Anavex Underbygger de gode resultater fra Alzheimer fase 2/3
-
Fra teksten; We also look forward to presenting in an upcoming major publication the complete dataset of the Phase 2b/3 Alzheimer's disease trial of ANAVEX
2-73 (blarcamesine), a potential next-generation precision medicine convenient once daily oral Alzheimer's disease treatment," said Christopher U Missling, PhD, President and Chief Executive Officer of Anavex. "We are also on track within our neurodevelopmental precision medicine Rett syndrome program to release top-line data of ANAVEX
2-73-RS-003 Phase 2/3 EXCELLENCE pediatric clinical trial in the current quarter of 2023." -
Anavex Peer Review underbygger hele S1 tilgangen.
Ja Peer Reviewet fra 3-71 er lavet ud fra dyreforsøg, men underbygger i min optik hele den videnskab og tilgang, som også ligger til grund for 2-73.
Som Klemmensen skriver er resultaterne fundet af eksterne forsker, som ikke er økonomisk afhængig af Anavex, andet end at de måske får stoffet stillet til rådighed af Anavex.
Ved hele denne Sigma-1 platform, som er kernen i Anavex`s tilgang, har Anavex meget tidlig været ude at beskrive 3-71, som værende en mere potent udgave af 2-73. Da de stod med valget mellem at køre 3-71 eller 2-73 frem, så overvejede man også om den mere potente udgave også kunne have evt. større bivirkninger.
Mekanismerne er meget ens, så man valgte så at sige den milde udgave - hvilket i min optik lød som en meget fornuftig beslutning. (man kunne jo bare øge dosis af 2-73)
Evt. store bivirkninger kunne have forsinket eller hel have helt stoppet udviklingen af platformen.Udmeldingen:
"We also look forward to presenting in an upcoming major publication the complete dataset of the Phase 2b/3 Alzheimer's disease trial of ANAVEX
2-73 (blarcamesine), a potential next-generation precision medicine convenient once daily oral Alzheimer's disease treatment," said Christopher U Missling, PhD, President and Chief Executive Officer of Anavex. "We are also on track within our neurodevelopmental precision medicine Rett syndrome program to release top-line data of ANAVEX
2-73-RS-003 Phase 2/3 EXCELLENCE pediatric clinical trial in the current quarter of 2023."- er positiv ladet, når man har i mente, at Anavex absolut må besidde kendskab til om de samlede resulter på nuværende tidspunkt!
Missling kan simpelthen ikke tillade sig, at snakke om (evt. vildlede) potentiel kommende ny bekvem daglig behandling i Alzheimer med 2-73, hvis han vidste at data ikke holdt vand!
Bekræfter igen, at vi får data for både AD 2/3 og RETT inden udgangen af året!
Synes at AD data kommer før RETT. - er positiv ladet, når man har i mente, at Anavex absolut må besidde kendskab til om de samlede resulter på nuværende tidspunkt!
-
Det kan jo være ret interessant, hvis 3-71 er bedre end Blarcamesine.
Sidstnævnte er der en 6% royalty bundet på til den tidligere ejer af stoffet. Mener 3-71 er Anavex ejendom uden royalty til tredjemand.
Lidt vild procentuel stigning på rotteforsøg. Men kursen er jo forkert

-
Vi skal nok ikke glæde os for tidligt... volumen er gået i stå...
Så den kan uden problemer lukke under 5$....Som sædvanlig ikke det forventet, men enig i at det er en ok nyhed, da den kommer fra 3 part.
Så kunne det være en markeds suprice, hvis den blev fulgt op at Manglende data/andet med kød på
Mvh
-
CNS er blandt det target område med laveste succe rate for at komme på markedet. Det skyldes bla at dyremodellerne, herunder gnaverne ikke er så præcise/validerede. Det er vigtigt at have med sig når man ser præklinisme CNS publikationer. At bryde BBB og selektivt ramme de pågældende targets.
-
Milito Helt og aldeles enig, men trods alt en nyhed fra 3 part, som jo intet har med tilliden til anavexs ledelse at gøre, da forsøgene kommer ude fra huset...
Derfor er det i sig selv en god ting, men ja
Det er igen på nederste hylde, og ikke førstepræmien...Som skal komme i år, ellers taber jeg snart alt for selskabet.
Jeg trække mig dog ikke af den grund, jeg køre hele vejen med ned i hullet, eller tager raketten to The mooooon
Mvh
-
Dejligt med a god grøn dag.
3-71 er allerede tested i mennesker i et fase 1 forsøg, et fase 1 er som bekendt kun i raske mennesker for primært sikkerhed og hvor tolerabelt stoffet er.
At de har 3-71 i baghånden gør helt sikkert Anavex meget mere interessant for en eventuel køber af hele butikken. Anavex kunne også sælge 50% af rettighederne og lade køberen køre de helt store forsøg, der er flere mugligheder.
Nu ser vi frem til AD peer review fra en af de store publikationer og selvfølgelig RETT (piger).
MayoMobile (Jesse) har også sagt at han kommer med en udmelding torsdag, altid interessant at høre hvad han har at sige.
-
MayoMobiles indlæg
https://www.sotcanalytics.com/update-compendium-2023#h.ldx1og7f1mpm -
Anavex Mayo har store forventninger til AD fase 2/3.
Han mener resultaterne fra 3-71 også understøtter 2-73 tilgangen.
De TLD vi har set fra AD fase 2/3 dækkede jo over hele 30-50 mg gruppen.
Der vil helt sikker være subgrupper, hvor effekten af 2-73 har været noget bedre end hos andre, afhængig de enkelt patienters forudsætninger.Lige en refleksion vedr. sidste 3-71 PR:
https://finance.yahoo.com/news/anavex-life-sciences-reports-publication-120000012.html"We also look forward to presenting in an upcoming major publication the complete dataset of the Phase 2b/3 Alzheimer's disease trial of ANAVEX
2-73 (blarcamesine), a potential next-generation precision medicine convenient once daily oral Alzheimer's disease treatment," said Christopher U Missling, PhD, President and Chief Executive Officer of Anavex."Dette kan i min optik kun tolkes som, at man både er tæt på en udgivelse og at man har fået Peer Reviewet for AD fase 2/3 godkendt i et større og anerkendt fagmedie.
En stor (major) udgivelse må alt andet lige være synonym med at fagmediet også er stort og anerkendt?
Peer Reviewet må derfor være afsluttet eller så langt, at fagmediet vil bringe udgivelsen.Igen lidt ordleg - men kan som sagt kun tolkes positivt og som en meget snarlig udgivelse.
Merck stopper deres eneste tilbageværende forsøg i Alzheimer pga. leverforgiftning:
Anavex og Merck har jo et samarbejde i et tidligere beskrevet konsortium.
Vil Merck derfor stadig være med på Alzheimer området, så ville det være et godt bud på en evt. kommende partner for Anavex?Anavex`s Sigma-1 platform må nu være så underbygget og attraktiv, at BP må være interesseret - spørgsmål er bare til hvilken pris Anavex vil sælge ud af guldet?
-
Anavex HC Wainwright holder fat i kursmål 54 $.
En af de forbavsende få analytiker, der følger Anavex.
Ram Selvaraju har ikke den store succesrate, men er normalt fast inventar på kvartalsmøderne og med ok spørgsmål til Missling.
Kursmålet på 1000 % over nuværende kurs, er vel et fint udtryk for, at det er enten eller for Anavex den næste tid!Husk vinter/sommertiden - US stiller først uret tilbage om nogle dage, så markedet åbner allerede kl. 14.30.
-
Anavex I dag er det åbenbart 8 år siden Nasdaq entre.
Nell fra Anavex har lagt bilder op fra den dag, hvor Anavex fik lov til at ringe med klokken ved selskabets introduceringen på Nasdaq.
(Jeg var med godt et halvt år tidligere, hvor kursen kun var lidt lavere end nu, men hvor der var under 40 mill. aktier, mod de ca. 80 mill. I dag)
Vildt i betragtning af den udvikling der har været på så mange områder og nu med 160 mill. $ på bogen
Det eneste Anavex havde på dette tidspunkt, var et meget vellykket fase 1/2 forsøg i 36 AD patienter i AUS.
Et kig på deres pipeline i dag med flere afsluttede fase 2/3 og fase 2 forsøg, med udelukkende positive resultater indikerer, at der ikke er en overensstemmelse mellem prissætningen.
Enten var aktien sat for højt fra starten eller for lavt i dag!Ville være det helt rigtige tidspunkt at fremlægge noget stort - AD eller RETT data?
Skulle vi få en af de afgørende resultater, som alle afventer i AD eller RETT, så kunne jeg godt finde på, at starte en ny tråd igen, for at markerer milepælen i casen.
-
"Et kig på deres pipeline i dag med flere afsluttede fase 2/3 og fase 2 forsøg, med udelukkende positive resultater"
Det er vel netop det punkt markedet endnu ikke er sikker på? Hvor gode fase 2 data reelt er.
Når de endnu ikke har en peer reviewd publikation (som de har fremhævet de sidste 10 mdr) i en af de kendte/større publikationer, så skyldes det vel alt andet lige at der er uafhængige forskere, der challenger Anavex fremstilling/konklusion i den/de indsendte drafts?
Hvis det er/var killer data, så er mcap så lav at en/flere af de store CNS big pharma players havde smidt bud.
Så der er en række årsager til kursen er hvor den er.
Det kan godt være Anavex kommer igennem nåleøjet. Men tiden siden de præsenterede topline sidste år, har alt andet lige kun øget risikoen.
Novo brænder et par mia kr af på deres semaglutid fase 3 AD studie, som er 2x forskellige studier med 1840 personer i hver af dem.
Det primære endpoint er 104 ugers data, med 156 ugers extension. Så personligt vil jeg være overrasket hvis FDA godkender på baggrund af AnaVex "korte og lille" forsøg. Det må alt andet lige også være big pharmas konklusion på nuværende tidspunkt
-
Anavex Shorterne begynder måske at inddække gevinster?
Markedet har været shortet generelt!
For at shorterne skal realiserer gevinsterne, så skal de jo inddække ved at afleverer/købe de lånte aktier tilbage igen.
Iflg artiklen er der tegn på, at de nu begynder at inkasserer en tidlig julegave - burde smitte af på Anavex også.Troldmanden - Peer Review vejen, som Anavex har valgt, hvor også et fagmedie skal med ind over en udgivelse, vil have en tidsforlængende påvirkning ifht. at Anavex direkte offentliggøre resultaterne, når de ligger klar fra de eksterne forsker/analyseselskaber.
Netop pga. det relative lille forsøg ifht. antallet af pts, vil data via. en Peer Review have mere tyngde overfor en myndighedsbehandling.Biogen fik Aduhelm godkendt, som acc. alene på eftervisning af fedtfjernelse fra deres mindre fase 2 forsøg. At de så efterfølgende gennemførte et 2-arm stort fase 3 med 2 gange plus 2000 pts. - som i øvrigt fejlede, indtil de fandt en mindre subgruppe i den ene arm, som angiveligt også indikerede en mindre forbedring i enkelte øvrige Alzheimer parameter, blev nok mere brugt til en bredere godkendelse efterfølgende.
Set ud fra dette er Anavex antal pts. i deres fase 2/3 måske tilsvarende Biogens subgruppe.
Efterfølgende har den acc. godkendelse baseret alene på fedtfjernelsesdata nu banenet vejen for en genvej for Anavex, idet Anavex helt fornyelig kunne fremvise data fra deres Ad fase 2/3, at de som Biogen fjernede skadeligt fedt fra hjernen, men meget vigtigt, modsat Biogen kunne eftervise, at de kunne mindske eller endda kunne forhindre tabet af hjernevæv/volumen, som er en anerkendt parameter på Alzheimer. (Hos Biogen havde man et øget tab af hjernevæv, selv ifht. placebogruppen).
Så i min optik så burde Anavex stå stærk overfor myndighederne med en forhåbentlig positiv Peer Review, selvom antallet af pts. er mindre end det BB typiske bruger i deres fase 3 forsøg.
Anavex har også en stærk case i RETT, hvor de har meget positive resultater i både et fase 2 og fase 3 forsøg i piger over 18 år.
Det vi afventer er nu TLD fra fase 3 forsøget med ca. 90 piger på 5-17 år, hvor vi allerede nu ved, at disse er forsat i OLE forsøg, samt videre SAS/compassion brug efter ønske fra læger og pårørende.
Sidste pts. fik taget den afsluttede test den 6. juni 2023.
Her indikerede Missling, at Anavex ved en evt. godkendelse ville kunne få ca. 500.000 $ pr. pts/år. - hvilket er mindre end det godkendte Trondefine koster. (TF har flere bivirkninger og mindre effekt end 2-73)
Så RETT alene ville give en helt ande prissætning af Anavex.Vi kan kun afvente og stole på, at udmeldingerne fra Anavex og eksterne eksperter holder vand.
Men ja - det tager lang tid og især Misslings evne til at formidle resultater kunne være meget bedre og klar.
Især i biotek, hvor det ofter er enten eller skaber det usikkerhed hos aktionærerne.
Men virker skidtet, så skal 2-73 nok blive godkendt og komme på markedet, uanset manglende kommunikationsevner hos ledelsen. -
Og 1 præmien går i denne uge til Sava, som i snit er oppe med 8-10% om dagen de sidste mange børsdage..
Anavex kan lige klare sig omkring 0,0 - 0,5% på ekstreme Bulls dage...En dag sker det måske igen, at vi rammer 28$ og så har jeg smidt en god stak, kun hvis det uden nyheder selvfølgelig ... rigtige nyheder !
Har skrevet till reddit, om de ikke lige kan lave en gamestop ( det gas ) i casen her.
Kom nu med den julegave, og den skal gerne have en størrelse der modsvare de sidste 5 års investering..
Tasso1 jeg glæder mig til en forhåbentlig ny tråd, som denne gang er vandtæt, grundet en PR fra selveste Anavex....
Mvh
Torben

-
Anavex er med sponsor ved: Reverse Rett London Gala ...
Mvh
Torben

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind