Vestas Q&A på PI
-
Vagn
Du ved godt det sorte er bogstaverne ikke, jeg var faktisk stadig for din forening umiddelbart efter i startede.
Men det ødelagde du med din personlighed.
Husker også godt vores snak du havde lavet vedtægter og du ville sammensætte en bestyrelse, Vagn sådan foregår virkeligheden ikke.Det klogeste VS kunne gøre nu var at lade Søren som er formand, komme til orde og du skulle trække dig pga. Din skadelige virke for foreningen.
Vagn, hvorfor vil i ikke svare på spørgsmål, her er chancen for at værge medlemmer.
Hvordan kan i få fortrolige oplysninger af et Børsnoteret selskab, skal det ikke ud til alle på samme tid?
Hvorfor kan i ikke som i andre foreninger have åbent dialog, du nævner man kan finde pressemeddelelserne på nettet, hvorfor hjælper du ikke bare medlemmet ved at smide det på?
Hvorfor går du i krig mod et debatforum som er din bedste markedsføringsplads til aktive investorer?
Hvorfor tror du i kan drive Vestas bedre end dem som sidder på posterne?
Hvorfor forventer du at VS kan få dialog om en plads i bestyrelsen og PI ikke kan få dem i dialog om almen viden?
Vagn brug nu fornuften og bed evt. Søren (hvis han stadig er med dig) om at svarer høfligt og konkret.
Jeg vil dog gøre som Pete, og sende både en skærm kopi herfra og fra jeres side hvor du siger du har insider viden, videre til Vestas og Finanstilsynet.
-
Kære Bryan
Du er vist ikke rigtig indsat i det danske sprog og hvad der ikke kan udledes af trykt tekst, men jeg må så skære det ud i pap for dig!
At udveksling af informationer med IR sker i fortrolighed, indebærer ikke at IR meddeler os fortroligt materiale, som ikke tilflyder offentligheden.Der er aldrig blevet antydet at vor forening har modtaget materiale fra IR, som ingen andre har fået, og selv om vi havde ville vi aldrig annoncere med dette. Dit indlæg bekræfter, hvad jeg netop har skrevet om uhæderlig fordrejning af fakta, som desværre er blevet en naturlig ting fra debattører fra PI.
Med hensyn til pressemeddelelser, kunne vi sagtens lægge dem ud på vor hjemmeside, men vi
synes ikke, at vi skulle lade os diktere dette fra en person, som stak os i skoene,at vi sikkert ikke havde udsendt noget sådant, og insinuerede at vi var fulde af løgn!Skulle nogle af vore medlemmer ønske dette lægger vi gerne pressemedelelserne ud på nettet. Iøvrigt viser de mange indlæg fra PIére (selv om det nok ikke var hensigten), med al tydelighed, at mine argumenter fremført ovenfor med al tydelighed rammer plet, og gør ondt, men kom igen og vis noget konstruktivt og genskab den respekt som I har sat over styr. Det venter jeg og 172.000 andre Vestas aktionærer på.
Mvh
Vagn
-
Vagn........... Ud over at du med sikkerhed kun har skrevet her, er at oedelaegge et initiativ. Det vil jeg ikke lade lykkes for dig, af den simple grund at jeg syntes du er en person som omgaaes sandheden lidt for let.
En ting du maaske laerer en dag er, at misundelighed er en grim ting.
Nu maa du forklare hvordan man i fortrolighed kan tale om offentlige oplysninger, hvisker i som i en B film, eller har du haft ringet forkert nummer.
Nu syntes jeg du skulle traekke dig tilbage til din egen webside, og derefter koncentrerere dig om dit formaal... saa skal folk herinde nok finde ud af at koncentrere om det de kan.
Jeg tror de fleste herinde ogsaa er klar over vi ikke har dit niveau................ og det kan du saa tolke som du vil.
Saa tak for idag
-
Kære cykling,
Jeg er oprigtig ked af, at dit initiativ er blevet snavset til, ved Vagns indblanding i debatten. At få Vestas i tale er tvært nok i forvejen, og det er ikke blevet nemmere af denne tråd. Vi holder normalt et højt niveau, men debat på dette niveau, er der bare ingen seriøse virksomheder der ønsker at deltage i.
Når jeg blander mig i denne debat, så er det en henvendelse til alle jer gode debattører på PI, og ikke en henvendelse til Vagn.
Jeg ved godt, at det er ufatteligt let at blive provokeret af Vagns indlæg, og at det er svært at lade det fare, men det er det eneste rigtige at gøre. Læg mærke til debatformen, først et nogenlunde fornuftigt indlæg, og i de efterfølgende indlæg tilsvines både PI og debattørerne. Flere farer så i blækhuset og skriver sig ud af deres i øvrigt berettiget harme, og så har Vagn opnået sit må. En useriøs debat.
Vi ved alle, at vi har en god tone i vores debatter. Vi diskuterer uden personlige argumenter og det er vi gode til. Vi har tilmed, for ganske nylig, ført debat om moral og etik, uden at blive personlige. Vi værner om den gode tone med en vis form for selvjustits, hvor jeg selv og flere andre, tillader at gå i rette med debattører der kommer galt af sted.
Jeg er ikke klogere end folk er flest, men ved dog at jeg begår fejl. Jeg er en af dem der "drikker af natpotten", som synonym for at have kvajet sig, ved at skive noget sludder. Jeg er for nylig blevet rettet af Troldmanden for at skrive noget forfærdeligt sludder, som jeg tilmed selv ved var forkert. Selv om jeg bliver gal på mig selv, når jeg kvajer mig i 8. potens, så sker det altså bare når man er menneske, og det skal der være plads til og det er der plads til på PI.
Nogle mennesker er bare så fejlfrie, at de ikke selv kan se det og dem kan man ikke diskuterer med, kun skændes. Andre mennesker har det ene mål, helt bevidst ikke at debattere, men kun at være destruktive. Vagn er en cocktail af disse og deltager ikke i debatten for at hverve medlemmer eller bare for at være et aktiv.
Hans eneste motiv er at ødelægge seriøsiteten og trække diskussionsniveauet ned på EI og VS niveau, og dermed ødelægge PI´s muligheder for at fremstå som et gennemført seriøst forum, og måske komme i realitetsforhandlinger med Vestas om dialog.Lad os lige bruge ti sekunder på at være professionelle. Alle der tror på, at Vestas´ IR har givet VS fortrolige oplysninger, ræk hånden i vejret?
Tak, jeg ser ingen.
Jeg er til gengæld fuldstændig sikker på, at Vestas IR har givet VS oplysninger, og efterladt VS i den tro, at de var fortrolige. En fin øvelse for at se om VS er professionelle nok til at håndtere det.
VS og Vagn evnede ikke engang, at holde på Golfhouses private data.
Vis mig en eneste virksomhed der ville acceptere denne adfærd, blandt deres fortrolige. Fint nok, at VS har indstillet deres kandidat til bestyrelsen, det kan alle gøre, noget andet er at lykkes med forehavendet.
Vagn har nu lavet et kæmpe selvmål i denne tråd, så noget godt har det trods alt medført.Der er ingen forskel på PI som debatforum og Vestas som selskab, holdt oppe imod alle andre. "Dem som intet ved, siger meget. Dem som ved, siger intet". Vagn er i samme båd som os andre, han ved intet om Vestas.
Vi kan tapetsere alle Kronborgs vægge med konstruktive forslag og idéer til VS, men de er ikke i tråd med VS destruktive holdning og opførelse over for Vestas, så det er spild af tid.
Jeg er bare ærgerlig over, at vi springer efter hans pibe. Igen, læg mærke til mønstret, Vagn holder sig væk i flere uger, for så at hopper ind i debatten igen, med ukvemsord og pladder, også selv om han skriver at nu har han fået nok af os. Jeg ved ikke om det er kedsomhed eller bare en trang til at afreagerer, men hans motiv er ikke pro PI, tværtimod, og fortjener ikke jeres opmærksomhed.
Jeg har det med Vagn og VS, som jeg har det med Johnny Hansen og NSAP, de skal ikke forbydes eller smides ud, de skal mødes med en mur af tavshed. Vagn har ved flere lejligheder bevist, at han ikke evner at tage fornuft til sig, og at diskussion er nyttesløs. At I lader jer provokere til at diskutere med Vagn, er blot næring til hans bål.
Jeg er fuldstændig i samme båd som BioOrBust. Jeg har ikke skrevet et eneste personligt indlæg på PI, ud over Vagn indlæg, og det jeg vil gerne være foruden.
Nok for denne gang.
Hjulmand
-
Helt enig med dig, Hjulmand.
Jeg er en rimelig nybegynder indenfor Aktie køb/salg og har i et godt stykke tid fulgt de forskellige fora herinde med stor fornøjelse. Og 99% af tiden er det gode professionelle indlæg og også lidt ´pjat´ af og til, hvad der skal være plads til. Samt at der kan debatteres sagligt, sommetider ophedet, da man jo ikke alle kan have samme mening - men sjældent man ser personlige fornærmelser, mudderkastning etc. herinde.
Og dit forslag om at ignorere sådanne indlæg, synes jeg er rigtig godt, også selvom det måske kan være svært. Men lad os alle gøre vort bedste for at holde vore meninger på et sagligt niveau.Bare min mening og god dag til jer alle.
-
Guruen over alle guruer har set lyset eller skal jeg rettere sige "set vinden"
http://www.rechargenews.com/energy/wind/article327259.ece
MIF
-
Man bliver helt rørt til tårer når man læser de mange indlæg om forfulgte uskyldigheder, og hvad de har måttet lide på grund af en nederdrægtig person, som ikke blankt accepter at lade sig nedgjort af foreningen af kandestøbere.
Det må have ramt hårdt for jeg har endnu ikke set et eneste argument mod min påstand at forslaget om dialog med Vestas udbredt på PI, var helt ude i hampen?
Istedet har det sædvanlige hylekor kastet sig ud i personlige bemærkninger, og undslår sig ikke for at påberåbe sig mangel på debat? Kære venner hvad er det som skal debatteres er det min person eller jeres naive initiativ til debat med Vestas.
Ligeledes bruger i tid på en formålsløs debat med påstande om hvorvidt Vestas IR har givet foreningen fortrolige oplysninger som ingen andre har fået! I forstår ikke engang det danske sprog men mener at information om at foreningen er i dialog med Vestas IR under fortrolighed er det samme som at Vestas har afgivet fortrolige oplysninger til os. Således forvansker I kendsgerninger og det er ikke første gang. Nogle af jeres debattører som også er iblandt de nuværende, har på det groveste tilsidesat enhver anstændighed med usande påstande alene med den hensigt at svine vor forening til.
Det som jeg ikke fatter er at I bruger så megen tid på Vestas, uden at det bringer noget som helst positivt for Vestas med sig. Nogle af jer bruger tid på at indhente artikler og nyheder om Vestas som jeg finder værdifulde, hvorfor vil I ikke bruge tid på at pleje jeres egen formue?
Der er mere end 170.000 private småinvestorer i Vestas, som såfremt de samledes i en forening kunne beherske Vestas helt og holdent, og da en forening er et demokratisk organ ligeledes omdanne foreningen, såfremt man ønskede at ændre på denne ikke alene i personspørgsmål, men også i vedtægter.
Foreningen Vestas Shareholders har materiale parat til at kunne afholde afstemninger, såfremt der opstår situationer der kræver medlemmernes stillingtagen og i sådanne tilfælde vil afstemningen være åben for alle Vestas aktionærer uanset medlemskab.
I sådanne tilfælde vil aktionærens holdning være helt afgørende, og kun foreningens anbefaling vil kunne påvirke akmtionæren til at træffe sin beslutning.
Således er forholdene for Foreningen Vestas Shareholders, og min person skal absolut ikke være nogen hindring, såfremt der blandt medlemmerne fremstår en person som vil bruge sin tid på at tjene samtlige 170.000 aktionærer herunder aktionærer blandt PI´s debattører.
-
Hej alle
Tak for jeres opbakning. Vi har på nuværende tidspunkt 12 aktionærer og 127.688 aktier.
Vi håber, at I vil støtte op omkring projektet. Kontakt kan tages til [email protected].
Med venlig hilsen
ProInvestor -
Deres projekt er selvfølgelig låne finansieret. Så der er ikke tale om skjulte værdier for mia. Men i stedet for måske 30-50 mio Euro. Lidt har dog også ret
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind