Anavex NY TRÅD!!!
-
Anavex. Kyed01 - måske har du ret, men det er lidt dårlig formuleret og lidt uklart, selvom jeg har genlæst det et par gange. Er din tolkning korrekt, så er pigen vel lige blevet indrullet i RETT forsøget - samtidig efterlyser sitet stadig patienter til RETT piger over 18 år ( Avartar ).
Der vil derfor nok gå en mdr. eller mere før vi her har 100 % indrulning.
RETT forsøget har været påvirket af COVID-19 nedlukning i UK.Biden synes at være klar over omfanget af Alzheimer i US - kan bringe endnu mere fokus på problemet.
Med det øgede omfang, vil der ligesom ved vaccinerne mod COVID-19, være rigelig med plads til flere aktører og typer af behandling af Alzheimer.should bring attention to alzheimers and Anavex. Today in cleveland. https://twitter.com/TrumpJew2/status/1397988929836625928?s=20
Er det måske i dag vi får 100 % indrulning i Alzheimer og starter nedtællingsuret ???
-
Anavex. Stor opbakning for mulige ekstra 100 mill. aktier!
Anavex har fået samtlige punkter fra GF vedtaget med relativt stort flertal.
Nu har ledelsen frie hænder til at gennemfører det de måtte have i tankerne - alt det tekniske/økonomiske er på plads.
Hvis resultaterne er overbevisende har de musklerne til at gå selv eller tilbyde en potentiel partner medejerskab i form af en stak aktier mod en evt. større upfront betaling mm.
Under alle omstændigheder står de efter min mening styrket i det videre forløb!Nu skal vi bare have de resultater - og gerne meget positive!
-
Anavex Ny kapitalfond køber 1.770.821 aktier!
XBI - SPDR(R) S&P(R) Biotech ETF er sidste nye større investor i Anavex.
Andel "institutional" er nu oppe på 25,310,251 aktier - 36.42%.Øget tiltro fra større investorer og større fokus generelt på Anavex`s segment, samt evt. snarlige ( forhåbentlige ) gode resultater - vi er måske på vej til "the perfekt storm"!
Eneste "lille" ting vi mangler er bare, at skidtet også virker - denne risiko skal man altid have i mente i biotek!
-
Anavex The NY Times om Aducanumab.
Både Biogen/Aducanumab og FDA får skarp kritik!
Aducanumab har ikke på noget tidspunkt bevist en effekt mod Alzheimer og 3 ud af 10 patienter på høj dosis fik opsvulmede hjerner!
NY Times mener at en evt. godkendelse ville forhindre eller forsinke udviklingen af noget der faktisk virker, fordi patienter vil påbegynde behandling med Aducanumab og derfor ikke blive indrullet i nye forsøg.
Endvidere ville man have svært ved at bestemme bivirkningsprofilen af patienter der overgik fra Aducanumab til nye forsøg, fordi evt. bivirkninger i det nye forsøg lige så godt kunne stamme fra Aducanumab og ikke fra f.eks. 2-73 i et nyt forsøg.
Hvor mange vacciner mod COVID-19 ville blive godkendt med at 3 ud af 10 patienter fik opsvulmede hjerner???Rart at der er kommet så stor fokus på Biogen/FDA fra anerkendte medier mm. - FDA ved nu, at de ikke kan slippe afsted med en afgørelse uden at blive skulle stå til ansvar bagefter!
Bemærk, at Biogen jo aldrig færdiggjorde nogen af deres 2 store Alzheimer fase 3 forsøg - noget sikkert ville være utænkeligt, hvis selskabet f.eks hed lille Anavex og ville forsøge at få 2-73 på markedet.
Vi må håbe, at fornuften sejre og Anavex eller andre får mulighed at udvikle en effektiv behandling under lige vilkår!
-
Har lige læst artiklen på N.Y Times, er fantastisk god og rammer sømmet lige på hovet. Det er værd at læse kommentar i bunden, en nævner AVXL.
Vi har her været inde på før hvor meget at FDA er i lommen på de store bio firmaer men det her er godt nok utroligt. Lortet virker jo ikke og kan værre farligt i store doser, godt sådan noget kommer ud i offentligheden og sætter meget mere pres på FDA.
At Præsident Joe Biden har fokus på Alzheimer's gør det heller ikke nemmere for FDA men er bekymret over at de måske godkender det da der ikke er noget på market, de nævner de også i artiklen!!!Det burde i sidste ende værre godt for Anavex, vi er vel dem der er længst fremme hvis vi ser bort fra Biogen og burde ligge over kurs 50 allerede nu.
Hvis der kommer overbevisende data i RETT & PDD kan de fleste nok se hvad det indebærer og kursen kan eksplodere.
-
God PM timing fra ANVS. Det ville være fint, hvis AVXL også hurtigt kunne fremlægge resultater, der viser FDA at der er alternativer til Aducanumab, der synes at virke uden store bivirkninger.
-
Fiercepharma artikel vedr. en eventuel godkendelse af Aducanumab, se
https://www.fiercepharma.com/marketing/biogen-s-alzheimer-s-drug-aducanumab-if-approved-may-face-extra-hurdles-slow-sales-ramp?mkt_tok=Mjk0LU1RRi0wNTYAAAF9Z3ukkEHNicrZKdg9cC1fZwgPmWeIvO9d_Bj1__RaLnca-SKYttFLjFRsY4bI9QsRKlXBnAG9Cw3qEE3BElS9urcsHh-J-BwUUj7PZcU6jWeNLLTKpw&mrkid=39005644 -
Mere Aducanumab: Alzheimer's drug sparks emotional battle as FDA nears deadline on whether to approve (The Washington Post):
Alzheimer's drug sparks emotional battle as FDA nears deadline on whether to approve
When Phil Gutis was diagnosed with early-stage Alzheimer's disease at 54, he immediately enrolled in a clinical trial for an experimental drug but had little hope of being helped. Over time, though, h...
Yahoo Life (www.yahoo.com)
Der er virkelig gang i artiklerne nu, de er gennemgående ikke så begejstrede men nogle i artiklen mener dog at det måske kan hjælpe en lille gruppe.
Bliver meget spændende at se hvad FDA siger!
Mit bud bliver at de vil se et forsøg mere men det er kun gætteværk fra min side.
-
Jeg faldt over denne her på Ihub, okay artiklen er fra dec 2020 men meget interessant.
Anavex er et af de få medicinal firmaer der prøver at gøre noget i de mere sjældne CNS sygdomme. De fleste går direkte efter dem der virkelig giver penge: AD,PDD.
Jeg synes at det er virkelig flot at de gør det og der er skam også mange penge at tjene her. -
Anavex Ja der er godt nok gang i pro og con - men mest con - imod en markedsgodkendelse af Adu.
Fakta er bare, at Biogen aldrig færdiggjorde et fase 3 forsøg og viden omkring den lille gruppe, hvor de angiveligt har set en effekt ikke er blevet lagt frem.Set hvad der ellers kræves fra biotekselskaber i øvrigt for at komme igennem nåleøjet, mener jeg det er helt hen i vejret, hvis Biogen skulle få grønt lys til noget, der måske belaster patienter og sygehusvæsenet mere end det måske gavner ganske få patienter!
Dvs. det er simpelthen ikke nok belyst om det har en effekt og hvis i hvilke type patienter.
Spændende tid uanset.
Som sagt er jeg klar til at starte en ny tråd op, hvis vi får noget afgørende fra Anavex - måske i dag kl. 13.00???
-
-
Anavex
Ja, jeg synes efterhånden ventetiden er lang. Bliver stadigvæk mere og mere skeptisk. Data er knap et halvt år gamle nu. Men jeg gentager bare mig selv her.
RETT er interessant nok. Positive data holder vel en hånd under kursen. AD er da interessant om 1 år, men i min optik er data fra deres PDD studie langt mere betydningsfuld for investorerne. Er der effekt på PDD, så øger det sandsynligheden for positive data fra deres AD studie. Omvendt vil 0 effekt i PDD gøre ondt på kursen. Jeg forestiller mig, at det kan få investorer til at reducere deres position af frygt for at 2-73 ikke virker i AD patienter. Det er trods alt en sigma-1-receptor som virker upstream, så selvom sygdommene er forskellige, er der visse overlap.
-
Det der med " om skidtet virker". ....
Er det ikke korrekt, at der er kommet positive resultater om PPD forsøget allerede for snart et halvt år siden? Eksempelvis kunne der påvises en forbedring af REM søvnen. Blot denne effekt er i sig selv mirakuløs, idet forstyrrelser i REM søvnen er en væsentlig del af symptomerne ved parkinson. Eller kan man man ikke bare tage disse udtalelser for gode varer?
Det vi venter på er et såkaldt "Peer-reviewed medical journal". Jeg aner ikke hvad det er. Men åbenbart skal denne udgivelse suppleres med "further supplemented by actigraphy movement data and whole genome exome DNA and RNA data".
Det tager vel tid :-). Jeg svinger fra stor skepsis til stor forventning om gode resultater " siden det tager så lang tid".
Enig : 0 effekt i PDD trial vil bestemt ikke være godt.
Sådan noget har vi lige set ved det danske "Orphazyme" , hvor enhver, tror jeg, kunne regne ud , at skuffende resultater ved det første forsøg nok også ville betyde dårlige resultater ved det næste forsøg.
Nå, jeg skal vist passe på med at gøre mig klog, men som een her i tråden engang skrev , er det sjovt nok at få en fornemmelse af, hvem der er med i dette forum.
Hilsen fra Vestjylland hvor rapsmarkerne står fantastisk. -
Resultater kommer jo løbende alt efter hvor langt de er nået:
Phase 3 - completed = 0
https://clinicaltrials.gov/ct2/results?term=Anavex&Search=Apply&recrs=e&age_v=&gndr=&type=&rslt=&phase=2Phase 2 - completed = 4
https://clinicaltrials.gov/ct2/results?term=Anavex&recrs=e&age_v=&gndr=&type=&rslt=&phase=1&Search=ApplyPhase 2 PDD afslutte i september venter i vel alle på hvad der rent faktisk er fundet?
Og OLE for PDD kommer først i oktober 2021
Men jeg har ikke forstand på dette - andre kan sikkert svare bedre.
-
Signifikant virkning i AD og PDD vil blot give en kurseksplosion vi ikke tidligere har oplevet i vores aktieliv (flere af os i hvert tilfælde)
Rett og Fragile-X vil være tilstrækkelig til at give en rimelig kursgevinst

PDD data er nok et par måneder væk, hvis man lyttede til Misslings besvarelse ved sidste kvartalsregnskab.
Så jeg tror, at vi skal væbne os med yderligere tålmodighed for så vidt angår disse data.
Jeg hæfter mig ved, at vi har set gode og signifikante data. Det var ikke tilfældigt at ALLE igangværende forsøg med 2-73 pludselig havde "interim" kig ned i data - herunder OLE-opfølgningsforsøgene. CEO bliver ved med at sige selskabet vil undergå "transition" i 2021.
Det sker noget, når tiden er moden ...
-
Solsen;
Som Tasso tidligere skrev:
100 % indrulning i AD
Peer Review i PDD
Peer Review i RETT
Resultater fra fase 1 3-71 FDAlt dette skulle gerne komme i dette kvartal!
Okay med alt den larm der er omkring Biogen's Aducanumab i oejeblikket er det måske bedst at vente lidt med nyheder da de måske vil drukne i den og ikke få den opmærksomhed som vi håber på.
Det er en enorm begivenhed set med Biotech øjne og altafgørende for Biogen.
Godkendelser i RETT & Fragile X vil nemt give en kurs på over 75, måske mere.
Vores tid skal nok komme, tålmodighed kære venner.
-
Anavex. Resultater i form ar Peer Review i både RETT og PDD er blevet bekræftet at komme dette kvartal - dvs. denne måned - gentagende gange og meget påholdende.
Hvorvidt det kunne være en taktisk ide i at afvente afgørelsen med Biogen senest 7. juni, kunne være en udmærket plan for ikke at drukne i nyheder/diskussioner omkring ADU.
Ved dog ikke om Anavex må tilbageholde Peer Reviews i længere tid af hensyn til evt. indersider viden kunne slippe ud?Den 18. juni er Mr. RETT - Walter Kaufmann på med en Update på RETT:
Update on Adult and Pediatric Clinical Rett Syndrome ANAVEX2-73 Program
Walter Kaufmann, MD, Anavex Life Sciences Corp.Mon ikke han her har de seneste resultater med!
Hvad er en Peer Review - spørgsmål længere oppe i tråden:
Peer Review er en blåstempling/bedømmelse af uvildige eksperter og åbner først her op for den videnskabelige interesse fra andre fagfolk og eksperter.
Ofte bliver forskningsresultatet først her taget alvorligt af det anerkendte selskab - og større investorer!Tålmodighed - efter min mening ved vi jo på baggrund af topline data, at resultater fra RETT og PDD er gode - hvor gode mangler vi nu en endelig og uvildig bekræftigelse af.
-
Tak for god info.
Dog skal man også være forsigtig med et Peer Review papers. Både med hensyn på tidshorisonten (ping pong frem og tilbage), men også med hensyn af Reviewers faglige og ikke mindst statistiske formåen.
Og man ved jo aldrig om et manuskript er er blevet afvist i et paper og resubmittet et andet sted, måske fordi revieweren er fra "en anden skole", der ikke tror på sigma tilgangen.
"Fagfolk" kan ofte mangle den fornødne statiske indsigt, idet det har de andre til at udføre dette i deres engen forskning, men har ikke nødvendigvis dette til rådighed som reviewer.
Venter i spænding og med toldmodighed. (smil)
-
Måske nu en ny tråd?
Anavex 3-73, den nye Mulittabs?Også godt for hjertet.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind