Aktiesnakken — Juli 2012
-
- allos kurs er meget tæt på 1,8 hele tiden hvilket indikerer at investorerne hverken regner med forhøjelse eller bortfald af tilbuddet
-
- allos kan ikke fortsætte selvstændigt. de har kun 90 millioner cash pt. og brænder så vidt jeg kan se 10-15 i kvartalet - så alternativtet vil være at de snart skal ud og bede om nye penge
-
og folotyn har ikke udsigt til at kunne give overskud i allos regi de næste 2-3 år, hvorimod det i SPPI regi vil kunne give overskud fra stort set dag 1
-
Ok - gode argumenter for en handel men der er stadig langt til 90 procent.
-
Og tak for svar
-
ja der er meget langt. men overtagelsen har været udskudt 4 gange nu - fordi de skal snakke med konkurrenmyndighederne. SPPI siger selv det er en formalitet. men hvem ved :S
-
de har tidligere haft 85% af aktierne accept - men nogle af dem er så trukket tilbage efter udskydelserne (jeg gætter på det er folk der ikke har haft tid til at vente og istedet har ville sælge i markedet)
-
Hvis 25 procent er trukket tilbage er det jo ganske interessant hvem der nu sidder med dem. Kan man se om SPPI løbende køber op på markedet?
-
tror de skal melde det hvis de gør det - men kender ikke de amerikanske regler så godt
-
jeg har altid haft en mistanke om at Allos storaktionær Warburg har skullet ind i SPPI - hvilket har været med til at kursen skulle holdes lave i starten af 2012. men det er ren spek.
-
Der kunne vel også være andre aktører, der vil købe over 10 procent således SPPI bliver tvunget til at gtive en højere pris. Nå men det vil tiden vise...
-
Ja, spørgsmålet er vel, hvor vigtigt virksomhedskøbet af Allos er for SPPI
-
tror faktisk det er ret vigtigt. For det er en vanvittig billig kurs. de betaler knap 100 millioner $ for Folotyn der omsætter 55 om året pt. bare og er i udvikling mod flere indikationer. Herudover får de agang til alle Allos meget dygtige sælgere som også kan sælge Zevalin (samme læger) samt senere Belinostat - så det er faktisk et vigtigt aktiv for SPPI - så de ikke selv skal uddanne deres sælgere til PTCL markedet
-
Jo det er kliniske forsøg
så er der altid bekymringer 
-
men igen - det ville være et slag for SPPI - ingen tvivl - men stadig ikke en katastrofe.
-
selvfølgelig er det ikke godt at først Apaziquone og så Belinostat svigter phase III.. men lad os nu se PTCL først. 20% ORR er der mulighed for. Phase II viste jo 32%, dog på et spinkelt patientgrundlag
-
hvorfor nager det dig når du ingen topoaktier har? så kan du jo reelt være ligeglad?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind