Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex NY TRÅD!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
207 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • SolsenS Offline
    SolsenS Offline
    Solsen
    wrote on sidst redigeret af

Med de rigtige nyheder er banen ryddet til pæne stigninger. Alzheimers, Parkinson er populære targets hvis der er noget der virker. SAVA og ANVS er gode beviser på det.

Alle de gode skribenter på Ihub og manden med det umulige navn er alle overbeviste på, at Anavex har fat i det rigtige.

Vi har set signifikante resultater. Vi se ansættelser der tyder på opskalering imod markedsføring.

Vi må tro på det nu ellers er der ikke mange uger tilbage før vi bør være ude, idet vi kommer til at se beviserne snart eller mangel på samme.

Avatar bliver meget afgørende på kort sigt og kan danne baggrund fir ansøgning om approval hos fda.

De store indikationer AD, PD, PDD etc må vi vente lidt længere på.

1 Reply Last reply
    4
    • D Offline
      D Offline
      deleted-user

Anavex. Dawson James Securiteis stadig kursmål 17 $.

Lidt tynd gennemgang, men altid godt med lidt omtale.
      Får vi de omtalte positive resultater, når vi nemt de 17 $ i dette kvartal.

Link Preview Image
      Analyst: Clinical News, Catalysts Portend Rich Q2/21 for Biopharma

Second-quarter clinical events related to Anavex Life Sciences' pipeline are summarized in a Dawson James Securities report.

favicon

(www.streetwisereports.com)

Har stadig fokus på nyheder før den 7. juni ( FDA-Biogen )
      I det hele taget synes fokus og troen på investering i Alzheimer relaterede selskaber er øget en del i den senere tid - Anavex burde udnytte dette momentum!

Først ansættelse af tidligere FDA ansat nr. 2 med speciale i at få nye produkter igennem systemet og nu ansættelse af en meget erfaren dame, der er ekspert i at opbygge den kommercielle infrastruktur for salg og markedsføring af et nyt produkt - dette må da være et vink med en vognstang til den opmærksomme aktionær!
      Jeg er måske noget farvet af min relative store investering i Anavex, men er det jo ikke netop skridt som dette selskabet ville tage, hvis de stod tæt på målet?

Utroligt at der ikke er kommet noget frem om der var opbakning til Anavex om muligheden for at øge antallet af aktier fra 100 til 200 mill. !!!

25 handelsdage resterer i 2. kvartal - og min. 4 ekstrem vigtige lovede milepæle/nyheder - ca. 1 pr. uge:

100 % indrulning i AD
      Peer Review i PDD
      Peer Review i RETT
      Resultater fra fase 1 3-71 FD

• det løse!

Ekstrem spændende og afgørende kommende tid!!!!

1 Reply Last reply
      4
      • D Offline
        D Offline
        deleted-user

Anavex Facebook - 2-73 i RETT UK.

Vi ved dog ikke om pigen faktisk også fik 2-73 og ikke placebo.
        Hun får det under alle omstændigheder i min. 12 mdr. i ekstention forsøget.
        Pigen har åbenbart heller ikke oplevet bivirkninger.
        Hvis 2-73 har en positiv effekt i RETT, AD, PDD mm. - så burde vi efterhånden få lidt at vide gennem de sociale medier.

"Daisy Mai has really benefitted from the drug"

Link Preview Image
        Reverse Rett

"It's a big decision to put your child forward for a clinical trial for a drug that hasn't been used in Rett Syndrome before. As it turned out there...

favicon

(www.facebook.com)

1 Reply Last reply
        3
        • K Offline
          K Offline
          Kyed01

Tasso, som jeg laeser det: Nicola Jayne Ryan Daisy Mai's mum who took part in the cannabinoid clinical trial at Alder Hey in Liverpool. Saa jeg tror ikke hun fik 2-73!

Vores Polske ven Peter (med det umulige navn) har skrevet en anden blog hvor han skriver at SAVA er ikke længere relevant. Han har nu også købt en lille position i ANVS men kun 1/8 af det han har i AVXL.

Ser ud til at market er ret ligeglade med det da SAVA gik op over 9% torsdag.

Der var en lang diskussion på stocktwist i går efter hans inlaeg hvor folk er rasende og siger at han forkert på den og kommer med lange indlæg som jeg ikke forstår så meget af.

https://piotrpeterblog.com/2021/05/27/who-is-following-whose-success-sava-anvs-avxl/

1 Reply Last reply
          2
          • D Offline
            D Offline
            deleted-user

Anavex. Kyed01 - måske har du ret, men det er lidt dårlig formuleret og lidt uklart, selvom jeg har genlæst det et par gange. Er din tolkning korrekt, så er pigen vel lige blevet indrullet i RETT forsøget - samtidig efterlyser sitet stadig patienter til RETT piger over 18 år ( Avartar ).
            Der vil derfor nok gå en mdr. eller mere før vi her har 100 % indrulning.
            RETT forsøget har været påvirket af COVID-19 nedlukning i UK.

Biden synes at være klar over omfanget af Alzheimer i US - kan bringe endnu mere fokus på problemet.
            Med det øgede omfang, vil der ligesom ved vaccinerne mod COVID-19, være rigelig med plads til flere aktører og typer af behandling af Alzheimer.

should bring attention to alzheimers and Anavex. Today in cleveland. https://twitter.com/TrumpJew2/status/1397988929836625928?s=20

Er det måske i dag vi får 100 % indrulning i Alzheimer og starter nedtællingsuret ???

1 Reply Last reply
            5
            • D Offline
              D Offline
              deleted-user

Anavex. Stor opbakning for mulige ekstra 100 mill. aktier!

Anavex har fået samtlige punkter fra GF vedtaget med relativt stort flertal.
              Nu har ledelsen frie hænder til at gennemfører det de måtte have i tankerne - alt det tekniske/økonomiske er på plads.
              Hvis resultaterne er overbevisende har de musklerne til at gå selv eller tilbyde en potentiel partner medejerskab i form af en stak aktier mod en evt. større upfront betaling mm.
              Under alle omstændigheder står de efter min mening styrket i det videre forløb!

Nu skal vi bare have de resultater - og gerne meget positive!

Attention Required! | Cloudflare

favicon

(fintel.io)

1 Reply Last reply
              4
              • D Offline
                D Offline
                deleted-user

Anavex Ny kapitalfond køber 1.770.821 aktier!

XBI - SPDR(R) S&P(R) Biotech ETF er sidste nye større investor i Anavex.
                Andel "institutional" er nu oppe på 25,310,251 aktier - 36.42%.

Attention Required! | Cloudflare

favicon

(fintel.io)

Øget tiltro fra større investorer og større fokus generelt på Anavex`s segment, samt evt. snarlige ( forhåbentlige ) gode resultater - vi er måske på vej til "the perfekt storm"!

Eneste "lille" ting vi mangler er bare, at skidtet også virker - denne risiko skal man altid have i mente i biotek!

1 Reply Last reply
                5
                • D Offline
                  D Offline
                  deleted-user

Anavex The NY Times om Aducanumab.

Både Biogen/Aducanumab og FDA får skarp kritik!
                  Aducanumab har ikke på noget tidspunkt bevist en effekt mod Alzheimer og 3 ud af 10 patienter på høj dosis fik opsvulmede hjerner!
                  NY Times mener at en evt. godkendelse ville forhindre eller forsinke udviklingen af noget der faktisk virker, fordi patienter vil påbegynde behandling med Aducanumab og derfor ikke blive indrullet i nye forsøg.
                  Endvidere ville man have svært ved at bestemme bivirkningsprofilen af patienter der overgik fra Aducanumab til nye forsøg, fordi evt. bivirkninger i det nye forsøg lige så godt kunne stamme fra Aducanumab og ikke fra f.eks. 2-73 i et nyt forsøg.
                  Hvor mange vacciner mod COVID-19 ville blive godkendt med at 3 ud af 10 patienter fik opsvulmede hjerner???

Rart at der er kommet så stor fokus på Biogen/FDA fra anerkendte medier mm. - FDA ved nu, at de ikke kan slippe afsted med en afgørelse uden at blive skulle stå til ansvar bagefter!

Bemærk, at Biogen jo aldrig færdiggjorde nogen af deres 2 store Alzheimer fase 3 forsøg - noget sikkert ville være utænkeligt, hvis selskabet f.eks hed lille Anavex og ville forsøge at få 2-73 på markedet.

Vi må håbe, at fornuften sejre og Anavex eller andre får mulighed at udvikle en effektiv behandling under lige vilkår!

nytimes.com

favicon

(www.nytimes.com)

1 Reply Last reply
                  7
                  • K Offline
                    K Offline
                    Kyed01

Har lige læst artiklen på N.Y Times, er fantastisk god og rammer sømmet lige på hovet. Det er værd at læse kommentar i bunden, en nævner AVXL.

Vi har her været inde på før hvor meget at FDA er i lommen på de store bio firmaer men det her er godt nok utroligt. Lortet virker jo ikke og kan værre farligt i store doser, godt sådan noget kommer ud i offentligheden og sætter meget mere pres på FDA.
                    At Præsident Joe Biden har fokus på Alzheimer's gør det heller ikke nemmere for FDA men er bekymret over at de måske godkender det da der ikke er noget på market, de nævner de også i artiklen!!!

Det burde i sidste ende værre godt for Anavex, vi er vel dem der er længst fremme hvis vi ser bort fra Biogen og burde ligge over kurs 50 allerede nu.

Hvis der kommer overbevisende data i RETT & PDD kan de fleste nok se hvad det indebærer og kursen kan eksplodere.

1 Reply Last reply
                    5
                    • T Offline
                      T Offline
                      Thorkild01

Something went wrong

favicon

(irpages2.eqs.com)

God PM timing fra ANVS. Det ville være fint, hvis AVXL også hurtigt kunne fremlægge resultater, der viser FDA at der er alternativer til Aducanumab, der synes at virke uden store bivirkninger.

1 Reply Last reply
                      4
                      • T Offline
                        T Offline
                        Thorkild01

Fiercepharma artikel vedr. en eventuel godkendelse af Aducanumab, se
                        https://www.fiercepharma.com/marketing/biogen-s-alzheimer-s-drug-aducanumab-if-approved-may-face-extra-hurdles-slow-sales-ramp?mkt_tok=Mjk0LU1RRi0wNTYAAAF9Z3ukkEHNicrZKdg9cC1fZwgPmWeIvO9d_Bj1__RaLnca-SKYttFLjFRsY4bI9QsRKlXBnAG9Cw3qEE3BElS9urcsHh-J-BwUUj7PZcU6jWeNLLTKpw&mrkid=39005644

1 Reply Last reply
                        3
                        • K Offline
                          K Offline
                          Kyed01

Mere Aducanumab: Alzheimer's drug sparks emotional battle as FDA nears deadline on whether to approve (The Washington Post):

Link Preview Image
                          Alzheimer's drug sparks emotional battle as FDA nears deadline on whether to approve

When Phil Gutis was diagnosed with early-stage Alzheimer's disease at 54, he immediately enrolled in a clinical trial for an experimental drug but had little hope of being helped. Over time, though, h...

favicon

Yahoo Life (www.yahoo.com)

Der er virkelig gang i artiklerne nu, de er gennemgående ikke så begejstrede men nogle i artiklen mener dog at det måske kan hjælpe en lille gruppe.

Bliver meget spændende at se hvad FDA siger!

Mit bud bliver at de vil se et forsøg mere men det er kun gætteværk fra min side.

1 Reply Last reply
                          1
                          • K Offline
                            K Offline
                            Kyed01

Jeg faldt over denne her på Ihub, okay artiklen er fra dec 2020 men meget interessant.
                            Anavex er et af de få medicinal firmaer der prøver at gøre noget i de mere sjældne CNS sygdomme. De fleste går direkte efter dem der virkelig giver penge: AD,PDD.
                            Jeg synes at det er virkelig flot at de gør det og der er skam også mange penge at tjene her.

404 Error: Page Not Found

favicon

(www.rareadvocacymovement.com)

1 Reply Last reply
                            1
                            • D Offline
                              D Offline
                              deleted-user

Anavex Ja der er godt nok gang i pro og con - men mest con - imod en markedsgodkendelse af Adu.
                              Fakta er bare, at Biogen aldrig færdiggjorde et fase 3 forsøg og viden omkring den lille gruppe, hvor de angiveligt har set en effekt ikke er blevet lagt frem.

Set hvad der ellers kræves fra biotekselskaber i øvrigt for at komme igennem nåleøjet, mener jeg det er helt hen i vejret, hvis Biogen skulle få grønt lys til noget, der måske belaster patienter og sygehusvæsenet mere end det måske gavner ganske få patienter!

Dvs. det er simpelthen ikke nok belyst om det har en effekt og hvis i hvilke type patienter.

Spændende tid uanset.

Som sagt er jeg klar til at starte en ny tråd op, hvis vi får noget afgørende fra Anavex - måske i dag kl. 13.00???

1 Reply Last reply
                              5
                              • SolsenS Offline
                                SolsenS Offline
                                Solsen

Ganske enkelt en skandale hvis Biogen får godkendelse på Adu.

Ihub er vanskelig at få noget fornuftigt fra i disse tider uden nyheder. Meninger i øst og vest og mange gange ganske uduelige diskussioner.

Nyhedstørken må snart være overstået.

1 Reply Last reply
                                2
                                • H Offline
                                  H Offline
                                  Hyst

Anavex RETT phase 3 skulle komme snart, mens AD phase 3 først kommer næste år.

Er det korrekt forstået?

Potentialet i AD er jo ekstrem (hvis skiddet virker)., RETT er vel bare en mindre gruppe?

1 Reply Last reply
                                  1
                                  • B Offline
                                    B Offline
                                    Boersboe

Anavex

Ja, jeg synes efterhånden ventetiden er lang. Bliver stadigvæk mere og mere skeptisk. Data er knap et halvt år gamle nu. Men jeg gentager bare mig selv her.

RETT er interessant nok. Positive data holder vel en hånd under kursen. AD er da interessant om 1 år, men i min optik er data fra deres PDD studie langt mere betydningsfuld for investorerne. Er der effekt på PDD, så øger det sandsynligheden for positive data fra deres AD studie. Omvendt vil 0 effekt i PDD gøre ondt på kursen. Jeg forestiller mig, at det kan få investorer til at reducere deres position af frygt for at 2-73 ikke virker i AD patienter. Det er trods alt en sigma-1-receptor som virker upstream, så selvom sygdommene er forskellige, er der visse overlap.

1 Reply Last reply
                                    3
                                    • K Offline
                                      K Offline
                                      Kikl

Det der med " om skidtet virker". ....
                                      Er det ikke korrekt, at der er kommet positive resultater om PPD forsøget allerede for snart et halvt år siden? Eksempelvis kunne der påvises en forbedring af REM søvnen. Blot denne effekt er i sig selv mirakuløs, idet forstyrrelser i REM søvnen er en væsentlig del af symptomerne ved parkinson. Eller kan man man ikke bare tage disse udtalelser for gode varer?
                                      Det vi venter på er et såkaldt "Peer-reviewed medical journal". Jeg aner ikke hvad det er. Men åbenbart skal denne udgivelse suppleres med "further supplemented by actigraphy movement data and whole genome exome DNA and RNA data".
                                      Det tager vel tid :-). Jeg svinger fra stor skepsis til stor forventning om gode resultater " siden det tager så lang tid".
                                      Enig : 0 effekt i PDD trial vil bestemt ikke være godt.
                                      Sådan noget har vi lige set ved det danske "Orphazyme" , hvor enhver, tror jeg, kunne regne ud , at skuffende resultater ved det første forsøg nok også ville betyde dårlige resultater ved det næste forsøg.
                                      Nå, jeg skal vist passe på med at gøre mig klog, men som een her i tråden engang skrev , er det sjovt nok at få en fornemmelse af, hvem der er med i dette forum.
                                      Hilsen fra Vestjylland hvor rapsmarkerne står fantastisk.

1 Reply Last reply
                                      5
                                      • H Offline
                                        H Offline
                                        Hyst

Resultater kommer jo løbende alt efter hvor langt de er nået:

Phase 3 - completed = 0
                                        https://clinicaltrials.gov/ct2/results?term=Anavex&Search=Apply&recrs=e&age_v=&gndr=&type=&rslt=&phase=2

Phase 2 - completed = 4
                                        https://clinicaltrials.gov/ct2/results?term=Anavex&recrs=e&age_v=&gndr=&type=&rslt=&phase=1&Search=Apply

Phase 2 PDD afslutte i september venter i vel alle på hvad der rent faktisk er fundet?

Og OLE for PDD kommer først i oktober 2021

Men jeg har ikke forstand på dette - andre kan sikkert svare bedre.

1 Reply Last reply
                                        4
                                        • SolsenS Offline
                                          SolsenS Offline
                                          Solsen

Signifikant virkning i AD og PDD vil blot give en kurseksplosion vi ikke tidligere har oplevet i vores aktieliv (flere af os i hvert tilfælde)

Rett og Fragile-X vil være tilstrækkelig til at give en rimelig kursgevinst 🙂

PDD data er nok et par måneder væk, hvis man lyttede til Misslings besvarelse ved sidste kvartalsregnskab.

Så jeg tror, at vi skal væbne os med yderligere tålmodighed for så vidt angår disse data.

Jeg hæfter mig ved, at vi har set gode og signifikante data. Det var ikke tilfældigt at ALLE igangværende forsøg med 2-73 pludselig havde "interim" kig ned i data - herunder OLE-opfølgningsforsøgene. CEO bliver ved med at sige selskabet vil undergå "transition" i 2021.

Det sker noget, når tiden er moden ...

1 Reply Last reply
                                          6

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger