Aktiesnakken — Juni 2013
-
Det er ikke for at håne eller noget men du kan godt se det problematiske i at hvis din aktie stiger med 20% og du sælger kommer du stadig ud med et tab ?
-
kommer an på hvilken bank du har. Hvis du bruger Nordnet, SAXO eller lignende er der ikke depotgebyrer
-
næste gang bør du nok spare et par tusinde op.... 2-3000 kr vil jeg sige at man godt kan forsvare at købe for ad gangen med minimumskurtage på 29,- uden at det hele går op i omkostninger.
-
Winsa et lille råd vil være: køb for h.... nogle solide selskaber som tjener penge og har gjort det i en årrække og som giver udbytter. Med tiden kan du begynde og kigge mod selskaber som enten kan være en turn around case, eller selskaber med potentialle til noget større, kan se du er klar over at skulle spare nogle mønter op, før det for alvor kan betale sig, men sørg for ikke at købe aktier som TOPSIl og lignende, gjorde selv samme fejl i håb om den store gevinst, men det blev omvendt.
-
Ja. Spar 2.500 op, investerer i den du finder bedst, spar 2.500 mere op og investerer i en ny. Så bliver du heller ikke grebet af løbende at ville kaste dem rundt mellem forskellige aktier hele tiden og ædes op af gebyr
-
Det kan gå begge veje enten tjener du kassen, eller også ryger en stor del af investeringen hvilket ofte sker i små "lotto" kuponer, sørg for at have en strategi og vælg til at starte med nogle kedelige virksomheder, det er trodsalt hårdtjente øre du investere, gør dig nogle erfaringer
-
køb en ny aktie hver gang
-
Jeg kan huske da jeg selv startede omkring din alder. Der var jeg så propfyldt med ideer at jeg ikke kunne blive i en aktie i mere end 14 dages tid så skulle jeg prøve noget nyt fordi jeg ikke syntes der skete noget
Sådan noget er også lærerigt. -
Du skal også huske at investere du i risikoaktier med underskud etc. kan der pludselig komme en emission du ikke har råd til at deltage i og så bliver du kraftigt udvandet med kurstab til følge
-
Du vil sikkert læse at det er optimalt med 15-20 aktier for at have en diversificeret portefølje, men med lad os sige 20000kr, er det nok bedst at placere dem i en eller to selskaber husk på handelsomkostninger, derfor vælg nogle "sikre" selskaber og lad dig ikke rive med af muligheden for at tjene store penge på kort tid
-
En god håndregel man kan bruge som nybegynder er at holde sig til udbytteaktier
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind