, det er generel usikkerhed. Leveraged loans og virksomhedsobligationer, hvilket er der hvor der er sket store udvidelser af gældssætningen, er udenfor banksystemet.
                  Når det kommer til lån til shale-sektoren i USA, så er det kun amerikanske banker som har hårdet i klemme.
                  Hvis man mener at europas banker generelt er sårbare, på grund af Italien, så tager man også fejl.

Men sådan er der så meget. Det fyger med FUD (Fear Uncertainty and Doubt) for tiden.

1 Reply Last reply
                  0
                  • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                    Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                    Helge_LarsenPI-redaktør

Niels....Det er ikke noget vi har normalt her på siden. Når jeg sletter de nedladende bemærkninger ryger der mange andre af dine og andres kommentarer med. Det beklager jeg. Min programmør gør det i aften.

1 Reply Last reply
                    1
                    • bgadkB Offline
                      bgadkB Offline
                      bgadk

Jeg håber ikke du sletter tråden. Der er egentlig meget fine betragtninger i den.
                      At Martin prøver at "hjælpe" en som tydeligvis er mere erfaren ud i investering, er egentlig ris til egen røv....

1 Reply Last reply
                      0
                      • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                        Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                        Helge_LarsenPI-redaktør

Jeg ved det bgadk. Giver tråden en enkelt chance mere. Hvis debatten forsætter i samme spor sletter vi så nænsomt som muligt i aften.

1 Reply Last reply
                        2
                        • tommycarstensenT Offline
                          tommycarstensenT Offline
                          tommycarstensen

Helge, bare lad det hele stå. Bare lidt ærgeligt at få spammet sin indbakke med sådanne ligegyldigheder på en dag som denne. Jeg vil gerne opfordre begge parter til at udveksle kontakt-informationer og fortsætte debatten i privat regi. Vi andre bliver ikke beriget af den nuværende debat. Fortsat god dag til alle 🙂 Jeg afmelder overvågning på denne tråd for at undgå mere post.

1 Reply Last reply
                          1

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                          • First post
                            Last post
                          0
                          • Debatforum
                          • Seneste
                          • Populære
                          • Bruger