Aktiesnakken — Juli 2012
-
kan bare ikke se den skulle falde enormt på kort tid. De vælter penge ind for tiden. og når Allos dealen bliver lukket kommer der også 10-15 mio. $ pr. kvartal fra Folotyn
-
du ved et dødsfald i et forsøg og alt er slut.
-
biotek er nervepirrende risikabelt og jeg tænker tit på at upsiden ikke tilsvarende afspejler downsiden
-
Til investor1989 er det sikkerrt at SPPI´s køb af Allos går igennem?
-
nå ja jeg er enig der aka. men SPPI er ikke afhængig af forsøgene da de har godkendte produkter der sælger
Intet er sikkert. Men jeg ser den nu gå ingennem pga. -
- spectrum har pt. fået accept fra 60% og skal have 90%
-
- allos kurs er meget tæt på 1,8 hele tiden hvilket indikerer at investorerne hverken regner med forhøjelse eller bortfald af tilbuddet
-
- allos kan ikke fortsætte selvstændigt. de har kun 90 millioner cash pt. og brænder så vidt jeg kan se 10-15 i kvartalet - så alternativtet vil være at de snart skal ud og bede om nye penge
-
og folotyn har ikke udsigt til at kunne give overskud i allos regi de næste 2-3 år, hvorimod det i SPPI regi vil kunne give overskud fra stort set dag 1
-
Ok - gode argumenter for en handel men der er stadig langt til 90 procent.
-
Og tak for svar
-
ja der er meget langt. men overtagelsen har været udskudt 4 gange nu - fordi de skal snakke med konkurrenmyndighederne. SPPI siger selv det er en formalitet. men hvem ved :S
-
de har tidligere haft 85% af aktierne accept - men nogle af dem er så trukket tilbage efter udskydelserne (jeg gætter på det er folk der ikke har haft tid til at vente og istedet har ville sælge i markedet)
-
Hvis 25 procent er trukket tilbage er det jo ganske interessant hvem der nu sidder med dem. Kan man se om SPPI løbende køber op på markedet?
-
tror de skal melde det hvis de gør det - men kender ikke de amerikanske regler så godt
-
jeg har altid haft en mistanke om at Allos storaktionær Warburg har skullet ind i SPPI - hvilket har været med til at kursen skulle holdes lave i starten af 2012. men det er ren spek.
-
Der kunne vel også være andre aktører, der vil købe over 10 procent således SPPI bliver tvunget til at gtive en højere pris. Nå men det vil tiden vise...
-
Ja, spørgsmålet er vel, hvor vigtigt virksomhedskøbet af Allos er for SPPI
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind