Bavarian Nordic — September 2025
-
@ES BARDA har ikke kun købt vaccinen, men også været med til at finansiere udviklingen. iht. nettet skal BARDA formentlig kun orienteres om et salg, så længe kontraktforpligtelser overholdes – medmindre køberen er kontroversiel. Alt peger på, at en aftale allerede er afstemt med Trump-administrationen, hvilket BN’s ledelse antydede i november, da de fortalte om tæt dialog med transitionsteamet i en mail til mig.
-
18.Nov '24 min mail til BN: "I dagens Børsen citeres Chaplin for at sige, at USA har afvist at købe mRNA-vacciner til koppeberedskab, jf. "Han regner ikke med, at en sådan ordre vil falde med et samlet antal doser, men komme som en perlerække af ordrer, der over en årrække kan fylde vaccineberedskabet i USA, hvor man allerede har afvist at købe mrna-vacciner til koppeberedskabet." Da jeg ikke vidste - og ikke umiddelbart kan finde noget om, at mRNA er blevet afvist til den amerikanske... (fort.)
-
(fort.) ...vaccineberedskab, håber jeg du kan hjælpe mig på vej..?" Hvortil BN svarede 19/11: "Som bekendt har vi i mange år haft en meget tæt dialog med administrationen i USA og ligeledes med the transistion Team. Vi ved derfor en del af hvad de har af planer og tanker uden at det på noget tidspunkt har været ude i det offentlige rum."
(slut) -
Cupcake - Fantastisk god information du kom med her. TAK!
-
(09:52) Nice to know: søgning vedr. kontraktforhold ml. BN og BARDA: https://chatgpt.com/c/68b7e639-a388-8326-ad64-d689af174941
-
Tyfus og paratyfus er tilsyneladende blevet et voksende problem for rejsende. Her er en reklame fra BN, som beskriver problemet og reklamerer for Vivotif: https://www.chemistanddruggist.co.uk/analysis/partnered-content/why-typhoid-protection-is-increasing-in-importance-7X5DYWPPEZC3BN4UXKU4IEDUJU/
-
Ad BARDA: jeg tror ikke, at hele ACAM2000-lageret bliver udskiftet med Jynneos. Til gengæld vil USA formentlig sikre sig tilstrækkelige mængder til “de værdige” samt militær og sundhedspersonale på mission. For de immunsvækkede og mindre bemidlede er der næppe politisk vilje til at hjælpe; her vil man lade herd immunity råde ligesom i Afrika. Samtidig hermed fortsætter det private salg til aktive MSM globalt, og det stopper næppe foreløbig...
-
@ES (10:22) Hvad tænker du om annoncen? Kampagnen er kun rettet mod apoteker/professionelle – som det lader til at være kutyme for typhoid-vacciner i UK/USA. Jeg savner annoncer direkte til brugerne, som kunne skabe efterspørgsel. SoMe mod rejsende virker oplagt (og billigt). BN kunne være first-mover – men annoncer rettet mod offentligheden / forbrugere kunne jo også fange småaktionærernes blik. Bemærk i øvrigt Vimkunya-bannerne...
-
Forbavsende stille omkring FDA’s suspension d. 22/8 af Valneva's chikungunya-vaccine, IXCHIQ https://www.fda.gov/vaccines-blood-biologics/ixchiq. I vanlig stil skrev Valneva den 25/8 i en PM, at de overvejer at ophøre med salg til USA og i stedet fokusere på resten af verden – for derved at hjælpe med at beskytte befolkninger mod den frygtelige sygdom https://valneva.com/wp-content/uploads/2025/08/2025_08_25_FDA_IXCHIQ_Update_PR_EN_Final2.pdf . EU-UK-Canada-BN er tavse og WHO venter på sig.
-
Prøver igen: FDA’s IZCHIQ-suspension: https://www.fda.gov/vaccines-blood-biologics/ixchiq
-
3/9 2025 10:31 af Cupcake: Der er ikke løbende specifikke opdateringer på antallet af ACAM2000-doser i Strategic National Stockpile, men nyere nyheder fra slutningen af 2022 og 2024 nævner, at der findes over 100 millioner ACAM2000-doser i det amerikanske nationale beredskabslager. Jeg har en klar fornemmelse er at disse doser skal fase ud nu hvor Jynneos er godkendt i frysetørret bulk version. Det vil kommen som løbende order.
-
3/9 2025 11:11 af Cupcake - EMA (og jeg tror også Health Canada) koordinere på pharmacovigilance (bivirkningsovervågning) og jeg tror derfor også at vi snart ser noget fra disse myndigheder.
-
@EliotSpizer (12:02) Sidste sommer indgik BARDA "contract modification" med Emergent vedr ACAM2000 til en værdi af $ 100 mio. som jeg husker det. Så de holder begge stole varme... Vi får se, hvor lang tid BN kan vedblive med at forhale underskrivelse af kontrakter, der kan smitte positivt af på regnskabet... Det har godt nok været lang tid siden der er meldt noget som helst ud.... "Stilleperioden" er jo overstået...
/s -
@EliotSpitzer (12:04) – Valneva har 10 arbejdsdage til at svare på FDA’s suspension, altså senest næste tirsdag. Jeg forventer ikke længere proaktive meddelelser fra BN, men havde regnet med en offentlig udmelding fra myndighederne om, at bivirkningsprofilen løbende undersøges. Der kører jo efficacy-studier i forbindelse med vaccine-rollout under chikungunya-udbruddet, og jeg formoder også, at Vimkunja er med i dem - nok endnu mere nu, hvis ikke før suspensionen.
-
3/9 2025 12:23 af Cupcake - Ja ,det er korrekt at ACAM2000 bliver fortsat fornyet og jeg tror faktsik at de af strategisk årsager vil have to producenter klar også i fremtiden MEN BN's vaccine har en bedre bivirkningsprofil.
-
FYI - Jeg kan oplyse at mit brev til Finanstilsynet er delt med koordinationsgruppe af investorer, hvor både DAF og ATP deltager.
-
Super - og også super at høre, at ATP er deltager i "koordinationsgruppen" - var bekymret for, at de ikke var aktiv medspiller i modstanden. Tænker, at hvis KF har haft "følere om fremtidig samarbejde" med udenlandske investorer, så er det ikke utænkeligt, at ATP har modtaget lignende "følere", som de kan informere myndighederne om.
-
/9 2025 10:53 af Cupcake : Du skrev: "Hvad tænker du om annoncen? Kampagnen er kun rettet mod apoteker/professionelle – som det lader til at være kutyme for typhoid-vacciner i UK/USA. Jeg savner annoncer direkte til brugerne". Du har ikke lov til at markedsfører direkte overfor forbrugerne andet end i USA og da på en meget begrænset måde.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind