North Media - stærk start på 2021 fortsætter i Q2
-
NM har tidligere meldt ud at de har det kapitalberedskab de mener er nødvendigt bundet i aktier.
Derudover har de ca. 150 mio. i likvider. Som jo nok er øremærket til opkøb. (udmeldt opkøb op til. 200 mio.)
Med den stærke cash generering +50mio kvt. og lang tid til næste udbyttebetaling, må de da snart starte med noget aktietilbagekøb?? Nogle der ved hvad deres tanker er i den forbindelse?
Kunne være fint, at få slettet nogle aktier i nuværende kursleje.. -
Hvis de har svært ved at finde en opkøbskandidat*, så vil jeg også mene, at man bør igangsætte et tilbagekøbsprogram.
(Man burde i øvrigt aldrig have sat et tal på opkøb).
- Jeg kan godt undre mig lidt meget over, at man er så dygtig til stockpicking, men har meget svært ved at finde egnede opkøb. I min verden skal det være en digital virksomhed med god omsætning og et uforløst potentiale til vækst.
-
De skal nok finde en god kandidat. Det seneste år er North Media steget over 100%. Jeg føler mig rimeligt sikker på at den vil stige minimum 50% det næste år, der er fremgang og sker så meget spændende i alle virksomhederne som de ejer

-
Traffictrader:
Er du ikke enig i, at vi bevæger os meget kraftigt tæt på trendkanalen - endda i et stærkt oversolgt niveau?
-
Mediawatch skriver at annoncemarkedet er tilbage på sporet efter Corano-nedgang.
Det er positivt for FK Distribution. Der er ingen tvivl om at vi får et godt kvartal for North Media og FK Distribution.
https://mediawatch.dk/Medienyt/Web/article13073559.ece
-
Med alle de små butikker der har været nedlukket så må FK kunne mærke det ved åbning. De skriver selv at små fysiske butikkers bedste reklamekanal er fysisk papir.
Og hvis de skal have comeback må FK kunne mærke det
Et minus kan selvfølgelig være sommerperioden, hvor der måske er nedsat reklame indsats
-
Jeg tror der kommer en god oppjustering ved præsentation af q2
-
-
Alt fundamentalt er glimrende omkring North Media. Det er blot hele value-segmentet i Danmark der er ekstremt oversolgt. Det er jeg rimelig rolig omkring nok skal vende snart.
-
Har lige kigget nærmere. Nemlig.com sidder på kæmpe del af markedet. Mon ikke de vil foretrække Bekey til at rulle ud til alle deres lokationer? I så fald ser Bekey ud til at have en rigtig lys fremtid.
Er der nogen måde man kan se antal Bekey installationer ift. konkurrenter?
Nb: Kursen ser ud til at sive vildt disse dage, nogen der har idé hvorfor?
-
Mig bekendt har de ikke nogen konkurrenter. De er ved at danne (endnu) et "monopol".
Der findes andre som tilbyder digital døråbning, men slet ikke i det omfang. -
Ifølge mine tegninger, så er den pt. nederst i trendkanalen, så jeg tror - og det er jo for egen regning - ikke at den kommer ret meget længere ned. 102,5 på intraday er mit lavpunkt pt.
-
Måske flere småsparere, der har været med siden kurs 50-60-70-80 og som frygter et tilbagefald, der også sælger ud her op til sommerferien.
Det er jo ikke stor omsætning de seneste uge i NM, så lidt af samme sæsonmønster som tidligere.
Hvis der kommer en melding om Deutsche Post om pakning af de sidste 2 mio. husstande i Nordtyskland, så kunne det jo godt blive fra nu og indtil halvårsregnskab 5. august.
Jeg er super positiv på NM, dog er jeg heller ikke i tvivl om, at der SKAL eksekveres positivt og helst med overraskelser på BeKey og BoligPortal - hvedebrødsdagene fra de seneste år er overstået, du skal der tyngde og bundlinje bag de fine procenter og visioner.
Og jeg er som sagt super positiv for 2021 og 2022.
TMSF
PS NM's store aktieportefølje må have genereret flotte nye plusser de seneste 8-10 dage.
-
Labredoor: Ikke blot en godt kvartal for Q2, vent nu bare til de store kæder rykker i efteråret for at hente evt. udskudt markedsføring.
Og så kan alle gode bide sig selv i ørerne på, at Q4 bliver det vildeste i mange år, når storcentre og øvrige aktører skal 'fejre' black friday/december/jul på den helt store klinge. der må være så meget opsparing og ikke sidst længsel fra forbrugerne, at denne forhåbentlige Covid-19-frie jul ikke skal spoleres igen i år. Den skal fejres!
TMSF
-
Jeg synes tråden trænger til at få fokus på risici:
- Danmark går mere online og trykte reklamer fortsætter med at stagnere
- Deutsche post ønsker ikke at udvide samarbejdet
- Bostadsretportal er stort set ikke-eksisterende i Sverige
- NM brænder 200 mio. på et mislykket opkøb
- Bekey tjener ingen penge pt. og det er uvidst hvor meget de egentlig kan tjene og hvad de kan sætte prisen til
- Ofir når ikke Jobindex til sokkeholderne. Jeg har været på jobmarkedet i over 20 år og har aldrig brugt Ofir. Til gengæld har jeg brugt Jobindex hver eneste gang
Jeg har selv aktier i NM, men jeg mener at disse ovenstående punkter kan potentielt påvirke kursen negativt i fremtiden
-
MCD234: Ofir ville jeg forsøge at sælge nu hvor den IKKE genererer minus. Jobmarkedet bliver vel historisk ikke bedre de mange mange kommende år. Og kan man - kun- lige hænge sammen nu, så er det jo ikke en guldkalv, der burde afhændes.
Umiddelbart er der jo heller ingen kæmpe synergier mellem NMs øvrige vægtige ben. Så få solgt Ofir - 'kill your darlings' som de også meget sent - men klogt - gjorde med deres ugeaviser. NM bør fokusere på den store klinge ...
Problemet er nok bare, de ikke kan 'pick'e' et opkøb eller sætte mere turbo på BeKey og BoligPortal i DK og udlandet/Sverige.
Så alle bække små, gavner i forsøget på at opveje det løbende, lille fald, der helt naturligt sker med Last Mile.
Vi vil se action og ryk på den store klinge ... ikke mere putten og småfedteri. Klar tale og nogle visioner, nu hvor aktiemarkederne de kommende år nok heller ikke kan genererer samme historiske plusser som de seneste 3-4 år. Nok snarere omvendt.
Kom frisk, NM! Vi lytter!
TMSF
-
Med udsigterne - reelle eller ej - til et aktiedyk tror jeg, at mange NM-aktionærer måske ikke ønsker at være i aktien. For det kunne jo ramme især de amerikanske aktier i NM's portefølje hårdt.
Jeg har selv valgt at kigge med fra sidelinien og afvente udviklingen i de kommende uger.Og grundlæggende er mit udgangspunkt stadigvæk, at NM ikke bør opbevare aktionærernes penge i et internt investeringsselskab. Jeg er bange for, at det helt store kursryk ikke kommer, før NM har vedtaget at sælge deres aktiedepot og udlodde det.
På den baggrund er det ikke en ægte valueaktie, vil mit bud være, selvom jeg synes, at det er et veldrevet og undervurderet aktieselskab.
-
Fuldstændig enig
-
vi ligger fint hvor vi er
.... vi dykker altid inden et hop så måske helt ned i 90, men så bliver springet stort op hurtigt ville være helt naturligt.... passer egentlig meget godt med en opjustering lige om hjørnet ikke ?
(sidst juni ) det lige om lidt (måske nogen samler op )Man kunne håbe på der gik lidt gamestop i den i et kedeligt sommermarked

Jeg køber først flere i 120 igen, men det taktisk og teknisk og det der andre der også gør ved jeg

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind