Politiken.dk i Rio: Stor grøn aftale er på plads
-
Danskerne mangler et vink fra Vestas.
Bare et lille positivt Pip.Så køber de.
-
Lidt til 2013
-
Danskerne har da allerede vestas. Det er jo en folke Aktie med ca 160.000 danske aktionær
-
Og når denne her lidt gamle nyhed fra Australien, bliver aktuel.Så er Vestas rigtig godt med igen.
-
De købte lige 3mw møller fra simens den anden dag. Så intet er sikkert
-
Hej cykling.
Du har evig ret i at Vestas kan være udvalgt til dette projekt. Tilsynelandende så er der Siemens og Vestas på kontinentet Australien og øerne New Zealand.
Det der er mere spændende, er landenes politiske tilgang til miljø. Australien har indført CO2 skat og New Zealand vil være uafhængig af fossilbåren energi. Begge lande er besiddende af mineraler som i dag næsten eksporteres uden forarbejdning. Det er soleklart for mig at Australien vil vindvejen fordi der kan skabes energi direkte i forbindelse med mineraludvindingen, og dermed kan forædling af mineralforekomsterne ske uden de større anlægsudgifter. Jeg stopper her fordi jeg bliver helt flyvsk når jeg fortæller om disse lande. Men fakte est, at Vestas og Siemens er de foretrukne leverandører og dette alene p.g.a. proven quality. Kina er begyndt at forstå at stabil vindenergi er laveste led på prodktionskæden, så jeg forventer at Vestas sælger en del til Kina i år. -
-
husk nu på at der overordnet set bliver en negativ vækst i 2013. Det kommer i meget høj grad også til at gælde vestas som jo ekstraordinært har skubbet projekter fra 11 over til 12. Så faldet i oms bliver pænt markant i 2013
-
Det gør knap så meget at 2013 bliver et middelmådigt år.Det vi skal væk fra er et kursleje der ingen lunde afspejler en rimelig værdi af Vestas.For og nå det skal der selvfølgelig genetableres tillid til ledelsen og de udmeldte 0-4% EBIT må meget gerne lande i midten.Men så er vi også tilbage på en mere rigtig kurs.Vestas behøves ikke vækste 10% om året for og retfærdig gøre en kurs mellem 100 og 300.
-
Har ikke set videoen endnu. Men har nu ikke hørt noget om der skulle være stigende frygt for konkus. Var det ikke blot EB artiklen som jeg fik gennemhullet på DAF messen
Det vil klart være et rigtig positrivt signal hvis vestas indsnævre EBIT Margin spænd og at det vel at mærke er til den høje ende. Men det tør de næppe gøre for tidligst Q3 regnskab. For meget afhænger også af hvad der sker i US mht nye fyrringer + om der generelt kommer endnu en tilskærings runde også i EU. Mit bud er nemlig stadig at den nye formand vil skære forretningen endnu mere til i løbet af 2. halvår
-
Troldmand
Kan vi ikke lave en aftale.
Under overskriften
VESTAS PÅ RANDEN AF KAPACITETS PROBLEMER
Sender du din liste med de 30000MW i potentiel ordre til veste.Du sender den pr mail til de 1o største medier i DK, samt til de førende aviser i Europa og USA.
Hvis den optages og udkommer i mere en 2 af medierne.
Så betaler jeg for dig når vi mødes i tivoli i august i år.
Venligst Cykling
-
haha nej det kommer nok ikke lige til at ske.
Jeg hr faktisk ikke opdateet på den de sidste par mdr. Havde jeg fortsat med aktivt at lede efter projekter havde den sikkert været på 35-40.000mw nu.
Men sådan en pipeline er lidt at sammenligne med en pipeline i biotech branchen. Mange projekter ender med slet ikke at blive udviklet pga økonomi eller umuligt at få tilladelser. og derudover ender en del med at gå til konkurrenter
Vestas arbejder helt sikkert selv med en pipeline på +50.000mw
-
Det ligger nu helt fast af Vestas sender folk hjem i USA ( Det udtaler de i hvert fald her )
-
Det har i lang tid lagt i korten at nogle vil blive sendt hjem. Men jo længere tid der går inden PTC forlængelse jo flere bliver det.
I øvrigt relativt skidt at se stats på hvor meget de enkelte producenter forventer at opstille i us i 2012 vs 2011. De fleste producenter ca fordobler deres 2012 leverancer i US. Vestas forventer det samme som i 2011.......
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind