Aktiesnakken — Juni 2013
-
Det kan gå begge veje enten tjener du kassen, eller også ryger en stor del af investeringen hvilket ofte sker i små "lotto" kuponer, sørg for at have en strategi og vælg til at starte med nogle kedelige virksomheder, det er trodsalt hårdtjente øre du investere, gør dig nogle erfaringer
-
køb en ny aktie hver gang
-
Jeg kan huske da jeg selv startede omkring din alder. Der var jeg så propfyldt med ideer at jeg ikke kunne blive i en aktie i mere end 14 dages tid så skulle jeg prøve noget nyt fordi jeg ikke syntes der skete noget
Sådan noget er også lærerigt. -
Du skal også huske at investere du i risikoaktier med underskud etc. kan der pludselig komme en emission du ikke har råd til at deltage i og så bliver du kraftigt udvandet med kurstab til følge
-
Du vil sikkert læse at det er optimalt med 15-20 aktier for at have en diversificeret portefølje, men med lad os sige 20000kr, er det nok bedst at placere dem i en eller to selskaber husk på handelsomkostninger, derfor vælg nogle "sikre" selskaber og lad dig ikke rive med af muligheden for at tjene store penge på kort tid
-
En god håndregel man kan bruge som nybegynder er at holde sig til udbytteaktier
-
istedet for kun at se dig blind på virksomhedsanalyser
men du er ung, og du skal bare sørge for ikke at lade dig rive med af hvad folk skriver, og sørge for at tænke rationelt! så jeg sikker på dine mange timers slid til 60kr vil bære frugt, måske ikke iform af den store gevinst, men den erfaring du tilegner dig er guld være når du får flere penge at investere for, lav ikke den fejl jeg gjorde ligesom mange andre at gå efter den store aktiegevinst ved lotto aktier -
dejligt at se en ung mand begynde så tidligt. jeg ville selv have begyndt som 17 årig og havde købt difko, men fik ikke lov af min mor. Der skulle gå en del år væk fra det før jeg kom tilbage til her hvor jeg hører hjemme. Blandt aktionærer
-
don´t lotto is our motto
-
hahaha
-
shiiit
-
i lader mig aldrig slippe vel?
-
hahaha.
-
det var faneme et godt stunt
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind