ANAVEX NY TRÅD JULI - PRÆVENTIV BEHANDLING AF ALZHEIMER!!!
-
Anavex Husk webcast i dag kl. 13.00!
Webcastet er for indspillet og kan senere også tilgås på www.anavex.com
Tror ikke vi får det helt vilde af nyt - er efterhånden blevet skuffet en del gange i forventning om større nyheder på CC`er.
Men hele casen er jo i sig selv utrolig positiv, vi mangler bare noget disponering og forståelse fra markedet, hvor stort et potentiale Anavex har.
Forventer dog at vi får bekræftet, at Anavex forsætter derud af med at udvikle casen.
Største fokus er i første omgang udmelding fra FDA vedr. PDD og RETT og disses videre forløb og evt. fremmende tildelte designations. (BTD, AA m.m.)Flere milepæle nærmer sig dog:
Bl.a. ved vi at PDD fase 2 forsøget blev afsluttet i okt. 2020 - og at ca. 95 % af patienterne forsatte i et selvstændigt 48 ugers ekstension forsøg.
Dette betyder, at vi i denne måned har ca. 120 PDD patienter der vil have gennemført høj/optimeret dosis 2-73.
Vi så jo hvor ekstrem gode resultaterne var for de patienter der fik 50 mg/døgn over 12 uger.
Missling udtalte også, at virkningen/forbedringen forsatte over tiden. (Værdierne ved 12 uger var bedre en ved 7 uger)
Dette giver mig stor tiltro til, at man i ca. 120 patienter over en periode på 48 uger, vil få adskillige patienter med rigtig god respons.
ca. 80 % har wildtype genet, som man på forhånd ved vil få den bedste respons.Kom så Missling - overrask os for en gangs skyld!
-
Anavex Stærk webcast af Missling.
Denne gang uden forstyrrelser - men ikke meget reelt nyt for os trofaste aktionærer.
Klar og overbevisende gennemgang af casen.
Anavex har helt styr på hvilken MOA, der ligger til grund for den virkningen 2-73 har, understøttet af sammenfald med biomarkører og den positive effekt i patienter i kliniske og i prækliniske forsøg - på tværs af alle indikationer.Avartar (RETT + 18 år) bliver færdig i år.
Excellence ( RETT 5-18 år ) øget fra 84 til 96 patienter.
3-71 i Frontal Dementia i år.
Big Data (RNA/DNA m.m.) fra alle indikationer er ved at blive samlet - forventes bl.a. brugt til at kunne identificerer andre indikationer, hvor 2-73 ville kunne have en positiv effekt.2-73 både som behandling/forbedring og præventiv benyttelse af forskellige CNS indikationer.
Alt spiller - vi mangler bare FDA til at blåstemple det videre forløb. Kan evt. afhænge af Big Data.
Selvom alt er ekstremt positivt, så tvivler jeg meget på, at markedet kan se/tage stilling til noget som helst, før vi får flere bekræftende resultater og udmelding fra FDA.
Indtil videre har jeg dog set og hørt nok til, at jeg forsat har 100 % tiltro til Anavex og casen.
-
Anavex Enig Tasso1
Jeg bemærkede den gode safetyprofil på 2-73 i forhold til SOC i Rett. Ganske imponerende effekt og safety !
Herudover sagde han ikke "mulig ansøgning i PDD på eksisterende data" men at nye pivotal forsøg i PDD skulle igangsættes. Lidt længere tid til approval end en optimist kunne have håbet

Stor selvtillid og tiltro til pipelinen og særlig til 2-73 udviste Missling. Big Data coming bliver spændende !
Jeg tror på casen

-
Solsen har der tidligere været meldt ud om mulig ansøgning på eksisterende data i PDD?
-
Personligt er jeg ikke skuffet. Det var en præsentation, som man kunne forvente på den type fora -hverken noget banebrydende nyt eller dårligt, som man kan opleve, når selskaber præsenterer på forskningskonferencer. For mig at se er det eneste interessante vedr præsentationen i dag er om den i dag eller de næste par dage vil kunne løfte handelsvolumen i aktien betydeligt, hvilket kunne indikere at stadig flere investorer har gået et mere positivt indtryk af AVXL.
-
Udmærket web cast i dag, Missling lyder mere og mere selvsikker/overbevisende.
Okay intet konkret nyt men jeg tror nu også mere på casen end jeg nogensinde har gjort.
Mine aktier bliver i skuffen under lås indtil RETT data og hvis de data er overbevisende bliver de låst ned igen og ikke rørt før Alz data.
-
Man vil ikke søge i DK alene. I europe er det EMA man søger godkendelse gennem.
Bedste chance, tror jeg, er, at Australien kunne godkende 2-73 i AD og PDD. Så kunne EMA og FDA vågne...
Ellers er der kun den slagne vej gennem fase 3 forsøg i nævnte indikationer. Med tidligste approval 2022.
Rett nævnes på Ihud som mulig approval i år. Muligt ...
-
Anavex Næsten ingen omsætning.
Ser ikke ud til at mange potentielle nye investorer har set eller hørt webcastet.
Hvis ikke det var for den indeksbaserede handel, ville al handel med Anavex aktier jo næsten gå i stå - kun få har nok forvildet sig ind på dagens webcast.
Falder med resten af markedet, selvom Anavex casen reelt stort set burde være helt uafhængig af det øvrige markedet, men sådan fungerer spillet jo ikke.
Har stadig en lille tro på en eller anden form for nyheder tirsdag.
En kursjustering fra H C Wainwright ville også være på sin plads efter CC`en hos dem - om ikke andet så for at fortælle omverden, at Anavex eksisterer.
Vi har stort set kun fået 1 nyhed officielt de sidste 5-6 uger - og dette betyder altid kun en negativ indvirkning på kursen.Andet positiv fra webcaster er, at der tydeligvis pågår en intens og sandsynligvis god dialog mellem myndighederne og Anavex.
Missling virkede i hvert fald meget overbevist om en positiv udvikling af projekt Anavex! -
Anavex
@Tasso1: Nyhederne siver ikke meget - men det gør kursen til gengæld. Det generelle marked virker surt, og Missling smider ikke om sig med nyheder (passer mig egentlig fint han holder benene på jorden, men bare træls wall street smider Anavex overbord). Tror du på nogle større nyheder i indeværende år? Her mener jeg FDA udmelding, samarbejdspartner eller resultater fra større klinisk studie?
Jeg kunne da godt finde på at købe lidt flere Anavex aktier. Nuværende kurs afspejler ikke de nyheder vi har fået. Kunne bare godt forestille mig, at vi ikke har ramt bunden endnu. Nogen med TA indsigt som kan give et bud på en bund?
-
Dejligt at høre at du er positiv på casen endnu, boersboe.
Ikke fordi jeg er TA ekspert, men vi har stadig et gap ned i 15,5-15,7, der normal skal lukkes. Måske vi er på vej til at gøre det.
Vi fik lidt volumen på i dag og Anavex fulgte de øvrige AD aktier ned.
Jeg kunne også være tæt på at købe flere.
-
Anavex Potentielle nyheder.
Ja positivt Boersboe, at du som fagperson kan se potentialet i Anavex - trods en kursudvikling, der er modsatrettet de resultater vi har fået præsenteret.
Tror Missling stort set er ligeglad med, hvordan aktiekursen er pt - han har de økonomiske rammer på plads til at gennemføre de ting han har sat sig for - og i samarbejde med FDA.
Har spekuleret i FDA's ønske om flere patienter i RETT 5-18 år forsøget ( mit indlæg på IHUB ) og hvor man ønskede en mere jævn repræsentativ aldersfordeling af patienterne.
Kan kun resonerer mig frem til, at FDA ønsker tydeliggjort, at effekten med 2-73 er større jo yngre patienterne er - Anavex's påstand, samt at den gode bivirkningsprofil stadig holder vand i denne yngste aldersgruppe.
Tror i sidste ende, at dette skal give grundlag for en udvidelse af en evt. markedsgodkendelse, så børn ned til 2-3 år også må medicineres med 2-73!Der jeg vil hen er, at jeg er overbevist om, at der pågår et godt og konstruktiv samarbejde mellem FDA og Anavex, for at udnytte potentialet bedst muligt - i første omgang især i RETT og senere i PD og AD mm.
De næste betydningsfulde nyheder kunne derfor være de ventede nyheder om FDA´s udmeldinger om retningslinjerne for netop RETT og PD/PDD - evt. BTD, AA mm. - hvilket ville have meget stor indvirkning på aktiekursen og i indeværende år.
Spørgsmålet er om FDA afventer hele Big Data pakken ( DNA, RNA mm. ), før de kommer med en udmelding.
Ellers har vi en del øvrige milepæle nævnt længere oppe i tråden.
Først for kunne være resultaterne fra 3-71 i FTD, som blev afsluttet i februar og iflg. de officielle oplysninger burde have resultater klar her i september.Aner ikke hvor tidevandskræfterne tager aktiekursen hen før de næste nyheder - afgørende er alene at skidtet virker og at Anavex griber tingene rigtig an, så får vi uanset markedets indflydelse en markedsgodkendelse og heraf en MC for Anavex, som de fortjener!
-
Jeg kan desværre ikke poste mere, jeg havde ellers fundet en god forklaring (Paa Ihub) på hvorfor FDA vil have flere i EXCELLENCE:
Naa det lykkes langt om længe:
boi568 Tuesday, 09/14/21 09:48:13 AM
Re: Bourbon_on_my_cornflakes post# 329936 0
Post # of 330097This FDA-driven, age-based expansion can only be good news. (Keep in mind, though, that Anavex has not announced an expansion of the age range to below five years.)
I draw the following inferences:
-
Of the FDA having an interest in the further delineation of age-response and/or safety curves in children, the efficacy response curve would be the more likely here. Why? To allow a label expansion, just like was (temporarily) done with Aduhelm.
-
Or, in an abundance of caution, the Agency would further explore safety in the youngest age group. This could also lead to a label expansion.
Either 1. or 2. implies some enthusiasm
within the FDA for this trial.-
The preexisting power of EXCELLENCE for the general 5-18 age range was not in question.
-
The FDA is already thinking along the more nuanced line that addresses age-based efficacy. This strengthens the possibility of adult Rett approval without waiting for the EXCELLENT results.
Any way you look at it, the FDA has positioned itself not as a skeptic of 2-73 for Rett, but as a very interested observer interested in its potential. Good news.
-
-
Anavex. Aldersopdeling i RETT 5-18 år.
Kyed, så godt at Bourbon senere fremlagde samme teori.
En anden mener også, at FDA ønsker en aldersopdeling - subgruppe, så man i princippet kan styrke de to RETT + 18 år forsøg, med data fra f.eks. 15-18 år subgruppen fra RETT 5-18 år forsøget.
Jeg mener at begge teorier er plausibel.På bundlinjen står jeg stadig med oplevelsen af, at dette ønske fra FDA må opfattes positivt og at der pågår et konstruktivt samarbejde mellem FDA og Anavex.
Husk FDA har jo tildelt Anavex Fast Track, Rare Pediatric Disease designation og en voucher tidligere i forløbet, så det er netop det de nu er ved at omsætte i praksis. -
TA har nok ikke den store indvirkning på et bio-selskab uden nogle varer på hylderne, så bunden kan i princippet ikke lokaliseres. Det eneste man kan sige om TA er, at der er flere og flere der bruger og tro på TA og diverse streger, og på den måde er det selvforstærkende, så man må ikke udelukke Teknisk analyse, i sin omgang med aktiehandel, det er blevet en stor del af gamet.
Syntes personligt det noget vås, at streger kan være medbestemmende omkring en kursudviklng, det burde efter min overbevisning være FA-nyhedsstrømme-positive eller-negative der prissatte et udviklingsselskab.
Det er et instrument som market bruger, og det bliver brugt af flere og flere investorer.
Mvh
Torben
-
Anavex Webcast den 27. sep. - Cantor.
Webcast: mandag den 27. sep. kl. 16.40 DK-tid.
https://wsw.com/webcast/cantor12/avxl.ob/2514820Regnskabsåret udløber den 30. september 2021 for Anavex og hvis nok også for FDA mm.
Skal vi have nogle flere milepæle med i indeværende år skal det det snart være.
Har dog lært ikke at have de store forventninger til disse webcast`s - især ikke fra markedet, selvom Anavex sådan set har leveret en kontinuerlig udvikling af casen.
Måden at få flere til at fatte interesse for sådan et webcast og måske forvilde sig ind på siden, kunne jo være en rigtig god nyhed!Casen er jo som sagt forsat fantastisk god - markedet skal bare lige have mulighed for at blive opmærksomme på vores lille guldklump.
-
Anavex BTIG Research indleder dækning med 35 $.
Ved ikke hvor dygtige og store de er, men altid godt med et par friske øjne fra et nyt analyseselskab og deres investorkunder, som de nok vejleder omkring potentielle gode investeringsemner.
Ca. 100 % upside i Anavex iflg. BTIG.
Mandag nærmer sig hastigt - dvs. der er kun i morgen og mandag morgen tilbage, hvis Anavex ønsker at gøre lidt opmærksom på sig selv inden webcastet.
Webcast: mandag den 27. sep. kl. 16.40 DK-tid.
https://wsw.com/webcast/cantor12/avxl.ob/2514820
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind