Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Gambling

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
81 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
    Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
    Helge_LarsenPI-redaktør
    wrote on sidst redigeret af

Tak..Jeg får mange spørgsmål om de to selskaber. Har et frimærke i Funcom, men har ingen i Hugo.

1 Reply Last reply
    0
    • M Offline
      M Offline
      mads007

Hej Helge
      Her er det lange svar:

I gamingbranchen er der 3 led i værdikæden, det er meget sammenligneligt med bogbranhen:

Spilproducenten (=forfatteren), det kan være alt fra et lille studio i Polen til Activision Blizzard. Det er typisk entusiatiske programmører og gamere, som har talent for det. Programmeringen er timetung og derfor har en del virksomheder studios i Østeuropa.

Udgiveren (=bogforlaget) hjælper med at rette spillet til så det bliver optimalt og der kan kapitaliseres på det. Evt. udgiver man bare på et begrænset marked eller laver en soft launch (uden den store markedsføring) for at teste spillet og dets evne til at fastholde brugerne. Så retter man til efterhånden. G5entertaiments store succes Hidden City har været udgivet i flere år før den ligesom var rettet til og fungerede. Da det så fungerede startede man målrettet markedsføring og raketten var sendt afsted.

Udbyderen (=bogbutikken / mofibo/ amazon): sælger spillet til kunderne. Det er Itunesstore, Google play, Sony (playstation), Microsoft (X-box), Tencent, Valve (Steam). De fysiske udgivelser er ved at være forældede og spilbutikker er uddøende.

Jeg kan godt lide svenske virksomheder, da Sverige er for Gaming hvad Danmark er for vindmøller /høreapparater (invisio var ikke den samme case hvis den lå i Norge).

Branchen er i konsolidering. De store køber de bedste og mest talentfulde af de små. Activison købte King, Microsoft købte Mojang (minecraft).
      Paradox, Stillfront og THQ Nordic som jeg skriver om udgiver og producerer selv, men køber også mindre producenter op.
      Det er disse selskaber jeg synes man skal købe, på den måde får man stor risikospredning.

Man skal derimod ikke forsøge at finde den lille producent, som på trods af at den ikke allerede er købt eller handlet op af nogle som kender branchen indefra, får stor succes. Man giver sig selv for dårlige odds i den proces.

Dette, og så at de ikke er svenske er årsagerne til at jeg ikke kan lide Funcom og Hugo games. Jeg siger ikke at de ikke kan blive succeser, jeg mener bare at man får bedre odds andre steder.

Mvh Mads

1 Reply Last reply
      3
        Helge_LarsenPI-redaktør

Tusinde tak for gode reflektioner.

Jeg har lidt Funcom aktier tilbage af den portion jeg har købt i 1,81 i år. Det har været en meget god tur. Hugo Games har jeg ikke aktier i, da jeg dækker den analysemæssigt.

1 Reply Last reply
        1
          Helge_LarsenPI-redaktør

PS:

Jeg vil se nærmere på de selskaber du foretrækker.

MVH
          Helge

1 Reply Last reply
          0
          • M Offline
            M Offline
            mads007

Hej Helge
            Lyder godt, glæder mig til at høre hvad du tænker om dem.
            Mvh Mads

1 Reply Last reply
            0
            • M Offline
              M Offline
              mads007

Jeg har overvægtet Catena Media i dag inden regnskabet i morgen. De har købt en masse op siden Q1 sidste år, disse selskaber er nu konsolideret og vil addetere til tallene sammen med den organiske vækst. Jeg tror ikke markedet forstår aktien endnu, der er nærmest ikke institutionel ejerskab. Jeg tror der er en god chance for at markedet igennem resten af 2017 får øjenene op for casen og opvurderer selskabet.

1 Reply Last reply
              1
                Helge_LarsenPI-redaktør

FUNCOM - Q1-regnskab.

http://e24.no/boers-og-finans/funcom/raasterke-tall-fra-funcom/23999872

1 Reply Last reply
                0
                • M Offline
                  M Offline
                  mads007

Q1 Catena Media:
                  revenues vokser 104%
                  New depositing costumers (det vigtigste tal) vokser 149% og 20% mod sidste kvartal
                  EPS vokser 15%
                  Marginen påvirket af at man skifter til indtægtsdeling, hvilket giver mindre indtægt nu, men forlænger indtægten pr. kunde (minder om den ændring som Simcorp har gennemført de sidste år.

Det her er virkelig godkendt. Jeg tror markedet bliver skuffet over den lave bundlinjevækst og sender aktien ned fra start. Det vil være en oplagt chance til at samle op. Der er ikke mange virksomheder, som kan vækste med 100% OG køre med overskud.

1 Reply Last reply
                  0
                  • M Offline
                    M Offline
                    mads007

Ser virkelig godt ud.
                    Jeg kan ikke bedømme om det er et køb eller et salg. Indtægterne på en ny release er høje i starten og aftager så rimelig hurtigt. Så er spørgsmålet hvad Funcom skal leve af i fremtiden?

• kan de sælge opdateringer til spillet?
                    • kan de sælge features i spillet?
                    • har de andet i pipelinen?
                      Igen mener jeg at jeg har vildt dårlige forudsætninger for at bedømme det, jeg ender med at tage et væddemål i blinde, hvor der er en hel del mennesker der formentligt har et kvalificeret bud på hvad Funcoms fremtidige indtjeningspotentiale er.

Jeg kan købe aktier i større selskaber i branchen, som har en større og stabil spilportefølge, som vokser 20-70% om året med stabilt stigende overskud, som har musklerne til at købe fx Funcom hvis dens titler virker interessante, og som kommer til at kunne tage deres del af e-sports markedet... det er altså bedre end at satse i blinde på en lille spiller, hvor alle insiderne gør det rigtige før mig.

1 Reply Last reply
                    1
                    • M Offline
                      M Offline
                      manielsen

Helt godkendt, men der er meget indpriset i kursen. Det som dog er spændende er at de nærmest lover nogle større opkøb relativt snart.

1 Reply Last reply
                      0
                        Helge_LarsenPI-redaktør

Det lyder som en fornuftig strategi Mads. Kan sagtens følge dig.

1 Reply Last reply
                        0
                        • M Offline
                          M Offline
                          mads007

Spændende hvor højt den skal nu 🙂

1 Reply Last reply
                          0
                          • M Offline
                            M Offline
                            mads007

Link Preview Image
                            Catena Medias vd: "Spararna har missförstått rapporten"

Catena Medias aktie faller tungt efter rapporten. "Jag tycker det är en märklig kursreaktion. Jag tror en del småsparare har missförstått rapporten", säger vd…

favicon

Dagens industri (www.di.se)

1 Reply Last reply
                            0
                            • M Offline
                              M Offline
                              mads007

Status efter små to mdr:
                              Kindred: 0% incl udbytte
                              Betsson: 11% incl. udbytte.
                              Leovegas: 53% incl. udbytte
                              Cherry: - 1%
                              Catena Media: -4%
                              Netent: 0%
                              Evolution Gaming: 28%

Jeg er overvægtet Leovegas, Catena Media og evolution. Har solgt ud af Cherry.

1 Reply Last reply
                              0
                              • M Offline
                                M Offline
                                mads007

Evolution G flytter fra first North til Large cap idag. Desuden upgrade fra Danske Bank, så det skal nok rykke ved kursen idag.

1 Reply Last reply
                                0
                                • L Offline
                                  L Offline
                                  Lasse97

Hej Mads
                                  Rigtigt interessant at høre om mulighederne i online gambling?
                                  Har du nogle bud på en fremtidig vinder? og hvad kunne evt. kursmål være om et år?
                                  Mvh. Lasse

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • M Offline
                                    M Offline
                                    mads007

Hej Lasse
                                    LeoVegas og Evolution gaming er mine toppicks. Jeg mener risikoen er lav og potentialet er højt. De vokser meget, men har alligevel overskud. Se mine tidligere indlæg om dem.
                                    Catena Media har jeg selv også stor overvægt i, men nogle mener at forretningsmodellen er mere usikker. Potentialet er stort. Hvis du køber den skal du følge lidt med i udviklingen uden at lade dig skræmme væk af folk der ikke lige forstår casen (folk der mener at affiliate-branschen er uddøende)

1 Reply Last reply
                                    0
                                    • L Offline
                                      L Offline
                                      Lasse97

Okay mange tak!
                                      Jeg tager et kig på det

1 Reply Last reply
                                      0
                                      • M Offline
                                        M Offline
                                        mads007

Status nu og tanker før regnskabssæsonen kurser fra den 19/4 hvor jeg startede denne tråd):
                                        Kindred fra 94 til 99 sv.t 11% incl. udbytte (jeg har haft normalvægt)
                                        Betsson fra 75 til 76 sv.t 6% incl. udbytte (jeg har haft overvægt)
                                        LeoVegas fra 39 til 67 sv.t 72% (jeg har haft overvægt og den har længe været min klart største position)
                                        Cherry fra 312 til 296 sv.t -5% (jeg startede med overvægt og har siden solgt helt ud.
                                        Catena Media fra 106 til 93 sv.t -12 % (jeg har været overvægtet)
                                        Netent: 70 til 74 sv.t 9% incl. udbytte. (normalvægt)
                                        Evolution Gaming: (anbefalet den 20/4): 363 til 432 svt. 19% (jeg har været overvægtet)

PE og omsætningsvækst baseret på Q1 alene:
                                        Kindred: 29 og 14%
                                        Betsson: 12 og 10%
                                        LeoVegas: 33 og 49%
                                        Cherry: 61 og 44%
                                        Catena Media: 29 og 108%
                                        Netent: 38 og 15%
                                        Evolution G: 31 og 60%

Væksten ligger således hos Leovegas, Catena Media og Evolution, som ikke er dyrere end de øvrige på PE. De er klart mine toppicks og jeg har overvægtet dem sammen med Betsson.

Cherry har jeg solgt helt ud. Comeon udgør 4/5 af cherry og jeg har ikke nogen grund til at prissætte den højere end fx. kindred. Derfor bliver cherry for dyr ligenu ift. de øvrige.
                                        Jeg overvejer at undervægte Kindred mhp. at øge i bl.a Netease.
                                        Rammer Leovegas 80 og Evolution 560 (PE 40) tager jeg toppen af.

1 Reply Last reply
                                        0
                                        • M Offline
                                          M Offline
                                          mads007

Q2 for netent kommet til morgen. Webcast kl. 9.
                                          Der er ikke noget nyt i regnskabet, der er 15-20% vækst. Jeg tror EPS for 2017 bliver 2,5 kr. Det betyder at PE (17) er ca 28,5 nu. På kort sigt er der ikke meget at give. Måske kan man trade et range på ca 63-75.

Men man får altså en højere vækst til en billigere pris i Evolution Gaming.

1 Reply Last reply
                                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger