Skip to content
FORSIDEN
Log ind Opret konto
  • Kategorier
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
  1. Debatforum
  2. Kategorier
  3. Bavarian Nordic
  4. Bavarian Nordic — September 2025

Bavarian Nordic — September 2025

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Bavarian Nordic
874 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • CupcakeC Offline
    CupcakeC Offline
    Cupcake
    wrote on sidst redigeret af

@ES BARDA har ikke kun købt vaccinen, men også været med til at finansiere udviklingen. iht. nettet skal BARDA formentlig kun orienteres om et salg, så længe kontraktforpligtelser overholdes – medmindre køberen er kontroversiel. Alt peger på, at en aftale allerede er afstemt med Trump-administrationen, hvilket BN’s ledelse antydede i november, da de fortalte om tæt dialog med transitionsteamet i en mail til mig.

1 Reply Last reply
    0
    • CupcakeC Offline
      CupcakeC Offline
      Cupcake

18.Nov '24 min mail til BN: "I dagens Børsen citeres Chaplin for at sige, at USA har afvist at købe mRNA-vacciner til koppeberedskab, jf. "Han regner ikke med, at en sådan ordre vil falde med et samlet antal doser, men komme som en perlerække af ordrer, der over en årrække kan fylde vaccineberedskabet i USA, hvor man allerede har afvist at købe mrna-vacciner til koppeberedskabet." Da jeg ikke vidste - og ikke umiddelbart kan finde noget om, at mRNA er blevet afvist til den amerikanske... (fort.)

1 Reply Last reply
      0
      • CupcakeC Offline
        CupcakeC Offline
        Cupcake

(fort.) ...vaccineberedskab, håber jeg du kan hjælpe mig på vej..?" Hvortil BN svarede 19/11: "Som bekendt har vi i mange år haft en meget tæt dialog med administrationen i USA og ligeledes med the transistion Team. Vi ved derfor en del af hvad de har af planer og tanker uden at det på noget tidspunkt har været ude i det offentlige rum."
        (slut)

1 Reply Last reply
        0
        • CupcakeC Offline
          CupcakeC Offline
          Cupcake

Mail-udvekslingen med Q/A er som skrevet fra november - og KF har været i dialog med BN i et års tid - så nogen må vide noget - mon ikke? Og trumps team er i høj grad "transactional".

1 Reply Last reply
          0
          • E Offline
            E Offline
            EliotSpitzer

Cupcake - Fantastisk god information du kom med her. TAK!

1 Reply Last reply
            0
            • CupcakeC Offline
              CupcakeC Offline
              Cupcake

(09:52) Nice to know: søgning vedr. kontraktforhold ml. BN og BARDA: https://chatgpt.com/c/68b7e639-a388-8326-ad64-d689af174941

1 Reply Last reply
              0
              • E Offline
                E Offline
                EliotSpitzer

Tyfus og paratyfus er tilsyneladende blevet et voksende problem for rejsende. Her er en reklame fra BN, som beskriver problemet og reklamerer for Vivotif: https://www.chemistanddruggist.co.uk/analysis/partnered-content/why-typhoid-protection-is-increasing-in-importance-7X5DYWPPEZC3BN4UXKU4IEDUJU/

1 Reply Last reply
                0
                • CupcakeC Offline
                  CupcakeC Offline
                  Cupcake

Ad BARDA: jeg tror ikke, at hele ACAM2000-lageret bliver udskiftet med Jynneos. Til gengæld vil USA formentlig sikre sig tilstrækkelige mængder til “de værdige” samt militær og sundhedspersonale på mission. For de immunsvækkede og mindre bemidlede er der næppe politisk vilje til at hjælpe; her vil man lade herd immunity råde ligesom i Afrika. Samtidig hermed fortsætter det private salg til aktive MSM globalt, og det stopper næppe foreløbig...

1 Reply Last reply
                  0
                  • CupcakeC Offline
                    CupcakeC Offline
                    Cupcake

@ES (10:22) Hvad tænker du om annoncen? Kampagnen er kun rettet mod apoteker/professionelle – som det lader til at være kutyme for typhoid-vacciner i UK/USA. Jeg savner annoncer direkte til brugerne, som kunne skabe efterspørgsel. SoMe mod rejsende virker oplagt (og billigt). BN kunne være first-mover – men annoncer rettet mod offentligheden / forbrugere kunne jo også fange småaktionærernes blik. Bemærk i øvrigt Vimkunya-bannerne...

1 Reply Last reply
                    0
                    • CupcakeC Offline
                      CupcakeC Offline
                      Cupcake

Forbavsende stille omkring FDA’s suspension d. 22/8 af Valneva's chikungunya-vaccine, IXCHIQ https://www.fda.gov/vaccines-blood-biologics/ixchiq. I vanlig stil skrev Valneva den 25/8 i en PM, at de overvejer at ophøre med salg til USA og i stedet fokusere på resten af verden – for derved at hjælpe med at beskytte befolkninger mod den frygtelige sygdom https://valneva.com/wp-content/uploads/2025/08/2025_08_25_FDA_IXCHIQ_Update_PR_EN_Final2.pdf . EU-UK-Canada-BN er tavse og WHO venter på sig.

1 Reply Last reply
                      0
                      • CupcakeC Offline
                        CupcakeC Offline
                        Cupcake

Prøver igen: FDA’s IZCHIQ-suspension: https://www.fda.gov/vaccines-blood-biologics/ixchiq

1 Reply Last reply
                        0
                        • E Offline
                          E Offline
                          EliotSpitzer

3/9 2025 10:31 af Cupcake: Der er ikke løbende specifikke opdateringer på antallet af ACAM2000-doser i Strategic National Stockpile, men nyere nyheder fra slutningen af 2022 og 2024 nævner, at der findes over 100 millioner ACAM2000-doser i det amerikanske nationale beredskabslager. Jeg har en klar fornemmelse er at disse doser skal fase ud nu hvor Jynneos er godkendt i frysetørret bulk version. Det vil kommen som løbende order.

1 Reply Last reply
                          0
                          • E Offline
                            E Offline
                            EliotSpitzer

3/9 2025 11:11 af Cupcake - EMA (og jeg tror også Health Canada) koordinere på pharmacovigilance (bivirkningsovervågning) og jeg tror derfor også at vi snart ser noget fra disse myndigheder.

1 Reply Last reply
                            0
                            • CupcakeC Offline
                              CupcakeC Offline
                              Cupcake

@EliotSpizer (12:02) Sidste sommer indgik BARDA "contract modification" med Emergent vedr ACAM2000 til en værdi af $ 100 mio. som jeg husker det. Så de holder begge stole varme... Vi får se, hvor lang tid BN kan vedblive med at forhale underskrivelse af kontrakter, der kan smitte positivt af på regnskabet... Det har godt nok været lang tid siden der er meldt noget som helst ud.... "Stilleperioden" er jo overstået...
                              /s

1 Reply Last reply
                              0
                              • CupcakeC Offline
                                CupcakeC Offline
                                Cupcake

@EliotSpitzer (12:04) – Valneva har 10 arbejdsdage til at svare på FDA’s suspension, altså senest næste tirsdag. Jeg forventer ikke længere proaktive meddelelser fra BN, men havde regnet med en offentlig udmelding fra myndighederne om, at bivirkningsprofilen løbende undersøges. Der kører jo efficacy-studier i forbindelse med vaccine-rollout under chikungunya-udbruddet, og jeg formoder også, at Vimkunja er med i dem - nok endnu mere nu, hvis ikke før suspensionen.

1 Reply Last reply
                                0
                                • E Offline
                                  E Offline
                                  EliotSpitzer

3/9 2025 12:23 af Cupcake - Ja ,det er korrekt at ACAM2000 bliver fortsat fornyet og jeg tror faktsik at de af strategisk årsager vil have to producenter klar også i fremtiden MEN BN's vaccine har en bedre bivirkningsprofil.

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • E Offline
                                    E Offline
                                    EliotSpitzer

FYI - Jeg kan oplyse at mit brev til Finanstilsynet er delt med koordinationsgruppe af investorer, hvor både DAF og ATP deltager.

1 Reply Last reply
                                    0
                                    • CupcakeC Offline
                                      CupcakeC Offline
                                      Cupcake

Super - og også super at høre, at ATP er deltager i "koordinationsgruppen" - var bekymret for, at de ikke var aktiv medspiller i modstanden. Tænker, at hvis KF har haft "følere om fremtidig samarbejde" med udenlandske investorer, så er det ikke utænkeligt, at ATP har modtaget lignende "følere", som de kan informere myndighederne om.

1 Reply Last reply
                                      0
                                      • E Offline
                                        E Offline
                                        EliotSpitzer

/9 2025 10:53 af Cupcake : Du skrev: "Hvad tænker du om annoncen? Kampagnen er kun rettet mod apoteker/professionelle – som det lader til at være kutyme for typhoid-vacciner i UK/USA. Jeg savner annoncer direkte til brugerne". Du har ikke lov til at markedsfører direkte overfor forbrugerne andet end i USA og da på en meget begrænset måde.

1 Reply Last reply
                                        0
                                        • CupcakeC Offline
                                          CupcakeC Offline
                                          Cupcake

TAK! Jeg var ikke klar over, at rejsevacciner er underlagt de samme krav – det giver god mening, fx i Danmark, hvor det kun er vaccinationsklinikker, der samtidig kan foretage lægefaglig vurdering. Under mangel på TBE-vacciner sidste år efterspurgte jeg BN’s TBE-vaccine på et apotek for at få indtryk af tilgængeligheden. Apoteket sagde dog, at de kun kunne tilbyde Pfizers, som var i restordre. (fort.)

1 Reply Last reply
                                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind
                                          Svar
                                          • Svar som emne
                                          Login for at svare
                                          • Ældste til nyeste
                                          • Nyeste til ældste
                                          • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.