Aktiesnakken — Februar 2022
-
Alfa vi har aldrig fået bekræftet hvor lang periode POC reelt er. Så vi ved ikke det med 2 uger
-
Jeg gad godt forstå kompleksiteten i hvordan de her reaktorer fungere ift. hvor mange procent de kan køre på osv.
-
Hvis forudsætningen for opnået PoC er de 1200 ton, så kan det godt forlyde sig som om, at det kan ske engang primo marts meddelt nuværende output de har p.t.
-
meddelt = med det*
-
Der er ikke nødvendigvis nogen kobling mellem 1200 tons og POC. POC er tidsbestemt med den rette oppetid, mængde og kvalitet.
-
Hvis tab af varmen i reaktor betyder der går for lang tid (drifttid kan ikke holdes højt nok) så starter der reelt eet nyt oc forsøg hver eneste gang
-
Men der er tydligvis et eller andet issue inden reaktoren
-
Ja, det lader ikke til at det er manglende kvalitet. Shredderen har som jeg forstår det sat begrænsningen for oppetid og dermed mængde.
-
Korrekt. Kvaliteten synes ikke at være noget issue. Heller ikke de vigtige reaktor. Men noet går galt igen og igen forud for reaktorene
-
Derfor begge linjer bliver påvirket
-
Hvis vi kan henføre problemerne til dette, eller sådan ca dette, så bør vi være meget optimistiske. Alt andet lige er det helt andre og håndterbare udfordringer end reaktor processen. Tid er det eneste der skal til, og så noget håndværk og nogle kvalitetskomponenter i rette dimensioner. Hører vi snart at produktionen kører med samme kapacitet, som sidste uge,
så ser det lyst ud - alt andet lige. -
2/2 11:02 af oge i finger chatten:
Troldmanden: Ikke at jeg vil gøre mig altfor "klog" men dit indlæg 10:53 beskriver helt nøjagtigt hvad jeg også tænker? Desværre kunne det medføre et helt nyt feeder system for at blive løst? Gad vide intensionen omkring når elastikken springer? Og det hele opgives? -
oge hvad mener du med opgives? Alt det de er komplekst, rekator mm. Det som ingen reelt er lykkedes med i verden. Den del synes at fungere. Men man har ikke fået designet redundans ind i hele føddesystemet her på test fabrikken. Det har for længe siden været tegnet ind på de store fabrikker så noget ligende ikke kan ske der
-
Hvor meget de har plads til at indføre af redundans aner vi så ikke. Pt fastholder de capex på fabrikken
-
En lille side note. Der er lige kommet EGF indkaldelse i SCD så de nu kan skifte navn til Ennogie Solar Group
https://www.globenewswire.com/news-release/2022/02/02/2377328/0/da/Børsmeddelelse-nr-01-2022-Indkaldelse-til-ekstraordinær-generalforsamling.html -
2/2 11:04 af oge
Omvendt må hele konseptet vel være så gennemprøvet nu, så det ER accepteret at det "bare" SKAL virke!
2/2 11:05 af oge
Det kan vel kun køre i redundant hvis har 2 feedere der komplimenterer hianden?
2/2 11:06 af oge
Eller skal "reaktoren" åbnes hver gang, der skal nye råplastik ind og koges? -
2/2 11:08 af oge
Så mangler der jo en form for "lock", der kan kan indlæsse i en form for syntakst? Det kræver nok alt sammen nogle ekstra elementer - og indtil nu har der så været ideer om at "disse" nok kan undværes? Det kunne de så ikke? Omvendt er det vel "blot" noget isenkram!
2/2 11:11 af oge
Så lavede jeg det lige igen? Det her er ovre i QF chatten!
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind