VVS Q1 2013
-
Forkert. Det påvirker ikke cash flow så meget. For vestas har jo taget et lån i projektet. Og det er 60-80% af projektets værdi. Så det er max 40 mio Euro i positivt cashflow. Og indtjeningen er endnu mindre
-
Altså vestas hjælper selv en række af deres kunder til at skaffe finansering til deres projekter. Så hvis ikke vests SELV til deres EGET projekt som vil blive serviceret i hoved og røv kan skaffe fnansering så er der jo noget fuldstændigt galt. Specielt efter som det er et projekt hvor det blæser ret meget. Læs rigtig god rentabilitet i projektet. Så det er set fra min vinkel sole klart at der er lån i projektet. Og det har jeg også nævnt mange gange lige siden projektet blev solgt og folk har nævnt at det vil indbringe et stort positivt cashflow. Det gør det ikke
-
Altså hvis hvis de sælger den for f.eks 1 mia og har lån for 800 mio, så bliver det positive cash flow jo også kun 200 mio. Så nej de får ikke 1 mia i "kassen"
-
så det vil sige at når du sælger dit hus for en mio og har gæld for 800.000 kr i huset, så kan du bare bruge alle pengene som du måtte ønske dig? Det skal banken sikkert nok blive glade for
-
Vestas har finansieret hovedparten af deres udbygning igennem Emission og overskud samt udstedelse af obligationer-Det betyder at cash flow vil påvirkes positivt ved frasalg.Men at afskrivninger kan blive store.Men det har de jo ligesom taget hul på.
-
Hej Cykling jeg kan godt forstille med et lidt negativt Q1 fordi det tager lidt tid med omkostningerne slår igennem. Omvendt så stod det store slag i 2012 med overleveringer af MW - Vestas skriver selv deres nulpunktomsætnings break even er reduceret voldsomt og de har haft al mulighed for at styre 2013 herefter. De projekter de ikke fik færdigt i 2012 bonger positivt ud i Q1 2013! Jeg mener ikke de nåede alt i USA men jeg kan ikke huske hvor jeg så det! Det er money in the bank og derfor er jeg positiv på Q1 omend jeg godt ved det både kan blive en pige eller en lille dreng
Husk på Vestas problemerne opstod ultimo 2011 og de havde således 2012 til at rette det meste!
Hertil omstruktureringer og fyringer osv. de burde ha styr på biksen nu!! men naturligvis frygter man de ikke har pga. DAG smuttede. Tror dog han måtte erkende han reel ikke var nødvendig. Han ville se hurtige resultater ved frasalg men det gør man jo ikke når markederne har vendt opad igen!
Vestas er efter min mening verdens mest seriøse vindmølleproducent overhovedet. Siemens og GE køber sig markedsandele grundet
deres finansielle styrke som konglomerater!FIF
-
Hej MiF
Jeg regner bestemt med underskud Q1.
Jeg siger bare at finansiering af fabrikker og mølleparker er sket for tidligere genereret overskud og Emission samt selvfølgelig obligations udstedelsen.
Og af et hvert frasalg vil påvirke cash flow positivt og afskrivninger negativt.Hvilket allerede er påbegyndt hvad afskrivninger angår.
Men jeg forventer / håber da at vi vil kunne se en begyndende effekt af de tiltag Vestas nu har arbejdet på og implementeret det sidste år.
Skål for et fornuftigt regnskab.
-
Vestas gæld ved årsregnskab 2012
25 Finansielle gældsforpligtelser
mio. EUR 2012 2011
Finansielle gældsforpligtelser er indregnet således i balancen:
Kortfr iste de forpligtelser
Gæld til realkreditinstitutter 0 1
Gæld til kreditinstitutter 289 0
Gæld til banker 4 5
293 6
Langfriste de forpligtelser
Gæld til realkreditinstitutter 7 7
Gæld til kreditinstitutter 853 309
Obligationer 598 598
1.458 914
De finansielle gældsforpligtelser forfalder som følger:
1-5 år 1.454 910
> 5 år 4 4
Finansielle gældsforpligtelser i alt 1.751 920
Dagsværdi 1.618 851
Nominel værdi 1.753 920
Den 23. marts 2010 udstedte Vestas en EUR-denomineret virksomhedsobligation med en hovedstol på EUR 600 mio., en
pålydende rente på 4,625 pct. og en effektiv rente på 4,8 pct. Obligationen løber indtil den 23. marts 2015.
Det er koncernens politik at forsøge at sikre en passende udvikling i de økonomiske nøgletal bl.a. med henblik på -
Ser ud til at samarbejdet drejer sig om et projektudviklings-selskab, hvor MLL bl.a kan stå for meget af logistikken. APM og deres nye partner ønsker at være med fra start i det kommende lukrative US Wind Offshore Market.
Husk at der endnu ikke er opført en eneste Offshore Park overthere!! Kunne da godt forestille mig, at "de" kunne tænke sig et tæt samarbejde med Vestas omkring V164-8.0, hvor visse dele i øvrigt, bliver fabrikeret i den APM-ejede Lindø Park!!
http://maersknews.wordpress.com/2011/10/10/apex-maersk-to-develop-offshore-wind-energy-projects/
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind