Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

North Media - stærk start på 2021 fortsætter i Q2

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
140 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    deleted-user
    wrote on sidst redigeret af

I forhold til nyheden og størrelsen af denne, så behøver det ikke altid være ens fokuspunkt. Særligt ikke i virksomheder med fokus på vækst.

Hvis man lavede en børsmeddelelse om et samarbejde med Nationalbanken hos Boligportal, så vil man synliggøre for den finansielle sektor, at her har man et produkt de meget kraftigt skal overveje at købe ind på.

Det samme med nemlig.com og Bekey - der skal en offentliggørelse særligt henvende sig til konkurrenterne om, at her har de et produkt de meget kraftigt skal overveje at købe ind på.

Og det samme kunne jeg sige om Ofir og deres samarbejde med Google.

Hvad de laver i FK Distribution og Last Mile er måske ikke så interessant - dog synes jeg samarbejdet med DP meget tidligere skulle have være italesat.

Men når man taler om vækstvirksomhederne i Digital Services, så er enhver nyhed om potentiel vækst interessant, og det bør North Media synliggøre for markedet.

Lige nu bliver både Boligportal, Ofir og Bekey værdiansat som selskaber uden værdi, og det vil jeg tillade mig at påstå, at det er North Medias egen skyld at markedet ikke forstår disse vækstcases - pga. ovenstående forklaring.

1 Reply Last reply
    0
    • M Offline
      M Offline
      mcd234

Så hvad er din forklaring? Mener du at ledelsen bevidst undlader at informere markedet eller at de bare er inkompetente?

Uanset hvad, hvis casen er rigtig, så vil resultatet stiger og så vil den automatisk komme på radaren hos de store på et eller andet tidspunkt

1 Reply Last reply
      0
      • D Offline
        D Offline
        deleted-user

Jeg vil hverken sige at der er tale om at undlade at informere markedet, eller at ledelsen er inkompetent. De har nok bare ikke IR-organisationen til at give disse gode informationer videre. Det er jo gratis markedsføring, som vil dukke op på erhvervssiderne i aviserne. Og som vækstvirksomhed, så skal alle sejl i brug for at skabe den hurtigste båd 😉
        Der skal man ikke gemme sig bag investormøder.

Jeg er enig i at ringene i vandet nok skal komme før eller siden - men det vigtige i vækst er hastighed - ikke et langt sejt træk.

1 Reply Last reply
        1
        • M Offline
          M Offline
          mcd234

Enig, men også heldigt, det er jo årsagen til at vi kan købe den på tilbud pt. 🙂 om 2-3 år er det for sent

1 Reply Last reply
          0
          • H Offline
            H Offline
            Hyst

Ja, man undres - de arbejder vel med en slags PR for deres kunder.

1 Reply Last reply
            0
            • M Offline
              M Offline
              mcd234

Tror iøvrigt ikke der er meget IR. Jeg skrev til dem og fik først svar 6 uger efter fra Kåre...

1 Reply Last reply
              0
              • H Offline
                H Offline
                HenrikK

NM har tidligere meldt ud at de har det kapitalberedskab de mener er nødvendigt bundet i aktier.
                Derudover har de ca. 150 mio. i likvider. Som jo nok er øremærket til opkøb. (udmeldt opkøb op til. 200 mio.)
                Med den stærke cash generering +50mio kvt. og lang tid til næste udbyttebetaling, må de da snart starte med noget aktietilbagekøb?? Nogle der ved hvad deres tanker er i den forbindelse?
                Kunne være fint, at få slettet nogle aktier i nuværende kursleje..

1 Reply Last reply
                1
                • D Offline
                  D Offline
                  deleted-user

Hvis de har svært ved at finde en opkøbskandidat*, så vil jeg også mene, at man bør igangsætte et tilbagekøbsprogram.

(Man burde i øvrigt aldrig have sat et tal på opkøb).

• Jeg kan godt undre mig lidt meget over, at man er så dygtig til stockpicking, men har meget svært ved at finde egnede opkøb. I min verden skal det være en digital virksomhed med god omsætning og et uforløst potentiale til vækst.
                  1 Reply Last reply
                  1
                  • H Offline
                    H Offline
                    henningmaria

De skal nok finde en god kandidat. Det seneste år er North Media steget over 100%. Jeg føler mig rimeligt sikker på at den vil stige minimum 50% det næste år, der er fremgang og sker så meget spændende i alle virksomhederne som de ejer 🙂

1 Reply Last reply
                    1
                    • D Offline
                      D Offline
                      deleted-user

Traffictrader:

Er du ikke enig i, at vi bevæger os meget kraftigt tæt på trendkanalen - endda i et stærkt oversolgt niveau?

1 Reply Last reply
                      1
                      • L Offline
                        L Offline
                        Labredoor

Mediawatch skriver at annoncemarkedet er tilbage på sporet efter Corano-nedgang.

Det er positivt for FK Distribution. Der er ingen tvivl om at vi får et godt kvartal for North Media og FK Distribution.

Link Preview Image
                        Bureauer melder om annoncemarked tilbage på sporet: "Genåbningen har givet et klart løft"

Trods vinterens nedlukning er der mulighed for, at annoncemarkedet samlet set kan lægge corona bag sig og ramme en omsætning på niveau med 2019, vurderer to mediebureauer.

favicon

(mediawatch.dk)

94576_Annoncemarkedet.JPG

1 Reply Last reply
                        1
                        • M Offline
                          M Offline
                          mcd234

Med alle de små butikker der har været nedlukket så må FK kunne mærke det ved åbning. De skriver selv at små fysiske butikkers bedste reklamekanal er fysisk papir.

Og hvis de skal have comeback må FK kunne mærke det

Et minus kan selvfølgelig være sommerperioden, hvor der måske er nedsat reklame indsats

1 Reply Last reply
                          0
                          • H Offline
                            H Offline
                            henningmaria

Jeg tror der kommer en god oppjustering ved præsentation af q2

1 Reply Last reply
                            1
                            • D Offline
                              D Offline
                              deleted-user

Link Preview Image
                              Page Not Found - North Media A/S

favicon

North Media A/S (www.northmedia.dk)

1 Reply Last reply
                              0
                              • D Offline
                                D Offline
                                deleted-user

Alt fundamentalt er glimrende omkring North Media. Det er blot hele value-segmentet i Danmark der er ekstremt oversolgt. Det er jeg rimelig rolig omkring nok skal vende snart.

1 Reply Last reply
                                2
                                • M Offline
                                  M Offline
                                  mcd234

Den må gerne komme længere ned, så jeg kan få købt lidt mere op

1 Reply Last reply
                                  1
                                  • M Offline
                                    M Offline
                                    mcd234

Har lige kigget nærmere. Nemlig.com sidder på kæmpe del af markedet. Mon ikke de vil foretrække Bekey til at rulle ud til alle deres lokationer? I så fald ser Bekey ud til at have en rigtig lys fremtid.

Er der nogen måde man kan se antal Bekey installationer ift. konkurrenter?

Nb: Kursen ser ud til at sive vildt disse dage, nogen der har idé hvorfor?

1 Reply Last reply
                                    0
                                    • D Offline
                                      D Offline
                                      deleted-user

Mig bekendt har de ikke nogen konkurrenter. De er ved at danne (endnu) et "monopol".
                                      Der findes andre som tilbyder digital døråbning, men slet ikke i det omfang.

1 Reply Last reply
                                      1
                                      • D Offline
                                        D Offline
                                        deleted-user

Ifølge mine tegninger, så er den pt. nederst i trendkanalen, så jeg tror - og det er jo for egen regning - ikke at den kommer ret meget længere ned. 102,5 på intraday er mit lavpunkt pt.

1 Reply Last reply
                                        1
                                        • T Offline
                                          T Offline
                                          TMSF

Måske flere småsparere, der har været med siden kurs 50-60-70-80 og som frygter et tilbagefald, der også sælger ud her op til sommerferien.

Det er jo ikke stor omsætning de seneste uge i NM, så lidt af samme sæsonmønster som tidligere.

Hvis der kommer en melding om Deutsche Post om pakning af de sidste 2 mio. husstande i Nordtyskland, så kunne det jo godt blive fra nu og indtil halvårsregnskab 5. august.

Jeg er super positiv på NM, dog er jeg heller ikke i tvivl om, at der SKAL eksekveres positivt og helst med overraskelser på BeKey og BoligPortal - hvedebrødsdagene fra de seneste år er overstået, du skal der tyngde og bundlinje bag de fine procenter og visioner.

Og jeg er som sagt super positiv for 2021 og 2022.

TMSF

PS NM's store aktieportefølje må have genereret flotte nye plusser de seneste 8-10 dage.

1 Reply Last reply
                                          2

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger