Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

North Media - stærk start på 2021 fortsætter i Q2

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
140 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • H Offline
    H Offline
    henningmaria
    wrote on sidst redigeret af

Jeg tror der kommer en god oppjustering ved præsentation af q2

1 Reply Last reply
    1
    • D Offline
      D Offline
      deleted-user

Link Preview Image
      Page Not Found - North Media A/S

favicon

North Media A/S (www.northmedia.dk)

1 Reply Last reply
      0
      • D Offline
        D Offline
        deleted-user

Alt fundamentalt er glimrende omkring North Media. Det er blot hele value-segmentet i Danmark der er ekstremt oversolgt. Det er jeg rimelig rolig omkring nok skal vende snart.

1 Reply Last reply
        2
        • M Offline
          M Offline
          mcd234

Den må gerne komme længere ned, så jeg kan få købt lidt mere op

1 Reply Last reply
          1
          • M Offline
            M Offline
            mcd234

Har lige kigget nærmere. Nemlig.com sidder på kæmpe del af markedet. Mon ikke de vil foretrække Bekey til at rulle ud til alle deres lokationer? I så fald ser Bekey ud til at have en rigtig lys fremtid.

Er der nogen måde man kan se antal Bekey installationer ift. konkurrenter?

Nb: Kursen ser ud til at sive vildt disse dage, nogen der har idé hvorfor?

1 Reply Last reply
            0
            • D Offline
              D Offline
              deleted-user

Mig bekendt har de ikke nogen konkurrenter. De er ved at danne (endnu) et "monopol".
              Der findes andre som tilbyder digital døråbning, men slet ikke i det omfang.

1 Reply Last reply
              1
              • D Offline
                D Offline
                deleted-user

Ifølge mine tegninger, så er den pt. nederst i trendkanalen, så jeg tror - og det er jo for egen regning - ikke at den kommer ret meget længere ned. 102,5 på intraday er mit lavpunkt pt.

1 Reply Last reply
                1
                • T Offline
                  T Offline
                  TMSF

Måske flere småsparere, der har været med siden kurs 50-60-70-80 og som frygter et tilbagefald, der også sælger ud her op til sommerferien.

Det er jo ikke stor omsætning de seneste uge i NM, så lidt af samme sæsonmønster som tidligere.

Hvis der kommer en melding om Deutsche Post om pakning af de sidste 2 mio. husstande i Nordtyskland, så kunne det jo godt blive fra nu og indtil halvårsregnskab 5. august.

Jeg er super positiv på NM, dog er jeg heller ikke i tvivl om, at der SKAL eksekveres positivt og helst med overraskelser på BeKey og BoligPortal - hvedebrødsdagene fra de seneste år er overstået, du skal der tyngde og bundlinje bag de fine procenter og visioner.

Og jeg er som sagt super positiv for 2021 og 2022.

TMSF

PS NM's store aktieportefølje må have genereret flotte nye plusser de seneste 8-10 dage.

1 Reply Last reply
                  2
                  • T Offline
                    T Offline
                    TMSF

Labredoor: Ikke blot en godt kvartal for Q2, vent nu bare til de store kæder rykker i efteråret for at hente evt. udskudt markedsføring.

Og så kan alle gode bide sig selv i ørerne på, at Q4 bliver det vildeste i mange år, når storcentre og øvrige aktører skal 'fejre' black friday/december/jul på den helt store klinge. der må være så meget opsparing og ikke sidst længsel fra forbrugerne, at denne forhåbentlige Covid-19-frie jul ikke skal spoleres igen i år. Den skal fejres!

TMSF

1 Reply Last reply
                    1
                    • M Offline
                      M Offline
                      mcd234

Jeg synes tråden trænger til at få fokus på risici:

• Danmark går mere online og trykte reklamer fortsætter med at stagnere
                      • Deutsche post ønsker ikke at udvide samarbejdet
                      • Bostadsretportal er stort set ikke-eksisterende i Sverige
                      • NM brænder 200 mio. på et mislykket opkøb
                      • Bekey tjener ingen penge pt. og det er uvidst hvor meget de egentlig kan tjene og hvad de kan sætte prisen til
                      • Ofir når ikke Jobindex til sokkeholderne. Jeg har været på jobmarkedet i over 20 år og har aldrig brugt Ofir. Til gengæld har jeg brugt Jobindex hver eneste gang

Jeg har selv aktier i NM, men jeg mener at disse ovenstående punkter kan potentielt påvirke kursen negativt i fremtiden

1 Reply Last reply
                      2
                      • T Offline
                        T Offline
                        TMSF

MCD234: Ofir ville jeg forsøge at sælge nu hvor den IKKE genererer minus. Jobmarkedet bliver vel historisk ikke bedre de mange mange kommende år. Og kan man - kun- lige hænge sammen nu, så er det jo ikke en guldkalv, der burde afhændes.

Umiddelbart er der jo heller ingen kæmpe synergier mellem NMs øvrige vægtige ben. Så få solgt Ofir - 'kill your darlings' som de også meget sent - men klogt - gjorde med deres ugeaviser. NM bør fokusere på den store klinge ...

Problemet er nok bare, de ikke kan 'pick'e' et opkøb eller sætte mere turbo på BeKey og BoligPortal i DK og udlandet/Sverige.

Så alle bække små, gavner i forsøget på at opveje det løbende, lille fald, der helt naturligt sker med Last Mile.

Vi vil se action og ryk på den store klinge ... ikke mere putten og småfedteri. Klar tale og nogle visioner, nu hvor aktiemarkederne de kommende år nok heller ikke kan genererer samme historiske plusser som de seneste 3-4 år. Nok snarere omvendt.

Kom frisk, NM! Vi lytter!

TMSF

1 Reply Last reply
                        1
                        • MatchM Offline
                          MatchM Offline
                          Match

Med udsigterne - reelle eller ej - til et aktiedyk tror jeg, at mange NM-aktionærer måske ikke ønsker at være i aktien. For det kunne jo ramme især de amerikanske aktier i NM's portefølje hårdt.
                          Jeg har selv valgt at kigge med fra sidelinien og afvente udviklingen i de kommende uger.

Og grundlæggende er mit udgangspunkt stadigvæk, at NM ikke bør opbevare aktionærernes penge i et internt investeringsselskab. Jeg er bange for, at det helt store kursryk ikke kommer, før NM har vedtaget at sælge deres aktiedepot og udlodde det.

På den baggrund er det ikke en ægte valueaktie, vil mit bud være, selvom jeg synes, at det er et veldrevet og undervurderet aktieselskab.

1 Reply Last reply
                          1
                          • H Offline
                            H Offline
                            henningmaria

Fuldstændig enig

1 Reply Last reply
                            1
                            • T Offline
                              T Offline
                              Trafictrader

vi ligger fint hvor vi er 🙂 .... vi dykker altid inden et hop så måske helt ned i 90, men så bliver springet stort op hurtigt ville være helt naturligt.... passer egentlig meget godt med en opjustering lige om hjørnet ikke ? 😉 (sidst juni ) det lige om lidt (måske nogen samler op )

Man kunne håbe på der gik lidt gamestop i den i et kedeligt sommermarked 😉

Jeg køber først flere i 120 igen, men det taktisk og teknisk og det der andre der også gør ved jeg 🙂

1 Reply Last reply
                              0
                              • D Offline
                                D Offline
                                deleted-user

Jeg er delvis uenig i at North Media skal udlodde deres kapitalberedskab.
                                I forhold til deres fortid, så var de på vippen til at blive erklæret konkurs for år tilbage. Kigger man på fremtiden, så varer FK Distribution ikke for evigt, og der skal bruges penge til at skabe et nyt North Media.

Om kapitalberedskabet så er rigtigt, det kan vi tage en debat om. Jeg er delvis enig når vi taler om det nuværende beløb. Der virker det voldsomt at have 800 mio. kr. liggende i mere eller mindre likvide midler i et selskab der er værdiansat til 2 mia. kr.
                                At deres stockpicking de seneste 3 år er gået over al forventning er jo blot en bonus, men de bliver nødt til at have en strategi for hvad denne bonus skal bruges til. Det nytter ikke noget, at selskabet siver omsætning, mens man har en enorm pengekasse som ret hurtigt ville kunne konverteres til vækst i selskabet. Det er åbenlyst ikke måden at drive en virksomhed på (det er jo heller ikke sådan de vil have de virksomheder de stockpicker i drives på!!!), og derfor bør man som udgangspunkt også have musklerne til at opkøbe på en ret ekspansiv måde.
                                Dét tror jeg måske investorerne er ved at være lidt trætte af ikke sker. Særligt når det enorme overskud der nærmest en-til-en bliver omsat til cash blot går ind på en bankkonto/depot uden en særlig plan* om at vækste virksomheden.

*Den plan skal effektueres frem for at italesættes.

Den anden dag blev jeg spurgt om ledelsen er inkompetente. Det synes jeg bestemt ikke. De er jo absurd dygtige til det de laver.

Jeg synes derimod bestyrelsen er uambitiøse. Normalt ville jeg have opgivet for længst i en virksomhed som North Media, men alle nøgletal taler for sig selv. Det er "den mest veldrevne virksomhed på fondsbørsen". Derfor er jeg villig til at give dem muligheden for at drive den ind i et vækstniveau, for sker det, og virksomheden skal vurderes anderledes med en kraftigt stigende omsætning, så SKAL jeg simpelthen være ombord.

1 Reply Last reply
                                1
                                • TheNoteT Offline
                                  TheNoteT Offline
                                  TheNote

North Media .. Lidt TA ..

Jeg har tidligere vist jer denne 10.nde juni (94143).

https://invst.ly/v3d3f

............

Pt. ser situationen sådan ud, graf:

https://invst.ly/v8agw

Hvis nyhedsstrømmen er stærk er det ikke sikkert at "bunden" skal besøges men risikoen for det foreligger.

NielsC har selv defineret North som "illikvid" og det giver jo også i sure tider nogle problemstillinger.

mvh

1 Reply Last reply
                                  2
                                  • D Offline
                                    D Offline
                                    deleted-user

Læs mere om Bekey's nye samarbejde med nemlig.com her:
                                    https://www.northmedia.dk/nyheder/

Det er lidt af en gamechanger for Bekey - som nok havde været rar at have fået en børsmeddelelse på...

1 Reply Last reply
                                    4
                                    • D Offline
                                      D Offline
                                      deleted-user

Nu er det mig der står for skud, så derfor vil jeg også tillade mig at svare 🙂

Vi tegner ikke ens, og ikke med samme tidsramme - og derfor konstaterer jeg blot, at den har ramt min bund 3 gange indenfor det sidste år i et oversolgt område. Alle 3 gange er den derefter steget med 35-45%. Da den tidligere har opført sig efter trenden på den lange trend, så indregner jeg ikke SHS som andet end et opmærksomhedspunkt. Klarer den ikke min bund, så kan vi tage en snak derfra 😉

1 Reply Last reply
                                      3
                                      • TheNoteT Offline
                                        TheNoteT Offline
                                        TheNote

NielsC .. nu har du ikke tidligere nævnt at også din tidsramme er forskellig. Det ville måske være godt at vise din "tegning" så vi kunne se hvorfor vi tænker så forskelligt ?

🙂

mvh

1 Reply Last reply
                                        3
                                        • D Offline
                                          D Offline
                                          deleted-user

Jeg gør et forsøg her i weekenden 🙂

1 Reply Last reply
                                          1

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger