Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex Underbygger de gode resultater fra Alzheimer fase 2/3

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
118 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • TDT123T Offline
    TDT123T Offline
    TDT123
    wrote on sidst redigeret af
    #88

    Vi skal nok ikke glæde os for tidligt... volumen er gået i stå...
    Så den kan uden problemer lukke under 5$....

    Som sædvanlig ikke det forventet, men enig i at det er en ok nyhed, da den kommer fra 3 part.

    Så kunne det være en markeds suprice, hvis den blev fulgt op at Manglende data/andet med kød på

    Mvh

    1 Reply Last reply
    7
    • troldmandenT Offline
      troldmandenT Offline
      troldmanden
      wrote on sidst redigeret af
      #89

      CNS er blandt det target område med laveste succe rate for at komme på markedet. Det skyldes bla at dyremodellerne, herunder gnaverne ikke er så præcise/validerede. Det er vigtigt at have med sig når man ser præklinisme CNS publikationer. At bryde BBB og selektivt ramme de pågældende targets.

      1 Reply Last reply
      6
      • M Offline
        M Offline
        Milito
        wrote on sidst redigeret af
        #90

        Lad os nu få 2-73 i mål, inden at vi jubler for meget over et fase 1 forsøg med 3-71. Vi er fortsat nede med 40% YTD, hvor fase 1 navlepilleri ikke kommer til at gøre en reel forskel ift. tillid til korrekt ledelseseksekvering.

        1 Reply Last reply
        5
        • TDT123T Offline
          TDT123T Offline
          TDT123
          wrote on sidst redigeret af
          #91

          Milito Helt og aldeles enig, men trods alt en nyhed fra 3 part, som jo intet har med tilliden til anavexs ledelse at gøre, da forsøgene kommer ude fra huset...

          Derfor er det i sig selv en god ting, men ja
          Det er igen på nederste hylde, og ikke førstepræmien...

          Som skal komme i år, ellers taber jeg snart alt for selskabet.

          Jeg trække mig dog ikke af den grund, jeg køre hele vejen med ned i hullet, eller tager raketten to The mooooon

          Mvh

          1 Reply Last reply
          3
          • K Offline
            K Offline
            Kyed01
            wrote on sidst redigeret af
            #92

            Dejligt med a god grøn dag.

            3-71 er allerede tested i mennesker i et fase 1 forsøg, et fase 1 er som bekendt kun i raske mennesker for primært sikkerhed og hvor tolerabelt stoffet er.

            At de har 3-71 i baghånden gør helt sikkert Anavex meget mere interessant for en eventuel køber af hele butikken. Anavex kunne også sælge 50% af rettighederne og lade køberen køre de helt store forsøg, der er flere mugligheder.

            Nu ser vi frem til AD peer review fra en af de store publikationer og selvfølgelig RETT (piger).

            MayoMobile (Jesse) har også sagt at han kommer med en udmelding torsdag, altid interessant at høre hvad han har at sige.

            1 Reply Last reply
            6
            • SolsenS Offline
              SolsenS Offline
              Solsen
              wrote on sidst redigeret af
              #93

              MayoMobiles indlæg
              https://www.sotcanalytics.com/update-compendium-2023#h.ldx1og7f1mpm

              1 Reply Last reply
              6
              • D Offline
                D Offline
                deleted-user
                wrote on sidst redigeret af
                #94

                Anavex Mayo har store forventninger til AD fase 2/3.

                Han mener resultaterne fra 3-71 også understøtter 2-73 tilgangen.
                De TLD vi har set fra AD fase 2/3 dækkede jo over hele 30-50 mg gruppen.
                Der vil helt sikker være subgrupper, hvor effekten af 2-73 har været noget bedre end hos andre, afhængig de enkelt patienters forudsætninger.

                Lige en refleksion vedr. sidste 3-71 PR:
                https://finance.yahoo.com/news/anavex-life-sciences-reports-publication-120000012.html

                "We also look forward to presenting in an upcoming major publication the complete dataset of the Phase 2b/3 Alzheimer's disease trial of ANAVEX®2-73 (blarcamesine), a potential next-generation precision medicine convenient once daily oral Alzheimer's disease treatment," said Christopher U Missling, PhD, President and Chief Executive Officer of Anavex."

                Dette kan i min optik kun tolkes som, at man både er tæt på en udgivelse og at man har fået Peer Reviewet for AD fase 2/3 godkendt i et større og anerkendt fagmedie.
                En stor (major) udgivelse må alt andet lige være synonym med at fagmediet også er stort og anerkendt?
                Peer Reviewet må derfor være afsluttet eller så langt, at fagmediet vil bringe udgivelsen.

                Igen lidt ordleg - men kan som sagt kun tolkes positivt og som en meget snarlig udgivelse.

                Merck stopper deres eneste tilbageværende forsøg i Alzheimer pga. leverforgiftning:

                https://endpts.com/merck-ends-phii-trials-of-alzheimers-and-depression-small-molecule-after-liver-toxicity-observations/

                Anavex og Merck har jo et samarbejde i et tidligere beskrevet konsortium.
                Vil Merck derfor stadig være med på Alzheimer området, så ville det være et godt bud på en evt. kommende partner for Anavex?

                Anavex`s Sigma-1 platform må nu være så underbygget og attraktiv, at BP må være interesseret - spørgsmål er bare til hvilken pris Anavex vil sælge ud af guldet?

                1 Reply Last reply
                11
                • D Offline
                  D Offline
                  deleted-user
                  wrote on sidst redigeret af
                  #95

                  Anavex HC Wainwright holder fat i kursmål 54 $.

                  Link Preview Image
                  STCK.PRO - The power of SOCIAL FINANCIAL NEWS

                  favicon

                  (www.stck.pro)

                  En af de forbavsende få analytiker, der følger Anavex.
                  Ram Selvaraju har ikke den store succesrate, men er normalt fast inventar på kvartalsmøderne og med ok spørgsmål til Missling.
                  Kursmålet på 1000 % over nuværende kurs, er vel et fint udtryk for, at det er enten eller for Anavex den næste tid!

                  Husk vinter/sommertiden - US stiller først uret tilbage om nogle dage, så markedet åbner allerede kl. 14.30.

                  1 Reply Last reply
                  7
                  • D Offline
                    D Offline
                    deleted-user
                    wrote on sidst redigeret af
                    #96

                    Anavex I dag er det åbenbart 8 år siden Nasdaq entre.

                    Nell fra Anavex har lagt bilder op fra den dag, hvor Anavex fik lov til at ringe med klokken ved selskabets introduceringen på Nasdaq.
                    (Jeg var med godt et halvt år tidligere, hvor kursen kun var lidt lavere end nu, men hvor der var under 40 mill. aktier, mod de ca. 80 mill. I dag)
                    Vildt i betragtning af den udvikling der har været på så mange områder og nu med 160 mill. $ på bogen
                    Det eneste Anavex havde på dette tidspunkt, var et meget vellykket fase 1/2 forsøg i 36 AD patienter i AUS.
                    Et kig på deres pipeline i dag med flere afsluttede fase 2/3 og fase 2 forsøg, med udelukkende positive resultater indikerer, at der ikke er en overensstemmelse mellem prissætningen.
                    Enten var aktien sat for højt fra starten eller for lavt i dag!

                    Ville være det helt rigtige tidspunkt at fremlægge noget stort - AD eller RETT data?

                    https://sih-st-charts.stocktwits-cdn.com/fit-in/500x0/filters:quality(75)/production/original_549534250.jpg

                    Skulle vi få en af de afgørende resultater, som alle afventer i AD eller RETT, så kunne jeg godt finde på, at starte en ny tråd igen, for at markerer milepælen i casen.

                    1 Reply Last reply
                    9
                    • F Offline
                      F Offline
                      Fandel
                      wrote on sidst redigeret af
                      #97

                      Det lyder som en rigtig god idé Tasso1

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • SolsenS Offline
                        SolsenS Offline
                        Solsen
                        wrote on sidst redigeret af
                        #98

                        Jeg synes, at Haloween argumentet er stærkere 🙂

                        Det ville fandm. være uhyggeligt for shorterne !

                        1 Reply Last reply
                        5
                        • troldmandenT Offline
                          troldmandenT Offline
                          troldmanden
                          wrote on sidst redigeret af
                          #99

                          "Et kig på deres pipeline i dag med flere afsluttede fase 2/3 og fase 2 forsøg, med udelukkende positive resultater"

                          Det er vel netop det punkt markedet endnu ikke er sikker på? Hvor gode fase 2 data reelt er.

                          Når de endnu ikke har en peer reviewd publikation (som de har fremhævet de sidste 10 mdr) i en af de kendte/større publikationer, så skyldes det vel alt andet lige at der er uafhængige forskere, der challenger Anavex fremstilling/konklusion i den/de indsendte drafts?

                          Hvis det er/var killer data, så er mcap så lav at en/flere af de store CNS big pharma players havde smidt bud.

                          Så der er en række årsager til kursen er hvor den er.

                          Det kan godt være Anavex kommer igennem nåleøjet. Men tiden siden de præsenterede topline sidste år, har alt andet lige kun øget risikoen.

                          Novo brænder et par mia kr af på deres semaglutid fase 3 AD studie, som er 2x forskellige studier med 1840 personer i hver af dem.

                          Det primære endpoint er 104 ugers data, med 156 ugers extension. Så personligt vil jeg være overrasket hvis FDA godkender på baggrund af AnaVex "korte og lille" forsøg. Det må alt andet lige også være big pharmas konklusion på nuværende tidspunkt

                          1 Reply Last reply
                          8
                          • D Offline
                            D Offline
                            deleted-user
                            wrote on sidst redigeret af
                            #100

                            Anavex Shorterne begynder måske at inddække gevinster?

                            favicon

                            (finance.yahoo.com)

                            Markedet har været shortet generelt!
                            For at shorterne skal realiserer gevinsterne, så skal de jo inddække ved at afleverer/købe de lånte aktier tilbage igen.
                            Iflg artiklen er der tegn på, at de nu begynder at inkasserer en tidlig julegave - burde smitte af på Anavex også.

                            Troldmanden - Peer Review vejen, som Anavex har valgt, hvor også et fagmedie skal med ind over en udgivelse, vil have en tidsforlængende påvirkning ifht. at Anavex direkte offentliggøre resultaterne, når de ligger klar fra de eksterne forsker/analyseselskaber.
                            Netop pga. det relative lille forsøg ifht. antallet af pts, vil data via. en Peer Review have mere tyngde overfor en myndighedsbehandling.

                            Biogen fik Aduhelm godkendt, som acc. alene på eftervisning af fedtfjernelse fra deres mindre fase 2 forsøg. At de så efterfølgende gennemførte et 2-arm stort fase 3 med 2 gange plus 2000 pts. - som i øvrigt fejlede, indtil de fandt en mindre subgruppe i den ene arm, som angiveligt også indikerede en mindre forbedring i enkelte øvrige Alzheimer parameter, blev nok mere brugt til en bredere godkendelse efterfølgende.

                            Set ud fra dette er Anavex antal pts. i deres fase 2/3 måske tilsvarende Biogens subgruppe.

                            Efterfølgende har den acc. godkendelse baseret alene på fedtfjernelsesdata nu banenet vejen for en genvej for Anavex, idet Anavex helt fornyelig kunne fremvise data fra deres Ad fase 2/3, at de som Biogen fjernede skadeligt fedt fra hjernen, men meget vigtigt, modsat Biogen kunne eftervise, at de kunne mindske eller endda kunne forhindre tabet af hjernevæv/volumen, som er en anerkendt parameter på Alzheimer. (Hos Biogen havde man et øget tab af hjernevæv, selv ifht. placebogruppen).

                            Så i min optik så burde Anavex stå stærk overfor myndighederne med en forhåbentlig positiv Peer Review, selvom antallet af pts. er mindre end det BB typiske bruger i deres fase 3 forsøg.

                            Anavex har også en stærk case i RETT, hvor de har meget positive resultater i både et fase 2 og fase 3 forsøg i piger over 18 år.
                            Det vi afventer er nu TLD fra fase 3 forsøget med ca. 90 piger på 5-17 år, hvor vi allerede nu ved, at disse er forsat i OLE forsøg, samt videre SAS/compassion brug efter ønske fra læger og pårørende.
                            Sidste pts. fik taget den afsluttede test den 6. juni 2023.
                            Her indikerede Missling, at Anavex ved en evt. godkendelse ville kunne få ca. 500.000 $ pr. pts/år. - hvilket er mindre end det godkendte Trondefine koster. (TF har flere bivirkninger og mindre effekt end 2-73)
                            Så RETT alene ville give en helt ande prissætning af Anavex.

                            Vi kan kun afvente og stole på, at udmeldingerne fra Anavex og eksterne eksperter holder vand.
                            Men ja - det tager lang tid og især Misslings evne til at formidle resultater kunne være meget bedre og klar.
                            Især i biotek, hvor det ofter er enten eller skaber det usikkerhed hos aktionærerne.
                            Men virker skidtet, så skal 2-73 nok blive godkendt og komme på markedet, uanset manglende kommunikationsevner hos ledelsen.

                            1 Reply Last reply
                            13
                            • F Offline
                              F Offline
                              Fandel
                              wrote on sidst redigeret af
                              #101

                              Det er så rigtig skrevet Tasso1

                              1 Reply Last reply
                              3
                              • TDT123T Offline
                                TDT123T Offline
                                TDT123
                                wrote on sidst redigeret af
                                #102

                                Og 1 præmien går i denne uge til Sava, som i snit er oppe med 8-10% om dagen de sidste mange børsdage..
                                Anavex kan lige klare sig omkring 0,0 - 0,5% på ekstreme Bulls dage...

                                En dag sker det måske igen, at vi rammer 28$ og så har jeg smidt en god stak, kun hvis det uden nyheder selvfølgelig ... rigtige nyheder !

                                Har skrevet till reddit, om de ikke lige kan lave en gamestop ( det gas ) i casen her.

                                Kom nu med den julegave, og den skal gerne have en størrelse der modsvare de sidste 5 års investering..

                                Tasso1 jeg glæder mig til en forhåbentlig ny tråd, som denne gang er vandtæt, grundet en PR fra selveste Anavex....

                                Mvh

                                Torben

                                116494_8FDBF08D_A835_43DA_A6DF_9DE41E1A6BBE.jpeg

                                1 Reply Last reply
                                6
                                • TDT123T Offline
                                  TDT123T Offline
                                  TDT123
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #103

                                  Anavex er med sponsor ved: Reverse Rett London Gala ...

                                  Link Preview Image
                                  Page not found | Reverse Rett

                                  favicon

                                  Reverse Rett (www.reverserett.org.uk)

                                  Mvh

                                  Torben

                                  116542_285A10C4_421F_4838_B010_5EEA1D0899FF.jpeg

                                  1 Reply Last reply
                                  6
                                  • D Offline
                                    D Offline
                                    deleted-user
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #104

                                    Anavex South Korea to Ban Stock Short-Selling Until June 2024!

                                    Større banker undersøges for at shorte ulovligt!
                                    Underminerer selskabers reelle værdiansætning iflg. Pressemeddelse!

                                    Endnu et bevis på banker og hedgefondes grådighed, der underminere økonomien i selskaber, der uberettiget får en for lav værdiansætning og for de aktionærer, som ikke kan investerer efter de reelle parameter, som div. nøgletal mm. og derfor påføres tab.
                                    I US for vi næppe samme indgreb - lobbyen fra de store banker og Wall St. er nok for dominerende.
                                    Da eksempelvis Hillary Clinton holdt en kort tale på WS, indkasserede hun en rund million $ - så lovgiverne synes ikke at have den store interesse i at begrænse short.

                                    Som en af hovedsponsorerne til RETT UK, ville det være meget modstridende, hvis Anavex ikke havde data, der kunne vise en eller anden effekt i RETT med 2-73?

                                    1 Reply Last reply
                                    6
                                    • P Offline
                                      P Offline
                                      ProinvestorNEWS
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #105

                                      The Alzheimer's Drug Market Is Heating Up. Should You Buy the Leading Contenders' Stocks?

                                      Just a moment...

                                      favicon

                                      (www.proinvestor.com)

                                      1 Reply Last reply
                                      4
                                      • SolsenS Offline
                                        SolsenS Offline
                                        Solsen
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #106

                                        Shortandelen stiger til nye højder:
                                        https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/avxl/short-interest

                                        1 Reply Last reply
                                        3
                                        • M Offline
                                          M Offline
                                          Madmax26
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #107

                                          Det kan man jo ikke engang undre sig over med denne komplet uduelige fladpandede ledelse

                                          1 Reply Last reply
                                          3

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger