Anavex og CNS
-
Vi har pt. 21% af aktierne på Institutional Holdings . https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/avxl/institutional-holdings..
Og vi har 4,04% på indsidder..
https://finance.yahoo.com/quote/AVXL/holders?p=AVXLDet ikke så elendigt, ved så ikke om indsidder reelt har købt deres aktier, eller om der er delt gaver ud...

-
Som jeg ser det, er de store finasiale investorer ikke rigtigt overbevidst endnu, volumen er der overhovet ikke,hvis der er meget stor interesse ser vi over 20 mill i volumen per dag. Vi er dog kommet over 1 mill i gennemsnit, så det går langsomt den rette vej.
Ja TDT123 det er ikke en umulig drøm, den ser faktisk ud som om den meget nemt kunne blive en realitet for os 10-15 investorer i lille DK (Jeg bor i Thailand).
To af mine venner har faktisk købt på min anbefaling, after de har gjort deres eget research men det var lidt surt for mig i fredags og kontakte dem og fortælle dem at jeg er meget overrasket og at jeg håber at de bliver inde (det gjorde de).
Nu er det senge tid og kursen er 5.1, jeg håber at jeg vågner op til et plus i morgen og ikke et 0, ha-ha. -
Anavex Sagsanlæg og danske investorer.
Denne Plaintiff ( sagsanlæg ) i 2015/16 var en gang svindel og humbug, hvor lyssky bl.a. asiatiske investorer forsøgte at hænge Anavex op på det store udsving på kursen i forbindelse med Anavexs fase 2a resultater i Alzheimer.
Sagen kom ikke engang for retten, men blev pure afvist af en dommer før det kom så langt.
På Twitter kørte især en Adam Feuerstein og hans disciple på Anavex - kan se det stadig er dem, som huserer.
Alt dette kørte kursen på Anavex helt i sænk og siden da har Anavex og CEOen været ekstrem påpasselig med deres gøren og laden.TDT vi er nok lidt mere end 10 danskere i Anavex pt -bare i min lille investorgruppe, som jeg holder orienteret er vi nu oppe på 12 personer med større eller mindre beholdning.
Men vi skal have flere store aktører med ind i selskabet, før vi rykker for alvor.
Vedr. insiderkøb tror jer bl.a. CEOen har så mange aktier, at lidt flere eller færre ikke ville gøre den store forskel.
Tror også at man pga. nævnte sagsanlæg er meget påpasselig med ikke at blive beskyldt for inderkøb, når man potentielt sidder med viden fra de igangværende forsøg.Nå - måske har andre også læst Parkinson News Today - kunne godt ligne en bund herfra.
-
Anavex CDR resultater i Parkinson.
Det primære endpoint i Parkinson forsøget, dækker over bedømmelse/målinger ud fra et CDR skema bestående af 11 punkter. ( Se første link )
Anavex opgav med meget lille usikkerhed ( lille p værdi - alt under 0,05 er meget sikkert ) en signifikant forbedring i alle følgende målepunkter:
Digit vigilance p= 0,008
Choice Reaction time p= 0,039
Episodisk hukommelse p= 0,047Disse værdier er desuden signifikant dosis afhængig p= 0,003.
Iflg. vedhæftede skema dækker dette min. 8 ud af 11 målepunkter. Der mangler kun opgivelsen af reaktionstider og et afstandsbedømmelse.
Så på en lidt snørklet måde, har Anavex opgivet, at de har nået det primære endpoint, uden at sige det direkte!
Endvidere opgiver de, at disse CDR skema/resultater er 70 % sammenfaldende med målepunkterne man kigger på i Alzheimer fase 2/3 forsøget.Sagt lidt firkantet - hvis man opnår det primære endpoint i Parkinson, så når man med 70 % sandsynlighed også primær endpoint i Alzheimer og dermed årsagen til, at Anavex præsenterede disse data på en Alzheimer konference CTAD.
På Twitter var der før omtalte negative og usande indlæg, at Anavex kun opgave 2 ud af 11 målepunkter fra CDR skemaet og derfor nok havde fejlet de øvrige 9.
Rent faktisk opgav de som nævnt faktisk 8/9 ud af 11 punkter!Måske er det dette faktum, som er ved at gå op for markedet, som ellers nok ikke har de store forudsætninger for at gennemskue de fremlagte data.
Derfor er det vigtigt, at få udgivet forsøget i den kommende Peer Review, så fagfolk kan anerkende og videregive/blåstemple de signifikante og revolutionerende resultater.
Anavex Life Sciences Corp (AVXL): Thanks Xena
Jonjones325: Thanks Xena
InvestorsHub (investorshub.advfn.com)
-
Anavex Ny opdatering af oversigt.
Anavex præsenterede i dag ellers prækliniske resultater/analyse af 1-41 på en mindre konference.
Underligt at vi ligesom med CTAD heller ikke her fik en PR?
Håber ikke de får for meget i løn i den PR-afdeling. -
Om amyloid tilgangen
-
Hvis det er korrekt, at selskabet kun består af 16 personer alt incl., så synes jeg egentlig de gør det ret godt

-
God refleksiv samtale vedr. aducanumab og amyloid tesen, når FDA sandsynligvis afviser Biogens ansøgning.
-
Anavex Tarm bakterier skyld i Alzheimer.
Forsker har fundet ud af, at tilstedeværelsen af bestemte tarmbakterier kan fører til inflammation og påvirke hjerneceller, så der udvikles Alzheimer.
Link Between Alzheimer's Disease and Gut Microbiota Is Confirmed - Neuroscience News
Study confirms an association between an imbalance in gut bacteria and the development of amyloid plaques in the brains of humans.
Neuroscience News (neurosciencenews.com)
Anavex fremlagde allerede i juli 2019 deres resultater fra fund i de 21 Alzheimer patienter fra fase 2b forsøget, hvor de helt specifikt kunne identificere især to bakterie typer, som havde betydning for udvikling af Alzheimer. Disse opdagelser, som bl.a. blev muliggjort af brug af kunstig intelligens fra Ariana, er efterfølgende blev integreret i deres igangværende fase 2/3 Alzheimer forsøg.
Ovenstående er bare endnu et eksempel på, hvor langt Anavex er fremme i forhold til at specificerer den enkelt patient - precision medicin!
Ved præcist at kunne definerer den enkelt patient, kan de derved optimerer behandling og på sigt med en vis sandsynlighed udarbejde en prognose for den enkelte.Dvs. ikke nok med at de kan behandle den enkelte, men de kan også fortælle, hvilket stadie patienten vil befinde sig på om 2 eller 4 år - det er da lidt vildt!
Ser frem til hvornår Anavex har bearbejdet al data fra Parkinson forsøget, så det kan præsenteres.
Der er bl.a en Parkinson konference de 16. nov. og senere i starten af dec., men så er der også en konference den 17. nov., hvor MJFF har 20 års jubilæum og vil gøre status for Parkinson behandlingen nu og for fremtiden.
MJFF. var jo med til at designe Anavexs forsøg, så måske de vil omtale og tage lidt af æren for disse resultater.
En CC dedikeret udelukkende til at gennemgå alle resultater var måske dog at foretrække.Endvidere er resultaterne fra RETT US tæt på, efter nu mere end 2 mdr. efter endt forsøg.
Desuden har Anavex snart en CC for Q4 og årsrapport i starten af dec. 2020.
Her vil det især være spændende at se, om Anavex har fået en begyndende indtjening fra Alzheimer patienter i Australien, som jo her fik tildelt en SAS.En tætpakket og spændende tid den næste måned, hvor Anavex virkelig kan rykke sig ud af skyggen og ud i rampelyset!
Får vi det jeg tror og håber på, så ser jeg nemt kurs 15-20 $ inden udgangen af 2020!God weekend
-
Havde ikke hørt om de her før, stor stigning, markedet sluger nyheden pænt https://finance.yahoo.com/news/alterity-announces-approval-us-patent-134200246.html
-
Anavex Lyder Spændende - lidt som Anavex for 6 år siden.
Skal da med på min observationsliste.
-
Anavex Options/Calls den 20. november
TDT - tror også kursen bliver påvirket af optionsspillet ( læs manipulation ) med indløsning 20. november.
Så længe omsætningen ikke er større og der ikke er kommet ny nyheder, vil kursen på fredag blive kørt ned i 5 $ eller lige under.
Har set det igen og igen!
Kun en god nyhed som RETT resultater eller lign. kan modvirke dette.Torsdag den 19. nov. kl. 18.00, afholder MJFF et Webinar, hvor jeg har tilmeldt mig.
Der var også mulighed for at stille spørgsmål skriftligt inden.
Har her spurgte om en MJFF kommentar til Anavexs resultater i Parkinson forsøget.
https://www.michaeljfox.org/webinarsEr i kontakt med en dansk overlæge med speciale i både Parkinson og Alzheimer.
Tilsendte ham resultaterne fra Parkinson forsøget + andet marteriale, hvilket han mente var både overbevisende og meget positive - han så frem til at 2-73 kom til Danmark.
Har lovet at holde ham underrettet i casen - han havde ikke tidligere hørt om Anavex. -
Anavex MJFF 20 års jubilæum Webinar
Har også tilmeldt mig dette 20 års jubilæums webinar.
Samme spørgsmål som til den 20. november - så måske Anavex kunne få lidt tiltrængt positiv omtale.
Som tidligere nævnt har MJFF jo været med til at designe Parkinson forsøget - de burde da være lidt stolte af resultaterne.
Celebrating 20 Years of Scientific Progress Closer to Cures
Watch this special Michael J. Fox Foundation (MJFF) Research Roundtable anytime on demand. Leading Parkinson’s researchers and MJFF staff share highlights and impact from 20 years of scientific leadership by the Foundation. Learn about recent progress in the Parkinson’s therapeutic pipeline and what’s to come next.
The Michael J. Fox Foundation for Parkinson's Research | Parkinson's Disease (www.michaeljfox.org)
-
Anavex Patent på AV1066 på vej.
US20190167668A1 - Analgesic therapeutic and method, 1-(3-4(((1R,3S,5S)-adamantan-1-yl)(phenyl)methyl)propyl)-4-methylpiperazine and salts thereof - Google Patents
A method for the treatment and/or prevention of pain which comprises administering to a subject in need of such treatment a therapeutically effective amount of 1-(3-4(((1R,3S,5S)-adamantan-1-yl)(phenyl)methyl)propyl)-4-methylpiperazine and pharmaceutically acceptable salts thereof (“AV1066”), with reference to visceral and neuropathic pain.
(patents.google.com)
Anavex har gang i rigtig meget - her f.eks deres patentansøgning for deres AV1066, der har en god effekt mod eksempelvis fantomsmerter ved amputationer ( krigsveteraner m.m. ). Her skulle AV1066 have en evne til at undertrykke smerter som nervesystemet oplever.
Viser bare lidt om, hvor mange og omfattende ting et biotek selskab skal have styr på.
-
Utroligt at en dansk overlæge inden for området ikke har hørt om AVXL!Det er godt nok mærkeligt.
Ser frem til at høre mere om webinaret?
Ja forhåbentlig vil options spillet efter fredag værre medvirkende til højere priser fra næste uge, kursen er alt for lav efter min mening. -
Anavex Kyed01 - under radaren/optionsspillet.
I den anerkendte videnskabelige verden tæller nok kun to ting:
At have opnået en markedsgodkendelse eller at forskningen som minimum er udgivet i et videnskabeligt anerkendt blad, som en Peer Review artikel.
Der udkommer årligt tusindevis af lægevidenskabelige artikler af forskellige art, som eksempelvis lægerne slet ikke har mulighed for eller tid til at læse, når man arbejder 60 timer i ugen.
Hvis man holder sig til Peer Review artikler, er man også sikker på, at videnskaben er verificeret af 3. part.
Anavex udgiver jo inden for de næste par mdr. resultaterne fra deres Parkinson forsøg - og det giver normalvis også en meget positiv kurspåvirkning.
Skrev f.eks. også til en analytiker på Twitter, der dækkede SAVA ( en tidlig Alzheimer kandidat - 64 patienter i et fase 1 forsøg ). Hun var overbevist om, at SAVA nu var den førende indenfor Alzheimer - indtil jeg gjorde hende opmærksom på, at Anavex faktisk havde 450 patienter i fase 2/3.Optionsspillet er utrolig nemt for de store udbydere at kontrollerer, når Anavex ikke har en større omsætning og relativ lille andel af fonde i aktien.
Det er næsten som hvis Danske spil opdager, at der bliver spillet meget på et 0-0 resultat i en fodboldkamp - og så ændre reglerne til, at man nu må spille med 10 bolde i anden halvleg.
Udbyderne af optionsspillet er de samme, som dem der sidder med et stort antal aktier og sofistikerede handelsprogrammer - og derfor kan manipulerer kursen.
Dette er bare en del af spillet - om man kan lide det eller ej - og har intet med værdien af selve selskabet at gøre.
Vi vil sikker se en kurs slutte meget tæt på eller under 5 $ i dag - mandag i næste starter det hele så forfra igen og kun gode nyheder kan rykke kursen op til et andet niveau.Vi må se - så længe vi har videnskaben på vores side, skal vi nok komme på alles radar på et tidspunkt og få en MC, der modsvarer kvaliteten af resultaterne.
-
Anavex Konference den 3. december 2020.
Flash Alert
Real-time alerts about equities, ETFs, cryptocurrencies and more sent to any device
(flashalert.me)
Live webcast 3. dec. kl. 18.45 DK tid:
https://wsw.com/webcast/evercore11/avxl/2380047Der er ikke nogen overskrift på denne CC - måske er det en pladsholder til de samlede PDD resultater eller RETT.
Anavex har jo en Q4 og årsrapport midt december, hvor de også gennemgår status generelt.
Iflg. IR håber anavex at have resultater fra RETT klar inden årsrapporten.
Vi må se - der er ikke andet for end at afvente. Intet har forandret sig - Anavex stiger på nyheder og siver i en periode uden nyheder.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind