Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vestas ude af respiratoren!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
126 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • J Offline
    J Offline
    Jackinvestor
    wrote on sidst redigeret af

Det jeg baserer, mit selvfølgelig meget upålidelig skøn omkring ordreindgangen på er, at Vestas sagde på webcasten ved Q3, at ordreindgangen i Q4 vil blive den bedste i året. Dermed skal den være bedre end Q1, som var på 1269 mw. Der er foreløbigt indgået 360 mw i Q4 så vi kan vel mindst forvente 900 mw endnu. Det giver så kun ca. 4000 mw for hele året, men kvartalet skulle jo netop være bedre, men hvor meget ved jeg selvfølgelig ikke, men bedre intet mindre. Om det så kun bliver 4500 mw, så ændrer det ikke på det jeg skriver, fordi Vestas har jo en stor ordrebeholdning nu og de går jo kun efter 5000 mw i produktionskapacitet

1 Reply Last reply
    0
    • J Offline
      J Offline
      Jackinvestor

.....Ditlev sige det ca. 9 minutter inde i Webcasten, ja det var sågar skrevet på plancherne så det må være noget de er rimelig optimistiske omkring.......

1 Reply Last reply
      0
      • MIFM Offline
        MIFM Offline
        MIF

Lige efter bogen de fik omsætningen i gang igen med skræmmehistorien om at genvinsten ville smutte. Så kunne syndikatet igen tanke stort op og til lidt billigere pris

lækkert bekræftiger mine teorier. De private daytradere blev bange og solgte ud.

FIF

1 Reply Last reply
        0
        • MIFM Offline
          MIFM Offline
          MIF

Glemte lige at skrive jeg jo også mener det her i sidste ende kommer Vestas til gode men hvorfor? De teorier holder Miffen for sig selv!

MIF

1 Reply Last reply
          0
          • X Offline
            X Offline
            XJK

Jeg faldt lige over et interview med Dag Andresen på Bloomberg. Ikke de store epokegørende nyheder, men en ok opsamling på den senere tids nyheder om Vestas:

Bloomberg - Are you a robot?

favicon

(www.bloomberg.com)

1 Reply Last reply
            0
            • C Offline
              C Offline
              cykling

Pengene er der.Det er politisk vilje der mangler.

Redirecting to https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/milliard-investorer-vil-have-gr%C3%B8n-klimapolitik

favicon

(www.kristeligt-dagblad.dk)

1 Reply Last reply
              1
              • U Offline
                U Offline
                UCP

Hej Troldmand

Jeg håber du ligeledes har læst interviewet med Dag Andresen, og at du kan huske vor diskussion omkring den nødvendige medarbejderskare hos Vestas. Du mente ikke at jeg havde ret, nu må du konstatere at det præcis er mine forudsigelser, der bliver gennemført. Lidt trist, men nødvendigt.

Vagn

1 Reply Last reply
                0
                • troldmandenT Offline
                  troldmandenT Offline
                  troldmanden

ER vestas helt ude af respiratoren?

I og med vestas gennem en periode ikke har kunne opfylde kravene på deres lån er det naturligvis positivt de nu har fået en ny aftale igennem. Men jeg ser ikke umiddelbart specielt positivt på at deres samlede lån er blevet sat så meget ned i forbindelse med den nye aftale. Det er et kraftigt vink med en vognstang om at forretningen skal skæres hårdt til.

Reelt set så forventer de ikke (fra officiel side) færre ordre nu til fremtiden end da de fik det oprindelige lån på plads.

Jeg tror ikke den nyhe aftale reelt set er nok til at give de store kunder ro i sindet. Der skal flere penge på kistebunden. Jeg er ikke i tvivl om de vil forsøge at skaffe flere penge via salg af div fabrikker. Men det kan godt tage en rum tid. Og i den process også koste massive nedskrivninger og dermed underskud for 2013.

Så jeg tror stadig der er en hård vind forude for vestas.

1 Reply Last reply
                  3
                  • troldmandenT Offline
                    troldmandenT Offline
                    troldmanden

vagn du blander stadig æbler med pærre.

For det første har jeg også mange gange sagt der ville ske yderligre nedskæringer. Og tror faktisk der kommer endnu flere end dem der allerede er meldt ud. Det lå meget i kortene ud fra middagen med Jean Marc (den nye COO)

Men DIN sammenligning gik alene på antal producerede mw vs antal ansatte. Og det kan jeg ikke bruge til noget. For mange af de varslede "fyrringer" er faktisk blot outsourcing. Altså frasalg af fabrikker til underleverandørene. (nogle fabrikker vil blive lukket helt ned og produktionen vil så ske på div fabrikker hos den nye leverandør)

1 Reply Last reply
                    0
                    • V Offline
                      V Offline
                      VGB

Trold, vil de store kunder så finde den nødvendige tryghed, hvis den omtalte joine venture aftale(om 164eren), med MHI bliver til noget?

1 Reply Last reply
                      0
                      • troldmandenT Offline
                        troldmandenT Offline
                        troldmanden

det kommer nok meget an på hvordan en evt aftale bliver struktureret. Kommer der penge ind i vestas eller bliver det kun jv offshore delen?

1 Reply Last reply
                        0
                        • U Offline
                          U Offline
                          UCP

Trold nu begynder du jo at have samme synspunkter som mig og det er glædeligt.

Mvh

Vagn

1 Reply Last reply
                          0
                          • troldmandenT Offline
                            troldmandenT Offline
                            troldmanden

vagn jeg har i mere end et år sagt der vil ske store nedskæringer i vestas. Så det er ikke noget med jeg nu "begynder".....

Det eneste nye for mig er at de vitterligt ser ud til at vil outsource meget mere end jeg troede og herunder aspekter der tidligere har været erklæret kerne vestas produktion

1 Reply Last reply
                            0
                            • HjulmandH Offline
                              HjulmandH Offline
                              Hjulmand

Trold, selv om der ikke er penge med i aftalen, så vil der jo stadig være tale om mindre investeringen end forventet og budgetteret på nuværende tidspunkt?

1 Reply Last reply
                              0
                              • troldmandenT Offline
                                troldmandenT Offline
                                troldmanden

ja mindre investering og halvering af indtjening. De 2 ting går hånd i hanke.

Jeg er slet ikke i tvivl om kursen vil stige massivt på en aftale. Men med mindre de overrasker mig i forhold til selve aftale strukturen så tror jeg ikke det hjælper så meget på vestas forretning her og nu.

Husk på Vestas allerede har lavet en aftale med DONG om at de nupper de første 1-3 prototyper. Det betyder trods alt vestas får dækket store dele af udgifterne til disse ind

1 Reply Last reply
                                0
                                • T Offline
                                  T Offline
                                  TOPspiller

Vagn,

Troldmanden har skrevet omkring dette i meget lang tid her på PI.

Forskellen på dine og Troldmandens udmeldinger er at Troldmanden kommer med en dybdegående analyse af Vestas tilstand der viser at han har forstået virksomheden og vindmøllebrancen, hvorimod dine betragtninger er på så overordnet plan at det ikke kan bruges til noget.

Desværre har der været alt for mange af de personer i Vestas....

Mvh
                                  TOPspiller

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • C Offline
                                    C Offline
                                    cykling

Jeg syntes der mangler et parameter i ligningen.

Et joint venture med MHI.Gør Japan til hjemmemarked og åbner døre i Asien.

Hvad vil vi helst have det hele af indtjeningen af 100 - eller det halve af indtjeningen af 500.

1 Reply Last reply
                                    0
                                    • troldmandenT Offline
                                      troldmandenT Offline
                                      troldmanden

god pointe cykling. Men jeg tvivler n på markede bliver mere end dobbelt så stort ved at indgå en aftale med mhi.

MEN vestas synes desværre at stå i en situation hvor de med stor sandsynlighed ikke selv kan bære risikoen ved at gå videre med v164 på egen hånd. Så derfor er en partner nok desværre den eneste løsning.

1 Reply Last reply
                                      0
                                      • D Offline
                                        D Offline
                                        deleted-user

Nyt Australien projekt på 600MW i 2017

HydroTasmania planlægger Australiens største vindmøllepark på 600 MW
                                        Australske energi firma HydroTasmania planlægger at bygge en 600 MW vindmøllepark på Tasmaniens King Island.
                                        Projektet, der er kendt som TasWind, ville koste omkring A $ 2 mia ($ 2,1 mia) og ville producere omkring 2400GWh til vedvarende energi til det nationale marked, eller mere end 5% af Australiens mål for vedvarende energi (RET), siger selskabet.
                                        Hvis det går fremad, at projektet sandsynligvis vil være Australiens største vindmøllepark, overgår 420MW Macarthur-projektet i Victoria.
                                        HydroTasmania har iværksat en tre måneders høring med lokalsamfundet, inden vurderingen vindmølleparken rentabilitet, ifølge en erklæring.
                                        Hvis den modtager opbakning fra lokalsamfundet og fuldfører en forundersøgelse og de nødvendige myndighedsgodkendelser, ville konstruktion begynde i 2017, med drift forventes at starte i 2019.
                                        Den producerede energi vil blive transmitteret i det nationale el-marked med en høj spænding jævnstrøm undersøiske kabel tværs Bass Strait til Victoria stat, ifølge planen.
                                        HydroTasmania vil søge private equity fra joint venture-partnere til at bygge vindmølleparken, samt undersøge Commonwealth strategiske finansieringsmuligheder, siger virksomheden.
                                        Virksomheden er i øjeblikket at bygge 168MW Musselroe vindmøllepark og også ejer to vindprojekter på Woolnorth på Tasmanien.
                                        Australien har et mål om at udvinde 20% af sin elektricitet fra vedvarende energi i 2020.
                                        Dominique Patton
                                        Udgivet: Onsdag November 28, 2012

1 Reply Last reply
                                        0
                                        • D Offline
                                          D Offline
                                          deleted-user

Opdatering cop 18 Doha

Just a moment...

favicon

(www.businessgreen.com)

1 Reply Last reply
                                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger