Bavarian Nordic — September 2025
-
@toov (01:53) Hvorfor ønsker ingen af de 19 storaktionærer ikke at udtale sig? Formanden har tidligere sagt, at den anden side af kloden er anderledes positive stemte, hvad angår salg til kapitalfonde. Kan de 19 storaktionærer ligge bag de seneste 5-6 ugers opkøb på kurs 235-240, vel vidende, at der kommer et højere bud, som de så vil acceptere? Win/Win for begge parter. Synes besynderligt, at kursen steg til 233 før offentliggøren, og nu har været “låst” på 235-240.
-
Jeg har en kommentar vedrørende Johnston & Johnston’s aktiepost i BN. Lad mig først slå fast et når MedWatch kan henvise til at det er information i Bloomberg Terminalen så tror det er et reelt faktum at posten eksisterer. Jeg har dog brukt lang tid på at gennemgå både indrapporterede oversigter til SEC og oplysninger i J&J’s børsmeddelelser til markedet. Jeg har gennemgået både J&J plus Johnson & Johnson Innovation – JJDC, Inc. rapporter.…
-
I tillæg har jeg benyttet Tracxn til at gennemgå alle transaktioner Johnson & Johnson Innovation – JJDC, Inc. har lavet de sidste 10 år. Men intet har jeg kunne finde om denne aktiepost og hellere ikke i 2017 -2021 perioden, hvor den burde være synlig. Det er lidt interessant at J&J har haft lyst til at gemme dette ejerskab lidt bort.
-
Nu kunne jeg så godt tænke mig at vide, hvilken side J&J står på? - Er dette investoren fra USA som bestyrelsesformand henviser til? - Og hvis det er sandt så er spørgsmålet om de har en post transaktion aftale om fortsat at være med sammen med de to kapitalfonde fordi så er det jo nemt at give tilsagn om at sælge.
-
Og når vi nu har fokus på USA. Lau Svenssen fra Milionærklubben bliver ved med at tale om at på grund af BN’s aftale med BARDA (BARDA (Biomedical Advanced Research and Development Authority) er en amerikansk myndighed under sundhedsministeriet, der har bestilt vacciner fra BN.) så skal de amerikanske myndigheder give grønt lys for skift af ejerskab i selskabet. Hvor er det omtalt i detaljer? Kan nogen hjælpe her.
-
@ES BARDA har ikke kun købt vaccinen, men også været med til at finansiere udviklingen. iht. nettet skal BARDA formentlig kun orienteres om et salg, så længe kontraktforpligtelser overholdes – medmindre køberen er kontroversiel. Alt peger på, at en aftale allerede er afstemt med Trump-administrationen, hvilket BN’s ledelse antydede i november, da de fortalte om tæt dialog med transitionsteamet i en mail til mig.
-
18.Nov '24 min mail til BN: "I dagens Børsen citeres Chaplin for at sige, at USA har afvist at købe mRNA-vacciner til koppeberedskab, jf. "Han regner ikke med, at en sådan ordre vil falde med et samlet antal doser, men komme som en perlerække af ordrer, der over en årrække kan fylde vaccineberedskabet i USA, hvor man allerede har afvist at købe mrna-vacciner til koppeberedskabet." Da jeg ikke vidste - og ikke umiddelbart kan finde noget om, at mRNA er blevet afvist til den amerikanske... (fort.)
-
(fort.) ...vaccineberedskab, håber jeg du kan hjælpe mig på vej..?" Hvortil BN svarede 19/11: "Som bekendt har vi i mange år haft en meget tæt dialog med administrationen i USA og ligeledes med the transistion Team. Vi ved derfor en del af hvad de har af planer og tanker uden at det på noget tidspunkt har været ude i det offentlige rum."
(slut) -
Cupcake - Fantastisk god information du kom med her. TAK!
-
(09:52) Nice to know: søgning vedr. kontraktforhold ml. BN og BARDA: https://chatgpt.com/c/68b7e639-a388-8326-ad64-d689af174941
-
Tyfus og paratyfus er tilsyneladende blevet et voksende problem for rejsende. Her er en reklame fra BN, som beskriver problemet og reklamerer for Vivotif: https://www.chemistanddruggist.co.uk/analysis/partnered-content/why-typhoid-protection-is-increasing-in-importance-7X5DYWPPEZC3BN4UXKU4IEDUJU/
-
Ad BARDA: jeg tror ikke, at hele ACAM2000-lageret bliver udskiftet med Jynneos. Til gengæld vil USA formentlig sikre sig tilstrækkelige mængder til “de værdige” samt militær og sundhedspersonale på mission. For de immunsvækkede og mindre bemidlede er der næppe politisk vilje til at hjælpe; her vil man lade herd immunity råde ligesom i Afrika. Samtidig hermed fortsætter det private salg til aktive MSM globalt, og det stopper næppe foreløbig...
-
@ES (10:22) Hvad tænker du om annoncen? Kampagnen er kun rettet mod apoteker/professionelle – som det lader til at være kutyme for typhoid-vacciner i UK/USA. Jeg savner annoncer direkte til brugerne, som kunne skabe efterspørgsel. SoMe mod rejsende virker oplagt (og billigt). BN kunne være first-mover – men annoncer rettet mod offentligheden / forbrugere kunne jo også fange småaktionærernes blik. Bemærk i øvrigt Vimkunya-bannerne...
-
Forbavsende stille omkring FDA’s suspension d. 22/8 af Valneva's chikungunya-vaccine, IXCHIQ https://www.fda.gov/vaccines-blood-biologics/ixchiq. I vanlig stil skrev Valneva den 25/8 i en PM, at de overvejer at ophøre med salg til USA og i stedet fokusere på resten af verden – for derved at hjælpe med at beskytte befolkninger mod den frygtelige sygdom https://valneva.com/wp-content/uploads/2025/08/2025_08_25_FDA_IXCHIQ_Update_PR_EN_Final2.pdf . EU-UK-Canada-BN er tavse og WHO venter på sig.
-
Prøver igen: FDA’s IZCHIQ-suspension: https://www.fda.gov/vaccines-blood-biologics/ixchiq
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind