ANAVEX NY TRÅD JULI - PRÆVENTIV BEHANDLING AF ALZHEIMER!!!
-
Anavex. Fragile X News Today.
Fin lidt mere detaljeret gennemgang af det positive prækliniske forsøg i Fragile X.
Alt ser rigtig lovende ud - nu skal det bare omsættes i et klinisk fase 2/3 forsøg, som vi også har set muligt i RETT og Parkinson.Ja MM - mange mennesker vil stå uden behandlingsmulighed inden for demens, hvis der ikke snart sker et gennembrud på området.
Der vil komme et gennembrud på et eller andet tidspunkt - Anavex er efter min mening det bedste bud pt. -
hej jeg ved ikke om i har set denne her (link),
men jeg syntes at det gør lidt mere forståelige
hvad det er anavex arbejder med, sagt med andre ord ,det er skåret ud i pap
The Anavex results
# # # # This week some encouraging clinical trial results were announced by a biotech firm called Anavex Life Sciences. The company had been testing their lead experimental therapy - a Sigma-1 receptor agonist called ANAVEX2-73 (also known as blarcamesine) - in 132 people with Parkinson's disease dementia over a 14 week period. The…
The Science of Parkinson's (scienceofparkinsons.com)
-
Anavex Ja super beskrivelse af casen Poppelk.
Havde den med under 96300 den 24/8 længere oppe, sammen med et par øvrige links.
Tænkt som en relativ hurtig introduktion af casen for nye investorer.
Forklaret på et plan, så de fleste kan være med, uden at undlade de tekniske betegnelser.Lidt træls med en US fridag pga. Labor Day, men omvendt har Anavex fået lidt mere tid til at skrue en evt. PR. samme til i morgen tirsdag, som gennem tiden gennem har været Anavexs mest foretrukne dag for PR.
Vi mangler det der svarer til ca. 1 nyhed pr ugen resten af 2021 - og det er bare det vi er stillet i udsigt!
Øverst på min ønskeseddel er:
BTD eller AA tildeling fra FDA i RETT og/eller Parkinson.
BTD ( Breakthrough Therapy Designation )
AA ( Accelerated Approval )
https://www.fda.gov/drugs/information-health-care-professionals-drugs/accelerated-approval-program
Eli Lilly fik f.eks den 24. juni 2021 BTD (lidt uforståeligt efter min mening) i deres Donanemab (fedtfjernelse) - svarende til Biogens ADU.
Dette gav dem alene på dagen en MC stigning svarende til ca. 20 milliarder $ og endnu mere efterfølgende!
Dette svarer til, at MC for Anavex skulle stige ca. 13 gange på dagen , ved en tilsvarende udmelding - lidt mindre dog, da PD og især RETT er mindre end Alzheimer.
Kan Lilly få tildelt en BTD på baggrund af deres (tynde) resultater, så burde Anavex uden tvivl også kunne få en den.
Men dette viser bare, hvor langt nede kursen er ifht. det potentiale der er i casen.
Kigger man på kursudviklingen af Anavex, så ser det i min optik ud til, at kursen er blevet fint konsolideret den sidste måned og nu er klar til et udbrud - og forhåbentlig kraftig opad!En ekstrem spændende tid venter os!!!
-
Anavex. Kommende konferencer med Anavex.
TTTav66 fra IHUB er fantastisk til at opstøve informationer som disse.
Der kommer nok også flere konferencer inden året er omme.
A few upcoming conference presentations folks might be interested in tracking. Of course the merits of these appearances may be hotly debated, but some may find them interesting to be aware of...
November 9-10 - Outsourcing in Clinical Trials New England
3:45 pm: Is the pharma industry still too conservative with wearable tech?
This session will give you 5 key takeaways for how and why you should incorporate wearables into your study.
• Discussing what wearable technologies are available and accepted by regulatory authorities
• Exploring home monitoring technologies to collect patient data in a timelier manner
• Overcoming challenges when shifting to wearables whilst ensuring patient safety
• Considering the infrastructure required for wearables when running a large multi-region trial
• How are wearables being more widely used to help with reimbursement?Panelists - Christopher Missling and Daniel Klamer
11:00 am: Clinical Trials for Rare Diseases: Challenges and Opportunities
• Explore challenges in clinical trial execution in rare diseases
• Discuss strategies to overcome these challenges
• Share lessons learned from initiating and completing clinical trials in Rett SyndromePresenters - Christopher Missling and Daniel Klamer
18th Annual Outsourcing in Clinical Trials New England 2026
Your one-stop shop for events around the globe
Arena International (www.arena-international.com)
Nov 18: Microbiome Connect: Gut therapeutics USA
10.00 am: Unravelling The Gut-Brain Axis: The State Of The Gut-Brain Axis Field
• Bolster your understanding of a rapidly growing area of gut-organ axis research so you can make informed decisions pertaining to your investment and entry to the space.
• Create effective clinical trials pertaining to neurological conditions, which encompass multi-disciplinary approaches, by leveraging the lessons learned over many years of research by the expert panel.Panelist - Christopher Missling
https://www.kisacoresearch.com/events/microbiome-connect-gut-therapeutics-usa
Dec 15: Neurodevelopmental Drug Development Summit
11:20 am: Utilizing Precision Genetic Medicine to Treat Rare Neurodevelopmental Diseases: Focusing on Rett Syndrome
Synopsis
• Requirement of clear understanding of target engagement
• Importance of predictive biomarker of response correlating with efficacy
• Relevance of appropriate efficacy endpointsPresenter - Christopher Missling
12:50 pm: Live Q&A Session with Your Expert Speakers
Panelist - Christopher Missling
-
Anavex. I grunden meget logisk når kroppen jo renser ud om natten, ikke mindst hjernen. Søvn er bare mega vigtig, husker at 2-73 også kunne forbedre søvnen. Nu laver Missling nok et museforsøg, hvor de små staklers bure skal stå ved en motorvej.... Nå, spøg til side, her artiklen. https://amtsavisen.dk/artikel/nyt-banebrydende-studie-du-bliver-dement-af-trafikstøj
-
Anavex. Webcast mandag den 13. Sep. - H.C. Wainwright
Desværre som on demand og tilgængelig mandag, så vi får nok først indholdet frem senere.
Uanset vil vi skulle have en pr. senest mandag, såfremt Anavex har nye vigtige oplysninger.H.C. Wainwright har været en af de analytiker, der har fulgt Anavex længst og måske også en af dem, som har stillet de bedste spørgsmål ved CC' er.
Ram Selvaraju fra HCW har et kursmål på 39 $ pt på Anavex - nu må vi se om Missling kan rykke ved dette estimat. -
Anavex/Biogen Her er lidt mere om Biogen. Jeg tror sgu aldrig Aduhelm vinder et marked, det skib er vist sejlet: https://finance.yahoo.com/news/biogen-loses-7-billion-value-164246287.html
Jeg har købt lidt flere til pensionen her i 19 området, selvom det er godt tosset.Nu er klokken snart 1300, kom så Missling, du skylder.
Pøj pøj til os
-
Anavex Husk webcast i dag kl. 13.00!
Webcastet er for indspillet og kan senere også tilgås på www.anavex.com
Tror ikke vi får det helt vilde af nyt - er efterhånden blevet skuffet en del gange i forventning om større nyheder på CC`er.
Men hele casen er jo i sig selv utrolig positiv, vi mangler bare noget disponering og forståelse fra markedet, hvor stort et potentiale Anavex har.
Forventer dog at vi får bekræftet, at Anavex forsætter derud af med at udvikle casen.
Største fokus er i første omgang udmelding fra FDA vedr. PDD og RETT og disses videre forløb og evt. fremmende tildelte designations. (BTD, AA m.m.)Flere milepæle nærmer sig dog:
Bl.a. ved vi at PDD fase 2 forsøget blev afsluttet i okt. 2020 - og at ca. 95 % af patienterne forsatte i et selvstændigt 48 ugers ekstension forsøg.
Dette betyder, at vi i denne måned har ca. 120 PDD patienter der vil have gennemført høj/optimeret dosis 2-73.
Vi så jo hvor ekstrem gode resultaterne var for de patienter der fik 50 mg/døgn over 12 uger.
Missling udtalte også, at virkningen/forbedringen forsatte over tiden. (Værdierne ved 12 uger var bedre en ved 7 uger)
Dette giver mig stor tiltro til, at man i ca. 120 patienter over en periode på 48 uger, vil få adskillige patienter med rigtig god respons.
ca. 80 % har wildtype genet, som man på forhånd ved vil få den bedste respons.Kom så Missling - overrask os for en gangs skyld!
-
Anavex Stærk webcast af Missling.
Denne gang uden forstyrrelser - men ikke meget reelt nyt for os trofaste aktionærer.
Klar og overbevisende gennemgang af casen.
Anavex har helt styr på hvilken MOA, der ligger til grund for den virkningen 2-73 har, understøttet af sammenfald med biomarkører og den positive effekt i patienter i kliniske og i prækliniske forsøg - på tværs af alle indikationer.Avartar (RETT + 18 år) bliver færdig i år.
Excellence ( RETT 5-18 år ) øget fra 84 til 96 patienter.
3-71 i Frontal Dementia i år.
Big Data (RNA/DNA m.m.) fra alle indikationer er ved at blive samlet - forventes bl.a. brugt til at kunne identificerer andre indikationer, hvor 2-73 ville kunne have en positiv effekt.2-73 både som behandling/forbedring og præventiv benyttelse af forskellige CNS indikationer.
Alt spiller - vi mangler bare FDA til at blåstemple det videre forløb. Kan evt. afhænge af Big Data.
Selvom alt er ekstremt positivt, så tvivler jeg meget på, at markedet kan se/tage stilling til noget som helst, før vi får flere bekræftende resultater og udmelding fra FDA.
Indtil videre har jeg dog set og hørt nok til, at jeg forsat har 100 % tiltro til Anavex og casen.
-
Anavex Enig Tasso1
Jeg bemærkede den gode safetyprofil på 2-73 i forhold til SOC i Rett. Ganske imponerende effekt og safety !
Herudover sagde han ikke "mulig ansøgning i PDD på eksisterende data" men at nye pivotal forsøg i PDD skulle igangsættes. Lidt længere tid til approval end en optimist kunne have håbet

Stor selvtillid og tiltro til pipelinen og særlig til 2-73 udviste Missling. Big Data coming bliver spændende !
Jeg tror på casen

-
Solsen har der tidligere været meldt ud om mulig ansøgning på eksisterende data i PDD?
-
Personligt er jeg ikke skuffet. Det var en præsentation, som man kunne forvente på den type fora -hverken noget banebrydende nyt eller dårligt, som man kan opleve, når selskaber præsenterer på forskningskonferencer. For mig at se er det eneste interessante vedr præsentationen i dag er om den i dag eller de næste par dage vil kunne løfte handelsvolumen i aktien betydeligt, hvilket kunne indikere at stadig flere investorer har gået et mere positivt indtryk af AVXL.
-
Udmærket web cast i dag, Missling lyder mere og mere selvsikker/overbevisende.
Okay intet konkret nyt men jeg tror nu også mere på casen end jeg nogensinde har gjort.
Mine aktier bliver i skuffen under lås indtil RETT data og hvis de data er overbevisende bliver de låst ned igen og ikke rørt før Alz data.
-
Man vil ikke søge i DK alene. I europe er det EMA man søger godkendelse gennem.
Bedste chance, tror jeg, er, at Australien kunne godkende 2-73 i AD og PDD. Så kunne EMA og FDA vågne...
Ellers er der kun den slagne vej gennem fase 3 forsøg i nævnte indikationer. Med tidligste approval 2022.
Rett nævnes på Ihud som mulig approval i år. Muligt ...
-
Anavex Næsten ingen omsætning.
Ser ikke ud til at mange potentielle nye investorer har set eller hørt webcastet.
Hvis ikke det var for den indeksbaserede handel, ville al handel med Anavex aktier jo næsten gå i stå - kun få har nok forvildet sig ind på dagens webcast.
Falder med resten af markedet, selvom Anavex casen reelt stort set burde være helt uafhængig af det øvrige markedet, men sådan fungerer spillet jo ikke.
Har stadig en lille tro på en eller anden form for nyheder tirsdag.
En kursjustering fra H C Wainwright ville også være på sin plads efter CC`en hos dem - om ikke andet så for at fortælle omverden, at Anavex eksisterer.
Vi har stort set kun fået 1 nyhed officielt de sidste 5-6 uger - og dette betyder altid kun en negativ indvirkning på kursen.Andet positiv fra webcaster er, at der tydeligvis pågår en intens og sandsynligvis god dialog mellem myndighederne og Anavex.
Missling virkede i hvert fald meget overbevist om en positiv udvikling af projekt Anavex! -
Anavex
@Tasso1: Nyhederne siver ikke meget - men det gør kursen til gengæld. Det generelle marked virker surt, og Missling smider ikke om sig med nyheder (passer mig egentlig fint han holder benene på jorden, men bare træls wall street smider Anavex overbord). Tror du på nogle større nyheder i indeværende år? Her mener jeg FDA udmelding, samarbejdspartner eller resultater fra større klinisk studie?
Jeg kunne da godt finde på at købe lidt flere Anavex aktier. Nuværende kurs afspejler ikke de nyheder vi har fået. Kunne bare godt forestille mig, at vi ikke har ramt bunden endnu. Nogen med TA indsigt som kan give et bud på en bund?
-
Dejligt at høre at du er positiv på casen endnu, boersboe.
Ikke fordi jeg er TA ekspert, men vi har stadig et gap ned i 15,5-15,7, der normal skal lukkes. Måske vi er på vej til at gøre det.
Vi fik lidt volumen på i dag og Anavex fulgte de øvrige AD aktier ned.
Jeg kunne også være tæt på at købe flere.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind