Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Tsakos - Den bør stige til det doble...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
32 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • E Offline
    E Offline
    Enkommentar1
    wrote on sidst redigeret af

Dette er faldet ud af mit indlæg:
    Kurs indre værdi:
    Euronav 1,23
    NAT 1,22
    Frontline 1,74
    Scorpio Tankers 1,14
    Teekay Tankers 0,85
    International Seaways 0,87
    &
    Tsakos 0,39

1 Reply Last reply
    5
    • E Offline
      E Offline
      Enkommentar1

Beregningen er følgende:
      Egenkapital 1.460 mio usd minus 420 mio usd som er Prf aktier og G aktier : 89.129.000 aktier = 11,67 pr aktie i indre værdi - dvs k/I er 0,39

Jeg kan se at meget af det jeg har skrevet ikke er kommet med opdatere senere...

1 Reply Last reply
      3
      • tommycarstensenT Offline
        tommycarstensenT Offline
        tommycarstensen

Enkommentar1 Fint indlaeg.

"Jeg har mange gang spurgt mig selv om hvorfor Tsakos er så billig af og kan reelt ikke når frem til en konklusion på dette."
        Jeg husker alt for godt kurs-udviklingen paa $TNP ifm finans-krisen. Jeg tror, at jeg og andre er blevet skraemt permanent vaek fra den slags investeringer. Brug det til din fordel, at vi andre er skraemte og ikke kan faa oeje paa den gode investering 🙂

1 Reply Last reply
        5
        • E Offline
          E Offline
          Enkommentar1

Reelt er jeg grundlæggende til Value, læser regnskaberne kikke på tror jeg på det eller ej og hvis jeg tror på det holde jeg ved og køber meget hårdt op. Min tro på Tank har give meget store afkast i år på Euronav, Scorpio Tankers, International Seaways samt Tsakos. De tre første har jeg handlet frem og tilbage i løbet af i år, Tsakos ikke solgt en eneste. Scorpio Tankers er solgt og de andre to halveret.

De investeringer Tsakos laver på 372 mio usd i 2021 og 2022 vil reelt kunne "finansieres" af driften, Tsakos afskriver på deres skibe ca 170 mio usd om året og det svare ca til investeringen. Samtidig vil vi nok se salg af gamle skibe i q1 som kan bidrage til likividiteten, driften samt en lovning om en høj slut udbytte for året 2019. Ligeledes har de lovet at fjerne en prf aktieserie mere i 2020. Ifm sidste web-cast blev der spurgt og opfordret til at få fjerne nogle flere af disse prf aktier af en stor investor og optage alm lån i stedet da hans opfattelse var gæld ift egenkapital var meget lav.

1 Reply Last reply
          3
          • HenryASH Offline
            HenryASH Offline
            HenryAS

Grunden til at den er billig er ifølge Lau Svensen at de har en uafklaret erstatnings Gsag kørende i mia kr klassen med den Norske stat ang kolision med et flåde fartøj i en Norsk fjord i tæt tåge.

1 Reply Last reply
            3
            • E Offline
              E Offline
              Enkommentar1

Ved denne type ansvarssager er der begrænsning på ansvarserstatningen, der er intet afsat i regnskabet og derfor er min forventning at det kan klares via deres ansvarsforsikring på skibet.. så den køber jeg ikke..

1 Reply Last reply
              4
              • N Offline
                N Offline
                NyNovice

HenryAS lige præcist!

Det er derfor Tsakos er så billig på nøgletal. Der er et enormt sagsanlæg som truer efter påsejlingen.
                Her er der en lille video som viser lidt om hvad og hvorfor: http://webnodesvideostorage.blob.core.windows.net/asset-6aaad760-d1b8-4c8e-94a7-fa245436f950/003-RAPPORTFILM-HELGE-INGSTAD-HAVARIKOMMISJONEN-LANGVERSJON-ENGELSK_H264_3000kbps_AAC_und_ch2_128kbps.mp4

Kommer Tsakos ud af sagen med skindet på næsen, bliver der en kæmpe opside efter min mening og jeg har købt et frimærke for at følge aktien.

1 Reply Last reply
                3
                • HenryASH Offline
                  HenryASH Offline
                  HenryAS

NyNovice det samme har jeg for at følge den, når der kører erstatnings sager skal jeg ikke vove det store før det er afklaret, det har jeg prøvet rigeligt af.

1 Reply Last reply
                  3
                  • E Offline
                    E Offline
                    Enkommentar1

Jeg vil gerne gentage at der ved sø skader er begrænsninger på, jeg mener det var ca 400 mio dkr en erstatning max kunne blive på... f.eks. er der også begrænsning ved bare som tabs fra container skibe ud fra en kg begrænsning - som nævnt dette har aldrig været nævnt på noget måde ifm deres regnskabsgennemgang eller spurgt ind til af analytiker - min konklusion der er igen problemer uanset udslag

1 Reply Last reply
                    2
                    • E Offline
                      E Offline
                      Enkommentar1

Kilde til min påstand - max 400 mio n.kr. i erstatning..

Link Preview Image
                      Tankbåtrederiet må maksimalt betale 400 millioner for skadene på KNM «Helge Ingstad»

Den havarerte fregatten KNM «Helge Ingstad» kan koste norske skattebetalere 14 milliarder kroner om den skal erstattes. Tankbåtrederiet kan maksimalt belastes med om lag 400 millioner kroner for skadene på fregatten.

favicon

VG (www.vg.no)

1 Reply Last reply
                      3
                      • E Offline
                        E Offline
                        Enkommentar1

Du burde nok understøtte din påstand når du skriver "enormt sagsanlæg"... Fremfor at gisne..

1 Reply Last reply
                        1
                          tommycarstensenT Offline
                          tommycarstensen

Ansvaret for Helge Ingstad-kollisjonen skal fordeles neste høst
                          https://www.tu.no/artikler/ansvaret-for-helge-ingstad-kollisjonen-skal-fordeles-neste-host/475088
                          Etter kollisjonen opprettet rederiet til «Sola TS» et såkalt begrensningsfond for Bergen tingrett. Fondet skal i hovedsak dekke tingsskade og er på 400 millioner kroner. Summen er den maksimale rederiet må betale for skadene på fregatten.

1 Reply Last reply
                          2
                          • E Offline
                            E Offline
                            Enkommentar1

En meget stort part er sandsynligvis fra forsikringen og påvirker derfor ikke selskabet nævneværdig...

1 Reply Last reply
                            1
                            • M Offline
                              M Offline
                              MountainDew

TSAKOS ENERGY N/SH (NYSE:TNP) Downgraded by Zacks Investment Research to "Strong Sell"
                              https://rivertonroll.com/news/2019/12/26/tsakos-energy-n-sh-nysetnp-downgraded-by-zacks-investment-research-to-strong-sell.html

Kan ikke helt se i rapporten hvorfor er nedgradert til strong sell? Virker som en interessant aksje.

1 Reply Last reply
                              1
                              • E Offline
                                E Offline
                                Enkommentar1

Jeg har aldrig rigtig fundet ud af hvad "Zacks Investment Research" bygger deres vurderinger på.

Gns kurs mål jf Bloomberg er 6,53

1 Reply Last reply
                                5
                                  tommycarstensenT Offline
                                  tommycarstensen

MountainDew Zacks er baseret paa algoritmer. Det er stoej, der bare skal ignoreres, hvis du spoerger mig.

Jeg kan ikke lide $TNP, fordi den foelger en cyklus, som jeg ikke forstaar. Spot-raterne lever deres eget liv ligesom prisen paa diverse raavarer. Derfor flukturerer udbyttet ogsaa op og ned hele tiden; se vedhaeftede fra deres aarsrapport. Men jeg anerkender, at flere rederier er/var ekstremt billige. Den mere risiko-villige investor har/havde mulighed for at blive beloennet.

80430_TNP_dividend.png

1 Reply Last reply
                                  4
                                  • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                                    Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                                    Helge_LarsenPI-redaktør

Under alle omstændigheder udbetaler TEN udbytte i medgang og modgang. Det har mange rederier ikke været i stand til i svære tider.

1 Reply Last reply
                                    3
                                      tommycarstensenT Offline
                                      tommycarstensen

Helge Det er korrekt, men hvis det er succes-kriteriet, saa ville jeg i stedet tage et kig paa de vedhaeftede virksomheder inden for transport-sektoren eller danske DSV Panalpina. Mange af dem har ikke bare betalt udbytte hvert aar, men har ogsaa haevet udbyttet hvert aar.

80432_shipping_aristocrats_ps_2010_01_01_2019_12.png
                                      80432_shipping_aristocrats_dy_2010_01_01_2019_12.png
                                      80432_shipping_aristocrats_dividends_sumFalse_2019_12.png
                                      80432_shipping_aristocrats_mc_2010_01_01_2019_12.png

1 Reply Last reply
                                      2
                                      • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                                        Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                                        Helge_LarsenPI-redaktør

Det er ikke succeskriteriet for mig. Det er blot en konstatering, når jeg ser på tanksektoren og de enkelte selskaber 🙂

Mine udbytteaktier har først og fremmest været i laksesektoren i efterhånden mange år. I de kommende nok også med godt supplement fra LPG og tank.

1 Reply Last reply
                                        4
                                        • N Offline
                                          N Offline
                                          NyNovice

Tak for hintet omkring ansvarsbegrænsningen - jeg kan godt se at I har en meget velbegrundet pointe deri.

Det virker imidlertid ikke som om markedet er enig og dermed har vi årsagen til den lave prissætning. Usikkerhed er altid "gift" for kursen, hvilket i særdeleshed understreges her.

Er der nogen som har forstand på hvor lang en erstatningssag kommer til at tage? Normalt så trækker sådanne ud i evigheder.

1 Reply Last reply
                                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger