Aktiesnakken — August 2017
-
Ja, jeg har betalt topskat de sidste år. Af min årsopgørelse kan jeg se at negativ kapitalindkomst modregnes i Sundhedsbidrag, Kommuneskat og Kirkeskat, men ikke i Topskat. Men ved lejlighed vil jeg da lige undersøge muligheden for at modregne i topskatten. Det kan sagtens tænkes at jeg har misset noget

-
Linket du gav siger 42,7% i kapitalindkomstskat afhængig af kommunen, og det må i så fald gå op til de 51,95%. Men hvis du har betalt maks. 42% i kapitalindkomstskat og 51,95% i alm. indkomstskat efter 8% AMB, så er det jo nok sådan
Tak for hjælpen! -
Ja, det er utroligt forvirrende, og vel også derfor end ikke ansatte i SKAT kender reglerne. 'Eksperten' måtte også ændre forklaring undervejs (dog ikke om de 51,95%/42%) og lukkede for mig i 5 min. MEN, hvis du sidste år havde en skattepligtig indkomst efter AMB på over 467.300 kr. og kapitalindkomst på over 41.900 kr. og kun betalte 42% i kapitalindkomstskat, så må det jo nok være det maksimale man kan betale. Lyder det ikke plausibelt?
-
God morgen.

-
Et tegn på at vi nærmer os boblen. En revisor !! kalder valuta og bitcoins for investering.
http://jyllands-posten.dk/#ia9774386;finans -
Helt enig boobleburst er uundgåeligt, pengene allokeres over i sindssyge ludomanibrancher.........det skal gå galt. Desværre vil det ramme hele markedet men de gode aktier vil hurtigt vinde terræn igen da regnskaber og evnen til at tjene penge ikke holder op for solide virksomheder. Karkluden er vredet godt op og skal snart vandes igen.
-
Og vi er ikke færdige med at rydde op efter sidste boble. http://finans.dk/finans2/ECE9641516/ledelsen-i-amagerbanken-frifundet-slipper-for-kaemperegning/?ctxref=ext Byretten fandt det ikke strafbart, at Amagerbanken - uden sikkerhed - lånte penge til valutaspekulation. Vi må håbe, at landsretten dømmer anderledes. Konsekvensen er jo, at tilliden til banker og revisorer svækkes.
-
Jeg forstår ikke regnestykket i artiklen om revisoren. Der står man betaler 53% i skat, men topskat i Danmark er 55,794% ; og der står at kapitalindkomst beskattes med mellem 38% og 43%, men kapitalskatteloftet er 42%. -- og kapitalskat beskattes op til 51,95% i flg. en medarbejder i SKAT, se @JohnW 's og min diskussion i går. @Occam , @Mcjean og andre, har I noget at tilføje til det? Har I nogensinde betalt mere end 42% i kapitalindkomstskat?
-
Håber jeg ikke, skal faktisk i Deloitte i dag til møde. Måtte slippe omkring 100k i skat da jeg havde leget for meget med aktier sidste år, plejer ellers at prøve at ramme de 100.000 så vi slipper med 27%, så resten kan yngle videre, men vil da gerne spørge om de 42% ikke holder vand. Vi betaler skatten og giver revisoren pengene så slipper vi for at sætte os ind i junglen af regler.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind