NOVO — Februar 2026
-
Jeg forstår ikke hvorfor 23% vs 25% har så meget at sige, da det er Novo som vil få den højest label. En anden ting mener jeg at de ikke kun skal reklamere for vægttab men også lægge vægt på alt det andet som beskyttelse mod hjerte kar sygdomme osv. som elis midler ikke har bevist.
-
Men vil Cagrisema automatisk få de ekstra indikationer ift. hjertekarproblemer som Wegovy har bare fordi det indeholder Semaglutiden? Vil der ikke skulle laves nye forsøg der viser det? Her tænker jeg jo også, at LLY er i gang med at vise det for deres middel; selvom de så ikke er afsluttede endnu.
-
Måske labels siger ét, men de ter ud fra forskellige forsøg. Hvis en læge kender til, at Zepbound var bedst i et head to head, så tænker jeg, a teet er det lægen vil lægge vægt på. Og når så også Cagrisema viste flere bivirkninger. Så bliver det pludselig enten forsikringsdækning eller pris vi skal konkurere på. Og forsikringsdækning afhænger så af andre indikationer. Mindes Wegovy hjælper mere på hjertet end Zepbound, men hvis ikke det gælder Cagrisema. Og så kommer LLY jo også med retatrutide-
-
Efter otte uger på markedet: Novo Nordisks runder halv mio. recepter med vægttabspille https://borsen.dk/nyheder/virksomheder/efter-otte-uger-pa-markedet-novo-nordisks-runder-halv-mio-recepter-med-vaegttabspille?b_source=novo&b_medium=row_1&b_campaign=list_1
-
OBS: Link til Børsen kræver abonnement.
-
Eli Lilly viser større blodsukkerkontrol og vægttab i sammenligningsstudie med Novo-pille https://proinvestor.com/investornyt/1414934/eli-lilly-viser-storre-blodsukkerkontrol-og-vaegttab-i-sammenligningsstudie-med-novo-pille
-
Investorer har vidst i måneder (siden topline-resultater september 2025), at orforglipron slog Rybelsus i hoved mod hoved i både A1C og vægt (-9,2 % vs. -5,3 % ved højeste doser). Detaljeresultaterne ændrede ikke det store billede – de bekræftede kun, hvad markedet allerede vidste. Derfor ingen ny negativ overraskelse.
-
I fedmestudier (f.eks. OASIS-programmet) giver oral Wegovy 14–17 % vægttab , hvilket er klart bedre end de 5,3 % (11 lbs) Rybelsus viste i ACHIEVE-3.
Orforglipron gav 9,2 % vægttab i diabetes-populationen – godt, men under det orale Wegovy har demonstreret i fedmepopulationen. -
Fandt
PIONEER PLUSPopulationen var med diabetes og vejede i snit 96,4 kg. Og tabte sig med Wegovy 50 mg. Pillen 8 kg. Efter 52 uger. Altså 8,3%.
Men det var 68 ugers forsøg, hvor man kiggede på diabetes. Vægttab dog kun offentliggjort efter 52 uger.
I LLYs nye forsøg også på 52 uger, tabte deres patienter sig 9,2% på orforglipron. Det er jo mere end på Wegovy pillen med 50 mg.
Kan det sammenlignes sådan på tværs af studierne?
Fordi i fedmepopulation er Wegovy pillen jo mere effektiv
-
Efter Novos sammenligningsstudie af Carisema vs Tirzepatide har aktiekursen atter fået tæsk, og markedet virker til at have mistet troen på, at selskabet kan stå distancen på fedmemarkedet. Men Helge Larsen er stadig positiv på Novo Nordisk på den lange bane. Hør hvorfor i denne ugekommentar, hvor han kommer hele vejen rundt om alt fra pipelinen og konkurrencesituationen til fremtiden for selskabet. Hvordan ser Helge Larsen på 2026, 2027 og 2028? https://proinvestor.com/boards/131344
-
Fra Guardian:
-
New GLP-1 pill helps patients lose up to 8% of body weight, trial shows
Orforglipron led to greater weight loss than semaglutide tablets and could offer more effective oral alternative to jabs
the Guardian (www.theguardian.com)
-
26/2 16:49 af PN - tak for en grundig - og ikke mindst opløftende - gennemgang af Novo i de kommende år. Jeg savner dog et indspark om EMA’s godkendelse af pillen, forhåbentlig senere i år eller primo 2027. Jeg tror, den vil blive en stor succes blandt de mange, der dagligt i årevis døjer med de ekstra 10 kilo og/eller lavt stofskifte. Og mon ikke europæere vil foretrække en dansk/europæisk produceret pille frem for en produceret i USA sådan som “tingene“ har udviklet sig? Eller politiserer je…
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind