Belinostat fejlet fase 2 i CUP?
-
-
Hej cyber
OPR er ikke 100% men 43,2%. Men du mener måske små 100% bedre end "placebo" arm?
Når man designer et studie så udvælger man med stor omhu hvad der skal være det primære endpoint. Altså det man aller helst vil se. Og måske endda hvad myndighederne har krævet af endpoint. Og belinostat missede det endpoint. Derfor er forsøget fejlet og det er en ommer i forhold til CUP indikationen.
Betyder det så at alt bare er dårligt? Nej. Man lære naturligvis altid nyt i forbindelse med kliniske studier. Og noget af det kan bruges i forhold til nye stuider. Men DETTE studie har misset sit primære endpoint hvorfor det er skidt nyt for topo og kursen
-
BelCaP er 100% bedre end CaP i ORR, som du forkert kalder placebo. BelCaP missede 60% PFS i forhold til CaP, hvilket var ekstremt højt sat, og kun hævet dertil pga den forholdsvis lave patientandel. PFS måles i den skrappe ITT-analyse.
En PFS på 20% er acceptabel, ved dog pt ikke, hvor vi ligger.
-
Her er dagens præsentation. PFS data siger kun 5,4 mdr vs 5,3 mdr. Så altså kun en forbedring på ca 3 dage i det primære endpoint! Der døde den indikation.
-
cyber indikationen er død. Der blev kun opnået en 3 dage bedre PFS!
Det betyder alt andet lige sppi ikke vil starte nye forsøg i andre indikationer før de har analyseret ALLE data til bunds. Og det kommer til at tage resten af året.
Jeg føler med jer topo aktionærer på sådan en dag
-
det er hermed sket cyber. I tråd 256158
-
Der er ikke nogen direkte sammenhæng mellem de 2 indikationer. Men risikoen er efter i dag gået betydeligt op.
-
Faste tumorer vokser i organsystemer, flydende tumorer forekommer i blodet, men begge typer af tumorer er ens, idet de er fremstillet af abnorme celler, der vokser ukontrollabelt. PTCL har et ORR endpoint, hvilket fremmer optimismen efter i dag, da ORR viste, at belinostat gør en stor forskel. PFS kravet irriterer mig lidt, da det ikke synes relevant i forhold til belinostat. Efter 8 mdr's overlevelse knækker kurven på CaP, det må kunne bruges til noget, at BelCaP trækker fra.
-
Surt for topo-aktionærer og dansk biotek generelt.
Mhp. ORR kontra PFS, så skete det tilsvarende for Dendreon med Provenge. ORR som sek. endpoint viste signifikans, modsat det primære endpoint (PFS). Provenge var dog "tæt" på at hive en godkendelse hjem på baggrund af dette samt en god bivirkningsprofil, men måtte som bekendt ud i et nyt fase 3 forsøg, med ORR som primær endpoint i stedet. -
Igen igen. Ikke for at fornærme topoinvestorer. for jeg føler med dem.
Spectrum ligger omkring 0 idag.
Viser igen at spectrums strategi virker. derfor jeg har satset på den og ikke topo. -
ja der skal som minimum et nyt fase 2 studie til. Evt med ny primær endpoint. Udfordringen for topotarget er dog at de ikke har likvider til at køre et sådan forsøg. Og cup indikationen er som jeg husker det noget topo selv skal finansiere?
-
Korrekt, Topo har ikke likvider til at gennemføre et større fase 2 forsøg. Vi må holde os til de forsøg SPPI er primus motor i, og så håbe PTCL går igennem. Nu kan SPPI overtage belinostat for en slik, de vil sikkert gerne sidde på PTCL og NSCLC alene.
-
Der er fordele og ulemper ved alt her i livet. Det er naturligt at når topotarget kun har ét produkt i form af belinostat så er risikoen MEGET højere end spectrum. Så går det skidt som det gkorde her så taber man meget mere. Men går det godt så vinder man også meget mere. Som investor er det MEGET vigtigt man forstår det når man investere i biotech selskaber. Og så skal man vælge den model der passer ens risiko profil.
Desværre tror jeg der er en del der er blevet fanget i topo forud for dagens meddelelse ude rrelt set at have været klar over den høje risiko. Det er i hvert fald min opfattelse når jeg har læst med inde på ei og også nogle gange kommentere på topo trådene
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind