NOVO — September 2025
-
Nej. Yeast er på dansk gær. Så novo producere via en organisk process hvor SPPS og andre ligende teknologier er produktion via kemisk proces
-
Jeg er generelt ikke specielt imponeret over chatGBT mf. De gange hvor jeg har benytte den og andre AI, så har der været SÅ mange fejl deri. Man skal virklig skrive en meget detaljeret promt hvilket så kræver man i forvejen ved en del om området. Det er i hvert fald min oplevelse so fare.
-
For mig er google stadig en investors bedste ven. Det er der sikkert mange der er uenig med mig. Jeg kan bare konstatere det er via google og ikke AI jeg finder de unikke info
-
Nå ikke meningen at opstarte AI dialog.
-
Taget til efterretning! - Men er du enig i, at der ved storskalproduktion tegner sig nogle fordele for NOVO, der er svære at komme uden om? - Og det er vel stolskalaproduktion, vi ser ind i og som i sidste ende med tiden (5-10 år?) kommer til at afgøre meget af konkurrencen på området? - Og hvis man så tro, at semaglotid også vil være den langsigtede vinder, ser det rigtigt godt ud for NOVO på den lidt længere bane?
-
Salg i vials i US er risiko. Nogle vil sikkert være tilbøjelige til selv at bestemme, hvor meget der skal i sprøjten, og hvis der er den mindste risiko, kan det blive til voldsomme erstatningskrav - bare spørg JnJ, hvad fuldstændig irrelevant mistanke kan koste (asbest i talkum).
-
I forlængelse af Troldmandens gode kommentarer om Wegovy i pilleform (oral), kan det nævnes, at Novos patent på SNAC, som er nødvendigt for at producere pillen, forventes at løbe frem til 2. maj 2034. Kilde: https://patents.google.co
m/patent/US10278923B2/en?oq=10278923 -
Har desværre ikke adgang til FT "Novo Nordisk AS
Tredobbelt dosis af Novo Nordisk-lægemiddel giver 19 % vægttab i forsøg
Dansk medicinalkoncern vil udvide mulighederne og forblive konkurrencedygtig med Eli Lilly" https://www.ft.com/content/581ef56d-8f25-4f04-8386-74d35de0d755 -
JKY: Artiklen handler om en ny udvikling i Novo Nordisks forskning inden for vægttabsmedicin. Specifikt rapporterer artiklen, at en tredobbelt dosis af et af Novo Nordisks eksisterende lægemidler (sandsynligvis baseret på semaglutid, som er aktivt stof i produkter som Ozempic og Wegovy) har vist sig at give et gennemsnitligt vægttab på 19% i kliniske forsøg. Dette er en forbedring i forhold til standarddoser, der typisk giver omkring 15% vægttab.
-
Novo udforsker denne højere dosis for at udvide deres behandlingsmuligheder og holde trit med Eli Lilly, hvis lignende produkter (som Zepbound med tirzepatid) har vist endnu højere vægttab i nogle studier – op til over 20%. Formålet er at forblive konkurrencedygtige på det voksende marked for fedmebehandling, hvor begge virksomheder kæmper om markedsandele. Artiklen understreger, hvordan Novo Nordisk søger at optimere deres portefølje for at imødekomme stigende efterspørgsel.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind