Gubra — September 2024
-
Roche er i modvind på fedmekandidat https://proinvestor.com/investornyt/1211195/roche-er-i-modvind-pa-fedmekandidat
-
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked https://proinvestor.com/investornyt/1211530/overblik-disse-selskaber-er-shortet-pa-det-danske-aktiemarked
-
Troldmand m.fl. - når jeg skriver som jeg gør, så skyldes det måske, at jeg bl.a. har været med i Zealand i rigtig, rigtig lang tid, og dermed også set adskillige forståelige såvel som uforståelige op- og nedture, og jeg har derfor meget svært ved at se grundlaget for den voldsomme hype omkring selskabet - derudover stillede jeg et mere generelt spørgsmål som gik på selskabets historik, struktur, ledelse m.m., og som samlet set i den grad må give anledning til en vis bekymring?!
-
hanfrank12, jeg forstår udmærket, at du stiller de spørgsmål, da hypen vist også er meget aftagende. Gubra er nærmest i frist fald siden toppen i 754 og i roder rundt nede i 457

-
-
RarMand76, ja det er da en fin anerkendelse, men aktien er stadig faldet 35-40% siden toppen, så hypen er ovre og nu skal der leveres, hvis den skal stige yderligere herfra.
-
Bjæssing09 m.fl., ja, det undre mig da også i den grad, at garvede investorer har så enøjet fokus på de aldeles håbefulde klinisk/medicinske output, og tydeligvis "overser" en selskabskonstruktion der er så mærkværdig, som tilfældet er her?! God dag

-
Novo/DNB: Bivirkningsprofil for vægttabshåb lover godt for amylin-analoger https://proinvestor.com/investornyt/1212231/novo-dnb-bivirkningsprofil-for-vaegttabshab-lover-godt-for-amylin-analoger
-
Godmorgen

-
@hanfrank12 hvad mener du med "selskabets historik(fx ifm. med overgangen fra Aps. tilbage i 2022), stiftere/ejerkredsen.."
-
Hanfrank jeg spørger oprigtigt hvad det er du mener mht historikken. Jeg er meget langt fra alt vidende, men vil altid gerne blive beriget med vinkler/ting jeg ikke selv har set/forstået
-
Blandt os private investorer bruges der rigtig mange forskellige begreber og udgangspunkter til at vurdere om en aktie er dyr eller billig. Og vi behøver ikke være enige. Det vigtigste er at man investore ud fra ens egen strategi
-
Man kan godt sige at der har været, og stadig er "hype" omkring hele fedme segmentet. Der er fedme biotech selskaber der er steget næsten 1000% i år
-
For mit eget vedkommende, så har den historiske stigning ikke nødvendigvis noget med at jeg ser/vurdere en aktie for dyrt. For hvis nu aktiverne reelt er fulgt med op. Valideret af andre selskaber i branchen. Så kan der i min optik stadig være masser af upside. Med m kindre man vurdere det hele er en stor oppustet balon der er ved at springe
-
Det sidste ser jeg ikke tegn på. Tvært imod sætter denne uges EASD fornyet fokus på fedme stoffer i div selskabers pipeline
-
Vi har jævnligt skrevet om at investere man i biotech så skal man være klar over det er high risk. De forkerte data og aktien kan falde 50% på få min. Det modsatte er så også gældende
-
Fedme segmentet mere bredt svinger generelt en hel del mere end de fleste andre sektorer. Nogle benytter det til at trade, andre til at samle op på fald.
-
Alt er relativt i forhold til hvad man sammenligner med. Når jeg kigger på andre selskaber med amylin i pipeline (i høj grad ZP) og den interesse der i disse dage genbekræftes på EASD konferencen, så vurdere jeg ikke Gubra som dyr
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind