Bavarian Nordic — August 2023
-
Her er du ikke alene med den følelse
-
Jeg er begyndt ar kalde den “Bavianen” (undskyld for det irrelevante indlæg)
-
Forleden var der en skribent der mente, at man kun kunne kommentere på chatten, hvis man ejede aktier i selskabet. Hvorfor dog sådan en underlig indstilling?
-
Fire tilfælde af ny coronavariant i Danmark: https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/fire-tilfaelde-af-ny-coronavariant-i-danmark/9921653 . God weekend (det er jo bare penge…)
-
Når nu i efterlyser strategi, synes det for mig klart at ma heller ikke som kritikker både kan blæse og have mel i munden. Der efterlyses nye produkter, samtidig med 0 opkøb, og nul forskning, og skulle den stegte due komme forbi, skal ledelsen have frasagt sig muligheden for en super handel på forhånd. Casch er King, så lad nu firmaet få arbejdsro
. -
26/8 2023 07:17 af VærKritisk
00:30. Jeg er kritisk og synes vi trænger hårdt til en ny strategi. Klart! Jeg vil ikke have forskning, nej. Men jeg vil nu gerne have udvikling via opkøb, som man dog foretager i et fornuftigt tempo man har råd til og ligesom sparer op til ved kun at udbetale 40% af årets overskud i udbytte mens de 60% i nogle år går til at opbygge et passende stort økonomisk beredskab -
(Indlæg flyttet fra Aktiesnakken).
-
Bavarian-konkurrent præsenterer positive data fra studie af chikungunya-vaccine i unge https://www.proinvestor.com/investornyt/1041064/bavarian-konkurrent-praesenterer-positive-data-fra-studie-af-chikungunya-vaccine-i-unge
-
Aktiekursen i denne aktie er meget forudsigelig i de korte perioder: den stiger et sted mellem 5 og 10% på gode nyheder for derefter at falde igen de kommende dage / uger til samme niveau før nyheden. Det har sket nu i over et år. Og den seneste "gode" nyhed var ikke en stor overraskelse: halvårsregnskabet var fuldstændig i tråd med guidancen for året. Det eneste, som kan få investorerne til at få tilliden igen er (som jeg ser det) to ting: 1) En udskiftning i ledelsen eller 2) En ændring i
-
strategien eller at man dropper egenudvikling. Sidstnævnte er nu vist, at det er Bavarian ikke stor eller dygtig nok til selv at løfte. De kommer altid for sent og kan ikke konkurrere med de andre større spillere. Plus, at der sættes stort spørgsmålstegn ved deres platform.
-
Jeg tror, at vi kommer ned i kurs 150 eller under i løbet af i dag eller i morgen.
-
Jeg har læst et andet sted (Nordnet), at flere mener at aktien forsat er for høj prissat (!!). Det mente Jean-Luc åbenbart også. Hvis man kigger fremad, så kan man ikke regne med samme indtægtskilder fra Mpox som i år og sidste år. Og de skal ud og finansiere 2 fase 1 produkter, afslutte covid (betale milestones) og holde en del driftsomkostninger. Der er alt for mange usikkerhedsfaktorer, så jeg forstår ikke, hvorfor melder ledelsen klart ud, hvad strategien er.
-
Hvis det var sådan en fantastisk forretning havde dette selskab allerede været købt for et stykke tid siden. Måske de store spillere venter til at kursen er så lavt, at de kan få det for en slik. Men jeg tvivler på, at det bliver tilfældet. De andre selskaber har åbenbart ikke et problem i at lade Bavarian få herredommen over rejsevaccinen, som de nok ser som en lille niche. De store penge ligger i de andre vacciner, som Bavarian åbenbart ikke selv er dygtig nok til at få udviklet.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind