Anavex Underbygger de gode resultater fra Alzheimer fase 2/3
-
Vildt hvis manden har blot lidt ret i hans regnestykke:
https://piotrpeterblog.com/2023/10/13/brain-volume-loss-reduction-how-much-blarcamesine-avxl-redo/
-
@Solsen
jeg håber på det bedste, jeg tror ikke på noget jeg ikke kan fakta tjekke selv.
Det er i min børs verden, usundt at tro på en ledelses udmeldinger, særligt i anavexs tilfælde, her har man mig bekendt, ikke overholdt særlig mange af de lovede/fremadrettet deadlines.
Der siges ofte forventet, eller tilsvarende.Alle de dygtige skribenter rundt omkring på diverse fora, prøve alle at forklare, beregne og gætte sig til en fremadrettet mulig kursudvikling, søger efter den gode konspirationsteori, hvorfor det hele trækkes i langdrag:
Samarbejdspartner
Fda
PeerR
Data behandling
Svære data
Reet før parkinson, eller omvendt.
Osv.De alle dygtige skribenter (som her i vores gruppe også) men er blevet mere synlige, og har ofte indlæg, måske for at overbevise sig selv og andre om, at ting tager tid.
Jeg tror på det, når jeg ser det, imellemtiden håber jeg bare.....
Det bare min personlige mening omkring ledelser generelt, nu tog jeg bare udgangspunkt i Avxl.
Mvh
Torben
P.s
Nu det snart jul igen, så kan man igen i år tro, eller håbe på en noget større julegave, end den man fik sidste år.

-
Hej, hvad tænker I om denne artikel, er det noget der taler imod Anavex's tilgang?
https://sund.ku.dk/nyheder/2021/07/nyt-studie-parkinsons-sygdom-skyldes-nedbrud-i-cellens-kraftvaerkDen er godt nok fra Juli 21...
-
Anavex Ingen nyheder i 5 uger - længste pause i år.
Vi kender efterhånden alt for godt konsekvensen af mangel på nyheder - tilsæt også lige en krig mere i Mellemøsten mm., så søger investorerne over i mere sikker havn.
Glemt er alle de udelukkende positive nyheder og udvikling i Anavex casen - det er som om folk lider af hukommelsestab, når det bare går et par uger.Vi og markedet har brug for de lovede nyheder/resultater fra Alzheimer og RETT - så vil situationen ændre sig på et øjeblik.
Steen - hovedårsagen til nedbrud i cellemekanismer i forbindelse med udviklingen af Parkinson, man beskriver i den artikel du linkede til, er netop det Anavex har beskrevet og mener at både 2-73 og 3-71 evner at bringe i balance igen." ANAVEX
2-73 (blarcamesine) is an oral small-molecule activator of the sigma-1 receptor (SIGMAR1), which data suggests is pivotal to restoring neural cell homeostasis and promoting neuroplasticity.[1]"Så jeg er her også 100 % på endnu, men så længe vi ikke får nyheder/endelige resultater, så giver det ingen mening for mig, at bruge meget energi på ingenting og formodninger.
Men tingene tager bare umoderlig lang tid, når man venter! -
Jeg har også flere Anavex end for en uge siden.
I skulle prøve at have andre small biotech. Mange har kun 10% af værdien af hvad de havde for 6 mdr siden.
Det er voldsomt det der foregår lige i disse dage.
Ingen synes det er sjovt, men mht Anavex er casen ikke ændret. Alle meddelelser har været positive om end de kunne være bedre formuleret.
Jeg tvivler på at shorterne er kommet tættere på land. Stadig over 20% af aktierne er shortet. Jeg håber, at opleve en ægte shortsquezze snart

God weekend og glæd jer over, at markedet snart er lukket i et par dage.
-
Anavex. LLY annoncerede en "Late Breaking" på CTAD.
LLY annoncerede i går, at de har et "Late Breaking" den 25. oktober på årets CTAD konference (Boston 24.-27. okt. 2023)
https://www.ctad-alzheimer.com/Anavex har desværre ikke meddelt, om de agter at præsenterer på CTAD i år.
Hele programmet er lagt, men LLY har med meget kort varsel nu fået et en "Late Breaking" sat på.
Forventet ikke Anavex overrasker os positiv med en Late Breaking på CTAD, (en præsentation af de sidste resultater med mindsket reduktion af hjernemasse/volumen med 2-73 i AD, ville ellers have en udmærket mulighed) da de jo har meldt ud, at man først ville udgive en Peer Review og så derefter præsenterer de komplette AD data på en større konference.
Deres Alzheimer fase 2/3 forsøg med 509 pts., er som beskrevet et sammensat fase 2 og 3 forsøg, så for at stå optimal i en dialog med myndighederne, så kræver det nok en Peer Review, hvor en anerkendt 3. part har været inde over en evaluering af resultaterne.Vi må se om der ikke skulle komme et eller andet i næste uge - skulle dette ikke være tilfældet, så er der gået 6 uger siden sidste nyt fra Anavex. Når jeg kigger tilbage på de sidste godt 8 år, ville dette efter min hukommelse være ny rekord uden nyheder!
Uanset gode eller dårlige data, så skal Anavex oplyse markedet, når man har færdige resultater, som kan have kurspåvirkende effekt - risikoen for mulig indsiderhandel skal også undgås.
PS: Ingen i ledelsen har solgt eller købt aktier på det normale markedet i flere år - og Missling har siden sidste tildelte optioner 1. juli 2023 stadig 1.200.000 aktier, så han har om nogen en interesse i at Anavex kommer i mål!
Et nuværende både køb eller salg på dette tidspunkt af ledelsen, med den viden ledelsen må have, ville uden tvivl blive genstand for en undersøgelse om indsiderhandel! -
Det er ikke overraskende med Eli Lilly. Med faren for at jeg fremstår som et selviscenesættende røvhul, så skrev jeg dette tilbage i slutningen af maj:
"Eli Lilly nævnte i slut maj da de præsenterede deres topline data af donanemab fase 3 studiet, at de forventer at præsentere mere data i juli og det resterende lidt senere i en publikation.
Mon det er AAIC i juli med fuld release i oktober op til CTAD, hvor Eli Lilly er sponsor af selvsamme? Der virker til at være fuld fart på BP imens at Missling fortsat er alt for vag i sine udmelding med "this year". Vi får at se, oktober 2023 virker mindre absurd med tanke på forhåbningerne i starten af året. Det havde været rart med bedre aktionærpleje ala Eli Lillys udmeldinger."
Nu er vi så et godt stykke inde i oktober og der er komplet tavshed fra Anavexs side. Skræmmende.
-
.. det er du ingenlunde Milito, meget givende info du deler med os andre. Mit take på det her, går mere og mere på, hvad der sker på de indre linjer. Jeg bilder mig ind, at de knokler på fuld damp og deltager i møder med FDA og andre, præcis som udmeldt. Tingene sker når de sker. Det er nemt for os andre, at sidde og vente på data den ene uge efter den anden, altimens selskabet selv vil hævde, at det her er helt efter bogen. Som Sherlock altid sagde til sin partner; "Patience Dr. Watson, patience.."
-
-
Det er desværre ikke den længe ventede peer reviewed report på Anavex 2-73, men i stedet for fase1 rottestudiet på ANAVEX
3-71. Dog er konklusionen opløftende for fremtiden:Laboratory of Professor Cuello, MD at McGill University concluded: "This involved study could be considered as proof of principle for preventive therapies in Alzheimer's disease and illustrates that this category of compounds, or similar effective agents, could be considered as candidates for preventive strategies to slow down the early amyloid pathology in Alzheimer's disease, a condition that is increasingly diagnosed at preclinical stages."
McGill University, ligger i Montréal, Canada - så det er ikke et amerikansk peer-review.
-
Fra teksten; We also look forward to presenting in an upcoming major publication the complete dataset of the Phase 2b/3 Alzheimer's disease trial of ANAVEX
2-73 (blarcamesine), a potential next-generation precision medicine convenient once daily oral Alzheimer's disease treatment," said Christopher U Missling, PhD, President and Chief Executive Officer of Anavex. "We are also on track within our neurodevelopmental precision medicine Rett syndrome program to release top-line data of ANAVEX
2-73-RS-003 Phase 2/3 EXCELLENCE pediatric clinical trial in the current quarter of 2023." -
Anavex Peer Review underbygger hele S1 tilgangen.
Ja Peer Reviewet fra 3-71 er lavet ud fra dyreforsøg, men underbygger i min optik hele den videnskab og tilgang, som også ligger til grund for 2-73.
Som Klemmensen skriver er resultaterne fundet af eksterne forsker, som ikke er økonomisk afhængig af Anavex, andet end at de måske får stoffet stillet til rådighed af Anavex.
Ved hele denne Sigma-1 platform, som er kernen i Anavex`s tilgang, har Anavex meget tidlig været ude at beskrive 3-71, som værende en mere potent udgave af 2-73. Da de stod med valget mellem at køre 3-71 eller 2-73 frem, så overvejede man også om den mere potente udgave også kunne have evt. større bivirkninger.
Mekanismerne er meget ens, så man valgte så at sige den milde udgave - hvilket i min optik lød som en meget fornuftig beslutning. (man kunne jo bare øge dosis af 2-73)
Evt. store bivirkninger kunne have forsinket eller hel have helt stoppet udviklingen af platformen.Udmeldingen:
"We also look forward to presenting in an upcoming major publication the complete dataset of the Phase 2b/3 Alzheimer's disease trial of ANAVEX
2-73 (blarcamesine), a potential next-generation precision medicine convenient once daily oral Alzheimer's disease treatment," said Christopher U Missling, PhD, President and Chief Executive Officer of Anavex. "We are also on track within our neurodevelopmental precision medicine Rett syndrome program to release top-line data of ANAVEX
2-73-RS-003 Phase 2/3 EXCELLENCE pediatric clinical trial in the current quarter of 2023."- er positiv ladet, når man har i mente, at Anavex absolut må besidde kendskab til om de samlede resulter på nuværende tidspunkt!
Missling kan simpelthen ikke tillade sig, at snakke om (evt. vildlede) potentiel kommende ny bekvem daglig behandling i Alzheimer med 2-73, hvis han vidste at data ikke holdt vand!
Bekræfter igen, at vi får data for både AD 2/3 og RETT inden udgangen af året!
Synes at AD data kommer før RETT. - er positiv ladet, når man har i mente, at Anavex absolut må besidde kendskab til om de samlede resulter på nuværende tidspunkt!
-
Det kan jo være ret interessant, hvis 3-71 er bedre end Blarcamesine.
Sidstnævnte er der en 6% royalty bundet på til den tidligere ejer af stoffet. Mener 3-71 er Anavex ejendom uden royalty til tredjemand.
Lidt vild procentuel stigning på rotteforsøg. Men kursen er jo forkert

-
Vi skal nok ikke glæde os for tidligt... volumen er gået i stå...
Så den kan uden problemer lukke under 5$....Som sædvanlig ikke det forventet, men enig i at det er en ok nyhed, da den kommer fra 3 part.
Så kunne det være en markeds suprice, hvis den blev fulgt op at Manglende data/andet med kød på
Mvh
-
CNS er blandt det target område med laveste succe rate for at komme på markedet. Det skyldes bla at dyremodellerne, herunder gnaverne ikke er så præcise/validerede. Det er vigtigt at have med sig når man ser præklinisme CNS publikationer. At bryde BBB og selektivt ramme de pågældende targets.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
