TESLA — Juni 2025
-
@stockbull 05:54. Det er en konklussion, du ikke kan tage med Tesla endnu. Men Waymo har kørt længere tid og her er bedre data grundlag. Jeg har oprettet en indlæg i debatten https://proinvestor.com/boards/126931/
-
https://x.com/andersbaek1/status/1937029451058905290 enig med Anders
-
AI beregning af potentialet i robotaxi https://proinvestor.com/boards/126957
-
-
I dag steg aktien med 9 %, og jeg er fortsat overbevist om, at et kursmål på 500 er realistisk i 2025, mens 600–750 er opnåeligt i 2026. Energi, semitrucks og robotaxi forventes at være de primære drivkræfter, der vil skabe betydelig vækst fra 2026 og frem. Denne vurdering understøttes af analyser fra blandt andre Ark Invest, Ron Baron, Cern Basher og A.J., som alle har fulgt Tesla tæt i årevis. Jeg anbefaler at læse deres detaljerede analyser nøje. Derudover robotterne på mellem og langt sigt.
-
Godmorgen

-
Det går “godt” for Tesla’s robotaxi. Flere uheld allerede efter kort tid. Vild umotiveret hård opbremsning og skader. Kører imod færdselsretningen osv. myndighederne overvejer allerede
at stoppe det -
Nul fejl er et krav
-
Du kan da bare søge igen. Er alle steder, både på YouTube, CNBC osv f.eks. “In the videos shared widely online, one Tesla robotaxi was spotted traveling the wrong way down a road, and another was shown braking hard in the middle of traffic, responding to “stationary police vehicles outside its driving path,” among several other examples.”
-
Krydser fuldt optrukne gule linjer osv
-
Sætter passager af midt i lyskryds
-
Det er jo fuldkommen vanvittigt at der allerede rapporteres så mange “incidents” efter et begrænset forsøg. Og det er kun dem der er optaget på video af tilfældige.
-
Når der ikke sidder en bag rattet, er NUL fejl et krav.
-
Enhver lille fejl kan være fatal.
-
Der er rapporter om trafikovertrædelser og NHTSA’s interesse. Men din info indeholder betydelige overdrivelser: “flere uheld” og “skader” er ikke understøttet, “vild umotiveret” opbremsning er subjektiv, og “myndighederne overvejer at stoppe” er spekulativt uden konkrete beviser. Sociale medier, som X-poster, forstærker ofte negative historier, hvilket kan have påvirket din opfattelse. Jeg er sikker på NHTSA har kompetente folk som kan vurdere fra case til case.
-
Konklusion: Rapporterne om Teslas robotaxi-fejl i Austin er reelle, men der er ingen uheld eller skader, kun trafikovertrædelser, som Tesla arbejder på at løse. NHTSA undersøger, men der er ingen planer om at stoppe piloten. FSD er robotaxi-softwaren, og Teslas 3 milliarder miles træner den til at køre overalt, modsat Waymos 56,7 millioner miles i kortlagte zoner. Håber, det gør billedet klarere!
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind