Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex Underbygger de gode resultater fra Alzheimer fase 2/3

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
118 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • SolsenS Offline
    SolsenS Offline
    Solsen
    wrote on sidst redigeret af
    #77

    Jeg har også flere Anavex end for en uge siden.

    I skulle prøve at have andre small biotech. Mange har kun 10% af værdien af hvad de havde for 6 mdr siden.

    Det er voldsomt det der foregår lige i disse dage.

    Ingen synes det er sjovt, men mht Anavex er casen ikke ændret. Alle meddelelser har været positive om end de kunne være bedre formuleret.

    Jeg tvivler på at shorterne er kommet tættere på land. Stadig over 20% af aktierne er shortet. Jeg håber, at opleve en ægte shortsquezze snart 🙂

    God weekend og glæd jer over, at markedet snart er lukket i et par dage.

    1 Reply Last reply
    11
    • TDT123T Offline
      TDT123T Offline
      TDT123
      wrote on sidst redigeret af
      #78

      Det tilgengæld hyggligt at lege med GEVO og FCEL
      Anavex har noget svært ved at bare holde sig i nogenlunde i nærheden af index ....
      Det snart jul 🙂 IGEN 🙂

      116271_1E07A5F9_E5CF_4CCF_97A6_A8A519D29B4E.jpeg

      1 Reply Last reply
      3
      • D Offline
        D Offline
        deleted-user
        wrote on sidst redigeret af
        #79

        Anavex. LLY annoncerede en "Late Breaking" på CTAD.

        LLY annoncerede i går, at de har et "Late Breaking" den 25. oktober på årets CTAD konference (Boston 24.-27. okt. 2023)
        https://www.ctad-alzheimer.com/

        https://sih-st-charts.stocktwits-cdn.com/fit-in/500x0/filters:quality(75)/production/original_548621743.jpg

        Anavex har desværre ikke meddelt, om de agter at præsenterer på CTAD i år.
        Hele programmet er lagt, men LLY har med meget kort varsel nu fået et en "Late Breaking" sat på.
        Forventet ikke Anavex overrasker os positiv med en Late Breaking på CTAD, (en præsentation af de sidste resultater med mindsket reduktion af hjernemasse/volumen med 2-73 i AD, ville ellers have en udmærket mulighed) da de jo har meldt ud, at man først ville udgive en Peer Review og så derefter præsenterer de komplette AD data på en større konference.
        Deres Alzheimer fase 2/3 forsøg med 509 pts., er som beskrevet et sammensat fase 2 og 3 forsøg, så for at stå optimal i en dialog med myndighederne, så kræver det nok en Peer Review, hvor en anerkendt 3. part har været inde over en evaluering af resultaterne.

        Vi må se om der ikke skulle komme et eller andet i næste uge - skulle dette ikke være tilfældet, så er der gået 6 uger siden sidste nyt fra Anavex. Når jeg kigger tilbage på de sidste godt 8 år, ville dette efter min hukommelse være ny rekord uden nyheder!

        Uanset gode eller dårlige data, så skal Anavex oplyse markedet, når man har færdige resultater, som kan have kurspåvirkende effekt - risikoen for mulig indsiderhandel skal også undgås.

        PS: Ingen i ledelsen har solgt eller købt aktier på det normale markedet i flere år - og Missling har siden sidste tildelte optioner 1. juli 2023 stadig 1.200.000 aktier, så han har om nogen en interesse i at Anavex kommer i mål!
        Et nuværende både køb eller salg på dette tidspunkt af ledelsen, med den viden ledelsen må have, ville uden tvivl blive genstand for en undersøgelse om indsiderhandel!

        1 Reply Last reply
        10
        • M Offline
          M Offline
          Milito
          wrote on sidst redigeret af
          #80

          Det er ikke overraskende med Eli Lilly. Med faren for at jeg fremstår som et selviscenesættende røvhul, så skrev jeg dette tilbage i slutningen af maj:

          "Eli Lilly nævnte i slut maj da de præsenterede deres topline data af donanemab fase 3 studiet, at de forventer at præsentere mere data i juli og det resterende lidt senere i en publikation.

          Mon det er AAIC i juli med fuld release i oktober op til CTAD, hvor Eli Lilly er sponsor af selvsamme? Der virker til at være fuld fart på BP imens at Missling fortsat er alt for vag i sine udmelding med "this year". Vi får at se, oktober 2023 virker mindre absurd med tanke på forhåbningerne i starten af året. Det havde været rart med bedre aktionærpleje ala Eli Lillys udmeldinger."

          Nu er vi så et godt stykke inde i oktober og der er komplet tavshed fra Anavexs side. Skræmmende.

          1 Reply Last reply
          4
          • V Offline
            V Offline
            vestasfan
            wrote on sidst redigeret af
            #81

            .. det er du ingenlunde Milito, meget givende info du deler med os andre. Mit take på det her, går mere og mere på, hvad der sker på de indre linjer. Jeg bilder mig ind, at de knokler på fuld damp og deltager i møder med FDA og andre, præcis som udmeldt. Tingene sker når de sker. Det er nemt for os andre, at sidde og vente på data den ene uge efter den anden, altimens selskabet selv vil hævde, at det her er helt efter bogen. Som Sherlock altid sagde til sin partner; "Patience Dr. Watson, patience.."

            1 Reply Last reply
            5
            • V Offline
              V Offline
              vestasfan
              wrote on sidst redigeret af
              #82

              Link Preview Image
              Page not found | Anavex Life Sciences

              favicon

              Anavex Life Sciences (www.anavex.com)

              1 Reply Last reply
              7
              • K Offline
                K Offline
                klemmensen
                wrote on sidst redigeret af
                #83

                Det er desværre ikke den længe ventede peer reviewed report på Anavex 2-73, men i stedet for fase1 rottestudiet på ANAVEX®3-71. Dog er konklusionen opløftende for fremtiden:

                Laboratory of Professor Cuello, MD at McGill University concluded: "This involved study could be considered as proof of principle for preventive therapies in Alzheimer's disease and illustrates that this category of compounds, or similar effective agents, could be considered as candidates for preventive strategies to slow down the early amyloid pathology in Alzheimer's disease, a condition that is increasingly diagnosed at preclinical stages."

                McGill University, ligger i Montréal, Canada - så det er ikke et amerikansk peer-review.

                1 Reply Last reply
                7
                • M Offline
                  M Offline
                  Madmax26
                  wrote on sidst redigeret af
                  #84

                  Er det virkelig alt den inkompetente pr. Afdeling kan komme med et rottestudie. 14 dage så er vi under 4 man kan 3fterhånden kun ryste på hovedet.

                  1 Reply Last reply
                  4
                  • V Offline
                    V Offline
                    vestasfan
                    wrote on sidst redigeret af
                    #85

                    Fra teksten; We also look forward to presenting in an upcoming major publication the complete dataset of the Phase 2b/3 Alzheimer's disease trial of ANAVEX®2-73 (blarcamesine), a potential next-generation precision medicine convenient once daily oral Alzheimer's disease treatment," said Christopher U Missling, PhD, President and Chief Executive Officer of Anavex. "We are also on track within our neurodevelopmental precision medicine Rett syndrome program to release top-line data of ANAVEX®2-73-RS-003 Phase 2/3 EXCELLENCE pediatric clinical trial in the current quarter of 2023."

                    1 Reply Last reply
                    7
                    • D Offline
                      D Offline
                      deleted-user
                      wrote on sidst redigeret af
                      #86

                      Anavex Peer Review underbygger hele S1 tilgangen.

                      Ja Peer Reviewet fra 3-71 er lavet ud fra dyreforsøg, men underbygger i min optik hele den videnskab og tilgang, som også ligger til grund for 2-73.
                      Som Klemmensen skriver er resultaterne fundet af eksterne forsker, som ikke er økonomisk afhængig af Anavex, andet end at de måske får stoffet stillet til rådighed af Anavex.
                      Ved hele denne Sigma-1 platform, som er kernen i Anavex`s tilgang, har Anavex meget tidlig været ude at beskrive 3-71, som værende en mere potent udgave af 2-73. Da de stod med valget mellem at køre 3-71 eller 2-73 frem, så overvejede man også om den mere potente udgave også kunne have evt. større bivirkninger.
                      Mekanismerne er meget ens, så man valgte så at sige den milde udgave - hvilket i min optik lød som en meget fornuftig beslutning. (man kunne jo bare øge dosis af 2-73)
                      Evt. store bivirkninger kunne have forsinket eller hel have helt stoppet udviklingen af platformen.

                      Udmeldingen:

                      "We also look forward to presenting in an upcoming major publication the complete dataset of the Phase 2b/3 Alzheimer's disease trial of ANAVEX®2-73 (blarcamesine), a potential next-generation precision medicine convenient once daily oral Alzheimer's disease treatment," said Christopher U Missling, PhD, President and Chief Executive Officer of Anavex. "We are also on track within our neurodevelopmental precision medicine Rett syndrome program to release top-line data of ANAVEX®2-73-RS-003 Phase 2/3 EXCELLENCE pediatric clinical trial in the current quarter of 2023."

                      • er positiv ladet, når man har i mente, at Anavex absolut må besidde kendskab til om de samlede resulter på nuværende tidspunkt!
                        Missling kan simpelthen ikke tillade sig, at snakke om (evt. vildlede) potentiel kommende ny bekvem daglig behandling i Alzheimer med 2-73, hvis han vidste at data ikke holdt vand!

                      Bekræfter igen, at vi får data for både AD 2/3 og RETT inden udgangen af året!
                      Synes at AD data kommer før RETT.

                      1 Reply Last reply
                      12
                      • SolsenS Offline
                        SolsenS Offline
                        Solsen
                        wrote on sidst redigeret af
                        #87

                        Det kan jo være ret interessant, hvis 3-71 er bedre end Blarcamesine.

                        Sidstnævnte er der en 6% royalty bundet på til den tidligere ejer af stoffet. Mener 3-71 er Anavex ejendom uden royalty til tredjemand.

                        Lidt vild procentuel stigning på rotteforsøg. Men kursen er jo forkert 😉

                        1 Reply Last reply
                        9
                        • TDT123T Offline
                          TDT123T Offline
                          TDT123
                          wrote on sidst redigeret af
                          #88

                          Vi skal nok ikke glæde os for tidligt... volumen er gået i stå...
                          Så den kan uden problemer lukke under 5$....

                          Som sædvanlig ikke det forventet, men enig i at det er en ok nyhed, da den kommer fra 3 part.

                          Så kunne det være en markeds suprice, hvis den blev fulgt op at Manglende data/andet med kød på

                          Mvh

                          1 Reply Last reply
                          7
                          • troldmandenT Offline
                            troldmandenT Offline
                            troldmanden
                            wrote on sidst redigeret af
                            #89

                            CNS er blandt det target område med laveste succe rate for at komme på markedet. Det skyldes bla at dyremodellerne, herunder gnaverne ikke er så præcise/validerede. Det er vigtigt at have med sig når man ser præklinisme CNS publikationer. At bryde BBB og selektivt ramme de pågældende targets.

                            1 Reply Last reply
                            6
                            • M Offline
                              M Offline
                              Milito
                              wrote on sidst redigeret af
                              #90

                              Lad os nu få 2-73 i mål, inden at vi jubler for meget over et fase 1 forsøg med 3-71. Vi er fortsat nede med 40% YTD, hvor fase 1 navlepilleri ikke kommer til at gøre en reel forskel ift. tillid til korrekt ledelseseksekvering.

                              1 Reply Last reply
                              5
                              • TDT123T Offline
                                TDT123T Offline
                                TDT123
                                wrote on sidst redigeret af
                                #91

                                Milito Helt og aldeles enig, men trods alt en nyhed fra 3 part, som jo intet har med tilliden til anavexs ledelse at gøre, da forsøgene kommer ude fra huset...

                                Derfor er det i sig selv en god ting, men ja
                                Det er igen på nederste hylde, og ikke førstepræmien...

                                Som skal komme i år, ellers taber jeg snart alt for selskabet.

                                Jeg trække mig dog ikke af den grund, jeg køre hele vejen med ned i hullet, eller tager raketten to The mooooon

                                Mvh

                                1 Reply Last reply
                                3
                                • K Offline
                                  K Offline
                                  Kyed01
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #92

                                  Dejligt med a god grøn dag.

                                  3-71 er allerede tested i mennesker i et fase 1 forsøg, et fase 1 er som bekendt kun i raske mennesker for primært sikkerhed og hvor tolerabelt stoffet er.

                                  At de har 3-71 i baghånden gør helt sikkert Anavex meget mere interessant for en eventuel køber af hele butikken. Anavex kunne også sælge 50% af rettighederne og lade køberen køre de helt store forsøg, der er flere mugligheder.

                                  Nu ser vi frem til AD peer review fra en af de store publikationer og selvfølgelig RETT (piger).

                                  MayoMobile (Jesse) har også sagt at han kommer med en udmelding torsdag, altid interessant at høre hvad han har at sige.

                                  1 Reply Last reply
                                  6
                                  • SolsenS Offline
                                    SolsenS Offline
                                    Solsen
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #93

                                    MayoMobiles indlæg
                                    https://www.sotcanalytics.com/update-compendium-2023#h.ldx1og7f1mpm

                                    1 Reply Last reply
                                    6
                                    • D Offline
                                      D Offline
                                      deleted-user
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #94

                                      Anavex Mayo har store forventninger til AD fase 2/3.

                                      Han mener resultaterne fra 3-71 også understøtter 2-73 tilgangen.
                                      De TLD vi har set fra AD fase 2/3 dækkede jo over hele 30-50 mg gruppen.
                                      Der vil helt sikker være subgrupper, hvor effekten af 2-73 har været noget bedre end hos andre, afhængig de enkelt patienters forudsætninger.

                                      Lige en refleksion vedr. sidste 3-71 PR:
                                      https://finance.yahoo.com/news/anavex-life-sciences-reports-publication-120000012.html

                                      "We also look forward to presenting in an upcoming major publication the complete dataset of the Phase 2b/3 Alzheimer's disease trial of ANAVEX®2-73 (blarcamesine), a potential next-generation precision medicine convenient once daily oral Alzheimer's disease treatment," said Christopher U Missling, PhD, President and Chief Executive Officer of Anavex."

                                      Dette kan i min optik kun tolkes som, at man både er tæt på en udgivelse og at man har fået Peer Reviewet for AD fase 2/3 godkendt i et større og anerkendt fagmedie.
                                      En stor (major) udgivelse må alt andet lige være synonym med at fagmediet også er stort og anerkendt?
                                      Peer Reviewet må derfor være afsluttet eller så langt, at fagmediet vil bringe udgivelsen.

                                      Igen lidt ordleg - men kan som sagt kun tolkes positivt og som en meget snarlig udgivelse.

                                      Merck stopper deres eneste tilbageværende forsøg i Alzheimer pga. leverforgiftning:

                                      https://endpts.com/merck-ends-phii-trials-of-alzheimers-and-depression-small-molecule-after-liver-toxicity-observations/

                                      Anavex og Merck har jo et samarbejde i et tidligere beskrevet konsortium.
                                      Vil Merck derfor stadig være med på Alzheimer området, så ville det være et godt bud på en evt. kommende partner for Anavex?

                                      Anavex`s Sigma-1 platform må nu være så underbygget og attraktiv, at BP må være interesseret - spørgsmål er bare til hvilken pris Anavex vil sælge ud af guldet?

                                      1 Reply Last reply
                                      11
                                      • D Offline
                                        D Offline
                                        deleted-user
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #95

                                        Anavex HC Wainwright holder fat i kursmål 54 $.

                                        Link Preview Image
                                        STCK.PRO - The power of SOCIAL FINANCIAL NEWS

                                        favicon

                                        (www.stck.pro)

                                        En af de forbavsende få analytiker, der følger Anavex.
                                        Ram Selvaraju har ikke den store succesrate, men er normalt fast inventar på kvartalsmøderne og med ok spørgsmål til Missling.
                                        Kursmålet på 1000 % over nuværende kurs, er vel et fint udtryk for, at det er enten eller for Anavex den næste tid!

                                        Husk vinter/sommertiden - US stiller først uret tilbage om nogle dage, så markedet åbner allerede kl. 14.30.

                                        1 Reply Last reply
                                        7
                                        • D Offline
                                          D Offline
                                          deleted-user
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #96

                                          Anavex I dag er det åbenbart 8 år siden Nasdaq entre.

                                          Nell fra Anavex har lagt bilder op fra den dag, hvor Anavex fik lov til at ringe med klokken ved selskabets introduceringen på Nasdaq.
                                          (Jeg var med godt et halvt år tidligere, hvor kursen kun var lidt lavere end nu, men hvor der var under 40 mill. aktier, mod de ca. 80 mill. I dag)
                                          Vildt i betragtning af den udvikling der har været på så mange områder og nu med 160 mill. $ på bogen
                                          Det eneste Anavex havde på dette tidspunkt, var et meget vellykket fase 1/2 forsøg i 36 AD patienter i AUS.
                                          Et kig på deres pipeline i dag med flere afsluttede fase 2/3 og fase 2 forsøg, med udelukkende positive resultater indikerer, at der ikke er en overensstemmelse mellem prissætningen.
                                          Enten var aktien sat for højt fra starten eller for lavt i dag!

                                          Ville være det helt rigtige tidspunkt at fremlægge noget stort - AD eller RETT data?

                                          https://sih-st-charts.stocktwits-cdn.com/fit-in/500x0/filters:quality(75)/production/original_549534250.jpg

                                          Skulle vi få en af de afgørende resultater, som alle afventer i AD eller RETT, så kunne jeg godt finde på, at starte en ny tråd igen, for at markerer milepælen i casen.

                                          1 Reply Last reply
                                          9

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger