Aktiesnakken — Marts 2022
-
tiden bliver forhåbentligt moden til en ny emission på et tidspunkt inden 2023!
-
De kan ikke gøre så meget før de får adgang til endnu flere likvider. Som du selv nævnte så er det nok svært at belåne Skive ret mege
t før de har vist længere drift på alle 4 linjer. -
Så med lidt held får de adgang til 2-300 mio i Q4
-
Sorting fabrikken kan de vel ikke belåne før den er i drift?
-
Ja, det bliver ikke nemt. Måske en emission bliver lettere med en officiel partner i hånden.
-
Og derfor kommer det til at gå lidt mere stille og roligt de næste 12-18 mdr. Der skal være adgang til cashflow/belåning før de for alvor kan sætte tempo på nye fabrikker
-
ny emission tror jeg ikke på kommer i år. Dertil har forløbet af den sidste været for uskøn
-
Ja, desværre. For det er jo nu man har "first mover" fordelen og er foran konkurrenterne.
-
Spørgsmålet er også hvor meget evidens banker skal se for vedvarende produktion før de kan belåne upfront ved en ny fabrik. Så QF kun skal stille med 20% egenkapital af deres andel. Når DET tidspunkt indtræffer, så kan der hurtigere sættes mere tempo på. For så snakker vi kun omkring 100 mio per fabrik
-
Ja, det ville gøre det en hel del lettere og billigere for os. Men der gætter jeg på at vi tidligst snakker udgangen af 2022
-
Ja. Så alternativet kan være et meget mindre andel de PtL fabrikker der evt opnår FID i år. Herunder specielt Dubai
-
Kunne være spændende at høre folks gæt på kursen i henholdsvis slut Q2 - Q3 og
Q4 . Mit bud er 30 - 35 - 42 -
pas. Det kommer i høj grad også an på hvad der sker ude i den store verden
-
Jeps det er derfor jeg kalder det et gæt
man kan vel heldigvis godt gætte og spekulere uden at der behøver være det store bag det, koster intet 
-
Ved ikke om denne har været postet, men godt god historie fra idag.https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/danmarks-storste-plastsorterings--og-genanvendelsesanlaeg-vil-accelerere-genbrug-af-plastik?publisherId=13560895&releaseId=13647064
-
@Gavranovic synes dine bud er gode. Det er noget i den stil jeg også tænker/håber.
-
@MBCruise ja den postede jeg tidligere i dag. Det er ganske interessant at QF nu har købt maskiner og hyret Jorton til opførelse af Esbjerg sortering.
-
En partner aftale må formodes at være lige på trapperne.
-
Der er i hvert fald fremdrift i det projekt.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind