Anavex
-
Synes Anavex begynder at ligne et udbrud over $6
Men det bliver jo nok data, der skal bringe os højere op.
En konkurrent jeg tidligere har henvist laver store spring i kursen uden nyheder.
Shortere kunne godt blive fanget i nævnte link

-
Anavex Anavex kontra SAVA
Sava har hovedsagelig to områder de udvikler på:
SavaDX - en metode, hvor man via. en blodprøve kan teste om en person er ved at udvikle/har Alzheimer.
( Kunne blive et rigtig fint værktøj til at sætte tidlig ind for behandling, hvis det lykkes for SAVA )Simufilam - hvor de har kørt et kort fase 2 forsøg på 28 dage med 64 Alzheimer patienter fordelt på hhv. 100 mg, 50 mg og placebo.
Første gang de fik evalueret resultaterne i starten af 2020 af eksterne forsker kunne der ikke påvises nogen signifikant effekt!
SAVA mente at have fundet fejl i analysemetoden og hyrede et nyt selskab til at analyserer data.
Nu fandt man så et fint signifikant udslag på en række biomarkører!
Disse resultater skal de nu have et møde med FDA om i denne måned. De håber afhængig af mødet med FDA, at kunne opstarte et fase 3 forsøg op i 2021.De har 94 mill. $ på bogen, hvoraf de 70 mill. er hentet ved en emission nov. 2020.
https://www.cassavasciences.com/static-files/c8851b32-f7a3-4c68-9f8f-af122d13a445
Anavex og SAVA har nu samme MC - 380 mill.$
Anavex har snart 6 fase 2/3 forsøg kørende og er min. 3 år længere fremme på Alzheimer området. ( Vi har set med Anavex, hvor lang tid det tager bare at få designet og så indrullet et fase 3 forsøg )
Desuden har de spredt sig ud over et stort område indenfor CNS - med super gode resultater over hele linjen. Derudover har de resten af deres pipeline, som de har måtte nedprioriterer pga. begrænsede ressourcer, både i penge og Manpower.Har derfor satset mine penge på Anavex, men har også et pænt frimærke i SAVA - fordi de har kunnet tiltrække sig mere opmærksomhed fra markedet. ( SAVA omsætter ofte 10 X flere aktier en alm. handelsdag end Anavex )
Spiller spillet med SAVA og følger bare pengene - kan dog ikke se, hvordan de på nogen måde skulle kunne nå i mål med noget før Anavex.
For patienter og en øget interesse for investering i Alzheimer området, så håber jeg dog at vi snart oplever et virkeligt gennembrud på området! -
Anavex Oversigt kommende events.

-
Anavex Aktiesparekonto børn.
Lidt info:
Har lige oprettet en aktiesparekonto til mine 2 børn - der begge er under 18 år.
Der kan handles normalt i aktier, som ved alm. frie midler.
Var ikke klar over, at man kunne oprette en sådan, når børnene endnu ikke var myndig.
Hver forældre må max overføre max gavebeløbet på ca. kr. 68.000 til hver af børnene - dog således, at der max er et indskud på i alt kr. 100.000 pr. aktiesparekonto.
Beskatning her er en lagerbeskatning på 17 % af den realiserede gevinst årligt.
Kan være en del at spare ved de ellers hhv. 27 % og 42 % ved normal beskatning af gevinst af frie midler!Havde i forvejen oprettet til konen og undertegnende.
På et tidspunkt skal man jo alligevel nok købe bil, lejlighed eller andet til ungerne, så hvorfor ikke spare lidt skat i processen.Tænkte andre også evt. kunne se en fordel med at benytte en sådan mulighed - hvis I da ellers ikke allerede har gjort det.
Det er måske bare mig, der er lidt langsom i opfattelse:) -
Aktiesparekonto
Jeg er så langsom at jeg ikke engang har børn endnu (54), det sker nu nok heller ikke. Ikke desto mindre skal du have tak for at komme med info. Pudsigt nok gjorde en ven (også Anavex investor) mig opmærksom på kontoen for et par uger siden. Siden da har vi, forgæves, forsøgt at finde en hage ved denne form for konto, til nu uden held. Mærkeligt at politikerne (skal nok undlade adjektiver Hr. Larsen) giver os en sådan "gave".Kom så Anavex
MM
-
Jeg bruger (også) min aktiesparekonto lidt som "skraldespand"; er der en aktie jeg har tabt stort på, sælger jeg den fra depotet og genkøber "lidt senere" på aktiesparekontoen. Så får jeg mit fradrag i gevinster - og en lav beskatning hvis/når den kommer op igen

-
Heldige børn, Tasso.
Og gode fif modtages gerne.
Jeg har faktisk så sent som i går anbefalet en aktiekonto til en ung mand, fordi det er en enkel måde at komme i gang med aktier på. ...og skal da lige love for at folk vil have aktier nu.
Næsten hele min investering ligger i et depot i en aldersopsparing, oprindelig kapitalpension, som jo også har lagerbeskatning på godt 15 %. Ulemper, ja sikkert. Men superenkelt. Jeg ved hele tiden, hvad jeg har.
Selvom jeg for efterhånden en del år siden blev pensionist, kan jeg stadig hvert år indsætte 50.000,-. Og den kan udbetales delvist.
Det gik op for mig i går, at aldersopsparingen ikke tæller med som likvid kapital, når ældrecheck på ca. 18.000 kommer til udbetaling.
Mon den almindelige dansker ( dem må der da være nogle af) er klar over, at i stedet for at have f.eks. 200.000 stående som en buffer på en almindelig bankbog, kunne man ved at overføre ca. 50.000 om året til aldersopsparingen nedbringe den likvide kapital, der afgør om man er berettiget til ældrecheck.
Hm, ved godt at det nok ikke er aktuelt med sådanne betragtninger i denne gruppe.
Men ja, håber på Anavex.... -
Anavex. Seeking Alpha positiv på Anavex!
Kompetente Lane Simonian fra SA, er meget kritisk overfor resultaterne fra Eli Lilly og udnævner samtidig Anavex 2-73 til at have de bedste chancer for en fremtidig behandling af Alzheimer og andre CNS indikationer - herunder RETT.
Lane Simonian har som en af ganske få forståelse for de videnskabelig mekanismer og har i denne artikel udtrykt sin hidtil stærkeste tiltro til Anavex casen, som han har fulgt i flere år.Citater:
Anavex 2-73 is the only drug to date that significantly reduces cognitive loss and stabilizes activities of daily living in Alzheimer's disease at almost three years.
At 148 weeks (almost three years), you have a drop of just under one point in MMSE scores in trial participants taking a high dose of Anavex 2-73 versus a drop of just over five points for those taking the lower doses.
The Anavex 2-73 trial was not placebo-controlled, but the drop in MMSE scores in the low to medium dose group is not far from the expected average decline in Alzheimer's patients, and it can be argued that the lower dose groups served as a placebo.
All of which if true would make Anavex 2-73 an excellent candidate for the treatment of Alzheimer's disease and probably a series of other neurological diseases (the initial results appear to bode well for Parkinson's disease dementia and Rett Syndrome).
At this point, Anavex 2-73 likely has the best chance of long-term success of the current group of drugs being studied for Alzheimer's disease. For those who have the means and who don't have much risk aversion, it is a good investment.
-
Jeg læser at vi skal kombinere med Ginseng, når/hvis 2-73 bliver tilgængeligt. det har længe været kendt, videnskabeligt bevist, at Ginseng forbedrer cognitive evner. At det er i SÅ stor grad overrasker mig meget.
Ingen tvivl om at manden er inde i sagerne, han er dog alligevel ikke selv inde i Anavex. Det kan man så tolke som man vil, han har måske ikke den risiko profil han selv nævner er vigtig at afgøre inden investeringen. Vi kan dog, sandsynligvis, udlede at hans tvivl er den mest udbredte i markedet, og årsagen til vores kursudvikling.
Hvad der kan undre mig er at andre bioteks, som forfølger den "udslidte" og gennemprøvede angrebsvinkel vi har skrevet om mange gange, ja de stiger altid ved den mindste PR. Jeg har set mange dokumentarer om diverse markedsmanipulationer/svindel i USA, at det ikke overrasker at de som stadig prøver den vej uopholdeligt forsøger at vinde på alternative måder at fremlægge resultater på. Man kan kun undskylde med den kæmpe gevinst der ligger forude hvis et stof godkendes. Dette uagtet om det virker eller ej. Det er her han skal være mere skarp Missling, adskille sig fra pøbelen. Hans strategi er jo god nok, flere indikationer, flere lande, mange deltagere og tidsmæssigt ok. Henset til den langsomme sygdomsproggression er det jo svært hurtigt at (be)vise en virkning. Så kan det være svært for diverse CEO`s ikke at melde for hurtigt ud, og/eller måske pynte på statistikken.
Jeg skal ikke gentage min undren/tvivl om casen, den bliver dog ikke mindre som de gode resultaer tikker ind, uden at markedet reagerer. Jeg følger, og ejer, p.t 26 bioteks, og markedet reagerer prompte på det mindste. De Nok om det. Jeg er stadig med, med en ret stor position, og den bliver.God weekend derude, pøj pøj til os
MM -
Anavex Er helt enig MM!
Aktiemarkedet drejer sig i 99 % af tilfældene kun om at få størst muligt afkast. Den gode moral og etik får ikke meget plads, når aktionærer og direktioner kræver $ på kontoen.
Især i Biotek, hvor gevinsterne kan være enorme, ser flere selskaber stort på den faktiske effekt i patienter - bare pengene er gode nok.
Uanset den støj og afledning der måtte være, er jeg dog stadig så naiv at tro på, at videnskaben og enkelt hæderlige menneskers reelle intentioner om at hjælpe patienter, vil brænde igennem og vinde i sidste ende!Som MM skriver, så mener jeg at Anavex gør alt rigtigt ud fra deres relative beskedne formåen.
De har aldrig stået stærkere end nu på alle områder - finansiel, resultater, geografisk udbredelse, pipeline og opbakning fra div. organisationer!God weekend:)
-
Kyed Der skal være plads til den slags. Det skal ikke overtage, og det gør det da heller ikke i vores "professionelle" tråd. Det er ikke helt ueffent fordi den slags gør at vi kan føle hinanden lidt mere på tænderne, få et større billede på de personer der skriver om samme emne. Det er jo en hver frit for hvad de vil dele.
Når det er sagt så var mine tanker angående den slags konto, at den var perfekt som base for "penge til tant og fjas". Damen og jeg tager f.eks hvert år til Thailand for 30-40000. Her kunne Anavex, ved succes, være en god aktie at malke, så man ikke skulle røre andre depoter. I den kategori er gode emner også Quantafuel.Nå, til arbejdet ved den anen computer, jeg får jo ikke løn for at skrive her. Nå jo, det gør jeg vist forresten.....
-
Jeg ved godt at forums kører af sporet nogle gange, kan ikke undgås, isaer når der ikke er nyheder om hovedemmet, no hard feelings.
En lille historie fra de varme lande; Købte for 1500$ Crypto sidste år, sådan for sjov, de er næsten 5000$ værd i dag, lader dem bare stå (EToro)og ser hvor vi ender henne om 2-5 år. Kan ikke rigtigt forstå mekanikken bag Crypto men klager ikke over den fede profit men skal IKKE investere mere i dem.Tilbage til vores hovedemne Anavex:
Håber at vi kommer over 6 i dag, ser rimeligt godt ud indtil nu.
-
Anavex stiger roligt. SAVA buldrer videre....
Patentansøgninger kan være interessante at læse igennem. Det gælder også for A2-73.
https://www.freepatentsonline.com/10888543.html Der refereres bl.a. til flere eksempler på, hvordan A2-73 har en virkning på flere neurologiske sygdomme.
Missling er ansøger. Er den mand ene på skansen ?
Kunne godt tænke mig at se lidt flere ansatte i Anavex eller kører de selskabet i stilling til en større aftale ?
-
Anavex. Positiv skriv fra Tom Bishop fra BI Research.
Han har altid været en stor fan af Anavex.
(01/25/21) Top Picks 2021: Anavex Life Sciences (AVXL)
Anavex Life Sciences (AVXL), which is working on a number of central nervous system (CNS) diseases, more than doubled in 2020 on more good trial results in Parkinson's Disease Dementia (PDD) and Rett syndrome, notes Tom Bishop, growth stock expert and editor of BI Research.
(01/25/21) Top Picks 2021: Anavex Life Sciences (AVXL) (www.moneyshow.com)
Solsen - tror måske at Missling som CEO for Anavex nok er den der lægger navn til patentansøgninger.
Kan se de officielt er 20 ansatte pt - af disse er der sikkert flere dygtige folk. Mener især der blev ansat en med ekspertise inde for området for et par år siden.Er også af den overbevisning, at Anavex til dels ikke har kunnet gå alt for hurtigt frem med forsøgene, fordi de lige skulle have lukket alle evt. huller i patentbeskyttelsen.
Alt synes dog ved at være kørt i optimal stilling nu!
Finansiel, resultater, opbakning fra div. organisationer og patentbeskyttelse m.m. - nu mangler bare en positiv udmelding fra div. myndigheder.
FDA, EMA, AUS - eller UK, som nu ikke længere er afhængig af EMA, men måske ligesom ved COVID-19 vaccinen vil vise EU og resten af verden, at de godt kan og tør gå forrest.
Som jeg tidligere har sagt, så har jeg dog svært ved at se, at AUS vil lade andre løbe med æren af at være de første med en evt. Provisional Approval af Anavex.
Over 60-70 % af samtlige patienter i alle indikationer er i AUS og de har samtidig betalt 43 % af alle omkostninger.Sjælden har spændingen været større, om der kommer nyheder fra Anavex kl. 13.00!
-
Tasso, interessant at over 60% patienter i alle indikatorer er i Australien, det var jeg ikke klar over. Måske Missling er klar over at det er svært at værre op imod de helt tunge big Bio i USA.
Biogen har ikke givet op endnu og de tror stadig de bliver godkendt i march, se vedhæftning.
Hvis Anavex bliver godkendt i flere indikatorer i Australien vil det forhåbentlig udløse en lavine og flere lande vil hurtigt følge efter (efter min mening). -
Anavex. Anavex har fået 3 mdr. mere uden støj fra Biogen.
FDA har udsat afgørelsen for Biogens Aducanumab fra marts til 7. juni 2021.
Biogen fik ellers i december 2020 en negativ indstilling i første omgang på 7-1 af et ekspertpanel for bl.a. manglende bevis på nogen effekt i Alzheimer.
FDA gjorde ellers deres, ved helt uden for alm. fair behandling, at påvirke de eksterne eksperter med en offentlig opbakning til Biogen dagen inden.
Nu har Biogen så pludselig fundet/fremskaffet nye data og FDA hopper i med begge ben - igen.
Det lugter bare langt væk efter min mening - det ligner en gentagelse af sidste gang, hvor Biogen forsøgte at redde fejlede forsøg med en selvopfundet og ikke godkendt analysemetode.Biogen and Eisai Announce FDA’s 3-Month Extension of Review Period for the Biologics License Application for Aducanumab
The new Prescription Drug User Fee Act (PDUFA) action date set by the FDA is June 7, 2021 CAMBRIDGE, Mass. and TOKYO, Jan. 29, 2021 (GLOBE NEWSWIRE)...
GlobeNewswire News Room (www.globenewswire.com)
Til juni har Anavex minimum nået 5-6 vigtige milepæle i de forskellige indikationer og tilbagemeldinger fra div. myndigheder, så Biogen vil ikke kunne " tage noget fra" Anavex - der er de "kørt" - hvis skidtet virker lige så godt som hidtil!
-
God weekend
Sjovt at se udviklingen i de mest shortet aktier i denne uge, fing har også været berørt...Shorting er normalt et vigtigt instrument på aktiemarket, og er med til at holde kurserne i et fornuftigt kursleje, men der er ingen tvivl og af nogle hedgefondene de sidste år, har kørt en uærlig og manipulerende hetz mod en del virksomheder.
Så i min verden, er det befriende at se nogle hedgefonde smage deres egen medicin, for normalt er det altid de private der står tilbage som taberne...
Det kan være vi får et mere ærligt sats på kursfald, end det har været tilfælde de sidste par år....
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind