Aktiesnakken — Oktober 2012
-
"nye formulering af GLP-1" Du bliver nødt til at uddybe?
-
-
Egenkapitalforrentningen er lavere end forretningen af den investere kapital?
-
@lom - jeg ser heller intet negativt ved det. De de siger er jo blot det vi allerede ved. At lyxumia ikke er noget vidunderdrug der smadrer alle andre GLP 1ér. Det ligner meget de andre. Så i sidste ende afhænger det meget af hvem de bedste sælgere er, og der har jeg tiltro til Sanofi. Jeg er dog ligesom flere jeg kender af den tro at den helt store $ er i kombiproduktet med lantus
-
ROE kan jo godt stige selvom ROIC falder.Hvis et selskab har en ROIC på 20%. Men vælger at øge sin gæld betydelig og øge sine investeringer til en lavere forretning vil ROIC falde. Men ROE vil stadig stige hvis forretningen af den investere kapital er højere end kapitalommkostningerne
-
@sukker - den tror jeg bare ikke på. Lyxumias molekylestruktur adskiller sig betydeligt fra Byetta og Victoza. Vi kan godt blive enige om der ikke er de store effektforskelle mv. Men eksempelvis kan lyxumia nogle ting i kombi med basal insulin som Victoza slet ikke kan mv.
-
Og jeg tror bare ikke EMA vil afvise en gigant som Sanofi med begrundelse om opfindelseshøjde. Sanofi har investeret mia. $ i Lyxumia, de må vide hvad de laver
-
Og her taler jeg ikke kun kombi i fix-flex pennen, men også som 2 injektioner (som de vil markedsføre sig med indtil kombiproduktet er godkendt)
-
ROIC er jo blot et % tal. Hvis du kan geare dig og skabe en større ROIC% end kapitalomkostninger i % vil dit samlede resultat i virksomheden og dermed ROE stige. ROIC% vil nok falde, fordi din gennemsnitlige ROIC(den du havde før samt det ROIC du har fået af din gearing) er lavere
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind