Anavex og CNS
-
-
Fra ovenstående artikel:
Anavex 2-73 (blarcamesine) safely led to significant improvements in several aspects of cognition, including choice reaction time and episodic memory, in people with Parkinson's disease dementia (PDD), new data from a Phase 2 trial report.
According to Anavex Life Sciences, the therapy's developer, these findings from the ANAVEX 2-73-PDD-001 study (NCT03774459) support the treatment's continued testing in Parkinson's dementia patients. Anavex 2-73, an investigative oral therapy, was initially developed to treat Alzheimer's disease.
-
Anavex Positiv Parkinson News Today
Igen ser vi anerkendelse af videnskaben, men ingen positiv respons på aktiekursen!
Med Parkinson snart i fase 3, har lille Anavex hele tre fase 3 forsøg kørende i tre indikationer, hvor der i dag ikke findes nogen behandling. Samtidig er konkurrencen langt væk efter at Biogen formodentlig bliver endelig afvist af FDA.
Som de første nogensinde har de formået at stoppe og endda vende udviklingen af patienter med demens - og igen uden bivirkninger, dog sover patienter måske lidt bedre og længere om morgen. MC er ikke meget større end da Anavex gik på Nasdaq for mere end 5 år siden med et lille fase 2a forsøg.
Den med manglende vare på hylden køber jeg ikke - der findes et utal af selskaber med MC på 2-3 milliarder $ og mere, på stadie i udvikling, der ligger år efter Anavex og i langt mindre profitable indikationer.
Det vi ser nu ligner et overlagt forsøg på at holde kursen kunstig nede, så aktie køb af fonde eller en evt. overtagelse kan gennemføres billigst muligt.
Vi må se - mon ikke snart bunden er nået, så selv Anavex er blevet for billig for de store spillere.
Uanset hvad virker videnskaben ekstrem overbevisende og sikker.
Hvem ville ikke tage en 30 eller 50 mg 2-73 pille i dag med de data vi har set indtil nu?Treatment with Anavex 2-73 also led to significant improvements in patients' cognitive skills, including choice reaction time, vigilance, and episodic memory, potentially benefitting quality of life.
-
Kyed. Jeg er jo selv med, så håber jo som alle på det gode. Artiklen bygger jo på det forsøg vi allerede har skrevet om, og er derfor, selvfølgelig, positiv. Det ændrer bare ikke på at enten har Tasso herunder ret, eller også er der et eller andet galt. Er det shorts, ja så dør de snart. Er det noget grundlæggende i forsøget vi har overset, ja så...... Der MÅ være noget som markedet ikke bryder sig om. Ingen kan, i mine øjne, holde kursen nede i en indikation som denne med det potentiale ingen, hvis altså der ikke er noget vi har overset. Vi har været inde på det mange gange i denne tråd, den del kører lidt i ring.
Pøj pøj til os
-
Super....
Det eneste der undre mig, det er at det kun er os 10 dansker der har set lyset, ingen andre har åbentbart fattet case. Nå tager det som det kommer, har midt på det tørre.Håber vi alle nyder vores nye livsstil, når vi en gang i 2021 sider og skriver på proinvestor, om vores fantastiske investering i Avxl. Kunne godt unde andre investore, at de også kunne se lyset....
Hehe.. lidt sarkasme, men håber virkelig i alle score kassen på jeres investering i lille anavex...
-
Baseret på en analytiker rapport købte jeg selv for ca. 3 år siden en mindre position i AVXL sammen med 4 andre selskaber, der havde fokus på sjælne sygdomme, som fx. RETT, ALS og DMD.
Bortset fra at undersøge selskabernes pipeline, størrelse etc. undersøgte jeg ikke de 5 selskaber mere dybtgående, Siden har jeg løbende købt op/solgt ud, når/hvis jeg syntes der var en udvikling, der kunne begrunde at jeg øgede/reducerede mine positioner, og i dag har jeg en forholdsvis pæn position i AVXL.
Ligesom de fleste andre, der følger din tråd
så havde jeg forventet en helt anden reaktion på CTAD deltagelsen. Og lige som mange andre syntes jeg, det var svært at finde et svar, der kunne begrunde udviklingen i fredags.Ved at tjekke indlæg på Twitter og TheLion og Investorhub har jeg fundet ud af, at der findes en del AVXL/Missling "haters", der henviser til selskabets historie frem til 2015, som bl.a. udløste en Plaintiff i 2016. Om det er AVXL's forhistorie, der er årsag til at der findes en kreds af kritiske institutionelle investorer ved jeg ikke, men ejerstrukturen er i hvert fald p.t. ret ekstrem. Jeg tror derfor, det ville være et ekstremt positivt signal, hvis en eller flere større professionelle investorer og/eller /institutioner kunne melde ud, at man havde købt en større position AVXL.
-
Vi har pt. 21% af aktierne på Institutional Holdings . https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/avxl/institutional-holdings..
Og vi har 4,04% på indsidder..
https://finance.yahoo.com/quote/AVXL/holders?p=AVXLDet ikke så elendigt, ved så ikke om indsidder reelt har købt deres aktier, eller om der er delt gaver ud...

-
Som jeg ser det, er de store finasiale investorer ikke rigtigt overbevidst endnu, volumen er der overhovet ikke,hvis der er meget stor interesse ser vi over 20 mill i volumen per dag. Vi er dog kommet over 1 mill i gennemsnit, så det går langsomt den rette vej.
Ja TDT123 det er ikke en umulig drøm, den ser faktisk ud som om den meget nemt kunne blive en realitet for os 10-15 investorer i lille DK (Jeg bor i Thailand).
To af mine venner har faktisk købt på min anbefaling, after de har gjort deres eget research men det var lidt surt for mig i fredags og kontakte dem og fortælle dem at jeg er meget overrasket og at jeg håber at de bliver inde (det gjorde de).
Nu er det senge tid og kursen er 5.1, jeg håber at jeg vågner op til et plus i morgen og ikke et 0, ha-ha. -
Anavex Sagsanlæg og danske investorer.
Denne Plaintiff ( sagsanlæg ) i 2015/16 var en gang svindel og humbug, hvor lyssky bl.a. asiatiske investorer forsøgte at hænge Anavex op på det store udsving på kursen i forbindelse med Anavexs fase 2a resultater i Alzheimer.
Sagen kom ikke engang for retten, men blev pure afvist af en dommer før det kom så langt.
På Twitter kørte især en Adam Feuerstein og hans disciple på Anavex - kan se det stadig er dem, som huserer.
Alt dette kørte kursen på Anavex helt i sænk og siden da har Anavex og CEOen været ekstrem påpasselig med deres gøren og laden.TDT vi er nok lidt mere end 10 danskere i Anavex pt -bare i min lille investorgruppe, som jeg holder orienteret er vi nu oppe på 12 personer med større eller mindre beholdning.
Men vi skal have flere store aktører med ind i selskabet, før vi rykker for alvor.
Vedr. insiderkøb tror jer bl.a. CEOen har så mange aktier, at lidt flere eller færre ikke ville gøre den store forskel.
Tror også at man pga. nævnte sagsanlæg er meget påpasselig med ikke at blive beskyldt for inderkøb, når man potentielt sidder med viden fra de igangværende forsøg.Nå - måske har andre også læst Parkinson News Today - kunne godt ligne en bund herfra.
-
Anavex CDR resultater i Parkinson.
Det primære endpoint i Parkinson forsøget, dækker over bedømmelse/målinger ud fra et CDR skema bestående af 11 punkter. ( Se første link )
Anavex opgav med meget lille usikkerhed ( lille p værdi - alt under 0,05 er meget sikkert ) en signifikant forbedring i alle følgende målepunkter:
Digit vigilance p= 0,008
Choice Reaction time p= 0,039
Episodisk hukommelse p= 0,047Disse værdier er desuden signifikant dosis afhængig p= 0,003.
Iflg. vedhæftede skema dækker dette min. 8 ud af 11 målepunkter. Der mangler kun opgivelsen af reaktionstider og et afstandsbedømmelse.
Så på en lidt snørklet måde, har Anavex opgivet, at de har nået det primære endpoint, uden at sige det direkte!
Endvidere opgiver de, at disse CDR skema/resultater er 70 % sammenfaldende med målepunkterne man kigger på i Alzheimer fase 2/3 forsøget.Sagt lidt firkantet - hvis man opnår det primære endpoint i Parkinson, så når man med 70 % sandsynlighed også primær endpoint i Alzheimer og dermed årsagen til, at Anavex præsenterede disse data på en Alzheimer konference CTAD.
På Twitter var der før omtalte negative og usande indlæg, at Anavex kun opgave 2 ud af 11 målepunkter fra CDR skemaet og derfor nok havde fejlet de øvrige 9.
Rent faktisk opgav de som nævnt faktisk 8/9 ud af 11 punkter!Måske er det dette faktum, som er ved at gå op for markedet, som ellers nok ikke har de store forudsætninger for at gennemskue de fremlagte data.
Derfor er det vigtigt, at få udgivet forsøget i den kommende Peer Review, så fagfolk kan anerkende og videregive/blåstemple de signifikante og revolutionerende resultater.
Anavex Life Sciences Corp (AVXL): Thanks Xena
Jonjones325: Thanks Xena
InvestorsHub (investorshub.advfn.com)
-
Anavex Ny opdatering af oversigt.
Anavex præsenterede i dag ellers prækliniske resultater/analyse af 1-41 på en mindre konference.
Underligt at vi ligesom med CTAD heller ikke her fik en PR?
Håber ikke de får for meget i løn i den PR-afdeling. -
Om amyloid tilgangen
-
Hvis det er korrekt, at selskabet kun består af 16 personer alt incl., så synes jeg egentlig de gør det ret godt

-
God refleksiv samtale vedr. aducanumab og amyloid tesen, når FDA sandsynligvis afviser Biogens ansøgning.
-
Anavex Tarm bakterier skyld i Alzheimer.
Forsker har fundet ud af, at tilstedeværelsen af bestemte tarmbakterier kan fører til inflammation og påvirke hjerneceller, så der udvikles Alzheimer.
Link Between Alzheimer's Disease and Gut Microbiota Is Confirmed - Neuroscience News
Study confirms an association between an imbalance in gut bacteria and the development of amyloid plaques in the brains of humans.
Neuroscience News (neurosciencenews.com)
Anavex fremlagde allerede i juli 2019 deres resultater fra fund i de 21 Alzheimer patienter fra fase 2b forsøget, hvor de helt specifikt kunne identificere især to bakterie typer, som havde betydning for udvikling af Alzheimer. Disse opdagelser, som bl.a. blev muliggjort af brug af kunstig intelligens fra Ariana, er efterfølgende blev integreret i deres igangværende fase 2/3 Alzheimer forsøg.
Ovenstående er bare endnu et eksempel på, hvor langt Anavex er fremme i forhold til at specificerer den enkelt patient - precision medicin!
Ved præcist at kunne definerer den enkelt patient, kan de derved optimerer behandling og på sigt med en vis sandsynlighed udarbejde en prognose for den enkelte.Dvs. ikke nok med at de kan behandle den enkelte, men de kan også fortælle, hvilket stadie patienten vil befinde sig på om 2 eller 4 år - det er da lidt vildt!
Ser frem til hvornår Anavex har bearbejdet al data fra Parkinson forsøget, så det kan præsenteres.
Der er bl.a en Parkinson konference de 16. nov. og senere i starten af dec., men så er der også en konference den 17. nov., hvor MJFF har 20 års jubilæum og vil gøre status for Parkinson behandlingen nu og for fremtiden.
MJFF. var jo med til at designe Anavexs forsøg, så måske de vil omtale og tage lidt af æren for disse resultater.
En CC dedikeret udelukkende til at gennemgå alle resultater var måske dog at foretrække.Endvidere er resultaterne fra RETT US tæt på, efter nu mere end 2 mdr. efter endt forsøg.
Desuden har Anavex snart en CC for Q4 og årsrapport i starten af dec. 2020.
Her vil det især være spændende at se, om Anavex har fået en begyndende indtjening fra Alzheimer patienter i Australien, som jo her fik tildelt en SAS.En tætpakket og spændende tid den næste måned, hvor Anavex virkelig kan rykke sig ud af skyggen og ud i rampelyset!
Får vi det jeg tror og håber på, så ser jeg nemt kurs 15-20 $ inden udgangen af 2020!God weekend
-
Havde ikke hørt om de her før, stor stigning, markedet sluger nyheden pænt https://finance.yahoo.com/news/alterity-announces-approval-us-patent-134200246.html
-
Anavex Lyder Spændende - lidt som Anavex for 6 år siden.
Skal da med på min observationsliste.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind