Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Siemens øger omsætning men indtjening falder

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
109 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • C Offline
    C Offline
    cykling
    wrote on sidst redigeret af

Det er bare fordi jeg er entreprenør at jeg anlægger mit synspunkt som jeg gør.

Når vi estimere vores resultat på baggrund af en solid ordrebog med en god fornemmelse af indtjeningen, måske endda en smule konservativt.

Og vores produktions kapacitet som Vestas er spændt til det yderste.

Så er der ingen i min branche der sælger , med mindre at der også er penge i det.

Så derfor tror jeg ikke på at man presser systemet yderligere hvis ikke der er fornuft i det.

Det giver ingen mening og sælge til lav pris hvis omsætningen er ok.I stedet bruger man så sine resurser på optimering af dæknings bidrag.

1 Reply Last reply
    0
    • M Offline
      M Offline
      mccarthy

Hej cykling.
      Jeg elsker dine indlæg. Disse er altid positive og ofte med en vinkling som jeg ikke lige havde set. Jeg sakser lige noget fra Repowers hjemmeside:
      REpower Systems SE, a Suzlon group company, is one of the leading international manufacturers of onshore and offshore wind turbines. All across the globe, the engineering company is developing, constructing and distributing wind turbines for almost every location. The power ratings of our turbines range from 1.8 up to 6.15 MW with rotor diameters between 82 and 126 meters. Furthermore REpower provides clients with project-specific solutions in the areas of wind farm engineering, service and maintenance, transport and installation as well as foundation.
      With about 2,700 employees worldwide REpower can draw on the profound experience of having constructed and installed some 3,600 wind turbines.

Hvis du ser firmaets mølleudvalg så er der 3.2, 3.4, 5 og 6 Mw samt 2 i low-end < 2Mw. Firmaets kommentar til 6 Mw møllen er - i fri fortolkning - at det jo blot er en faceliftet version af 5 Mw.

Hvor vil jeg hen med at dette vrøvl - såmænd ikke andet end at påpege at et firma med under 3000 ansatte nu tilbyde et produktsortiment som Vestas stadig drømmer om! Hvor svært kan det være.

1 Reply Last reply
      0
      • C Offline
        C Offline
        cykling

Hej Mccarthy

Tak for de pæne ord

Ja det virker som en meget veldrevet virksomhed.

Jeg tror at Vestas med de nye folk i styrhuset kommer efter det også.:-)

1 Reply Last reply
        0
        • doodhaD Offline
          doodhaD Offline
          doodha

Tilsvarende ser Vestas' mølle-sortiment således ud på deres hjemmeside:
          http://www.vestas.com/en/wind-power-plants/procurement/turbine-overview.aspx#/vestas-univers

Hvorfor Vestas skulle drømme om REpowers sortiment, kan jeg ikke se. Det er vel kun V164 som lader vente på sig.

1 Reply Last reply
          0
          • C Offline
            C Offline
            cykling

Hej Doodha

Mon ikke mere det er omsætningen pr medarbejder Mccarthy er imponeret over.

Vestas evne til levere det kunderne ønsker taler jo for sig selv.( med lidt undtagelse på offshore ) men det kommer

1 Reply Last reply
            0
            • M Offline
              M Offline
              mccarthy

Mit indlæg var ment som en slags wake-up-call for os Vestas entusiaster. Der er andre konkurrenter og disse gør det da OK. Repower har nu en opererende møllepark bestående af 6,15 Mw møller som referencemateriale. http://www.rechargenews.com/energy/wind/article318946.ece
              Vestas V164 er stadig på tegnebræt. Netop Vestas har måtte sande at firma tests ikke er tilstrækkeligt. Faktisk mener jeg at Vestas har en elendig procedure for test af møller set i lys af de mange dyre fejl som er opstået efter møllerne er opstillet hos kunderne. Og jeg tror at netop dette er noget den ny COO kigger på - time to market vs. cost of development/test.

1 Reply Last reply
              0
              • C Offline
                C Offline
                cykling

REpower ser ud til og gøre det ganske fornuftigt.

De har Pt ca installeret 20% af hvad Vestas har Offshore.

Når der er gået et års tid løber de vel som Siemens og Vestas ind i lidt garanti sager.Så må vi se hvordan de håndtere det.

Med hensyn til Vestas kvalitets problemer.

Er de så ikke trods alt det firma med færrest problemer pr installeret MW ,og mindst hensættelser ?

1 Reply Last reply
                0
                • troldmandenT Offline
                  troldmandenT Offline
                  troldmanden

Det er fint nok cyckling. Vi behøver ikke være enige. Men for mig står det nu meget lysende klart at deres Margin i MEGET høj grad afhænger af vollume til den rigtige pris. Når de kun i den lave ende af deres guidens (6,5-8 mia euro) så når de ikke 4% EBIT.

Det er bestemt ikke umuligt at de når den høje ende af guidens på oms. Men sandsynligheden ser jeg som værende mindre med det vi har hørt fra gamesa og make

1 Reply Last reply
                  0
                  • H Offline
                    H Offline
                    HeyimnotCram

Jeg er nu ikke Vestas entusiast bare en ganske almindelig aktionær. Jeg var ved at undersøge lidt om gearkasser, der som bekendt belastede regnskabet fra sidste kvartal. Det ser ud til at Vestas stadigvæk har et fint samarbejde med leverandøren. Det er da lidt positivt. Her er link: http://www.zf.com/media/media/document/corporate_2/press_3/press_kits_1/2012_awea_1/awea_2012_2_ZF_Wind_Power_introduces_a_new_generation_of_20_MW_gearboxes_made_in_USA.pdf

1 Reply Last reply
                    0
                    • troldmandenT Offline
                      troldmandenT Offline
                      troldmanden

Vestas har klart en bredere platform end Repower. Vestas kan tilbyde en mølle til samtlige vindregimer og til samtlige grid krav. Og så har de en kæmpe kurv af optioner som kunden kan vælge til deres møller

Men det er klart vestas mangler en ordentligt basse af en offshore mølle. Men repowers offshore mølle kan næppe klare sig efter 2014 hvor Siemens har deres mølle klar og andre følger efter.

Udover offshore så mangler vestas også at få udvidet V112 platformen.De har en version med væsentlig større rotor under udvikling. Men den er ramt af forsinkelse pga de generelle cost off projekter på V112.

Derudover så skal vestas også have udvidet 2mw platformen med en endnu større rotor. Jeg har ikke hørt noget om det men mon ikke de fifler med om det er muligt at bruge V112 rotoren.

1 Reply Last reply
                      0
                      • troldmandenT Offline
                        troldmandenT Offline
                        troldmanden

mccarthy jeg er enig med cyckling. Vestas har faktisk ikke lkængere så store hensættelelser til serie fejl mm fordi kvaliteten vel aldrig har været bedre hos vestas. Det ses også af det faktum at LPF nu er under 2%. Det er branchens laveste. Så møllerne køre.

Men naturligvis vil de fra tid til anden opleve tekniske udfordringer som vi senest har set det med gearkassen. Men vestas har faktisk branchens største interne test facilitet til at køre HALT test på ja stort set alle komponenter der går ind i møllen. Så Så underleverandørene fortagere deres egne test hvorefter vestas så tester dem. Først enkeltvis og derefter bliver nogle af dem teste i f.eks et komplet drivtog. (f.eks gearkasse og generator)

1 Reply Last reply
                        0
                        • troldmandenT Offline
                          troldmandenT Offline
                          troldmanden

Hej HeyimnotCram

Ja vestas har et meget tæt samarbejde med ZF. De indgik som dit link også viser en aftale med dem for ete par år siden. En aftale som betød at der kunne producere gearkasser i US frem for at importere dem fra europa. Den gang havde ZF ikke bygget en éneste vindmølle gearkasse. Men de var/er en af verdens største generelle gearkasse producenter. Siden da har de så opkøbt Hansen transmissions som var en af verdens største vindmølle gearkasse producenter og hvor vestas var en storkunde.

Det var Suzlon der ejede Hans Transmissions men de er som bekendt i vanskligheder med at skaffe likvider nok, hvorfor de blev tvunget til at sælge Hansen fra.

1 Reply Last reply
                          0
                          • C Offline
                            C Offline
                            cykling

Og jeg som troede at jeg fik det sidste ord i går.:-)

Vestas spreed på omsætning 6.5-8.0 mia er ikke relateret til real omsætning.

Men overlevering i forhold til de nye ( efterhånden gamle regnskabs principper).

Det ændre selvfølgelig ikke ved at du har ret i at, EBIT i høj grad ændre sig i forhold til bogføring af indtægterne.

Det har bare ikke noget og gøre med salgs prisen på MW pt.

At det så vil blive et problem og blive ved med og skubbe forventningerne / indtjeningen foran sig er en helt anden snak.

1 Reply Last reply
                            0
                            • C Offline
                              C Offline
                              cykling

Min Vestas leverandør ven.

Fortæller i øvrigt at der skal laves verdens største / bedste Test / halt anlæg på Lindø.

Primært til offshore udviklere.

Er old news ??

1 Reply Last reply
                              0
                              • troldmandenT Offline
                                troldmandenT Offline
                                troldmanden

hehe

Ja jeg taler også om reel omsætning i form af overleverede møller til kunderne, og ikke blot nye ordre, med mindre de som sagt skal leveres i år. Og vestas havde ikke sikret sig over 6,5 mia Euro da de fremlagde guidens hvorfor de er afhængige af at få nye ordre ind for at nå den øver ende af guidens. Og det er så blot det jeg forsøger at gøre opmærksom på. At risikoen for de IKKE når den høje ende alt andet lige må være øget når nu MAKE går ud om melder om 30% nedgang, gamesa fortager stort cut og vi selv kan se vestas hiver færre ordre i land. Så for mig handler det blot om at tage af notam hvad det er der forgår derude, hvilke tegn det er vi ser.

Siger jeg så at de IKKE kan nå den høje ende af range? Nej det gør jeg ikke. Men risikoen er helt sikkert steget. Og det mener jeg folk bør gøre sig klart

1 Reply Last reply
                                0
                                • troldmandenT Offline
                                  troldmandenT Offline
                                  troldmanden

Der er mange der er ude at sige at lige præcis de skal have det største halt anlæg. Men ja det er kendt at Lindø skal have et stort test center. De har også fået en del mio i tilskud til projektet fra højteknologi fonden.

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • C Offline
                                    C Offline
                                    cykling

Nu kunne jeg så sætte mig ned og tælle ordre til overlevering fra ordre kataloget 2010/ 2011/ og første halvår 2012 sammen.

Samt måske et par tusinde MW fra ramme aftaler og uannoncerede Q2.

Problemet er bare at jeg med det som rette snor prøvede og regne helårs regnskabet 2011 ud.

Og tog så uhyggeligt fejl, så det gør jeg ikke en gang til.

Mest spændende bliver det hvilke og hvor store organisations ændringer / besparelse de løfter sløret for ved Q2.

De meget store investeringer i RD må også skulle kigges efter i sømmende.

Den samlede omkostning man belaster sine faste omkostninger med skal kunne videre faktureres til kunderne i kraft af reduceret COE.

Hvis break even for denne investering er nået så skal der reduceres kraftigt i RD.

1 Reply Last reply
                                    0
                                    • troldmandenT Offline
                                      troldmandenT Offline
                                      troldmanden

Jeg har sådan et regneark. Har bare ikke opdateret det for de sidste mdr ordreindtag. Men det passede nu meget fint med 2011 hvis vi ser bort fra det der blive udskudt pga generator fabrikken.

Spørgsmåler er om der vil blive præsenteret nye tiltag ved Q2 eller det kommer lidt senere. Den nye direktion tiltræder jo først her i Q3

Man bliver aldrig færdig med at kunne reducere på COE. Og skæres der hårdt på R&D er det det samme som at sige vi kaster håndklædet. For Siemens og GE skære ikke...... De øger......

1 Reply Last reply
                                      0
                                      • golfhouseG Offline
                                        golfhouseG Offline
                                        golfhouse

Trold kunne man få en kopi af det regneark.

evt. til min mail [email protected]

-Golfhouse

1 Reply Last reply
                                        0
                                        • C Offline
                                          C Offline
                                          cykling

Jeg både håber og tror på et anderledes Q2.

Som Doodha forventer jeg en markant Bernt Nordberg sætte sig igennem.

Ditlevs troværdighed er slidt i forhold til de store investorer.

Så det nye hold, uden lig i lasten.

Vil nok promovere det nye Vestas.

Som du jo selv har argumenteret for er Vestas situation, branche relateret ikke special anderledes end resten af konkurrenternes.

Det der adskiller Vestas fra de andre er.

Nogle meget uheldige meldinger fra Vestas.

Som har bragt tvivl om såvel ledelsens handle kraft samt troværdighed.

Jeg ved ikke hvad der realt er foregået internt.

Men set ude fra har det lignet en magt kamp.

Med alt hvad dette indebære af fløjdannelser og katastrofale fejl meldinger / beslutninger til følge.

Men tavlen er nu vasket ren og vi ser fremad.

1 Reply Last reply
                                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger