Den gale mand og havet
-
136.700 USD/dag for suezmax og 164.400 USD/dag for VLCC! Jeg er løbet tør for superlativer. Clarksons Platous spotrater for denne uge:
https://www.nat.bm/wp-content/uploads/2019/10/Weekly-freight-rates-111019.pdf
-
Ja. Du registrer dig hos Joakim og har så adgang til flere gratis rapporter jævnligt.
J. Mintzmyer om generel shipping i øvrigt:
-
300.000? Det lyder for godt til at være sandt.
-
Det meget store ratespike er drevet af amerikanske sanktioner mod kinesiske redere der har taget måske 5% af flåden ud. Sanktionerne kan fjernes igen med øjeblikkelig virkning. Det vil betyde store tilbagefald i kursen på aktier som Frontline m.fl.. Dermed ikke sagt, at tank fremover er en dårlig investering. Raterne vil forsat være på et højt niveau.
-
Mon dagen i dag bliver dagen, hvor markedet kommer i tanker om:
- EURN sejler med VLCC'ere, som er dem, der scorer feberrater lige nu.
- EURN sejler ikke længere kun på langtidskontrakter, men har efterhånden en del skibe i spotmarkedet.
- EURN har haltet gevaldig efter FRO, NAT og TNK.
- EURN har en politik om at udbetale 80 % af overskuddet i udbytte.
-
Jeg tror nu nok jeg har købt mine eurn i usa. Betalt i usd. Men isin koden er BExxxxxxxx. Jeg tror selskabet må være registreret i BE. Det var via danske bank.
Jeg har fået udbyttet i usd. Men som skrevet med fradrag af 30% withholding tax.
Er du sikker på det ikke sker for dig?
Som lille privatinvestor synes jeg det tager noget af attraktionen ved udbyttet væk.
Rigtig mange shipping aktier er registreret i MH, BM etc, med 0% withholding tax.
Det er bedre

Jeg tror bare at udbytteinvestorer måske er opmærksom på dette. Og at det kan medvirke til at udbyttestigning ikke har samme betydning for eurn kursen.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind